Passat B8 - подобрения

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Вто 30 юли 2019 20:57


netizen написа:За момента при мен не се наблюдава промяна. И без това съм силно скептичен към разни такив чорби в нафтата - ама ей на, ефект нулев.
Как да има промяна, като ECU-то не знае за добавката и неговият модел си изчислява кога да регенерира на база на стандартното гориво. Тази добавка може и да намалява температурата на окисление на саждите, възможно е ДПФ да е празен заради нея, но регенерация ще има когато моделът в ЕЦУ покаже пълен филтър, т.е както обикновено.




Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Вто 30 юли 2019 21:40


Не те разбрах за еку-то?

Аз гледам не само км изминати от последната регенерация, но и Soot Mass u Oil Ash. Няма промяна там, а уж би трябвало да намалее.


Потребителски аватар
Kapon4o
Мнения: 72
Регистриран на: Вто 11 окт 2016 12:05
Автомобил: VW Passat
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот Kapon4o » Вто 30 юли 2019 21:49


Може би трябва още малко да потествате и да кажете окончателно има ли или няма ефект.Точно за есента да видя дали и аз дали да вземам.За момента си карам с Бардал и аз BDC.


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Вто 30 юли 2019 21:59


netizen написа:Не те разбрах за еку-то?

Аз гледам не само км изминати от последната регенерация, но и Soot Mass u Oil Ash. Няма промяна там, а уж би трябвало да намалее.
В ЕКУ има модел на ДПФ, който е най-вероятно map-based. Този модел използва разхода на гориво и динамичен компонент за да моделира количеството на сажди от двигателя и температурата да ги редуцира. Този модел е калибриран със стандартно гориво. Регенерацията започва, когато моделът показва пълен ДПФ или налягането на ДПФ е по-голямо от зададения лимит при даден обемен поток. С добавка или не моделът ще работи винаги по един и същ начин, т.е. няма кое да му укаже, че има по-малко сажди в ДПФ поради ефекта на добавката. Така, че soot mass е информация от модела, а не реално измерена величина.


HarvesteR
Мнения: 127
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: RE: Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот HarvesteR » Вто 30 юли 2019 22:39


p_v_a написа:В ЕКУ има модел на ДПФ.....


Тези добавки не са ли с цел завършване на регенерация при по ниска температура?
Ако е така би следвало регенерациите да се прекъсват по-рядко, при дистанции, в които не се достига нужната температура, но времето е достатъчно (примерно 30 мин градско каране). От там би следвало и броят на прекъснатите регенерации да намалее.


netizen написа:За момента при мен не се наблюдава промяна. И без това съм силно скептичен към разни такив чорби в нафтата - ама ей на, ефект нулев.


Възможно е ако и без добавката не прекъсваш често регенерациите, поради това че не си достигнал нужната температура.

lord_aggo написа::cry

Май никой не обърна внимание на смиките. Колата гаранционна ли е?


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Сря 31 юли 2019 5:59


Не е много добре мислено това с регенерациите. В смисъл не прилича да е алгоритъм а прост таймер/брояч.

Да речем, че индийчетата подизпълнители така са го написали. Но ако тази (ерц) или друга добавка провокира горенето на сажди при 200гр по-ниска температура, ти би трябвало пасивната регенерация да приключи много по-бързо.

Ако приемем, че измерените нива на пепел са някакъв резултат от някаква смятанка на еку-то, то диференциалното налягане поне трябва да е коректно отчетено и да е някакъв критерий?

И ако това е така, регенерациите няма да се променят като пробег/моточасове? Просто филтъра ще остане чист по-дълго време.

Размисли разни ... рано сутрин [emoji4]


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Сря 31 юли 2019 15:12


Тригерът за регенерация не е таймер, а алгоритъм, базиран на модел, може би не съм го обяснил точно. Той е стандартно дело на Бош, не на vw. Най-вероятно пасивната регенерация не се отчита, като това е типично за леки автомобили.
Диференциалното налягане, или падът на налягане не определя еднозначно натрупаната маса сажди. Това налягане се използва да активира регенерация в случай на малфункция на основния модел и за ОБД.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Сря 31 юли 2019 15:49


Т.е. според теб няма никакво значение какви добавки слагаш, и какво гориво ползваш - алгоритъма не отчита тези фактори?


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Сря 31 юли 2019 17:37


netizen написа:Т.е. според теб няма никакво значение какви добавки слагаш, и какво гориво ползваш - алгоритъма не отчита тези фактори?
Точно това искам да кажа. Ефект от добавката може и да има, но ЕЦУ няма да промени нищо.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Сря 31 юли 2019 17:41


В такъв случай как се определя степен на запушване? Или се счита, че караш 300хил км и си купуваш нов?

Всъщност до колко е достоверна тази информация? Чел си картите на еку-то или някакви други източници използваш?


Потребителски аватар
p_v_a
Мнения: 96
Регистриран на: Сря 09 авг 2017 20:30
Автомобил:
Двигател:

Re: RE: Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот p_v_a » Сря 31 юли 2019 17:55


netizen написа:В такъв случай как се определя степен на запушване? Или се счита, че караш 300хил км и си купуваш нов?

Всъщност до колко е достоверна тази информация? Чел си картите на еку-то или някакви други източници използваш?
Има две степени на запълване - от саждите и от пепел. Саждите се регенерират напълно, а пепел (ash) само се натрупват с времето. Пепел се нарича, неорганичния остатък от маслото или био горивата. Това също е модел в ЕCU на база стандартното дизелово гориво (7% био) и предписаното масло. С натрупването на пепел, намалява полезният обем на ДПФ и регенерациите се учестяват. Разчетният живот на ДПФ е 260 000 км, при стандартни условия - гориво и масло. След това или смяна или почистване.

Ако се ползва добавка, може да се пробва един трик, който ще разреди регенерациите. Ще пиша по-късно за него.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот imedarov » Чет 01 авг 2019 8:09


Статия от Auto Bild по темата за филтрите/

https://autobild.bg/%d0%ba%d0%b0%d0%ba% ... 2%d1%8a/3/


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот imedarov » Пет 02 авг 2019 13:44


imedarov написа:Регенерация 215км след предишната и 145км след сипване на ERC DPF CatClean.

225km след предишната - нова регенерация.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот netizen » Пет 02 авг 2019 15:33




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6265
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - тунинг, подобрения, ремонти

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 02 авг 2019 15:41


imedarov написа:
imedarov написа:Регенерация 215км след предишната и 145км след сипване на ERC DPF CatClean.

225km след предишната - нова регенерация.

само градско ли е ?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], villystyle и 68 госта