От СУВ до СУВ и от стандартен до стандартен автомобил има огромна разлика. Така че въпросът е ...
Ако говорим за реални сравнения трябва да сравняваме конкретни автомобили.
Аз лично в момента съм избрал Туарег. И да се говори, че не става за магистрала или ОФФроуд е ... меко казано несериозно.
Темерутът спомена истински ОФФроуд - всичко извън пътя е истински ОФФроуд. Ако говорим да одерем и заровим един автомобил в кал - това е друга бира и лично за мен това е екстремен ОФФроуд. Да кажем нормален до полу екстремен ОФФроуд без дране в трънките и по камъните е съвсем в капацитета на Туарега, още повече на Амарока. Дори Тигуан се справя доста добре. Като сложим и най-важното - задкормилното устройство - нещата съвсем стават комплексни.
Печката - един Пасат Олтрак или подобен като идея автомобил също би ти свършил чудесна работа. Важно е какви са изискванията. Защото един СУВ (изключвам малките недоразумения, които са по ниски или равни на Фиат Панда) носи след себе си малко по-високи разходи за поддръжка. И ако това не те бърка - защо не. Разликата в преодоляване на препятствия е осезаема, особено с по-ниските коли. Въпрос на гледна точка е и комфорта. Въздушното или адаптивното окачване много допринася в тази посока и дава възможност в някои случаи и за по-спортно каране. И макар динамиката да е възможна, един истински СУВ не би могъл да се сравни изцяло като поведение в серия от завои с подобен като мощност лек автомобил.
И така - разсъжденията могат да бъдат в много посоки. Затова е добре да се сравняват конкретни автомобили. Или поне класове ...
СУВ vs стандартен лек автомобил
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Адмирации за балансираното мнение
Само да отбележа, че не Темерутът спомена истински оффроуд
За мен нещата са така:
- оффроуд - това, за което говориш. Всичко извън пътя, без да се съсипва колата. Тук влизат и олроуд клас коли.
- истински оффроуд - онези пичове, които са си прежалили колите. Вълтуват се от конкретни препятствия. Имат оборудване. Колите са легални за каране по пътната мрежа. Тук има трактори, закъсване, групови карания и т.н. Тук попадат понякога и пълни паркетници, но прежалени и понякога смайват. Понякога - не. Важно е желанието!
- екстремен - нелегални за улична употреба. С една, макс две седалки. Ръчно изработени голяма част от елементите. Двигателя често е в багажника. Често няма врати и прозорци. Движи се по вертикалата и т.н.
Отделно има различни видове оффроуд: пясъчен, камъни (хамериканците са луди по него), кал (нашите момчета), зимен и т.н.
Има бавен и бърз.
Има много неща, но в Сув клас говорим най- вече за съотношение офф и он роуд. Всяка кола може да се набие нейсе, въпросът е колко и какви части оставяш след себе си.
С пасата съм оставял картери, джанти и гуми. С Рав брони и някой шарнир. С крузер стаб щанга. С Вранглер преден мост. И те така
Абсолютно задкормилното устройство е решаващо.

Само да отбележа, че не Темерутът спомена истински оффроуд

За мен нещата са така:
- оффроуд - това, за което говориш. Всичко извън пътя, без да се съсипва колата. Тук влизат и олроуд клас коли.
- истински оффроуд - онези пичове, които са си прежалили колите. Вълтуват се от конкретни препятствия. Имат оборудване. Колите са легални за каране по пътната мрежа. Тук има трактори, закъсване, групови карания и т.н. Тук попадат понякога и пълни паркетници, но прежалени и понякога смайват. Понякога - не. Важно е желанието!
- екстремен - нелегални за улична употреба. С една, макс две седалки. Ръчно изработени голяма част от елементите. Двигателя често е в багажника. Често няма врати и прозорци. Движи се по вертикалата и т.н.
Отделно има различни видове оффроуд: пясъчен, камъни (хамериканците са луди по него), кал (нашите момчета), зимен и т.н.
Има бавен и бърз.
Има много неща, но в Сув клас говорим най- вече за съотношение офф и он роуд. Всяка кола може да се набие нейсе, въпросът е колко и какви части оставяш след себе си.

С пасата съм оставял картери, джанти и гуми. С Рав брони и някой шарнир. С крузер стаб щанга. С Вранглер преден мост. И те така

Абсолютно задкормилното устройство е решаващо.
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Разбирам..., че си чукча писател.forski написа:Общо взето така ви изглеждат писанията, колега ssssl за какво ти е този напомпан Голф, защо не си взе 1.6MPI че и бял металик на всичкото отгоре, и ти гъзар се мъчиш да го раздаваш, модерен, с бял Голф 200 коня, джигит![]()
Според мен Шкода Фабия 1.0 mpi ще ти е тамън! Като тръгнеш на море, Пасат 3ка да не биеш на очи!
Надявам се правилно да ме разберете
Още от 2014 г. имам тема за "покупка на Голф 7 R". Язък ти за хилядите мнения във Фолксваген Форум, след като не знаеш кой е най-бързия Фолксваген от 2013 г. насам. Както и да е...Карай си със здраве Сузукито.
Добрине, съгласен съм с всичко , което си написал, НО пак казвам - според мен не повече от 10% от Жипкаджиите си използват Жипките по предназначение. Останалото е тъпа мода.
Всъщност, поне от темата е видно, че не само според мен...
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Все ми се струва по-лесно да кривнеш от пътя и да използваш оффроуд възможностите на колата, отколкото да идеш на писта за да използваш спортните възможности на GTI/R
Та не знам къде какви са процентите

Та не знам къде какви са процентите

- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Горното мнение предполага съществено изкривяване на темата, но ще се огранича с една дума - сигурност.
Освен по-голямата стабилност, по-късия спирачен път, по-бързата реакция при всякаква пътна ситуация, в сравнение с Жипките, колата ми има и серийно прогресивно кормилно управление.
Двойното предаване ми дава по-голяма сигурност на хлъзгава настилка - не само през зимата.
Освен по-голямата стабилност, по-късия спирачен път, по-бързата реакция при всякаква пътна ситуация, в сравнение с Жипките, колата ми има и серийно прогресивно кормилно управление.
Двойното предаване ми дава по-голяма сигурност на хлъзгава настилка - не само през зимата.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Супер! Добре!
Ама после не влизай така остро на Форски, че не чете, защото ти не разбра, какво казва той
А и моите думи не разбра

Ама после не влизай така остро на Форски, че не чете, защото ти не разбра, какво казва той

А и моите думи не разбра
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил



Но, моето мнение за колегата със Сузукито си остава непроменено

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
silent написа:Ама имали по висока позиция на седене. За гърбината това никак не помага. Знам, щот съм патил.
Високата позиция на седене Помага при градско каране.
Това ЕЖК ли е ?
За гърба и ктъср=та много помага високата позиция на седлаката. Като ме возят в седан или подобна ниска кола едвам излизам, а от моята талига си слизам спокойно. Преди съм карал бусове и пак е същото. Навря ли се в ниска кола едвам излизам, е и ЕГН си казва , ама и преди 14-15г беше пак така. Така,че не е е от ЕГН то.
Високата позиция много помага - установил съм го с нароилите се нови кръгови. Стига до кръговото и започва едно голямо оглеждане / даже и от дясно да не дойде някой или отгоре от небето. От високо се вижда пр. че чак 3 тата кола ще завивав кръговото и тр. да се изчака, ама нашите хора стоят и се оглеждат на всички възможни посоки,
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Това аз съм го писал, не Сайлънт. Имаш лично.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Начинът на изразяване в тази тема е малко тип Валери Божинов "Човек само когато знае к'во му е, само аз си знам к'во ми е"
Как би могъл някой да разбере какво се крие зад понятието джип, или умалителните му джипка - джипче. СУВ, Сувче, сувченце?
Ако се опиташ да обясниш във някой презокеански форум защо твоят Голф е по-практичен от някое малко ДЖИПЧЕ или ДЖИПКА и че въпросните джипки са автомобили карани само за гъзария и показност най вероятно целият форум ще умре ... от смях и недоумение.
Защото за да се използва понятието джип за определяне на не един, а на два огромни автомобилни сегмента, единия от които има над 50 годишна история е абсолютно несериозно, освен ако дискусията не се води в БГ мама. Също както не всеки моторен трион е щилка, и не всяка копирна машина е ксерокс, така също и не всеки СУВ е модел ка Крайслер (Jeep) и не всеки кросоувър е SUV, дори нямат нищо общо. Освен че едното леко се опитва да наподобява другото, чисто визуално. Което не е нищо повече от маркетингов трик от страна на производителя.
Да сравняваме Голф или Пасат, хечбек или комби със СУВ без да определим точен вид и модел на превозното средство, е все едно да сравняваме VW Polo с Линкълн Навигатор и да се пенявим в/у 10 страници абсолютно безмислена тема, кое от двете е по-добро и по-практично!
Как би могъл някой да разбере какво се крие зад понятието джип, или умалителните му джипка - джипче. СУВ, Сувче, сувченце?
Ако се опиташ да обясниш във някой презокеански форум защо твоят Голф е по-практичен от някое малко ДЖИПЧЕ или ДЖИПКА и че въпросните джипки са автомобили карани само за гъзария и показност най вероятно целият форум ще умре ... от смях и недоумение.
Защото за да се използва понятието джип за определяне на не един, а на два огромни автомобилни сегмента, единия от които има над 50 годишна история е абсолютно несериозно, освен ако дискусията не се води в БГ мама. Също както не всеки моторен трион е щилка, и не всяка копирна машина е ксерокс, така също и не всеки СУВ е модел ка Крайслер (Jeep) и не всеки кросоувър е SUV, дори нямат нищо общо. Освен че едното леко се опитва да наподобява другото, чисто визуално. Което не е нищо повече от маркетингов трик от страна на производителя.
Да сравняваме Голф или Пасат, хечбек или комби със СУВ без да определим точен вид и модел на превозното средство, е все едно да сравняваме VW Polo с Линкълн Навигатор и да се пенявим в/у 10 страници абсолютно безмислена тема, кое от двете е по-добро и по-практично!
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Ако се върнем към началото на темата ще установим, че тя всъщност започна като чуденка за смисъла на малките SUV или кросоувъри както мисля ги наричат и защо някой би ги предпочел пред стандартния модел на който стъпват. Стъпвайки на тази основа ще си позволя да споделя и своето мнение.
Аз лично считам, че цялата тази СВЕТОВНА мания по SUV класа във всичките му разновидности е чиста проба модна тенденция, 80% от тези автомобили и техните собственици никога няма да напуснат асфалтираните пътища. И ако автомобили от сорта на Тигуан и по горните категории имащи 4Х4, все пак имат някакъв смисъл за да задоволят нуждите на тези 20% от хората, които излизат в някаква степен извън пътя, то тези малките от сегменти А и Б, като и тези без двойно, по МОЕ ЛИЧНО мнение нямат никакво ФУНКЦИОНАЛНО оправдание за съществуването си, служат само за задоволяване на моден каприз на потребителите. Някои изтъкват като смисъл за тези автомобили лошите пътища у нас, това може да звучи привидно смислено тук, но тази мания си е световна и тази коли не са правени за нас, дреме му на някой за нас. По-висока позиция и по-добра видимост, да докато не се качат всички на кокили
. За мен покупката на градски кросоувър (а при повечето хора и на какъв да е SUV) си е чиста проба моден каприз, правиш редица компромиси (с разходи за гориво и обслужване, с пътно поведение/возия, с качество на интериорни материали) просто за да си модерен. Не че има нещо лошо, всеки има право да търси това, което му харесва (кеф цена няма), но нека не се залъгваме, че паркетниците имат някакви реални и финансово оправдани предимства пред стандартните модели на базата на които са разработени.
М/у другото гъзарията не е измислена у нас, тя си е повсеместна и има различни проявления и степени.
Аз лично считам, че цялата тази СВЕТОВНА мания по SUV класа във всичките му разновидности е чиста проба модна тенденция, 80% от тези автомобили и техните собственици никога няма да напуснат асфалтираните пътища. И ако автомобили от сорта на Тигуан и по горните категории имащи 4Х4, все пак имат някакъв смисъл за да задоволят нуждите на тези 20% от хората, които излизат в някаква степен извън пътя, то тези малките от сегменти А и Б, като и тези без двойно, по МОЕ ЛИЧНО мнение нямат никакво ФУНКЦИОНАЛНО оправдание за съществуването си, служат само за задоволяване на моден каприз на потребителите. Някои изтъкват като смисъл за тези автомобили лошите пътища у нас, това може да звучи привидно смислено тук, но тази мания си е световна и тази коли не са правени за нас, дреме му на някой за нас. По-висока позиция и по-добра видимост, да докато не се качат всички на кокили

М/у другото гъзарията не е измислена у нас, тя си е повсеместна и има различни проявления и степени.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Вече доста се повтаряме и ще направя едно отклонение, с цел да се свали напрежението.
Всички тези теми VS нямат за цел да си променим мнението един на друг. Няма как да се случи. Нито колегата ще си продаде R голфа и ще вземе сувче, нито аз жипките и те така. Никой няма да се откаже от дизела заради аргументи в полза на бензина и обратното.
Това трябва да е ясно!
Наясно ли сме с това, надявам се емоциите да не се месят в такива дискусии.
Това е форум и такива дискусии се водят из доста теми открай време. Сега гледам да има отделни, които да се ползват за целта.
Поздравявам Петролната глава, че започна тази дискусия, но не е яко да става в тема, където потребител пита какъв двигател да си вземе в СУВ?! Не е яко да му казваш "Ти си гъзар, колата ти не струва, не излизаш от пътя...". Тук не става дума и за толерантност, по скоро наивност да обясняваш на някой, какви нужди и приоритети да има?!
Важно е да разберете също, че много от съвременните потребители на коли и респективно форуми, нямат нашия опит и знания. За тях такива теми са полезни! Виждат и си преценяват аргументи за всеки аспект около автомобилите. Нали сме авто форум за взаимопомощ?!
Във всички VS теми има поне по две сериозни позиции, с поне два сериозни аргумента. Иначе щеше да има една марка коли, един вид двигатели, един вид скоростни кутии, един клаас и т.н.
Молбата ми е, да не се засягаме лично и да търсим под вола теле! Това са просто форумни дискусии/спорове! Уважавайте чуждото мнение, дори и да не го разбирате! Никога не знаете какво седи зад него
Всички тези теми VS нямат за цел да си променим мнението един на друг. Няма как да се случи. Нито колегата ще си продаде R голфа и ще вземе сувче, нито аз жипките и те така. Никой няма да се откаже от дизела заради аргументи в полза на бензина и обратното.
Това трябва да е ясно!
Наясно ли сме с това, надявам се емоциите да не се месят в такива дискусии.
Това е форум и такива дискусии се водят из доста теми открай време. Сега гледам да има отделни, които да се ползват за целта.
Поздравявам Петролната глава, че започна тази дискусия, но не е яко да става в тема, където потребител пита какъв двигател да си вземе в СУВ?! Не е яко да му казваш "Ти си гъзар, колата ти не струва, не излизаш от пътя...". Тук не става дума и за толерантност, по скоро наивност да обясняваш на някой, какви нужди и приоритети да има?!
Важно е да разберете също, че много от съвременните потребители на коли и респективно форуми, нямат нашия опит и знания. За тях такива теми са полезни! Виждат и си преценяват аргументи за всеки аспект около автомобилите. Нали сме авто форум за взаимопомощ?!
Във всички VS теми има поне по две сериозни позиции, с поне два сериозни аргумента. Иначе щеше да има една марка коли, един вид двигатели, един вид скоростни кутии, един клаас и т.н.
Молбата ми е, да не се засягаме лично и да търсим под вола теле! Това са просто форумни дискусии/спорове! Уважавайте чуждото мнение, дори и да не го разбирате! Никога не знаете какво седи зад него

- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Отделно:
Извиних се вече, но пак ще го направя, защото обвиних netizen в недоглеждане, а самия аз недогледах!
И на колегата ssssl ще се извиня, ако е разбрал мнението ми като обида към колата му! Няма как да искам такова нещо, защото като всеки фен на VW, само мога да се прекланям пред golf R(32)!
Идеята ми беше по-скоро, че целия този разговор може да се пренесе за спортния клас, където като се почне от астматична малотражка със спортни козметични елементи, мине се през GTI, R(32), GTR, поршета ..., та се стигне до формула1 - има много стъпки. Едни са по пригодни за ежедневки, други отиват повече към спорта и накрая са само за спорт. По всяка стъпка също се жертва нещо. Също е съотношение.
Също бих се противопоставил на всеки, който не разбира тази страст към спортните коли и я обяснява само с 'гъзария' и смело спряга проценти.

Извиних се вече, но пак ще го направя, защото обвиних netizen в недоглеждане, а самия аз недогледах!
И на колегата ssssl ще се извиня, ако е разбрал мнението ми като обида към колата му! Няма как да искам такова нещо, защото като всеки фен на VW, само мога да се прекланям пред golf R(32)!
Идеята ми беше по-скоро, че целия този разговор може да се пренесе за спортния клас, където като се почне от астматична малотражка със спортни козметични елементи, мине се през GTI, R(32), GTR, поршета ..., та се стигне до формула1 - има много стъпки. Едни са по пригодни за ежедневки, други отиват повече към спорта и накрая са само за спорт. По всяка стъпка също се жертва нещо. Също е съотношение.
Също бих се противопоставил на всеки, който не разбира тази страст към спортните коли и я обяснява само с 'гъзария' и смело спряга проценти.

- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
В известен смисъл и аз съм на мнение, че не само за СУВ-тата, но по принцип за автомобилите, има такова нещо като мода. Що се касае до отделния потребител, се съмнявам той съвсем чистосърдечно да си признае, че понеже иска да е гъзар, за това търси нещо такова... или онакова. Това не е защото е лошо да си гъзар, а защото ще се предизвика дискусия за съществените и несъществените признаци на един автомобил, неговата рентабилност, практичност и... каквото се сетите още. Е, никой не иска колата му да е грозна, освен ако наистина не му пука (понеже Фиат Мултипла също се кара, въпреки ужасяващия дизайн), има и други, които дават по една торба пари за истински джип като крузак 7-ма серия, макар за тези пари да могат да карат Х5 или нещо по-хващащо окото, има и такива с малки спортни "резачки" с по две врати... Има всякакви... и всеки по своему може да е идиот в очите на другите заради избора си и да го "нахранят" порядъчно в който и да било форум.
Иначе СУВ-тата, се радват на популярност поради нишата която запълват и поради качествата които им се приписват, макар да не ги притежават съвсем в пълен обем. Да, те не стават за екстремен офроуд, но пък за сметка на това се вписват идеално в НЕ идеалната ни градска инфраструктура, практични са, макар да не притежават огромни багажници, в тях водача и пътниците се чувстват комфортно заради по-високия таван (усещане за пространство и обем), компактни са и... още една камара неща, дори и това, че са на мода. Съвсем друг е проблема с това, че производителите гледат леко да минат по тънката лайсна, като ги снабдяват с не ви наги съвсем подходящата моторизация, оскъдно оборудване и пр. недостатъци, принудени от това да ги "вкарат" в определен ценови диапазон.
Има и още един важен момент при избора на автомобил, който голяма част от хората във форума не отчитат - това е факта, че много от по-младите хора, нямат толкова задълбочени познания за автомобилите, като по-старите от нас, които си спомнят жигулата и москвича с делкото и тези хора, не се ориентират съвсем в техническите данни на автомобилите, значението на обема, от какво е блока, атмосферка или турбинирана е и пр. Все по-често и мъже си избират колите на външен вид. А СУВ-тата изглеждат готино, шик са и се карат много... Ами защо се учудваме, че има търсене, че се купуват, че някои от по-недоверчивите питат във форумите?!!
Иначе СУВ-тата, се радват на популярност поради нишата която запълват и поради качествата които им се приписват, макар да не ги притежават съвсем в пълен обем. Да, те не стават за екстремен офроуд, но пък за сметка на това се вписват идеално в НЕ идеалната ни градска инфраструктура, практични са, макар да не притежават огромни багажници, в тях водача и пътниците се чувстват комфортно заради по-високия таван (усещане за пространство и обем), компактни са и... още една камара неща, дори и това, че са на мода. Съвсем друг е проблема с това, че производителите гледат леко да минат по тънката лайсна, като ги снабдяват с не ви наги съвсем подходящата моторизация, оскъдно оборудване и пр. недостатъци, принудени от това да ги "вкарат" в определен ценови диапазон.
Има и още един важен момент при избора на автомобил, който голяма част от хората във форума не отчитат - това е факта, че много от по-младите хора, нямат толкова задълбочени познания за автомобилите, като по-старите от нас, които си спомнят жигулата и москвича с делкото и тези хора, не се ориентират съвсем в техническите данни на автомобилите, значението на обема, от какво е блока, атмосферка или турбинирана е и пр. Все по-често и мъже си избират колите на външен вид. А СУВ-тата изглеждат готино, шик са и се карат много... Ами защо се учудваме, че има търсене, че се купуват, че някои от по-недоверчивите питат във форумите?!!
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Реално колко от участниците в темата са притежавали и използвали различните видове купета които се коментират тук, без значение от марка и модел?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], mrsch66 и 40 госта