Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- GeorgiGoranov
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 18 юни 2019 5:30
- Автомобил: galaksi
- Двигател: 1 9 afn 1998
- Местоположение: червн бряг
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Първо трябва да извадиш парчето от болта. Иначе нов вал. Питай Гарчев как се е справил с това!
- GeorgiGoranov
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 18 юни 2019 5:30
- Автомобил: galaksi
- Двигател: 1 9 afn 1998
- Местоположение: червн бряг
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Закупих автомобила нов внос от Белгия преди 3 години за 300 едро и транспорта 400едро та 1400 кв. Колата беше без водещото колело на коляновия вал и шайбата.Имаше и крив 1 клапан.Колата я купих да я препродам .Смених клапана,извадих скъсания болт,сложих нови шайби, и като запалих,шайбата на коляновия вал леко трепереше.Автомобила ми хареса, и си го оставих за мен. Минах 40000 км,та до онзи ден.вече клапаните са 4 бр. криви.Не искам да свалян вала .колата си ми харесва и не мисля да я продавам.goppa ако може да се чуем 0876207959 гошо
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Ще съдействам на колегата GeorgiGoranov с качването на снимките.
Щетите от скъсаният болт са 4 изпускателни клапана.
Ето ваденето на парчето от болта:
1. Разпробиване със свредло ф4.5мм
2. Набиване на торкс Т30 (т.нар. еврейска звездичка) и развиване с гаечен ключ.
А тук е снимал виновника за скъсването:
Розовкото по резбата на болта е осигурител за резби. Въпросният осигурител е причинил скъсването на болта с това, че си е свършил работата и не е позволил на болта да се разхлаби. При разхлабване на болта ангренажното колело губи сцепление с коляновият вал, разбива се засечката, помпата изостава от коляновият вал, колата спира да пали и отива в сервиз. Но клапаните и буталата остават на безопасно разстояние.
Колеги,не лепете резбата на този болт! Резбата трябва да е намазана с масло при стягането. И стягането трябва да е с 90Nm +90°, както го пише в сервизните ръководства.
Щетите от скъсаният болт са 4 изпускателни клапана.
Ето ваденето на парчето от болта:
1. Разпробиване със свредло ф4.5мм
2. Набиване на торкс Т30 (т.нар. еврейска звездичка) и развиване с гаечен ключ.
А тук е снимал виновника за скъсването:
Розовкото по резбата на болта е осигурител за резби. Въпросният осигурител е причинил скъсването на болта с това, че си е свършил работата и не е позволил на болта да се разхлаби. При разхлабване на болта ангренажното колело губи сцепление с коляновият вал, разбива се засечката, помпата изостава от коляновият вал, колата спира да пали и отива в сервиз. Но клапаните и буталата остават на безопасно разстояние.
Колеги,не лепете резбата на този болт! Резбата трябва да е намазана с масло при стягането. И стягането трябва да е с 90Nm +90°, както го пише в сервизните ръководства.
- GeorgiGoranov
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 18 юни 2019 5:30
- Автомобил: galaksi
- Двигател: 1 9 afn 1998
- Местоположение: червн бряг
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Може би стягането с гайковерт предния път също е допринесло за скъсване на болта .предполагам че се е разтегнал(разпънал).
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
GeorgiGoranov написа: стягането с гайковерт .
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Днес гостувах за малко на колегата за да челосаме вала и да монтираме колелото. Още с първата стружка челото лъсна изцяло.
Зарадвани от резултата монтирахме семеринга и стегнахме новото колело с 60 Nm за да проверим биенето. Беше шокиращо. Радиално биене на шийката на колелото 1мм . Оказа се, че челосването е неуспешно зяради предишен ремонт на челото на вала. Някога е наварявана засечката. И заварката е значително по-твърда от самият вал, и не можр да се отнеме наравно заради ръчното задвижване на фрезичката. На тази снимка се вижда как останалата да стърчи твърда капка хвърля сянка на челото на вала.
изпилихме твърдата капка и повторихме фрезоването за да стане челото равно и перпендикулярно на оста на вала. Стегнахме пак новото колело с 60 Nm и резултата беше смайващ 0.02мм биене
уви задколелото нямаше семеринг иначе щяхме да продължим със стягането и въпроса да приключи. Свалихме колелото, монтирахмр нов семеринг, срегнахме колелото с loctite 638 на челото на вала, и се оказа, че пак има биене. 6 стотни радиално и 3 десети аксиално . В този момрнт аз си тръгнах и колегата продължи ремонта сам. Оказало се, че колелото се е подпряло там където изпилихме проблемната наварка.
Сега следва ново колело и нов болт. Надявам се скоро колегата да се похвали с работещ двигател без биене на демпферната шайба.
Зарадвани от резултата монтирахме семеринга и стегнахме новото колело с 60 Nm за да проверим биенето. Беше шокиращо. Радиално биене на шийката на колелото 1мм . Оказа се, че челосването е неуспешно зяради предишен ремонт на челото на вала. Някога е наварявана засечката. И заварката е значително по-твърда от самият вал, и не можр да се отнеме наравно заради ръчното задвижване на фрезичката. На тази снимка се вижда как останалата да стърчи твърда капка хвърля сянка на челото на вала.
изпилихме твърдата капка и повторихме фрезоването за да стане челото равно и перпендикулярно на оста на вала. Стегнахме пак новото колело с 60 Nm и резултата беше смайващ 0.02мм биене
уви задколелото нямаше семеринг иначе щяхме да продължим със стягането и въпроса да приключи. Свалихме колелото, монтирахмр нов семеринг, срегнахме колелото с loctite 638 на челото на вала, и се оказа, че пак има биене. 6 стотни радиално и 3 десети аксиално . В този момрнт аз си тръгнах и колегата продължи ремонта сам. Оказало се, че колелото се е подпряло там където изпилихме проблемната наварка.
Сега следва ново колело и нов болт. Надявам се скоро колегата да се похвали с работещ двигател без биене на демпферната шайба.
Последна промяна от goppa на Съб 29 юни 2019 5:30, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8442
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Е не мога се стърпя пак да не те похваля :) Огън си Жоре ! Браво!
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Ето го резултата от ремонта на Георги Горанов.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Евалла Гопе!!!. Добре е ,че си ми на близо...
- GeorgiGoranov
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 18 юни 2019 5:30
- Автомобил: galaksi
- Двигател: 1 9 afn 1998
- Местоположение: червн бряг
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Браво !!!!! Доволен съм.
- stefarata
- Мнения: 1898
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Колегата с оригиналната демпферна шайба ли е?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7676
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Не, с феби е. Купил е колата със скъсан болт и липсващи шайби.
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Тихо и кротко си спасил колата на колегата
На нова кола шайбите бият повече.
Ашколсун
На нова кола шайбите бият повече.
Ашколсун
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: Пон 04 юли 2011 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia - Kanzas.
Re: Sharan 7M 1.9 TDI AFN 1997 Зъбно колело колянов вал, фрезоване челото на вала на място.
Колеги бихте ли споделили, моят АФН как мога да го хвана дали е потенциално застрашен. Колата я имам от 5 години и съм минал 100 000 километра. До сега не е баран този болт и тази шайба, километража показва 290 000км. Демферната шайба е сменяна далечната 2005 година(такава е щампата на нея)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта