СУВ vs стандартен лек автомобил
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Общо взето получаваш още един вариант на превозно средство за което да си похарчиш парите, извън стандартно предлаганите модели в гамата на всеки производител. Ако приемем че преди 10 и повече години Нисан се престрашиха да опитат с нов тип модел като Кашкай, или поне тях ги набедиха като първите вкарали в гамата си крос-оувър, от там нататък всички повлякоха крак.
Последна промяна от forski на Чет 30 май 2019 10:21, променено общо 2 пъти.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
hooligan_sk написа:Трябва да се уточним...
Прав си да ги разграничаваш.
Но принципите за закупуване са сходни.
Въпрос на възможности и нужди.
По-малките СУВ, 4х2 вършат същата работа по черни пътища, както 4х4 версиите им. Ясна е разликата, но не всеки иска да гази в кал, преспи и т.н. А основната причина да вземеш 4х2 е цената.
Лесно можеш да се убедиш в тази връзка, като разгледаш и тенденциите за почивки. Убеден съм, че ще намериш корелация в покачването на пазарния дял на СУВ, с промените в тенденциите за почивки и спорт. Планина, езера, пикници, селски туризъм и т.н. Спортовете сред природа - колело, сърф, ски, борд, и т.н., бележат ръст.
Големите, тежки, скъпи джипове са лукс и може би повече гъзария. Малките - повече нужда.
Същото е в 'нормалния' клас. Защо избираш Суперб пред Октавия, Голф пред Поло? По-голяма кола - повече лукс. По-малките - нужда.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Ford Eco sport е доста по-некачествен и пластмасов от Fiesta, T-rock спрямо Голф е същото, Т-cross спрямо Поло също и тн и тн. Аз лично това имам предвид под "пластмасов".
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Евтиния пластмасов интериор присъства в бюджетните модели на всеки производител, това са моделите базирани на най малките купета в гамата.
От там нагоре, нещата се променят, и интериора както и използваните материали стават много по-качествени, съответно и цената отива х2 и нагоре!
пример: Мазда CX3 е на шасито на Мазда 2, един вид Мазда 2 на кокили и малко стероиди, като пластмасата вътре е една и съща. Цена с екстри 45-55хил. лева като започва от 30хил.
Мазда CX5 - цена с екстри 65-85хил лв. като започва от 50хил. и е далеч по-добре и качествено направена, както е и далеч от евтината пластмаса.
Това си важи за почти всеки производител. В смисъл че който иска по-качествено сглобен крос-оувър то такива има и се предлагат на съответната цена, и не всички са евтини и пластмасови. Като в същото време автомобилите са също толкова компкатни и удобни за употреба.
От там нагоре, нещата се променят, и интериора както и използваните материали стават много по-качествени, съответно и цената отива х2 и нагоре!
пример: Мазда CX3 е на шасито на Мазда 2, един вид Мазда 2 на кокили и малко стероиди, като пластмасата вътре е една и съща. Цена с екстри 45-55хил. лева като започва от 30хил.
Мазда CX5 - цена с екстри 65-85хил лв. като започва от 50хил. и е далеч по-добре и качествено направена, както е и далеч от евтината пластмаса.
Това си важи за почти всеки производител. В смисъл че който иска по-качествено сглобен крос-оувър то такива има и се предлагат на съответната цена, и не всички са евтини и пластмасови. Като в същото време автомобилите са също толкова компкатни и удобни за употреба.
Последна промяна от forski на Чет 30 май 2019 10:30, променено общо 1 път.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
group® написа:hooligan_sk написа:Трябва да се уточним...
Големите, тежки, скъпи джипове са лукс и може би повече гъзария. Малките - повече нужда.
Хммм, ако искаш да кажеш, че тайно всички искаме да караме Q7, но понеже нямаме пари, караме Seat Arona... съм напълно съгласен



Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
forski написа:Евтиния пластмасов интериор присъства в бюджетните модели на всеки производител, това са моделите базирани на най малките купета в гамата.
Да де ама пластмасата няма връзка с това СУВ ли е или не. Ако идеята е за едни и същи пари дали избираш СУВ с пластмаса или седан с кожено табло е въпрос на приоритети. Едни хора искат комфорт за себе си, а други държат на показност - важно е отстрани как изглеждат, а не дали реално са в кочина.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
За едни и същи пари мисля че няма как да се случат нещата, разликата между кросоувър и аналогичният му хечбек е пренебрежително малка, ако въобще има такава. За 2-3хил.лева разлика в цената няка как да идеш на кожено табло.
Цените на Трок и Голф са почти идентични, въпрос на личен избор, кое от двете купета ще избереш. А ако решиш да скачаш на скъп Голф, от 50+ и нагоре, защо ти е Трок като има Тигуан?
Цените на Трок и Голф са почти идентични, въпрос на личен избор, кое от двете купета ще избереш. А ако решиш да скачаш на скъп Голф, от 50+ и нагоре, защо ти е Трок като има Тигуан?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
hooligan_sk написа:
Хммм, ако искаш да кажеш...

Не баш.
По- скоро, ако искаш леко повече outdoor живот и си в класата на пасат, си купуваш голф на кокили

Това за пластмасовия интериор не го разбирам.

Сигурни ли сте, че добре гледате?
Т-крос, с какво отстъпва на поло?
Рока на голф?
Години, нива на оборудване, всичко ли отчитате?
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
относно височината. кадита са много по-високи (разстояние от главата на шофьора до тавана) от всичките сувове на ФВ.
сега загледах и колко им е просвета 160мм за кади и 158 за ТРок.
кадито трябва да е някъв тотален хит, ако наистина хората си купуват джипчета, защото са по-високи.
предполагам, че сувовете са просто модерни, изглеждат по престижни и тн. ако си решил да дадеш 40-50 хиляди за кола, явно искаш все пак да бъдеш забелязан, което е трудно с някой невзрачен голф. по-яко е ако си купиш джип, нищо че направен от по-лоши материали, върви по-малко, харчи повече.
и последно, по неравни пътища с дупки (без 20 сантиметрови кратери) леката кола вози по-добре от всеки СУВ.
сега загледах и колко им е просвета 160мм за кади и 158 за ТРок.
кадито трябва да е някъв тотален хит, ако наистина хората си купуват джипчета, защото са по-високи.
предполагам, че сувовете са просто модерни, изглеждат по престижни и тн. ако си решил да дадеш 40-50 хиляди за кола, явно искаш все пак да бъдеш забелязан, което е трудно с някой невзрачен голф. по-яко е ако си купиш джип, нищо че направен от по-лоши материали, върви по-малко, харчи повече.
и последно, по неравни пътища с дупки (без 20 сантиметрови кратери) леката кола вози по-добре от всеки СУВ.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
group® написа:hooligan_sk написа:
Хммм, ако искаш да кажеш...
![]()
Не баш.
По- скоро, ако искаш леко повече outdoor живот и си в класата на пасат, си купуваш голф на кокили![]()
Това за пластмасовия интериор не го разбирам.![]()
Сигурни ли сте, че добре гледате?
Т-крос, с какво отстъпва на поло?
Рока на голф?
Години, нива на оборудване, всичко ли отчитате?
сравни някой хайлайн голф с най-високото ниво при някоя от джипките, тогава евтинията си личи най-добре
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
group® написа:hooligan_sk написа:
Хммм, ако искаш да кажеш...
![]()
Не баш.
По- скоро, ако искаш леко повече outdoor живот и си в класата на пасат, си купуваш голф на кокили![]()
Това за пластмасовия интериор не го разбирам.![]()
Сигурни ли сте, че добре гледате?
Т-крос, с какво отстъпва на поло?
Рока на голф?
Години, нива на оборудване, всичко ли отчитате?
Абсолютно всичко отчитам, значително по-евтини материали и не само при ВАГ. Поло и Голф имат софт тъч повърхности на важните места, Трок и Ткрос са plastic fantastic навсякъде. Отделно подозирам че Трок(за Ткрос е ясно) е също на платформата MQB A0, което си е Поло. Обяснявам: при тези модулни платформи, единствения фиксиран елемент е педалната конзола и отстоянието й до мотора, всичко други се разтяга и свива. В Трок с ръчни скорости, педалите са малки и сбити, като в Поло. Сравнителните тестове на немските медии вече изглеждат така: Passat vs. Tiguan; Golf vs. T-roc; Polo vs. T-cross; Mazda 3 vs. CX-3; Mazda 6 vs. CX-5; Kona vs. I30 и тн. Много рядко повдигнатите модели печелят такива сравнения. При идентична цена, избираш между стандартен автомобил от даден клас и повдигната версия на по-ниския от него клас.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Само да добавя че в стандартните си нива на оборудване Голфа е орязан от всякъде, и за всичко създаващо усещане за лукс и комфорт се доплаща като допълнително оборудване!
Та евтинията е идентична, каквото ще получиш за 40 хил. при Голф това ще получиш и при евтината джипка!
Та евтинията е идентична, каквото ще получиш за 40 хил. при Голф това ще получиш и при евтината джипка!
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Ами не е така, При Т-рок абсолютно цялото табло е от твърда пластмаса, както и да го поръчваш, докато при Голф и в базово ниво е софт тъч.
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
остави стандартните нива.
сега гледам наличен Трок Спорт https://stock.volkswagen.bg/sl-bg/bg_BG_VW/V/detail/V20180186207BG?mgb=086_T-%20Roc
73 бона, колкото голф R.
сега гледам наличен Трок Спорт https://stock.volkswagen.bg/sl-bg/bg_BG_VW/V/detail/V20180186207BG?mgb=086_T-%20Roc
73 бона, колкото голф R.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
hooligan_sk написа:Ами не е така, При Т-рок абсолютно цялото табло е от твърда пластмаса, както и да го поръчваш, докато при Голф и в базово ниво е софт тъч.
Прав си ама за момента. И двата модела са изцяло нови в гамата на VW, от там пък явно са решили да опипат почвата и нагласите на клиента, и са ги пуснали първо в този си вид. Съответно и за двата модела основната критика беше, и е именно заради използването на прекалено много пластмаса в купето. Като комбинацията от разни цветни и шарени панели и лайсни по-никакъв начин не компенсира недоволството на клиентите и критиците. По-същия начин Сузуки пуснаха новата Витара като я направиха изцяло пластмасова, табло кори на врати, всичко. Първия фейслифт и цялото табло вече е софт тъч, на вратите вече има тапицерия, по-бронята има хром и т.н. Така ще стане и с Ткрос и Трок, почти съм сигурен в това. Голф все пак е модел на повече от 40 години

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта