Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Здравейте,
На новозакупения си автомобил установих тресене и прескачане на двигателя на празен ход(под 800 об./мин.) При потегляне също сякаш прекъсва на първа и втора до около 2000 оборота и след това е ок.
Ще се закачи на диагностика тези дни. По това, което прочетох по форума и разни клипове се най-вероятно ще е проблем със свещи или бобини. Оказа се, че на този модел на всяка свещ има отделна бобина и нямам кабели(в традиционния смисъл на думата). Предполагам ще гледаме на диагностика Cylinder Misfire преди и след смяна на свещи, после ще пробвам да ги въртя, за да изолирам бобина евентуално. Доколкото гледах на клипове ако дава симетрично на всички цилиндри Misfire грешки, по-скоро проблем с вакума и доставката на въздух.
Ако някой има по-подробна или допълнителна информация по този проблем ще съм благодарен да я сподели.
Поздрави
На новозакупения си автомобил установих тресене и прескачане на двигателя на празен ход(под 800 об./мин.) При потегляне също сякаш прекъсва на първа и втора до около 2000 оборота и след това е ок.
Ще се закачи на диагностика тези дни. По това, което прочетох по форума и разни клипове се най-вероятно ще е проблем със свещи или бобини. Оказа се, че на този модел на всяка свещ има отделна бобина и нямам кабели(в традиционния смисъл на думата). Предполагам ще гледаме на диагностика Cylinder Misfire преди и след смяна на свещи, после ще пробвам да ги въртя, за да изолирам бобина евентуално. Доколкото гледах на клипове ако дава симетрично на всички цилиндри Misfire грешки, по-скоро проблем с вакума и доставката на въздух.
Ако някой има по-подробна или допълнителна информация по този проблем ще съм благодарен да я сподели.
Поздрави
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Ако ще правиш диагностика прегледай дросела, вакуумите (на мен ми гледаха налягането ако не се лъжа и там се оказа проблема, прави бедна горивна смес), ламбда сондата и тоците. Аз проблема с вакуума го установих като изключих канистъра за горивните пари.
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
vandu> Мерси за отговора и съветите.
Ако правилно се ориентирам, точно този канистър на горивните пари трябвало да има горе една дупчица. При мен е леко отчупена пластмасата и дупчицата е дупчище. Сложили са отгоре найлон и са го хванали със свинска опашка.
Не съм много наясно какво прави точно тази част от автомобила. Обясниха ми, че обира излишния бензин. Тънката тръбичка излизаща от него е леко пукната към мястото на свързване и смятам да я сменям, заедно с едни напукани маркучи за бензина.
Махнахме найлона, запушвахме с пръст и не видяхме съществена разлика....то и не знам какво да търсим точно.
Прилагам снимка. С червено са проблемните зони и маркучи.
http://ibb.co/NVJJYH9
Поздрави
Ако правилно се ориентирам, точно този канистър на горивните пари трябвало да има горе една дупчица. При мен е леко отчупена пластмасата и дупчицата е дупчище. Сложили са отгоре найлон и са го хванали със свинска опашка.
Не съм много наясно какво прави точно тази част от автомобила. Обясниха ми, че обира излишния бензин. Тънката тръбичка излизаща от него е леко пукната към мястото на свързване и смятам да я сменям, заедно с едни напукани маркучи за бензина.
Махнахме найлона, запушвахме с пръст и не видяхме съществена разлика....то и не знам какво да търсим точно.
Прилагам снимка. С червено са проблемните зони и маркучи.
http://ibb.co/NVJJYH9
Поздрави
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Направо откачи буксата и виж дали ще има някаква промяна.
Провери и на сервото маркучите:

Този най-ляво от снимката. Маркуча отива някъде под дросела. На мен ми бяха много напукани. На него май има клапан който също може да прави мизерии но не можах да намеря почти нищо за това клапанче.
Ако имаш газова и от нея също е хванат вакум.
Провери и на сервото маркучите:
Този най-ляво от снимката. Маркуча отива някъде под дросела. На мен ми бяха много напукани. На него май има клапан който също може да прави мизерии но не можах да намеря почти нищо за това клапанче.
Ако имаш газова и от нея също е хванат вакум.
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Мерси. Ще сглобя аз пъзела малко по малко :)
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Имам леко осветление по моя проблем. Смених свещите с нови. Смених бензинов и въздушен филтър с нови. Бензиновия беше сложен наобратно(wtf), въздушния не беше сменян отдавна и беше доста замърсен. След смяната и на двете неща вървежа се подобри леко с около 30%.
Имах сега възможност да наблюдавам колата на спокойствие. На свободна скорост отначало държи около 700-800 оборота и после се опитва да падне на 600-50 като почва да претрисва. Като подавам газ понякога въобще не реагира дори педала да е до дупка. Случва се също да реагира и веднага след това изведнъж да падне мощноста, сякаш съм дръпнал крака си от педала.
Мненията на майсторите са следните:
Майстор 1 - Дава грешки в датчиците на разпределителните валове. Проверих ги, не е от тях. Веригата ти е за смяна.
Майстор 2 - Дава грешки в единия датчик на разпределителния вал. Може да ги сменим и двата, но по-добре я закарай първо на газаджиите да видят дали всичко по газовото е в ред, че понякога те те манипулират информацията към компютъра. Правени ли са модификации по колата. Прави впечатление, че въздушния колектор при подаване на газ не се свива, а се издува леко.(това преди смяната на въздушния филтър го каза)
Заслушах се в двигателя на празен ход. Наистина се чува умерено силно тракане където е горната ферига. При подаване на газ до 1000-1200 оборота се чува леко в и купето.
Ще направя снимка на свещите и клип как звучи двигателя и ще ги пусна тук.
Ще отида до газаджиите, защото и без това искам да махнат едната газова бутилка и да сменят филтрите.
Обмислям вариянта да си купя една диагностика и да попрегледам малко неща с нея. Проследих темите във форума тук относно engine blocks, които да се наблюдават и имам някакъв информационен ориентир. Мога да боравя с мултимер и имам основни познания по електроника и вярвам, че мога в някаква степен да проверя и коректната работа на датчиците на разпределителните валове. Предполагам са датчици, използващи ефекта на Хол.
Смяната на двете вериги и отварянето на двигателя ще ми е скъпо начинание. Предполагам ще ми излезе около 800 лв. и остава риска да бъде извършено некачествено. По тази причина ми се иска да поогледам нещата допълнително, за да мога да преценя дали се налага тази манипулация и наливане на средства.
Ще ви бъда благодарен за всяка информация.
Поздрави
Имах сега възможност да наблюдавам колата на спокойствие. На свободна скорост отначало държи около 700-800 оборота и после се опитва да падне на 600-50 като почва да претрисва. Като подавам газ понякога въобще не реагира дори педала да е до дупка. Случва се също да реагира и веднага след това изведнъж да падне мощноста, сякаш съм дръпнал крака си от педала.
Мненията на майсторите са следните:
Майстор 1 - Дава грешки в датчиците на разпределителните валове. Проверих ги, не е от тях. Веригата ти е за смяна.
Майстор 2 - Дава грешки в единия датчик на разпределителния вал. Може да ги сменим и двата, но по-добре я закарай първо на газаджиите да видят дали всичко по газовото е в ред, че понякога те те манипулират информацията към компютъра. Правени ли са модификации по колата. Прави впечатление, че въздушния колектор при подаване на газ не се свива, а се издува леко.(това преди смяната на въздушния филтър го каза)
Заслушах се в двигателя на празен ход. Наистина се чува умерено силно тракане където е горната ферига. При подаване на газ до 1000-1200 оборота се чува леко в и купето.
Ще направя снимка на свещите и клип как звучи двигателя и ще ги пусна тук.
Ще отида до газаджиите, защото и без това искам да махнат едната газова бутилка и да сменят филтрите.
Обмислям вариянта да си купя една диагностика и да попрегледам малко неща с нея. Проследих темите във форума тук относно engine blocks, които да се наблюдават и имам някакъв информационен ориентир. Мога да боравя с мултимер и имам основни познания по електроника и вярвам, че мога в някаква степен да проверя и коректната работа на датчиците на разпределителните валове. Предполагам са датчици, използващи ефекта на Хол.
Смяната на двете вериги и отварянето на двигателя ще ми е скъпо начинание. Предполагам ще ми излезе около 800 лв. и остава риска да бъде извършено некачествено. По тази причина ми се иска да поогледам нещата допълнително, за да мога да преценя дали се налага тази манипулация и наливане на средства.
Ще ви бъда благодарен за всяка информация.
Поздрави
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: blagoevgrad
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Моят двигател направо искаше да напусне колата от неправилно настроена газова. Покараи я само на бензин 200 300 километра за проба дали е от гозовата. Ако и идва много газ бензиновия комп намаля инжекторните времена и при преминаване на бензин не и достига гориво.
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Ето и малко клипове:
https://youtu.be/xu_IxJcjt5Q[url][/url]
https://youtu.be/F0he03-Db-U
Снимки на старите свещи:
http://prikachi.com/images.php?images/543/9609543j.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/546/9609546l.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/548/9609548s.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/549/9609549J.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/550/9609550G.jpg
https://youtu.be/xu_IxJcjt5Q[url][/url]
https://youtu.be/F0he03-Db-U
Снимки на старите свещи:
http://prikachi.com/images.php?images/543/9609543j.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/546/9609546l.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/548/9609548s.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/549/9609549J.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/550/9609550G.jpg
Последна промяна от Drakezoid на Вто 16 юли 2019 21:12, променено общо 2 пъти.
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Колега част от проблемите които имам са сходни с твойте, но и доста по-лоши:
Сутрин след първото палене изгасва, започва да тресе преди да превклюи на газ и 10-15 мин след това на празен ход, понякога като я изфорсирам на газ и директно гасне, като мина от газ на бензин оборотите се успокояват след 1-2 мин и си работи нормално, като потеглям придърпва много (по едно време бях решил че е съединителя) и трябва с яко газ.
Днес отивам на газаджия и му оставям автомобила, след 3 часа отивам да видя какво става че имах работа:
-Пич излизат ти грешки с паленето на 4-ти цилиндър. Трябва да си провериш кабели, свещи, бобина, абе не знам къде точно е проблема. Отиди на диагностика да ти я погледнат.
Почвам да му обяснявам че съм бил на диагностика и тогава ми излезе бедна горивна смес и нещо с времената на възпламеняването. Казах му че пича който ми прави диагностиката се съмнява в проблем с вакума от изпрарителя и на пича му светна лампата. Извади маркуча на вакуума от газовата, сложи един друг в изпарителя и го заби в една чаша пълна с вода.
На празен ход почна да зпуска газ през вакума (чашата почна да бълбука и смърдеше на газ, предполагам и с пръст може да се усети ако изпуска). Та въпросния вакум е свързан към 4-ти цилиндър и си го "ебава яко", като мина на бензин газта която е в системата продължава да се изпуска през вакума докато не свърши в тръбите. Сега чакам нов изпарител за 80 лв и ще видим какво е положението.
Ако са прецакани мембраните и ти смесва газ и бензин съющо ще прави мизерии.
Та според мен трябва яко четене на подобни проблеми дори и за други автомобили и като отидеш при някой да ги накараш да ти проверят това в което се съмняваш. Така хванах и напуканите маркучи за които ти писах по-горе. На онзи му викам:
- Абе има ли общо вакума и спирачките?
-Не, защо да имат общо.
И на него сму светна след минута две лампата като видя напукания маркуч и така.
Диагностиката я правих в Перник и съм сравнително доволен. Отидох само да ми прочетата грешките, ама пича ми обърна внимание и провери доста неща. Ако се интересуваш ще ти ги пратя на ЛС, взеха ми 30 лева.
ПП: Провери ли това с канистъра ?
Сутрин след първото палене изгасва, започва да тресе преди да превклюи на газ и 10-15 мин след това на празен ход, понякога като я изфорсирам на газ и директно гасне, като мина от газ на бензин оборотите се успокояват след 1-2 мин и си работи нормално, като потеглям придърпва много (по едно време бях решил че е съединителя) и трябва с яко газ.
Днес отивам на газаджия и му оставям автомобила, след 3 часа отивам да видя какво става че имах работа:
-Пич излизат ти грешки с паленето на 4-ти цилиндър. Трябва да си провериш кабели, свещи, бобина, абе не знам къде точно е проблема. Отиди на диагностика да ти я погледнат.
Почвам да му обяснявам че съм бил на диагностика и тогава ми излезе бедна горивна смес и нещо с времената на възпламеняването. Казах му че пича който ми прави диагностиката се съмнява в проблем с вакума от изпрарителя и на пича му светна лампата. Извади маркуча на вакуума от газовата, сложи един друг в изпарителя и го заби в една чаша пълна с вода.
На празен ход почна да зпуска газ през вакума (чашата почна да бълбука и смърдеше на газ, предполагам и с пръст може да се усети ако изпуска). Та въпросния вакум е свързан към 4-ти цилиндър и си го "ебава яко", като мина на бензин газта която е в системата продължава да се изпуска през вакума докато не свърши в тръбите. Сега чакам нов изпарител за 80 лв и ще видим какво е положението.
Ако са прецакани мембраните и ти смесва газ и бензин съющо ще прави мизерии.
Та според мен трябва яко четене на подобни проблеми дори и за други автомобили и като отидеш при някой да ги накараш да ти проверят това в което се съмняваш. Така хванах и напуканите маркучи за които ти писах по-горе. На онзи му викам:
- Абе има ли общо вакума и спирачките?
-Не, защо да имат общо.
И на него сму светна след минута две лампата като видя напукания маркуч и така.
Диагностиката я правих в Перник и съм сравнително доволен. Отидох само да ми прочетата грешките, ама пича ми обърна внимание и провери доста неща. Ако се интересуваш ще ти ги пратя на ЛС, взеха ми 30 лева.
ПП: Провери ли това с канистъра ?
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
vandu> Мерси за инфото. Някои неща не ги разбирам, понеже не ми е ясно как функционират. Събирам късчета информация обаче.
За момента съм се насочил да си взема и аз диагностика и да огледам там какви грешки дава. Посъбрах инфо от форума за живи данни и мисля и там да погледна.
Следващата седмица отивам в BRC Пловдив да огледат газовата.
После ще пробвам да почистя дроселовата клапа.
Събрах инфо как се тестват датчиците на разпределителните валове и ще пробвам и това. Поне са на достъпно място.
Смятам, че има проблем наистина с веригата, но ми се иска да огледам другите вариянти преди да се впусна в приключението "смяна на ангренажна верига на V5"
Поздрави
За момента съм се насочил да си взема и аз диагностика и да огледам там какви грешки дава. Посъбрах инфо от форума за живи данни и мисля и там да погледна.
Следващата седмица отивам в BRC Пловдив да огледат газовата.
После ще пробвам да почистя дроселовата клапа.
Събрах инфо как се тестват датчиците на разпределителните валове и ще пробвам и това. Поне са на достъпно място.
Смятам, че има проблем наистина с веригата, но ми се иска да огледам другите вариянти преди да се впусна в приключението "смяна на ангренажна верига на V5"
Поздрави
- Drakezoid
- Мнения: 238
- Регистриран на: Съб 22 юни 2019 18:55
- Автомобил: Passat B5_5
- Двигател: 1_8Т AWT 2002
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Взех си диагностика и ми изкара следните грешки:
19 Faults Found:
17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit
P1358 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit
P1355 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit
P1361 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit
P1364 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17775 - Cylinder 5 Ignition Circuit
P1367 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28)
P1347 - 35-00 - Incor. Correl.
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1103 - 35-00 - Performance too Low
16645 - Fuel Injector #1 (N30)
P0261 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16648 - Fuel Injector #2 (N31)
P0264 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16654 - Fuel Injector #4 (N33)
P0270 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16657 - Fuel Injector #5 (N83)
P0273 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17833 - EVAP Purge Valve (N80)
P1425 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17843 - Secondary Air Pump Relay (J299)
P1435 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112)
P1421 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16651 - Fuel Injector #3 (N32)
P0267 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2
P1117 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P1340 - 35-10 - Incor. Correlation - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0134 - 35-00 - No Activity
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1
P1196 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
Readiness: 0000 1101
Почвам да ровя в нета за значението им. Ще съм благодарен на помощ от вас и черпя(ама реално) ;)
19 Faults Found:
17766 - Cylinder 2 Ignition Circuit
P1358 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17763 - Cylinder 1 Ignition Circuit
P1355 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17769 - Cylinder 3 Ignition Circuit
P1361 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17772 - Cylinder 4 Ignition Circuit
P1364 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17775 - Cylinder 5 Ignition Circuit
P1367 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17755 - Camshaft Position Sensor 2 (G163) / Engine Speed Sensor (G28)
P1347 - 35-00 - Incor. Correl.
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1103 - 35-00 - Performance too Low
16645 - Fuel Injector #1 (N30)
P0261 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16648 - Fuel Injector #2 (N31)
P0264 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16654 - Fuel Injector #4 (N33)
P0270 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16657 - Fuel Injector #5 (N83)
P0273 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17833 - EVAP Purge Valve (N80)
P1425 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17843 - Secondary Air Pump Relay (J299)
P1435 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17829 - Secondary Air Injection Solenoid Valve (N112)
P1421 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
16651 - Fuel Injector #3 (N32)
P0267 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2
P1117 - 35-10 - Short to Ground - Intermittent
17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
P1340 - 35-10 - Incor. Correlation - Intermittent
16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P0134 - 35-00 - No Activity
17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1
P1196 - 35-10 - Electrical Malfunction - Intermittent
Readiness: 0000 1101
Почвам да ровя в нета за значението им. Ще съм благодарен на помощ от вас и черпя(ама реално) ;)
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Скоро откачал ли си акумулатор?
Датчик разпределителен вал е основната грешка. И явно са два при теб.
И в ламба сонда. Първата.
Но почни от датчика, датчиците.
Датчик разпределителен вал е основната грешка. И явно са два при теб.
И в ламба сонда. Първата.
Но почни от датчика, датчиците.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
От слаб акумулатор също може да ги вади тея фермани.Изтрий покарай ден два и кажи какво излиза.
-
- Мнения: 235
- Регистриран на: Вто 31 мар 2009 18:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: blagoevgrad
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
Грешките за инжекторите са от газовата уредба, до не е обикновена с плочка. Датчика на вала при мен като се прецака ограничитиля падна на 5000 оборота вместо 6500.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 4 2002 2.3 V5 AQN тресе при ниски обороти
И как го реши,че е от инжекторите?
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта