от това поколение и тип, всички 8в глави са с еднаква камера - 30 кубика
разликата е само в по-големите с 2мм всм клапани. А никакъв проблем не е да се монтират по-големи клапани на глава, която е с малките. /другите разлики не ги коментирам, не са важни в случая/
Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Мерси за отговора, търсех точно него. А с колко би трябвало да я скъся главата, за да получа степен около 10:1, като в момента заводски съм 9:1. Горе-долу - 0.5мм достатъчен ли е?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
камерата в главата конструктивно е много малка, не е като камерата на една 16 глава например. Дори и много агресивно да се шлайфа, няма да се намали чувствително обема и.
По-добре е да се сглоби с някаква тънка гарнитура - може да се вземе метална многопластова и да се разцепи. Обикновено оригиналната е дебела 1.6-1.7мм, намали ли се с на 0.6-0.7мм, може да се сметне точно, но със сигурност тоя 1мм от гарнитурата ще даде 1 единица степен отгоре.
По-добре е да се сглоби с някаква тънка гарнитура - може да се вземе метална многопластова и да се разцепи. Обикновено оригиналната е дебела 1.6-1.7мм, намали ли се с на 0.6-0.7мм, може да се сметне точно, но със сигурност тоя 1мм от гарнитурата ще даде 1 единица степен отгоре.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
С помощта на формулите от една друга тема (с твое участие) успях да пресметна, че моят двигател с тази си глава (пък и с другата) има горивна камера с обем 49.84 куб. на цилиндър (при ГМТ), което значи, че и/или буталото не отива до ръба на блока, и/или има и малък обем в челото му вдлъбнато. Всъщност това сякаш не е от кой знае, какво значение. Това с гарнитурата изглежда най-безболезнено, като вариант. От изтъняването й страда ли нейната "дълговечност" така да се каже? Понеже това ми е ежедневка и ще си остане такава на този етап. Не продават ли по принцип по-тънки от стандартната гарнитури, при които няма да ми се наложи да ги цепя? Или дебелината си е стандартната?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
stefan4o написа: което значи, че и/или буталото не отива до ръба на блока, и/или има и малък обем в челото му вдлъбнато.
точно така е.
аз поне не съм срещал тънки гарнитури като оригинална част за 8в моторите. Най-вероятно се продават като перформънс. Метална от г60 става, като се разцепи /махат се реално две нитчета в двата и края/ и се премахне част от нея. Вече не помня дали г60 гарнитурата не беше 4 пластова или 3 пластова. Металните гарнитури са доста по-надеждни, но изискват голяма гладкост - допуските за кривини на блок/глава са малки.
Достатъчно е блока да няма язви и главата да е челосана. Реално металните не са чак толкова капризни...
- Ник никишето
- Мнения: 759
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Аз съм слагал глава от пб на гу но 2 мотора са 1.8 ефекта е близо до нула правих на струг тапи за инжекторите и парите дето ще хвърлиш за шлайф и гарнитура не се оправдават купи си всичко за конверсията и за два дена е станал гти , сега правя 1.8 пб на КР ще имам излишни части: бутала съединител колектори дросел но ще ползвам блок и коляновия вал ако искаш пиши
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
реално може да се ползва блока, като се сложат колянов вал, бутала и биели от 1.8 8в мотор - пб/пф и абс. Тогава ще има осезаем ефект и си става истински 1.8, а документално остава напълно изряден и редовен 1.6, но е свързано с доста работа.
Наистина е най-добре да си стане истински гти 8в мотор - не е скъпо, но си е занимавка
Наистина е най-добре да си стане истински гти 8в мотор - не е скъпо, но си е занимавка
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Ще стане, ама не сте прочели докрай първото ми мнение. Ще правя нещата на два етапа - за да може минимално време да е в бокса колата. Първо ще оправя и сменя главата с гти-ска. После ще стане време за море в Турция, вероятно към края на лятото ще събера необходимите ми части за блока - колянов вал, бутала. Съединителят ми е към края си, ако съвпаднат нещата ще е чудесно - таман да метна един маховик и съединител от 1.8 мотор с по-голям диаметър. После и вътрешните карета ще станат 100мм и така. Ще ги карам подред хем да не ми бърка в джоба наведнъж, хем и, както казах, да седи по-малко в бокса.
Иначе аз не искам и няма как да направя мощността като на ГТИ - 112к.с. с този карбуратор, но пък ако се престраша да я сгъстя малко без да оплескам нещата биха станали с компромис, но добър и напълно достатъчен за мен. Обмислям вариант и за по-дълга кутия с 3.667 диференциал, имам една в гаража, която има проблем с 2-ра предавка, но не съм сигурен дали ми е нужен (не карам толкоз много извънградско). С моята си кутия 4S колата би трябвало да стане доста пъргава, гоня поддържане на 160км/ч с включен климатик по магистралата без да се задъхва, с този мотор в момента върви, но си личи, че й идва нанагорно (това го давам за сравнение, какво търся горе-долу като резултат). Генерацията предстои да я сменя и нея цялата без колектора.
Има и друг вариант - ако ме устройва как върви след като се сгъсти малко с главата на ГТИ и след смяна на генерацията с малко по-голяма може да я оставя така и да не пипам надолу по блока, но не знам още.
Иначе аз не искам и няма как да направя мощността като на ГТИ - 112к.с. с този карбуратор, но пък ако се престраша да я сгъстя малко без да оплескам нещата биха станали с компромис, но добър и напълно достатъчен за мен. Обмислям вариант и за по-дълга кутия с 3.667 диференциал, имам една в гаража, която има проблем с 2-ра предавка, но не съм сигурен дали ми е нужен (не карам толкоз много извънградско). С моята си кутия 4S колата би трябвало да стане доста пъргава, гоня поддържане на 160км/ч с включен климатик по магистралата без да се задъхва, с този мотор в момента върви, но си личи, че й идва нанагорно (това го давам за сравнение, какво търся горе-долу като резултат). Генерацията предстои да я сменя и нея цялата без колектора.
Има и друг вариант - ако ме устройва как върви след като се сгъсти малко с главата на ГТИ и след смяна на генерацията с малко по-голяма може да я оставя така и да не пипам надолу по блока, но не знам още.

-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Може да съм изтървал нещо ама:
1. Защо ще сменяш главата сега, а после карантията в дъното(т.е. пак сваляш тиква)?
2. Не я мии изобщо. Занеси я направо , само си свали вал,свещи и капак. Там ги мият така или иначе.
Най-добре е да си направиш главата т.е. да я обслужиш. Събери си частите и бой. А и караш на газ, ако не бъркам...с тоя вал от 1.8 може да му боднеш 1.8Т бутала и да се сгъсти мъжката.
1. Защо ще сменяш главата сега, а после карантията в дъното(т.е. пак сваляш тиква)?
2. Не я мии изобщо. Занеси я направо , само си свали вал,свещи и капак. Там ги мият така или иначе.
Най-добре е да си направиш главата т.е. да я обслужиш. Събери си частите и бой. А и караш на газ, ако не бъркам...с тоя вал от 1.8 може да му боднеш 1.8Т бутала и да се сгъсти мъжката.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Отговарям подред:
1. Не се знае това после, кога ще е. Планирал съм го да стане, но ако ми е достатъчен вървежа ще покарам известно време без да пипам надолу по блока. Иначе зет ми е приготвил 1.8 и ми каза, че когато реша мога да отида да си го взема и да ползвам, каквито части са нужни от него (от индустриална машина е, но това няма значение, аналог на ААМ е, преди време го гледах в ЕТКА).
2. Аз вече я разглобих изцяло, остана само шпилките да махна. Захванах да чистя клапаните сега.
Главата ще я обслужа изцяло - водачи, гумички ще се сменят, ще се изчисти и ще я мятам. Но не зная дали ще е този месец. Иначе си прав - има опция шлайфиста да я почисти, ако се не лъжа. За газта си прав - основното ми гориво. Фрапиращо сгъстяване не ми е нужно, понеже колата си я карам всеки ден и предпочитам да ме вози безпроблемно от т.А до т.Б, поне на този етап.
Просто доста неща ще се струпат и като пари, а все пак трябва и нещо да се яде
По груби сметки цяла генерация на ф50 от 1.8 мотор ще ми възлезе около 250-300лв. с труда по монтажа, тъй като там, където ползвам отстъпка нямат нито едно от трите - резонатор, средно или крайно гърне и май ще трябва да ги пазаря на клиентски цени
Имам един въпрос. В хода на разглобяването се натъкнах на следния проблем: изпускателните клапани трудно излизат от водачите. Наложи се да ги почукам малко, за да ги извадя. Всичките 4-ри броя бяха така. Всмукателните клапани си излязоха на ръка, преспокойно, след като махнах тарелката, пружините и двете "кученца" (стопери ли са или нещо такова) или както там им казват (направих си самоделна скоба с камък 25 и две планки за алтернатор). На какво може да се дължи това? Не е от гумичките проблемът - махнах и тях и клапанът не иска да влезе на ръка обратно, откъдето е излязъл.
Странно ми се струва това.
1. Не се знае това после, кога ще е. Планирал съм го да стане, но ако ми е достатъчен вървежа ще покарам известно време без да пипам надолу по блока. Иначе зет ми е приготвил 1.8 и ми каза, че когато реша мога да отида да си го взема и да ползвам, каквито части са нужни от него (от индустриална машина е, но това няма значение, аналог на ААМ е, преди време го гледах в ЕТКА).
2. Аз вече я разглобих изцяло, остана само шпилките да махна. Захванах да чистя клапаните сега.
Главата ще я обслужа изцяло - водачи, гумички ще се сменят, ще се изчисти и ще я мятам. Но не зная дали ще е този месец. Иначе си прав - има опция шлайфиста да я почисти, ако се не лъжа. За газта си прав - основното ми гориво. Фрапиращо сгъстяване не ми е нужно, понеже колата си я карам всеки ден и предпочитам да ме вози безпроблемно от т.А до т.Б, поне на този етап.
Просто доста неща ще се струпат и като пари, а все пак трябва и нещо да се яде


Имам един въпрос. В хода на разглобяването се натъкнах на следния проблем: изпускателните клапани трудно излизат от водачите. Наложи се да ги почукам малко, за да ги извадя. Всичките 4-ри броя бяха така. Всмукателните клапани си излязоха на ръка, преспокойно, след като махнах тарелката, пружините и двете "кученца" (стопери ли са или нещо такова) или както там им казват (направих си самоделна скоба с камък 25 и две планки за алтернатор). На какво може да се дължи това? Не е от гумичките проблемът - махнах и тях и клапанът не иска да влезе на ръка обратно, откъдето е излязъл.

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Сврещал съм 2 варианта - подбито стъбло от натиск, или нагоряло масло във водача. Във втория случай понякога се стига до незатваряне на клапан.
Кога запъва, изцяло, или като влезе края на стъблото във водача?
Кога запъва, изцяло, или като влезе края на стъблото във водача?
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Като влезе края запъва. Ама и четирите да са подбити???
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Често срещано. Пилни им една фаска.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
ААМ и РП ползват едни и същи бутала с голямата камера. При тия мотори степента е 9:1. Не ти трябват.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Почистване на глава Мк2 1.6 PN =>PF и сгъстяване
Ще се ползва само коляновият вал, когато дойде ред за увеличаване на работния обем.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 83 госта