Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Ауди А3 от тия си е Голф 4. Не че е лошо де. 90 и 110 коня са роторни помпи, стария мотор, по-здрав, непретенциозен и евтин за експлоатация. 100 и 130 са PD(помпа-дюза).
При Голф 4 има още и 115 и 150 коня помпа-дюза. При Ауди А4, B5 има само 115 PD(90 и 110 са стария с роторна помпа), а B6 са само PD 100/115/130.
Плевенското Ауди, което ти е над бюджета, е много истинска кола, но няма да те убеждавам, по чисто егоистични подбуди - чудя се да я взема за себе си, но хем са ми достатъчно колите, хем не живея в България, хем май не съм още дорасъл за колекционер... Не се е разминало още де...ще видим.
А B6 по принцип не са толкова добре защитени от ръжда като B5. В този ред на мисли при Пасат е обратното B5 ръждясва повече от 5.5...между другото това също е читав вариант...там вече базата е А6...
При Голф 4 има още и 115 и 150 коня помпа-дюза. При Ауди А4, B5 има само 115 PD(90 и 110 са стария с роторна помпа), а B6 са само PD 100/115/130.
Плевенското Ауди, което ти е над бюджета, е много истинска кола, но няма да те убеждавам, по чисто егоистични подбуди - чудя се да я взема за себе си, но хем са ми достатъчно колите, хем не живея в България, хем май не съм още дорасъл за колекционер... Не се е разминало още де...ще видим.
А B6 по принцип не са толкова добре защитени от ръжда като B5. В този ред на мисли при Пасат е обратното B5 ръждясва повече от 5.5...между другото това също е читав вариант...там вече базата е А6...
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Базата на Пасат б5-5.5 НЕ е А6. На удължената платформа на Голф е.
- stanislav.mitov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 окт 2018 19:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
А какво мислите за черната А3-ка от линка на предишната страница ?
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Избягвай тъмните цветове. Лятото е кофти.
- stanislav.mitov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 окт 2018 19:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Така е, но ако колата е ок механично ще го преживея.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
stefan4o написа:Базата на Пасат б5-5.5 НЕ е А6. На удължената платформа на Голф е.
Платформата е PL45 (1996) и е обща за VW Passat B5, Audi A4 B5, Audi A6 C5.
Като задното окачване на А4 е различно, от това на Пасат и А6. Затова и Пасата е по-близък до А6. Нямат общо с Голфа, моторите са надлъжни, прословутото многораменно "алуминиево окачване" дебютира с тази платформа.
Разтегнат Голф 5 е пасат B6, платформата е PQ46, но да не спамим повече, тия неща са широко известни.
А по темата... Ако тая колица ще играе роля и да се донаучиш да караш, а и да се ориентираш какво ти се иска за по-сериозна и за по-дълго време, тогава взимай от по-евтините и с минимална поддръжка. Демек роторна помпа, старото TDI. Плюсовете на помпа-дюзата са много малко, и повечето теоритични...на практика остават минусите. Уж върви малко повече, харчи по-малко и е по-екологичен. Всичко е така, ама наистина е с малко, а на километрите които идват у нас PD е по-лесно да "глътне" едни стартови 1500лв за да се вкара в час.
- stanislav.mitov
- Мнения: 23
- Регистриран на: Пон 22 окт 2018 19:44
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Ами значи А3/Golf4/A4 1.9TDI 90 или 110, също ще ходя да погледна една Mazda 6 136к.с която се появи в интернет(От първи собственик закупена в България и тн, абе изглежда добре)
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Мазда е най-ръждясващата кола...Опел ги оправиха отдавна.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Цецо, Пасат ползва PL45, Ауди А6 - C5 платформата.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
C5 е модел, не платформа. Другото означение на А6 C5, е 4B. Отвори някой каталог, и виж колко от частите по окачването на b5/5.5 са с каталожни номера 4B нещо си или са заменими с такива (в зависимост и от мотор и оборудване). Може и по снимка, както и на живо.
А ако държиш на информация от нета, ползвай тази на немски - https://de.m.wikipedia.org/wiki/Plattform_(Automobil)
Да, баш PL45 е платформата, и е пусната 1996г, кой Голф от това време са "разтягали" според теб за да я направят?!
Отделно, кой Голф е с надлъжен мотор, а за разликите в окачванията и да не говорим.
В линка пише и тия означения на платформите какво означават, както и какво въобще е платформа, и доколко и кои неща се броят към определена платформа при различните производители.
Немците са доста по-точни и стриктни при даването на такава информация, макар и в такива популярни източници.
А ако държиш на информация от нета, ползвай тази на немски - https://de.m.wikipedia.org/wiki/Plattform_(Automobil)
Да, баш PL45 е платформата, и е пусната 1996г, кой Голф от това време са "разтягали" според теб за да я направят?!
Отделно, кой Голф е с надлъжен мотор, а за разликите в окачванията и да не говорим.
В линка пише и тия означения на платформите какво означават, както и какво въобще е платформа, и доколко и кои неща се броят към определена платформа при различните производители.
Немците са доста по-точни и стриктни при даването на такава информация, макар и в такива популярни източници.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Колко ще караш на година, на късо ли предимно? От тая б8ца на курса до почти 20г нафтица разликата е космос.голф 5 с 1.6то мпи няма ли за около 5к и без това сега взимаш книжка на газ вози без пари.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Никога не бих купил кола ПД мотор, който е над 120 к.км. Никога. Това си е "малкия" душегуб за мен. ПД мотора няма с какво да ме впечатли . За мен тая технология винаги е била много по-подходяща за къде по-големи мотори, на камиони, трактори и т.н. За малки двигатели/коли- категорично не.
Ако ще си търсиш дизел и ще е от ФВ груп, търсиш или с роторно ГНП , или КР мотор , за второто обаче бих бил резервиран към ФВ, т.е. бих гледал на друга марка.
Ако е бензин- гледай да не е директно впръскване .
Успех.
Ако ще си търсиш дизел и ще е от ФВ груп, търсиш или с роторно ГНП , или КР мотор , за второто обаче бих бил резервиран към ФВ, т.е. бих гледал на друга марка.
Ако е бензин- гледай да не е директно впръскване .
Успех.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Защо колега си резервиран към КР на Фолксваген?
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Малко са относителни нещата...
Имах Пасат 5.5 PD, на малко под 300 хиляди километра, реални, и работеше като нов. Смених му съединител с маховик и клапата на EGR-а(и някои други неща, но не по мотора), точно преди да ми го откраднат в България преди няма и два месеца. Разхода му беше супер, маслото не мърдаше, и въобще по мотора нямаше никакви проблеми, макар да го карах няколко години предимно в доста кофти режими, основно на късо. На тестовете за газовете на ТЮФ, стойностите бяха в пъти под нормите, а и никога не съм го виждал да изпушва... Читава колица беше, от първи собственик.
Сега взех на сляпо една Фабия RS пак с помпа-дюза, на реални 118 хиляди километра пак от първи собственик(почти), нищо общо с Пасата, нещо пуши, не тегли толкова добре от ниски обороти, и харчи колкото Пасата, а той беше и 4х4(не съм я засякъл още на колонка). Има и нещо, но не ми се занимава да го търся, щото и без друго тук няма да направя нищо по-сложно от смяна на някой датчик, а тях ги попрегледах и уж са си ОК.
Та нещата са индивидуални...
Но в случая и аз съм ЗА роторната помпа и стария мотор, имал съм и два такива, с кеф бих си взел пак, но около мен в Германия няма читави такива.
Комън рейла е ОК, но не бих си взел 1,6, а за 2,0 не ми се дават пари. За бюджета от темата, и без друго тия мотори на VAG няма смисъл да се коментират. Иначе има не лоши при други марки, но пак трябва да се внимава.
Имах Пасат 5.5 PD, на малко под 300 хиляди километра, реални, и работеше като нов. Смених му съединител с маховик и клапата на EGR-а(и някои други неща, но не по мотора), точно преди да ми го откраднат в България преди няма и два месеца. Разхода му беше супер, маслото не мърдаше, и въобще по мотора нямаше никакви проблеми, макар да го карах няколко години предимно в доста кофти режими, основно на късо. На тестовете за газовете на ТЮФ, стойностите бяха в пъти под нормите, а и никога не съм го виждал да изпушва... Читава колица беше, от първи собственик.
Сега взех на сляпо една Фабия RS пак с помпа-дюза, на реални 118 хиляди километра пак от първи собственик(почти), нищо общо с Пасата, нещо пуши, не тегли толкова добре от ниски обороти, и харчи колкото Пасата, а той беше и 4х4(не съм я засякъл още на колонка). Има и нещо, но не ми се занимава да го търся, щото и без друго тук няма да направя нищо по-сложно от смяна на някой датчик, а тях ги попрегледах и уж са си ОК.
Та нещата са индивидуални...
Но в случая и аз съм ЗА роторната помпа и стария мотор, имал съм и два такива, с кеф бих си взел пак, но около мен в Германия няма читави такива.
Комън рейла е ОК, но не бих си взел 1,6, а за 2,0 не ми се дават пари. За бюджета от темата, и без друго тия мотори на VAG няма смисъл да се коментират. Иначе има не лоши при други марки, но пак трябва да се внимава.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Първа кола - Почти никаква идея какво да избера.
Zdravko Zankov написа:Защо колега си резервиран към КР на Фолксваген?
Щото шанса да видиш бездънна нафтова яма е почти гарантиран.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта