Здравейте!
С две думи проблема ми е следния:
Преди месец си закупих форд галакси 1,9 тди 2000 год. 116к.с. Обслужих го както си трябва. В събота реших със семейството да отидем на море. Речено сторено. Да ама не... Както си шофирам при температура 90 градуса, отчетена от стрелката на таблото изведнъж отчита 130 градуса и светна алармата за прегрял двигател. Веднага спирам и отварям капака. Гледам от разширителния съд изтича антифриза под налягане. Перката на радиатора в това време върти. Изчаках да се охлади системата, отворих капачката, вътре няма никой в разширителния съд. Налях вода и леко полека обратно към къщи, като на 5 километра спирам да видя има ли вода в разширителния съд. Като стигне температурата 90 градуса и вземе леко да ги подминава водата тръгва да излиза от отдушника на разширителния съд отдолу. И така се прибрах. Отидох при майстора дето ми прави колата и той вика скачай вътре да се возим. Тръгнахме за Беклемето. Пак като стига 90 градуса почна да изхвърля течност. Температурата е 90 градуса но по големите наклони вдига до 100 - 110 но явно включва вентилатора и температурата пада до 80. Но пак като направи 90 и тръгва да изхвърля антифриза. Купихме нова капачка. С нея теча при 90 градуса е по-малък но пак си изхвърля. Оставихме колата да се охлади до сутринта и като отворихме капачката се чува фъскане, но не можем да определим от свръхналягане ли е или от вакумно подналягане. Водата е на дъното на разширителния съд. През ауспуха изобщо няма бял пушек или каквото и да е отклонение. Колата си пали нормално. Закачихме я на компютър да видим кога включва перките. Първа скорост на 92 градуса, втора на 95 градуса. Другото което ми направи впечатление, че при пуснато парно на топло при нанагорнище парното се губи (почва да духа много по-хладно). Днес ходих да направя тест за СО2 в охлаждащата течност. Човека повтори теста два пъти и ми каза, че според теста всичко с гарнитурата и главата е ОК. Направо нямам вече никаква идея какво може да е на тази кола.
Моля дайте някаква идея! Помагайте, пък ще почерпя.



проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Водна помпа, превъртели или счупени лопатки, или термостат.
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
а радиатора горещ ли е равномерно
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Водната помпа е нова.
Радиатора не мога да го пипна защото отпред е закрит от решетка а отзад е с кожух с 2 вентилатора.
Термостата не знам как да го проверя.
Радиатора не мога да го пипна защото отпред е закрит от решетка а отзад е с кожух с 2 вентилатора.
Термостата не знам как да го проверя.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Като запалиш и отвориш казанчето вижда ли се течността да циркулира от преливния маркуч?
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
За термостата палиш, загряваш и пипаш долния маркуч на радиатора, ако е студен - не ти отваря термостата. Не знам има ли достъп на този модел...
- georgebonev
- Мнения: 3106
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Антифриз казваш първо, след това вода си наливал...
Колко вода наля?
Ако е силно разреден антифриза, ще ти загрява малко повече. Вероятно въздух в системата, защото губиш парно...
Тест на антифриза и долей концентрат или разреден антифриз с дестилирана вода до положение около -20/-30 градуса.
Водната помпа може да не върти на високи обороти и загрял двигател. На отворена капачка на казанчето загряваш до включване на перките и гледаш дали циркулира от малкото маркуче...
Колко вода наля?
Ако е силно разреден антифриза, ще ти загрява малко повече. Вероятно въздух в системата, защото губиш парно...
Тест на антифриза и долей концентрат или разреден антифриз с дестилирана вода до положение около -20/-30 градуса.
Водната помпа може да не върти на високи обороти и загрял двигател. На отворена капачка на казанчето загряваш до включване на перките и гледаш дали циркулира от малкото маркуче...
- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Дизел на място се хваща много трудно от теста за изгорели газове. Освен ако не е тотално издухана гарнитура/или глава яко пукната .
Въздух в системата, на 110% , надуват газове, "изпъждат" охл.течност и радиатора на парното остава на сухо, вече какво е... гарнитура или глава ( предполагам е първото, но... ) . На студен мотор отвии свещите , загледай се в основата им, ако влиза и минимално кол.вода при изстиването на двигателя, ще забележиш по-странен синкав цвят по свещта и лека корозия в основата. След демонтаж на главата, самото чело на буталото има коренно различен цвят от другите . Гледай най-вече цилиндъра откъм ремъка.
Ако това се случва зима- не е признак за неизправност, щото ще има да го чакаш да загрее долния маркуч.... . Пипа се горния маркуч в близост до входа на радиатора. Отвори ли термостатът- тръгва водата към радиатора.toraborat написа:За термостата палиш, загряваш и пипаш долния маркуч на радиатора, ако е студен - не ти отваря термостата. Не знам има ли достъп на този модел...
kinkin написа:Другото което ми направи впечатление, че при пуснато парно на топло при нанагорнище парното се губи (почва да духа много по-хладно).
Въздух в системата, на 110% , надуват газове, "изпъждат" охл.течност и радиатора на парното остава на сухо, вече какво е... гарнитура или глава ( предполагам е първото, но... ) . На студен мотор отвии свещите , загледай се в основата им, ако влиза и минимално кол.вода при изстиването на двигателя, ще забележиш по-странен синкав цвят по свещта и лека корозия в основата. След демонтаж на главата, самото чело на буталото има коренно различен цвят от другите . Гледай най-вече цилиндъра откъм ремъка.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Охладителя над турбото е дал фира,ако го шунтираш единствено зимата загрява по бавно и проблема се решава без пари
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Малко ме съмнява този модел да има EGR охладител.
- NathaN
- Мнения: 263
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Гарнитура на главата е за мен или самата глава. От топло няма как да се спука освен да се деформира главата, но ако е седяла на студено с вода в нея може и глава най - добре сваляй и ще видиж какво е положението. При мен на топло като беше парното имаше само когато колата е в оборот да речем задържа я на 2000-2500 оборота и парното се появява като я оставя на едно място парното изчезва не мешаше нищо не губеше антифриз е освен когато го изхвърляше през разширителя иначе като отвъртях капачката извря и маркучите бяха твърди не можех да ги стисна.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
И аз съм за гарнитура, парно на място имах дам ли газ чезнеше и пусна ли я на обороти бавно си идваше. Другото чуваше се как бълбука в парното като ускорява и хвърляше чорби от казана чак накрая. Градско при мен 1 казанче за 100км извънградско караше 400 така покорах 2-3к.
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Вече колата е почти обезглавена
.
Като махна гарнитурата ще си проличи и ще пиша какво се е случило.
Благодаря за помощта.

Като махна гарнитурата ще си проличи и ще пиша какво се е случило.
Благодаря за помощта.
- vinixxx
- Мнения: 1822
- Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
- Автомобил: Seat Altea
- Двигател: BJB
- Местоположение: Смолян
Re: проблем с охлаждането на 1,9 тди 2000 год. 116к.с. помпа дюза
Защо не опитахте първо със смяна на термостата?Може да е запекъл на някакво средно положение и така.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта