Реглаж на изпарител Ловато

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
dreadx
Мнения: 315
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 15:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот dreadx » Вто 11 апр 2017 3:29


nikson85 написа:На мене точно като го завих ми спадна от 11 на 9 газ.
Ако много отвиеш кранчето, ще върви, ама и ще харчи доста повече от нужната газ.
Обикновено се настройва оптималната смес на около 3000 об. Ако е много бедна сместа пак ще харчи повече, и няма да върви.
То работата е по-шантава всъщност -> според въздушния поток, при различни обороти се засмуква определено количество въздух --> съответно и газ. Ако си представиш една координатна система с вакуума, създаден от смесителя (плочката) количеството газ ще ти е като една наклонена линия, която започва някъде от центъра и се увеличава. Изпарителят има относително линейна характеристика, защото пружината е с такава. Обаче има и някакво отместване - линията не започва от абсолютната нула, ами с винта на чувствителността я местиш от къде да започне, понеже системата винаги е с някакъв статичен вакуум, който се създава от съпротивлението на въздушния филтър (обикновената плочка не прави кой-знае какъв вакуум на празен ход). Отделно пък с кранчето променяш наклона на тази права(- права ли е, крива ли е,) - като целта е в нормалния диапазон на обороти да си около правилната смес. Което не знам как можеш да го отчетеш. Има и специалисти, които го уцелват на слух и по вървене. Аз на слух горе-долу познавам кога е бедна сместа, ама най-добре с индикатор на ламбда-сондата и е най-точно с него. Обикновено при по-ниски оброти ти е по-бедна сместа, а при по-високи обратното е по-богата. В идеалния случай ще е навсякъде еднакво добра, но няма чак такъв идеален случай, не и с обикновените смесители. Иначе нямаше да има нужда от двукамерни карбуратори - като се увеличи прекалено скоростта на въздуха, се налага да се отвори и втора камера, за да се работи в някакви нормални граници. Ако пък отворът е прекалено голям, въздухът няма да стигне до свръхзвукова скорост, но в ниските обороти няма да има почти никакво засмукване на гориво. Един карбуратор има една кошница джаджи да се занимават с всичките тези проблеми, а дозирането на горивото в обикновената АГУ у нас е чрез една "плочка" която незнаен гаражен майстор е извъртял на струга, като е гледал от други такива "плочки". Няма как да върши същата работа като истински карбуратор. (но пък е най-евтиното)
За съжаление никога не стигнахме до усъвършенствани дозиращи системи като газовите карбуратори на IMPCO и BRC BLOS, или дори някоя "хитра плочка" като на MED и др. -- просто си търкаляхме обикновените АГУ-та, докато прескочихме на газови инжекциони. А ако случайно отвън влезе някоя кола, оборудвана с нещо по-съвършено, то в повечето случаи е било изскубвано веднага щом попадне при първите газаджии, които не му разбират. Евентуално може да потърсиш някой по-икономичен изпарител. Мисля, че разните Landi-та и BRC AT90E са такива - имат корекция при високи обороти да намаляват газта, а при ниски да я увеличават -> обратното на това, което прави плочката - та съвкупно двете неща да работят по-добре, отколкото без тези корекции.

-- а ти защо изрови тази тема? - гледам, че е от преди много години. Малко по-нагоре е писал един топ-газаджия от миналото десетилетие, който по едно време май изучи всичко, свързано с газовите уредби и му станаха безинтересни. С какво се занимава в момента, някой чувал ли го е? - кажете ако не е тайна. ;)




Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1682
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот nikson85 » Пет 12 апр 2019 17:06


Като намалиш от тройника и колата няма да развива максималната скорост, но ще и бутнеш общия разход на градско до скорост 100км\ч.
Намаля се най много половин оборот. Ето как направих аз настройката.
Бронзовия винт се прави на един оборот.
След това гласиш празния ход и тройника. Нагласяш тройника там където се развива максималната скорост и го запомняш къде е бил, и коригираш празния ход от пласмасовия. След това за икономия затягаш половин оборот тройника и оборотите на празен ход може леко да заглъхнат като ги коригираш с леко отвъртане на бронзовия до половин оборот макс. После ако искаш вървеж може да си върнеш тройника половин оборот, или за икономия обратно половин оборот.
По този начин се компенсират всички настройки вървеж празен ход и байпас работят в синхрон.
И бронзовия си остава на 1-1.5 по каталог компенсиран заедно с чувствителността на мемраната, за да не се пуска само байпасна газ.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 676
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот ivan_pop » Пет 12 апр 2019 19:24


nikson85 разбрах,че си специалист по настройките!
Ама не разбрах защо повдигаш тема от преди 2 години?


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4327
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот Pet_rov » Пон 15 апр 2019 7:47


Защото е специалист по настройките. Аз предлагам колегата да отвори сервиз за газови уредби.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1682
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот nikson85 » Пет 19 апр 2019 19:07


Сега в последно време открих нов метод. Пак е като този в темата за настройки на Лавато но са пропуснали подробности. Всички винтове си влеаят по междуси. Сега така съм я настроил върви до 160км и харчи смесено около 10. Със 120км дава около 9. В града си ги харчи над 11-12 газ. Това за голф 3 1.4 АБД
Уж е 1.4 ама лапа. Имам чувството че тия голфове не са икономични.
Със много настройки съм я бутал на 8-9 смесено, но има ли смисъл за 1-2 литра да си спъваш колата да не върви.


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 676
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот ivan_pop » Пет 19 апр 2019 20:03


nikson85 написа:Уж е 1.4 ама лапа. Имам чувството че тия голфове не са икономични.

Икономични са!Ама твоя има някакъв проблем!Провери си спирачките да не задържа някое колело/а!Виж и в аеродинамичен тунел какво е челното съпротивление!Ако има някакъв тунинг е възможно да се влошат показателите!


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1682
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Реглаж на изпарител Ловато

Мнениеот nikson85 » Нед 21 апр 2019 21:27


Не няма проблем толкова си харчат когато се прави както трябва настройката на АГУ за този модел. Всичко останало е скопаване на вървежа и динамиката.
На мен ми е давало 11 смесено, иначе може да се свали на 8.
А коли с по големи двигатели разхода определено трябва да е над 12 смесено.



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост