Здраейте,
Излезна странен проблем с всичките стрелки на таблото ( скоростомер, оборотомер, ниво бензин и градуси ).
На път за морето на магистралата със скорост около 120 км/ч, както си работеше всичко по таблото, изведнъж светна лампата за бензина ( колата е на газ и се караше на газ, а резервоара е пълен на половина с бензин ) след което всичките стрелки забиха на "0"-ла. Самото табло свети, всичките сигнални лампи светят, часовника работи и отчитането на изминатия път. Само стрелките "умряха". Всички останали неща по колата си работят и по никакъв начин не си промени поведение на двигателя. Спрях и проверих всичките бушони които отговарят за таблото и ги размених, но нямаше ефект и изглеждаха здрави. Пробвах да откача акумулатора и да го закача, но нямаше ефект. Закачих я да прочета грешките:
1. 00771 - Fuel Level Sensor (G) 30-00 Open or Short to plus
2. 01330 - Central Control Module for Central Convenience ( J393 ) 49-10 - No Communications - Intermittent
3. 00930 - Locking Module for central locking - Rear Left (F222) 27-00 - Implausible SIgnal
4. 01247 - Activated Charcoal Filter ( EVAP ) System solenoid Valve ( N80 ) 26-10 - Output Open - Intermittent
5. 17916 - Idle Control Sys P1508 35-00 - Upper Regulation Limit REached
След изчистване на грешките останаха само 1,2.
Прочетох из форума,че може буксите зад таблото да имат проблем и разглобих таблото за да го откача и закача. Таблото е : VW 3b0 919 860 A - VDO 110.008.834/002. Разгледах платката, но не видях никакви проблеми по нея или окисляванен а буските. Нямаше ефект. От както "умряха" нито има звук от таблото, нито мърдат нито нищо. Дали таблото е дало фира или има някой датчик/реле/бушон, който да отгаваря само за стрелките ?
Благодаря предварително.
Passat B5 1996г. 1.8 - проблем със стрелките на таблото
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 01 авг 2019 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 01 авг 2019 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1996г. 1.8 - проблем със стрелките на таблото
На никой ли не му се е случвало ? Намерих същото табло от мегапартс за 80 лв., и се чудя дали да не го купя и да пробвам с него, но после трябва някой да го обучи или сам да се пробвам ? Ще съм благодарен ако някой даде мнение.
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 1996г. 1.8 - проблем със стрелките на таблото
Привет,
погледни има ли на отзад на таблото едно черно квадратно с три извода мисля че беше 7805 или 7905 - това дава 5 волта за стрелките
edit :
има го - горе в дясно е :

погледни има ли на отзад на таблото едно черно квадратно с три извода мисля че беше 7805 или 7905 - това дава 5 волта за стрелките
edit :
има го - горе в дясно е :

-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 01 авг 2019 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1996г. 1.8 - проблем със стрелките на таблото
Здравей,
Ще проверя довечера след работа и ще кажа ! Благодаря !
Ще проверя довечера след работа и ще кажа ! Благодаря !
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 1996г. 1.8 - проблем със стрелките на таблото
с мултицета справяш ли се ?
махаш задния капак , включваш буксите и мериш :

махаш задния капак , включваш буксите, и мериш :
между 1 и 2 - напрежение от акумулатора
между 2 и 3 - 5 волта ( ако е 7805 а ако е 78ХХ - ХХ е напрежението )
ако на 1 и 2 няма никой търсиш проблем в захранването до таблото
ако на 2 и3 няма никой купуваш ново за жълти ст. и сменяш
ако има и двете работата става дебела :)
едит : на по-старите модели тва захранваше само стрелките на температурата и горивото - другото си беше със жило - тук явно храни електрониката и затова ти дава грешки че не я "чува"
и си провери кабелите на задна лява врата : Locking Module for central locking - Rear Left (F222) 27-00 - Implausible SIgnal
махаш задния капак , включваш буксите и мериш :

махаш задния капак , включваш буксите, и мериш :
между 1 и 2 - напрежение от акумулатора
между 2 и 3 - 5 волта ( ако е 7805 а ако е 78ХХ - ХХ е напрежението )
ако на 1 и 2 няма никой търсиш проблем в захранването до таблото
ако на 2 и3 няма никой купуваш ново за жълти ст. и сменяш
ако има и двете работата става дебела :)
едит : на по-старите модели тва захранваше само стрелките на температурата и горивото - другото си беше със жило - тук явно храни електрониката и затова ти дава грешки че не я "чува"
и си провери кабелите на задна лява врата : Locking Module for central locking - Rear Left (F222) 27-00 - Implausible SIgnal
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 01 авг 2019 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1996г. 1.8 - проблем със стрелките на таблото
Колега, отново разглобих таблото, но не намирам това което си показал.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Чет 01 авг 2019 13:02
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B5 1996г. 1.8 - проблем със стрелките на таблото
Попаднах на сходна тема във форума на "Шкода":
https://www.skodaclub.bg/forum/index.ph ... %82%D0%B5/
Там колегата е показал сходно табло със сходен проблем, като е посочил горе в дясно където е нагорялата писта в края това да е стабилизатора на напрежението на таблото.
Според него се презапоява, защото според него там нагява много и то прави проблемите. За съжаление не съм много добър с поялника и май ще ми трябва помощ. Някой колега може ли да бутне едно рамо или да ме ориентира към някой ?
https://www.skodaclub.bg/forum/index.ph ... %82%D0%B5/
Там колегата е показал сходно табло със сходен проблем, като е посочил горе в дясно където е нагорялата писта в края това да е стабилизатора на напрежението на таблото.
Според него се презапоява, защото според него там нагява много и то прави проблемите. За съжаление не съм много добър с поялника и май ще ми трябва помощ. Някой колега може ли да бутне едно рамо или да ме ориентира към някой ?
- Duke_BG
- Мнения: 439
- Регистриран на: Пет 26 яну 2007 12:52
- Автомобил: GOLF 4+BORA
- Двигател: AGU 180Hp + V5 4 motion
- Местоположение: Бургас
Re: Passat B5 1996г. 1.8 - проблем със стрелките на таблото
да при твоя модел това е регулатора , и като за начало кафевия ти кондензатор е подут и трябва да се смени - той участва във веригата на регулатора.
втората снимка от твоето табло ли е ? - някой е работил вече по него и е възможно проблема да е и в пътечката там.
и по всяка вероятност ще трябва да се презапои масата отзад
така както го гледаш от ляво на дясно са от 1-ви до 5-ти крак
1-маса - вход 12-14 V
5-маса - изход 5 V
масата е спойката горе
втората снимка от твоето табло ли е ? - някой е работил вече по него и е възможно проблема да е и в пътечката там.
и по всяка вероятност ще трябва да се презапои масата отзад
така както го гледаш от ляво на дясно са от 1-ви до 5-ти крак
1-маса - вход 12-14 V
5-маса - изход 5 V
масата е спойката горе
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта