Здравейте колеги. Имам буса от 1 година и този проблем го забелязох на 2рия месец. В казанчето за вода и изобщо в цялата охладителна система има масло. Натрупва се много бавно и когато го измия е ок за около месец. Буса губи много малко масло, като почти мога да кажа, че няма загуба. Когато проверя маслото, то е чисто и няма следа да е влизал антифриз при него. Моля за някакви предположение, защото единственото, което чувам от майстори е или да си го карам така, защото всички били такива, или да шлайфам глава, което мисля, че не е правилно в тази ситуация. Благодаря предварително.
П.П. Забравих да спомена, че буса е 2.5 TDI 131к.с. 6скорости
Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Явно влиза масло в охладителната система. Маслен охладител проверен ли е?
-
- VW експерт
- Мнения: 12867
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Точно за охладителя си мисля и аз.
- NikolayGeorgiev3
- Мнения: 8
- Регистриран на: Съб 20 яну 2018 22:13
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Носих маслоохладителя в един сервиз да ми го замерят и ми казаха, че на 99% е здрав. Мислех, да го сменя с нов, но си мисля, че оригиналните части са много по-добри от тези на пазара.
- stefan4o
- Мнения: 19165
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Твоят охладител не зная какъв модел е. Но при по-дъртите леки коли има един о-пръстен, който като се прецака и става точно така. Та на охладителя си мисля, че няма какво да му стане. В случая позиция 18 би трябвало да е: това е комплект уплътнения. 070 198 389 сериен номер на комплекта. Позиция 3 също е уплътнение, не зная дали в случая през него може да смеси, но все пак. Попълни и код на мотора и година на колата, за да не те подведем.
- NikolayGeorgiev3
- Мнения: 8
- Регистриран на: Съб 20 яну 2018 22:13
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Малко по-късно ще мога да ти дам кодове, но сега прочетох за един метод на проверка.
1. Отделяме маркучите на водота от маслоохладителя и ги свързваме посредство тръбичка и скоби
2. След като сме изолирали водата от маслоохладителя, наблдаваме дали от него няма да потече масло след като загрее мотора.
Мога да пробвам и този метод, но незнам дали е добре да карам буса, без да се охлажда маслото ?
1. Отделяме маркучите на водота от маслоохладителя и ги свързваме посредство тръбичка и скоби
2. След като сме изолирали водата от маслоохладителя, наблдаваме дали от него няма да потече масло след като загрее мотора.
Мога да пробвам и този метод, но незнам дали е добре да карам буса, без да се охлажда маслото ?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Възможно е преди време да е имало проблем и да е влязло масло в антифриза и след ремонта системата да не е промита. В процеса на експлоатация маслото се появява в разширителя. Помага измиване на системата с обезмаслител.
Не е проблем да покараш с изолиран охладител.
Не е проблем да покараш с изолиран охладител.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19577
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Нямай никакви грижи за неохлажданото масло.
Просто не напъвай прекалено много машината и, ако имаш MFA, наблюдавай там температурата.
Не зная с какво масло си, но 5W 40 спокойно може да понесе загрявания до 130-140*С.
Относно какво може да им стане на охладителите - пукат се, тяхната кожа! Особено ако е блокирал байпасния клапан на маслената помпа и вдига високо налягане маслото като е студено.
Виждал съм охладител на Топран... Че то фолиото на кофичките кисело мляко е по-дебело...
Оригиналния охладител на 2Е-то беше малко по-добре - на око - около 0.7мм
Просто не напъвай прекалено много машината и, ако имаш MFA, наблюдавай там температурата.
Не зная с какво масло си, но 5W 40 спокойно може да понесе загрявания до 130-140*С.
Относно какво може да им стане на охладителите - пукат се, тяхната кожа! Особено ако е блокирал байпасния клапан на маслената помпа и вдига високо налягане маслото като е студено.
Виждал съм охладител на Топран... Че то фолиото на кофичките кисело мляко е по-дебело...
Оригиналния охладител на 2Е-то беше малко по-добре - на око - около 0.7мм
- NikolayGeorgiev3
- Мнения: 8
- Регистриран на: Съб 20 яну 2018 22:13
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Всеки месец мия казанчето и пак се пълни. Сега си купих един препарат, който се налива в системата и след 1 ден се изотчва цялата вода.
- vasko__2
- Мнения: 995
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
С меглио става перфектно.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Вто 23 юли 2019 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Масло в казанчето на VW T5 2.5 TDI 131к.с. 6 ск.
Здравей.
Ако не си оправил още проблема да попитам водната помпа дали си я сменил?
Аз имах такъв проблем ,но със сериозно проникване на антифриз в масления сектор.
Излезе разбита водна помпа
Ако не си оправил още проблема да попитам водната помпа дали си я сменил?
Аз имах такъв проблем ,но със сериозно проникване на антифриз в масления сектор.
Излезе разбита водна помпа
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта