СУВ vs стандартен лек автомобил

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1749
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот MMX » Пет 31 май 2019 9:42


group® написа:Не разбирам от тези критерии за пластмаса, видове и консистенция, признавам.
На пазара има всичко, за всеки.
Да си обясняваш високия пазарен дял с гъзария е наивно. Споменаха се държави различни от БГ, там гъзария няма. Поне не и във вида познат тук.

Няма ли? В Германия може да не му казват гъзария, а социален статус, гордост, престиж и други подобни. НО определено много неща се купуват заради престижа, а не толкова за функционалност. Ако не го знаеш има да учиш.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот group® » Пет 31 май 2019 9:46


netizen написа:, 5008 които въобще нямат опция за 4х4 ..

:gruebel


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот netizen » Пет 31 май 2019 9:52


Каква е чуденката?
Инак тигуан мк2 страшно ми харесва от вън, и не толкова от вътре... и въобще като багажник.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот group® » Пет 31 май 2019 9:59


netizen написа:Каква е чуденката?

Говорим по картинка колега. 5008 има 4х4 във всички поколения. 3008 има при хибрид.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот netizen » Пет 31 май 2019 10:03


group® написа:
netizen написа:Каква е чуденката?

Говорим по картинка колега. 5008 има 4х4 във всички поколения. 3008 има при хибрид.


Очевидно не познавате моделната гама на Peugeot, колега :cool

Очаквам да ми покажете, поне 1 (една) модификация на 5008, която е 4х4. Отбелязвам, нали, че за 5008 си пишем, не за 4007 :wink
В 3008 има хибрид 4х4 в предното поколение, не в настоящото.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот group® » Пет 31 май 2019 10:26


Моя грешка!
Извинявам се!


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот escrime » Пет 31 май 2019 16:09


forski написа:Ами защото са на същата цена, или малко по-скъпи от малките хечбеци, предлагат повече пространство, по лесен достъп, по-голям багажник, допълнително няколко сантиметра клиренс, по-екстравагантен външен вид, имат опция 4х4, за тези които не искат комби или ван са още една алтернатива. Че е мода, мода е, но кое не е ?


На същата цена, или малко по-скъпи от хечбеците се получава нещо, което харчи повече, върви по-малко и вози много по-зле. За материалите вътре се каза достатъчно красноречиво.

Мода е. И изключително прецизен маркетинг. Във всички брошури ключовите фрази са впечатление, самочувствие, самоувереност, дизайн. Пропуснали са комплекси само, но надали биха се застреляли в крака.

Ако си говорим сериозно, не си правя изводи за хората, които карат такива коли. Явно си им харесват и им вършат работа. Явно са и достатъчно много, че да диктуват тенденциите.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот group® » Пет 31 май 2019 17:37


escrime написа:
На същата цена, или малко по-скъпи от хечбеците се получава нещо, което харчи повече, върви по-малко и вози много по-зле. За материалите вътре се каза достатъчно красноречиво.

Много ми е интересно зад такива изказвания какъв опит и нужди седят?!
SUV клас е много голям и разнообразен, факт. Има пълни позьорщини и мода, факт. Както има 1.5 100к.с. с излъчване на спортен автомобил.
За гъзария ми е смешно да се говори, защото поне аз не виждам нищо гъзарско в масовите СУВ - Дъстър, Кашкай, Рав, CRV, Кодиаци, Кароци, Каптури и т.н. Жал ми е за всеки, който би си помислил, че е гъзар с такава кола :mhihi
Дали споменатите имат повече възможности? Факт! Да, можеш да си лифтнеш пасата и да наджипиш всичко, но от магазина кой хеч ще стигне където горните? Колко струва суперб, октавия 4х4? И пак лазиш по корем! Коментиращите тук нямат нужда от това - ок! Разбирам! И аз бях така. Няколко картера, джанти, гуми, подбити прагове по-късно, смених идеята. И други хора и нужди от вашите има. Толкова ли е трудно да се проумее, че трябва да се отрича цял клас? Огромен клас!
Ок можеш и с баничарка! Ама не искаш баничарка. Това е.
По тази логика трябва да има 2 модела коли - поло или ъп (няква там градска) и пасат комби. Това е! За какво ти е седан? Голф? Пълна безсмислица. Ми СС? Ми Артеон? Кому са нужни? Не можеш един шкаф от Икеа да събереш. Смешно е!
Ааа и да не забравя - возия и лукс се иска. Айде пак да питам - опит? На пазара има СУВ-ове, които няма да са ви шумни и със сигурност ще ви возят по-комфортно от хеч, седан, мегдан... А и доста бързи могат да са! По-скъпо е, да. Ама може и повече. Това е.
Искате ли да ви сравня 2 мои бивши коли: Пасат 5.5 2.8 4х4 и Ленд Круизър 120 4.0 бензин:
Разход при мен на пасата около 20/100 градско, 14 извън (средно по борд).
Прадо-то - 18 градско, 14 извън.
Пасат - 193к.с.
Прадо - 239к.с.
Субективно усещане за вървеж - Прадо бие по усещане, заради няколко фактора, но основните са кофти автомата на пасата и високия център на Прадо.
Не субективно - можете да проверите, но Пасата с малко води.
+ на Пасата - уникално яко окачване. Доставяше голяма наслада за времето си! Малко твърдо, но пак комфортно. Прадо с въздушно отзад е супер по-комфортен, но в завои разбираемо пада с доста! Факт!
+ на Прадо - ходиш където си поискаш.
- на прадо - тежък за спускане на заледени пътища (лично за мен голям недостатък, който ме накара да го махна, но такива са ми нуждите)
Защо ги сравнявам? Почти еднакви коли са, ама едната на кукили - близка мощ, разход, двете с Торсен 50 на 50, двете недозавиват и т.н. И двете са ми били супер, когато са ми задоволявали нуждите.
Пасата беше по-красив автомобил, за мен! Ама с Прадо се кефих повече на всякакви тъпотии. Паста пазех кат луд. Прадо си джасах по чукари, плажове и т.н. С пасата съм бил 'гъзар', да лъщи, джанти, фаца. Прадо не го и миех.
И който разбере, защо правя сравнението, ще разбере и хората с Рав, Дъстер и т.н.
Да не всички хора сме еднакви. Всякакви има. А и един и същ човек, може да има различни вкусове и нужди във времето. Аз съм пример! Минал съм през почти всички видове моди, коли, спортни, ниски, тунинг, кораби, джипове, малки Сув, средни Сув, големи Сув, .... Май само ретро съм нямал.

Да се върна, че се отплеснах :redface
Аз 5008 не бих си взел вече, както разбрахме :mhihi
Ама и там си има хора, които искат някакъв тип миниван, по-просторно уж, ама да изглежда по-добре. Нещо ненормално ли е? Гъзария? Ми за мен гъзарията е друго, ама може и аз да съм в грешка. Може би всеки с лети джанти е гъзар?!

Не си мислете, че защитавам СУВ класа заради моята фаза с тях! Не. Аз съм наясно, че човек защитава фазата, на която е, но и помня добре как мразех комбита и после имах. Мразех жипове и после имах. И т.н. Помня. А тази тема, ако я чете човек, който е искал СУВ за да ходи спокойно на къмпинг, ще реши да ходи само на ол инклузив :mhihi


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот group® » Пет 31 май 2019 18:10


Забравих:
Ако искате да хейтите СУВ клас по-смислено, можете да стъпите на факта, че водят до по-висок % смъртност на пешеходците :icon_sad


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот silent » Пет 31 май 2019 18:14


Абе както и да го въртиш и сучеш си е газария и нужда да впечатляваш респект....айде стига си го увъртал при теб ако не е така при 90% от хората е така ...българина е тъп и комплексиран на пътя а и не само там но това е друга тема....почти ежедневно пътувам по Тракия до Пловдив...в огледалото виждаш нещо вдигнато кат джипка и се местиш..въждаш нещо семпло и си викаш и...ах го ше чака....като пътувам с големия джип се оказва че респектирам и всичко ми дава път и се мести без да натискам и притеснявам...като пътувам с баницата никой те не и...ава за жив....изкачат пред тебе ....бутат се да изпреварват без се интересуват с колко карат ти с колко идваш отзад....те това е....


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот group® » Пет 31 май 2019 18:43


silent написа:...българина е тъп и комплексиран на пътя а и не само там но това е друга тема........

Тук съм напълно съгласен!
И ще добавя - нетолерантен, неразбиращ друго освен своето, шовинист, и т.н.

А за другото ще припомня на старите и кажа на младите потребители на форума, как преди години думата голфаджия беше диагноза, а голф в огледалото кошмар :mhihi


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот forski » Пет 31 май 2019 19:12


escrime написа:
forski написа:Ами защото са на същата цена, или малко по-скъпи от малките хечбеци, предлагат повече пространство, по лесен достъп, по-голям багажник, допълнително няколко сантиметра клиренс, по-екстравагантен външен вид, имат опция 4х4, за тези които не искат комби или ван са още една алтернатива. Че е мода, мода е, но кое не е ?


На същата цена, или малко по-скъпи от хечбеците се получава нещо, което харчи повече, върви по-малко и вози много по-зле. За материалите вътре се каза достатъчно красноречиво.


Общо взето се хванахте за Голф, и го сравнявате със всичко останало на пазара :rolleyes
От началото на темата пишем, шасито на кой хечбек е използван за съответния кросоувър. Та примерно кой малък хечбек е по-добре оборудван, и блести с лукс и комфорт в сравнение с повдигнатата му версия? Да Голф е по-добре направеният автомобил в сравнение с Трок,но е въпрос на време да го ъпгрейтнат.
Харчи повече, кое в сравненние с кое харчи повече ( марка, модел, тип купе) върви по-малко ... от 0-100 за 9сек и максимална скорост 200км. кое е малко, колко трябва да върви, и в сравнение с какво?
И по-напред в темата писах, 7.5/100км. градско на бензин, това много ли е, малко ли е, не знам вие кажете. Дизелите ви колко градско горят, на газ колко, комбита, хечбеци, ванове?
Хора стегнете се малко, удрихте го на чист хейт. Не че на някой му дреме, но и никаква тема не се получава.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот hooligan_sk » Пет 31 май 2019 20:11


group® написа:Забравих:
Ако искате да хейтите СУВ клас по-смислено, можете да стъпите на факта, че водят до по-висок % смъртност на пешеходците :icon_sad


Виж как е започната тема, с няколко реторични въпроса за кросувърите. За това ти обръщам внимание, че говорим за един особен клас, който е просто моден аксесоар. Между другото на мен чистосърдечно си ми харесва, нищо чудно следващата кола да е такава. :th_up

forski написа:
escrime написа:
forski написа:Ами защото са на същата цена, или малко по-скъпи от малките хечбеци, предлагат повече пространство, по лесен достъп, по-голям багажник, допълнително няколко сантиметра клиренс, по-екстравагантен външен вид, имат опция 4х4, за тези които не искат комби или ван са още една алтернатива. Че е мода, мода е, но кое не е ?


На същата цена, или малко по-скъпи от хечбеците се получава нещо, което харчи повече, върви по-малко и вози много по-зле. За материалите вътре се каза достатъчно красноречиво.


Та примерно кой малък хечбек е по-добре оборудван, и блести с лукс и комфорт в сравнение с повдигнатата му версия? Да Голф е по-добре направеният автомобил в сравнение с Трок,но е въпрос на време да го ъпгрейтнат.


Поло > Т-крос, Фиеста > Еко спорт, Ибиза > Арона. Ако сравним Каптур с новото Клио... там е страшно, но не е съвсем коректно, Клио е изцяло нов модел. Т-рок, нали видя как се купува - с чакане над 6 месеца. Всичко се разпродава на момента. Малко е съмнително ФВ да си оскъпи производството при това положение.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13386
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 31 май 2019 20:25


Колегата Груп изреди доста сув модели,но пропусна тия на Фолксваген.
Кодиак е доста сериозна машина.
7 пасажера,голямо пространство.
4х4 е ясно. Но автомобила не е за пренебрегване.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил

Мнениеот group® » Пет 31 май 2019 20:57


Zdravko Zankov написа:Колегата Груп изреди доста сув модели,но пропусна тия на Фолксваген.

Съвсем умишлено!
Не ги пренебрегвам.
Тук има маниаци, на които се кефя, но директно сравняват СУВ с аналога в ниския (буквално - по височина) клас, което е некоректно, според мен.
Отделно, аз нямам толкова добри наблюдения върху интериори на VW, както Хулигана! Не искам да спорим за пластмаса. Приемам, че е прав.
VAG има много различно/сложно позициониране.
Бълват модели, както никога. Не мога да се ориентирам в идеята им.

п.с. очевидно и при Пежо групата съм се загубил :redface



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта