Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Нед 30 юни 2019 12:22


ktamen написа:Говорим за физика, цикъл на Карно, степен на сгъстяване и дрги подобни, не ме карай да доказвам, че водата е мокра.

Нищо лично, но човека е прав, а ти си противоречиш. Мога и точно да покажа с какво - жокер, от степента на сгъстяване зависи едновременно и КПД и литровата мощност... Ако не цитираш цикъла на Карно само за тежест(щото той няма общо с раелните ДВГ), би трябвало да ти е ясно.




Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Нед 30 юни 2019 12:26


cecoa1 написа:
ktamen написа:Говорим за физика, цикъл на Карно, степен на сгъстяване и дрги подобни, не ме карай да доказвам, че водата е мокра.

Нищо лично, но човека е прав, а ти си противоречиш. Мога и точно да покажа с какво - жокер, от степента на сгъстяване зависи едновременно и КПД и литровата мощност... Ако не цитираш цикъла на Карно само за тежест(щото той няма общо с раелните ДВГ), би трябвало да ти е ясно.


Литровата мощност не зависи от степента на сгъстяване, но пък влия на горивата икономичност.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Нед 30 юни 2019 12:47


cecoa1 написа:Знаеш, че данни за пробега най-добре могат да дадат застрахователите и техническите прегледи.
От второто гледат и властите, и като цяло имат много подробна статистика за много неща(предполагам си наясно). https://www.kba.de/DE/Statistik/Kraftve ... _node.html
Средния пробег по официалната статистика е нещо между 13 и 14 хиляди километра на година.
Какво те интересува средния пробег? То е като - българите ядат свинско със зеле. На този, който яде само зеле - не му е по-добре.
cecoa1 написа:Иначе, че не идват читави коли у нас, това е ясно. Но това няма общо с издръжливостта им, и преди не са идвали много по-читави...
Напротив. Преди идваха много по-читави коли, отколкото сега.
cecoa1 написа:ПП: Разбира се има и официална статистика за това колко от автомобилите са регистрирани на частни лица и колко са служебни.
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeu ... ?nn=644526
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fahrzeu ... _node.html

Общо са около 90 процента частните, а само от регистрираните миналата година 94%.
Знаеш ли какво значи Pkw-Besitzumschreibungen?

ktamen написа:
Кайзен написа:Аз продължавам да не разбирам за какво се мрънка в тази тема?!?

Защо вместо Kорсата не си купи Audi A2? 1.2 TDI 3L е най-икономичния модел в spritmonitor,

Щото нямам време да се образовам от фейсбук, тоя spritmonitor за мен е равнозначен на фейсбук. Между другото, този рекордьор, дори наистина да гори толкова малко щото никак не му вярвам на компютърчето, е далеч по зле от икономичността на голфа. Счупи се колата, трябваше да купя друга, ако аз избирах щях да взема 30 годишен дарак. И времето ми е твърде ценно за да загубя един месец в разглеждане на напудрени кошници, преди корсата гледах и две полота - гробници. За мен всички коли след 2000г са еднакви боклуци, голяма част от колите след 90та също са в тази категория.

Няма нищо за вярване - разхода от 2,9 е изчислен с данни от колонките за зареждане.

Значи ти си просто един мрънкач, който не знае какво иска. Би ли се качил в днешния трафик, пълен с всякакви шофьори в автомобил без въздушни възглавници? Кое е по-важно за теб - твоя живот и този на твоите спътници или нещо друго?


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот forski » Нед 30 юни 2019 13:26


Така и не разбрах какво толкова не ви харесва в новите автомобили?
Нова кола, пълна с екстри, безопасна, върви много, гори малко, какво ви трябва повече?
Дали щяла да изкара 30 години ... а вие ще изкарате ли още 30 години че толкова сте я замислили тази кола?
Ако проблема е чисто финансов, това вече е тема на друг разговор, или викате всички имат кеш за нова кола ама понеже са боклуци никой не купува :rolleyes :biggrin


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Нед 30 юни 2019 13:30


Кайзен написа:
cecoa1 написа:...

Да, прав си, единият линк не се отнася за новорегистрирани коли, а за смяна на регистрациите им.
И наистина нови частни се регистрират около 35%, но делът им се увеличава спрямо служебните. Има и разни особености, че дилърите понякога поради разни причини, регистрират автомобили, преди да ги продадат на клиентите си.

За свинското със зеле сме на едно мнение. Не съм съгласен, че сегашният внос е на много повече километри от някогашния. Просто по-новите на същия пробег са по-зле от старите. Мога и с конкретни примери по разни известни проблемни точки по новите коли в сравнение с липсата им при старите.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12109
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 30 юни 2019 13:30


Zdravko Zankov написа:
group® написа:
Zdravko Zankov написа:
К.Одаджийски написа:Много точно го каза между другото

Кое?
Че с 4 барабана и без АБС спира по-бързо и безопасно?

Малко офф, но иначе полезно да се знае, а и има някаква връзка.
Да!
Барабаните са с най-висока ефективност. Уловката е, че е такава, когато не се прегреят. Затова нямат аналог при тежката техника, но при колите са по-удачни дискове. Не защото спират по-добре, а защото се искат умения и знания за опериране с барабани. Средностатистическият шофьор е идиот и няма как :icon_lol При камиони и автобуси се учи теория за спирачките - как, кога и какво да се прави и да не се прави.
При АБС е същата история - средностатистически е по-добре. Но - опитен шофьор спира по-добре без АБС. Имаше някога тестове на различни настилки. Факт е, че се усъвършенстват, но винаги при тези системи съществува факта, че предварително са зададени някакви стойности за всички случаи. Опитният шофьор може да действа различно, в различни ситуации.
Когато вкарат изкуствен интелект в колата, който да следи температура, влажност, състояние на път и т.н. ще надмине човек.
Та ktamen е прав. Просто за всички ни е по-добре средните стойности на колата, пред средните стойности на уменията при шофьорите :smile

Ами в началото на шофьорският стаж започнах с Трабант.
4 барабана, без вакуум серво.
Лада,2 диска,2 барабана, серво.
Пасат,2 диска,2 барабана,серво и АБС.
Настоящата,4 диска, серво, АБС.
Та не е като да нямам опит.
АБС при мен рядко се включва.
И Галине,вече и при камионите дисковите спирачки са стандарт. На двата моста.

Малко късно се включвам с офтопика, ще ме извинявате за което. Та пасата си беше с дискове и отпред и отзад без АБС, аз просто му сложих по големи дискове отпред. Научил съм се да спирам прекрасно и сигурно по бързо от АБС в някои ситации и по бавно в други и според тези ми умения си правя сметка за скоростта при дадени пътни обстоятелства. В интерес на истината през последните 3-4 години няколко пъти бях на кантар да изхвърля дисковете и да ги заменя с барабани. Просто не ми се дават пари в момента за нови барабани, накладки, цилиндърчета и лагери, иначе бих го направил.
Както каза Галин, ако не са прегрели барабанните спирачки са по ефективни. От 10 години правя опити да накарам дисковата ръчна да завлече на скорост и не успявам. Ако съм спрял, натиснал съм спирачката и издърпам ръчната не мога да тръгна, но в движение само забавя малко, не иска да завлече.
Рено и Фиат, по голямата им част от колите като цяло за мен са боклуци, но спирачната им система е перфектна. Пипаш педала както го натискаш на пасата или на шкодата и захапваш волана. Също повечето модели са с дискови спирачки отпред и много малки барабанчета отзад. На реното спирачната система е направена първо да ловят задните колела


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот hooligan_sk » Нед 30 юни 2019 13:40


forski написа:Ако проблема е чисто финансов, това вече е тема на друг разговор, или викате всички имат кеш за нова кола ама понеже са боклуци никой не купува :rolleyes :biggrin


Анджак! Няма да е зле да отсеем 2те неща. :th_up

Виждам, че в последните постове се заформят конфликти, както често се случва, покрай един от форумните ни конспиратори - ktaman. Съветвам ви да не си губите времето, колегата знае дълбоката скрита истина, за живота, парите, колите и като цяло всичко, но няма да ви я каже. Ако продължи с нонсенса в хубавата тема обаче, ще получи предупреждение.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Нед 30 юни 2019 13:51


p_v_a написа:
cecoa1 написа:
ktamen написа:
Литровата мощност не зависи от степента на сгъстяване, но пък влия на горивата икономичност.

Е, ти поне нямаш претенции да разбираш от термодинамика, та такива откровено неверни твърдения са ти простени.
КПД още на теория зависи от това, какво количество механична работа се получава при внасянето на едно и също количество топлина в работния идеален газ. Колкото повече е тази работа, толкова КПД е по-висок. Работата за единица време се нарича мощност, и съответно щом тя се увеличава при нарастване на КПД, то и мощността се повишава при същият работен обем, което пък означава нарастване на литровата мощност. Върху нея влияят и някои други фактори, но степента на сгъстяване е от основните.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4686
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот tdi fen » Нед 30 юни 2019 14:19


според мен огромните сервизни интервали за смяна на масло скъсяват ресурса с поне 100к км ,отделно безхаберни собственици,които сменят или доливат масло когато им светне лампа


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Нед 30 юни 2019 15:39


cecoa1 написа:
p_v_a написа:
cecoa1 написа:
ktamen написа:
Литровата мощност не зависи от степента на сгъстяване, но пък влия на горивата икономичност.

Е, ти поне нямаш претенции да разбираш от термодинамика, та такива откровено неверни твърдения са ти простени.
КПД още на теория зависи от това, какво количество механична работа се получава при внасянето на едно и също количество топлина в работния идеален газ. Колкото повече е тази работа, толкова КПД е по-висок. Работата за единица време се нарича мощност, и съответно щом тя се увеличава при нарастване на КПД, то и мощността се повишава при същият работен обем, което пък означава нарастване на литровата мощност. Върху нея влияят и някои други фактори, но степента на сгъстяване е от основните.


Да, литровата мощност се влия от степента на сгъстяване, толкова много, че с увеличаването на степента на сгъстяване с 2-3 единици, води до покачване на литровата мощност с макс. 5%, главно за сметка на по-добрия термичен кпд. Това трябва да е най-популярния метод за покачване на литровата мощност, сериозно ли?
Степента на сгъстяване е най-непопулярният метод за повишаване на литровата мощност, степента на сгъстяване не се променила значително в последните 20 години, но литровата мощност скочи с 2 пъти.
Отделно, че при големите двигатели, без милър или аткинсон двигатели, се намалява степента на сгъстяване и пак, се достига до рекордно ниски спецефични разходи на гориво.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот valka » Нед 30 юни 2019 15:48


Аз пък не разбирам как може някой да говори за нови автомобили и да дава снимки на Skoda Fabia, произвеждаща се между 1999 и 2007. Айде като сте почнали със снимките ето ви снимката на волана на служебната ми Dacia Logan MCV 2016. Изтъркан зверски на едва 43 000 км.
Изображение

На предишната Dacia Logan MCV почти не беше изтъркан при направени от мен около 60 000 км. Много хора в прав текст са ми казвали, че за тях Dacia Logan MCV 2012 е подобие на кола. :mhihi На мен ми харесва повече от тая от 2016, ако пренебрегна дървеното и табло.

Ето ви една извадка и за онова любимо скърцане при натискане на спирачка.

1. Golf 3, 1992, разкърца се на 195 000 - 205 000 по километраж, може реално да е бил и 305 000 км
2. Dacia Logan MCV 2012 се разкърца на около 40 000 км
3. Dacia Logan MCV 2016 се разкърца на 17 000 км

И викате, че това последното недоразумение от 2016 г със слабо парно, климатик, замръзващи чистачки, кекави ел. стъкла, кекава start-stop система ще изкара 30 години. Ето и аз карам Dacia, ама защо ли не я боготворя. А напротив, псувам я всеки ден. И не бих си я купил. За мен единствения и плюс е окачването.

Ракетните започнаха да ги правят да се връщат на земята, автопроизводителите не могат да направят един бензинов двигател да изкара поне 500 000 км без ремонт. А това е така, защото автопроизводителите следват същата логика като производителите на TV, едра бяла техника, принтери. Купувате сушилня, един месец след гаранцията се прецаква платката. За смяна ви искат 1/3 - 2/3 от цената. Вие естетвено решавате да си купите нова. Ами същото и при автомобилите. Търка ви се волана, копчетата. Двигателя почва да харчи яко масло. Налага се да смените и съединител с демпфер. Е, ако още не сте се сетили да смените колата, като дойде ред на скоростната кутия ще се сетите.

Дори всички коли да станат електрически, производителите ще почнат да играят с живота на батериите. Както правят със смартфоните, мп4 плеърите.

И не се сравнява Нокиа с фенерче и смартфон. А по-скоро Sony Ericsson K850 с 5 Mp камера и смартфон. И не е редно да говорите за евродирективи при Ауди 80 B3 айце. Над 90% от тези автомобили са на газ. Супер лесно и евтино се газифицират. Колите на газ в Германия са със зелен стикер. Много малко B3-ки са на бензин, още по-малко са дизели.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Нед 30 юни 2019 15:57


valka написа:Аз пък не разбирам как може някой да говори за нови автомобили и да дава снимки на Skoda Fabia, произвеждаща се между 1999 и 2007. Айде като сте почнали със снимките ето ви снимката на волана на служебната ми Dacia Logan MCV 2016. Изтъркан зверски на едва 43 000 км.
Изображение

На предишната Dacia Logan MCV почти не беше изтъркан при направени от мен около 60 000 км. Много хора в прав текст са ми казвали, че за тях Dacia Logan MCV 2012 е подобие на кола. :mhihi На мен ми харесва повече от тая от 2016, ако пренебрегна дървеното и табло.

Ето ви една извадка и за онова любимо скърцане при натискане на спирачка.

1. Golf 3, 1992, разкърца се на 195 000 - 205 000 по километраж, може реално да е бил и 305 000 км
2. Dacia Logan MCV 2012 се разкърца на около 40 000 км
3. Dacia Logan MCV 2016 се разкърца на 17 000 км

И викате, че това последното недоразумение от 2016 г със слабо парно, климатик, замръзващи чистачки, кекави ел. стъкла, кекава start-stop система ще изкара 30 години. Ето и аз карам Dacia, ама защо ли не я боготворя. А напротив, псувам я всеки ден. И не бих си я купил. За мен единствения и плюс е окачването.

Ракетните започнаха да ги правят да се връщат на земята, автопроизводителите не могат да направят един бензинов двигател да изкара поне 500 000 км без ремонт. А това е така, защото автопроизводителите следват същата логика като производителите на TV, едра бяла техника, принтери. Купувате сушилня, един месец след гаранцията се прецаква платката. За смяна ви искат 1/3 - 2/3 от цената. Вие естетвено решавате да си купите нова. Ами същото и при автомобилите. Търка ви се волана, копчетата. Двигателя почва да харчи яко масло. Налага се да смените и съединител с демпфер. Е, ако още не сте се сетили да смените колата, като дойде ред на скоростната кутия ще се сетите.

Дори всички коли да станат електрически, производителите ще почнат да играят с живота на батериите. Както правят със смартфоните, мп4 плеърите.

И не се сравнява Нокиа с фенерче и смартфон. А по-скоро Sony Ericsson K850 с 5 Mp камера и смартфон. И не е редно да говорите за евродирективи при Ауди 80 B3 айце. Над 90% от тези автомобили са на газ. Супер лесно и евтино се газифицират. Колите на газ в Германия са със зелен стикер. Много малко B3-ки са на бензин, още по-малко са дизели.
Не че съм фен на Дачия, но може да е интересно на някого като четиво.

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https%3A%2F%2Fwww%2Eoffroad-bulgaria%2Ecom%2Fshowthread%2Ephp%3Ft%3D79239&share_tid=79239&share_fid=44211&share_type=t

Над 720 000 км, като цялата поддръжка е описана подробно.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот Кайзен » Нед 30 юни 2019 17:03


valka написа:Аз пък не разбирам как може някой да говори за нови автомобили и да дава снимки на Skoda Fabia, произвеждаща се между 1999 и 2007.

А, защо не коментираш МИНИ-то?
Фабиа-та е направила над 1 000 000км за 13г. Произведена е 2000г.

А сравнения на Голф и Дачия, Ауди и Корса - сериозни ли сте?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2002
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот cecoa1 » Нед 30 юни 2019 19:19


p_v_a написа:
Да, литровата мощност се влия от степента на сгъстяване, толкова много, че с увеличаването на степента на сгъстяване с 2-3 единици, води до покачване на литровата мощност с макс. 5%, главно за сметка на по-добрия термичен кпд. Това трябва да е най-популярния метод за покачване на литровата мощност, сериозно ли?
Степента на сгъстяване е най-непопулярният метод за повишаване на литровата мощност, степента на сгъстяване не се променила значително в последните 20 години, но литровата мощност скочи с 2 пъти.
Отделно, че при големите двигатели, без милър или аткинсон двигатели, се намалява степента на сгъстяване и пак, се достига до рекордно ниски спецефични разходи на гориво.


Със степента на сгъстяване се влияе на средноефективното налягане, от там и на литровата мощност. Средноефектимното налягане зависи и от други фактори, най-вече свързани с доброто пълнене на цилиндрите в различните режими, което се постига по-различни начини.
Освен това, литровата мощност се повишава и чрез повишаване на оборотите, при колкото е възможно запазване на средноефективното налягане и при по-високите обороти.
Двата метода се използват паралелно в различна степен.
Още 90-те години има в голям тираж двигатели и то с атмосферно пълнене, които минават 100к.с от литър, като и оборотите и степента на сгъстяване са им относително високи и спрямо сегашните мотори. Още тогава почват да се ползват системи за променливо газоразпределение, именно с цел оптимизиране на пълненето в по-широк диапазон от режими.
От тогава нищо нова под слънцето, защото теорията си е същата, ограничена от физичните закони. Форсирането на моторите си е плод все на тия два фактора - повишаване на средноефективното налягане(включително с принудително пълнене) и повишаване на оборотите. Като напоследък се работи повече върху първото, като по-перспективно и леко поизостанало спрямо второто. Т.е. все повече се използва принудителното пълнене при бензинови мотори, това е отдавна предсказано като логична перспектива. Само по себе си това решение с турбокомпресори, повишава КПД, отделно и работата с по-високо средноефективно налягане при по-малък работен обем също води до повишаване на КПД. Просто колкото по-малък е двигателят, толкова по-ниски са загубите в топлообмен - по-малка площ на стените на горивната камера.

А това, че с повишаване на степента на сгъстяване с 2-3 единици, вдигало литровата мощност с 5% не знам от къде идва, но няма общо с действителността. Или ако го има, е при определени мотори.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Особености на ДВГ на съвременните автомобили

Мнениеот p_v_a » Нед 30 юни 2019 20:16


cecoa1 написа:
p_v_a написа:
Да, литровата мощност се влия от степента на сгъстяване, толкова много, че с увеличаването на степента на сгъстяване с 2-3 единици, води до покачване на литровата мощност с макс. 5%, главно за сметка на по-добрия термичен кпд. Това трябва да е най-популярния метод за покачване на литровата мощност, сериозно ли?
Степента на сгъстяване е най-непопулярният метод за повишаване на литровата мощност, степента на сгъстяване не се променила значително в последните 20 години, но литровата мощност скочи с 2 пъти.
Отделно, че при големите двигатели, без милър или аткинсон двигатели, се намалява степента на сгъстяване и пак, се достига до рекордно ниски спецефични разходи на гориво.


Със степента на сгъстяване се влияе на средноефективното налягане, от там и на литровата мощност. Средноефектимното налягане зависи и от други фактори, най-вече свързани с доброто пълнене на цилиндрите в различните режими, което се постига по-различни начини.
Освен това, литровата мощност се повишава и чрез повишаване на оборотите, при колкото е възможно запазване на средноефективното налягане и при по-високите обороти.
Двата метода се използват паралелно в различна степен.
Още 90-те години има в голям тираж двигатели и то с атмосферно пълнене, които минават 100к.с от литър, като и оборотите и степента на сгъстяване са им относително високи и спрямо сегашните мотори. Още тогава почват да се ползват системи за променливо газоразпределение, именно с цел оптимизиране на пълненето в по-широк диапазон от режими.
От тогава нищо нова под слънцето, защото теорията си е същата, ограничена от физичните закони. Форсирането на моторите си е плод все на тия два фактора - повишаване на средноефективното налягане(включително с принудително пълнене) и повишаване на оборотите. Като напоследък се работи повече върху първото, като по-перспективно и леко поизостанало спрямо второто. Т.е. все повече се използва принудителното пълнене при бензинови мотори, това е отдавна предсказано като логична перспектива. Само по себе си това решение с турбокомпресори, повишава КПД, отделно и работата с по-високо средноефективно налягане при по-малък работен обем също води до повишаване на КПД. Просто колкото по-малък е двигателят, толкова по-ниски са загубите в топлообмен - по-малка площ на стените на горивната камера.

А това, че с повишаване на степента на сгъстяване с 2-3 единици, вдигало литровата мощност с 5% не знам от къде идва, но няма общо с действителността. Или ако го има, е при определени мотори.


Това последното е ефектът само на степента на сгъстяване при еднакви други фактори върху средното индикаторно налягане, което може да се изчисли чисто теоретично. Нямам калкулатор сега, не ми се търси и такъв онлайн, но почти съм сигурен, че това границите. При дизеловите двигатели, дори беше още по-малко влиянието например от 15 до 18 например. Пак настоявам, че само повишаването на степента на сгъстяване, без промяна на процеса, не води до почтни нищо.
То е ясно, че свръхпълненето и честотата повишават средното ефективно налягане, няма смисъл и да се коментира.
Утре ще погледна и какво казва дядо Хейууд.

КПД за двигател и турбокомпресор, предполагам се говори за общия кпд.

Корекция на казаното по горе за по-малкия двигател - загубите от топлообмен зависят от относителната охладителна повърхност - S/V и това клони към минимум за големите цилиндри. Затова икономичното Ауди е с 3 цилиндъра, затова и малките двигатели до 1.5 е с тенденция да се правят с три цилиндъра.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 204 госта