Здравейте,
Порових из форума, изгледах и няколко клипчета, ама....
Колата ще пътува за скраб. Един приятел ме помоли да му сваля алтернатора и аз отворих капака. Познах кое е алтернатора. Разкачих кабелите, свалих и "горния" винт чрез който май се обтяга и ремъка. Ремъка не пада - алтернатора мръдна малко но опира в компресора на климатика и ремъка не може да се разхлаби достатъчно, но винаги мога да го срежа. Но... как да сваля винта отдолу. Главата му не се вижда, но до колкото напипвам тя е кръгла и може би се развива с шестограм или нещо друго. Какъв ключ да използвам. Не е много зор, винаги мога да откажа на момчето, ама ако успея да го сваля ще се почувствам по-добре. Все пак успял съм да направя нещо - макар и разрушително:)
Ще съм благодарен за съвети:)
Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Алтернатора трябва да се държи на два дълги болта един над друг. Долния се развива по лесно с камък и удължител.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Шестограм или инбус 6 мм е болтът
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Явно има разлика между б3 и б4. При мен са две обикновенни 13-ки
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
При В3 алтернатора май се държеше на 3 точки.
Или това беше хидравличната помпа...
Долния болт не помня дали не беше от обратната страна, от към кабелите.
Горния го развиваш, леко разхлабваш болта, дето е на обтяжната рейка и въртиш голямата назъбена гайка, за да падне ремъка.
При всички случаи, за да свалиш генератора, обаче, първо трябва да отхлабиш компресора и да го отместиш настрани.
Вече взех да забравям как точно беше, ама не ставаше без баране на климатика

Или това беше хидравличната помпа...
Долния болт не помня дали не беше от обратната страна, от към кабелите.
Горния го развиваш, леко разхлабваш болта, дето е на обтяжната рейка и въртиш голямата назъбена гайка, за да падне ремъка.
При всички случаи, за да свалиш генератора, обаче, първо трябва да отхлабиш компресора и да го отместиш настрани.
Вече взех да забравям как точно беше, ама не ставаше без баране на климатика
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Става, просто отвива споменатия болт с 6 мм шестограм и ще го извади без да реже ремъка
- Voluminer
- Мнения: 342
- Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
- Автомобил: Vw Passat B3
- Двигател: 2e
- Местоположение: Ловеч
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Отгоре е болт 13ка а отдолу шестотен 6ца. Развиват се и след това излиза с клатене и дърпане. Нищо не се пипа по климатика и прочие... За да махнеш ремъка охлабваш 13ката и с ключ 22 завърташ натегателния болт който върви по зъбчетата на държача.
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Благодаря на всички за отговорите. Ремъка съм го разхлабил. Остана ми долния болт, ама като го гледам как е ръждясал...
Утре ще понапръскам и ще пробвам с шестограма, дано стане
Още веднъж благодаря.
Утре ще понапръскам и ще пробвам с шестограма, дано стане
Още веднъж благодаря.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Къде е този пасат, може и на лично съобщение, че ми се ще да го огледам и малко да "лешоядствам" по него ако е възможно преди да отиде за желязо.
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
Пусни го за продан ,че тези антики изчезват а още има хляб в тях. И аз съм лешояд или Плюшкин...
- spokomen
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 25 авг 2004 17:58
- Автомобил: VW Passat B3 Ford C-Max
- Двигател: RP 1991 Durateck 2_0
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Сваляне на алтернатор ПасатБ3 RP с климатик
vladtod® написа:Пусни го за продан ,че тези антики изчезват а още има хляб в тях. И аз съм лешояд или Плюшкин...
Ако някой се интересува от нещо - на лични, за да не замърсяваме излишно форума.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта