Преди време бях пуснал тема за лошите спирачки на Пасата. Имаше доста съвети, но като цяло всички се съгласиха, че на Пасата са кофти спирачките. Не помня кой, но се подхвърли идеята да се смени сервото с по-голямо т.е. с по-малко усилие върху спирачния педал да се постига същото спиране. Мисля, че ако това е възможно колата ще реагира по-добре на натискането на педала. Въпросът ми е: има ли някой от форума, който да е правил замяна на оригиналното серво с по-голямо (предава по-голямо усилие върху спирачната помпа)? Ако има нека даде малко подробности.
Благодаря.
По-голямо серво?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ама дизела не прави ли доста по-стабилен вакуум на входа на серво-то?
Аз лично съм си много доволен от спирачките на пасат-а като изключим това че в момента в предния кръг явно има малко въздух и педала е с голям ход.
Ти пробвал ли си да гледаш за проблем по твоето серво? - да кажем прецакан клапан на вакуума като за начало.Често се случва да не отваря добре клапана и вакуума просто да не достига за да работи ефективно серво-то.
Аз лично съм си много доволен от спирачките на пасат-а като изключим това че в момента в предния кръг явно има малко въздух и педала е с голям ход.
Ти пробвал ли си да гледаш за проблем по твоето серво? - да кажем прецакан клапан на вакуума като за начало.Често се случва да не отваря добре клапана и вакуума просто да не достига за да работи ефективно серво-то.
Може би трябваше да дефинирам какво точно не ми харесва в спирачките на Пасата (поне на моя). Спирачното усилие, което трябва да приложиш на педала е прекалено голямо. Сменил съм спирачната течност, нови дискове и накладки Юрид. Проверил съм сервото - работи..и за друго май не се сещам. Барабаните отзад не съм отварял, но след като ръчната кове на третия зъб смятам, че там всичко е точно. Пасата така или иначе спира основно с предните. Проблемът сигурно ми идва и от факта, че в работата караме фордове и трябва да ви кажа, че спирачките са им жестоки. Като седна от Фокуса в Пасата и имам чуството, че съм без спирачки. Но явно нещата са такива и трябва да се примиря с това. Макар, че все пак ми се иска да опитам да сложа по-голямо серво. Ще вида на някой дизел какво е, както ме съветвате.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
B4/101 написа:Спирачното усилие, което трябва да приложиш на педала е прекалено голямо. така са повечето ФВ това обаче има един + много по точно може да се определи (дозира) малко спиране
Барабаните отзад не съм отварял, но след като ръчната кове на третия зъб смятам, че там всичко е точно. ммммм в грешка си-трябва да се отвори и да се провери. има неща които трябва да ти обясня ама е много писане и ме мързи...![]()
Пасата така или иначе спира основно с предните. отново голяма грешка! това не е нормално! ела да покараш моя и пак ще приказваме за това...
Проблемът сигурно ми идва и от факта, че в работата караме фордове и трябва да ви кажа, че спирачките са им жестоки. Като седна от Фокуса в Пасата и имам чуството, че съм без спирачки. проблема на такива спирачки е че работят като суич-или са ОН или са ОФФ-и като спираш с малко усилие на педала-спира много-което те оставя с впечатление че ако натиснеш повече-ще спира още повече. това обаче не става така... като натиснеш още-спира пак толкова или блокира... недей забравя че Ф1 колите НЯМАТ ИЗОБЩО никакво серво и трябват около 70 кг. (!?!)натиск на педала за да почнат да спират-защо ли е така?
Но явно нещата са такива и трябва да се примиря с това. по добре е (поне за мене де)
Макар, че все пак ми се иска да опитам да сложа по-голямо серво. Ще вида на някой дизел какво е, както ме съветвате. на дизела вакуума идва от помпа (някой беше казал по горе) сиреч е постоянен а не от мотора, където варира-мисля че нищо няма да стане много по различно... можеш да се опиташ да се уредиш със задни дискови спирачки-това вече доооста ще промени нещата!
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Спирачките на пасата са си O.KАма за толкова годишна кола си иска профилактика смяна на консумативи и то с качествени.Има значение какви накладки ползваш дали ти е изправно сервото и не на последно място дали ползваш гуми предписани за съответния модел кола за а не да цапнеш 185/70 като ти пишат 185/65 та да види спирачката зор да я спре тая тежка гума щот инерционната сила расте и тн....
Васко, идеята за заден мост с дискове звучи много примамливо, но първо все пак мисля да се вслушам в съвета ти да погледна какво става под задните барабани. Чудя се дали т.н. "кантар" може да ми прави мизерия и да намалява спирачното усилие към задните колела?
zfa159 сервото съм го прегледал, както и клапана, всичко си е наред.
Danny boy - съгласен съм с теб. За сведение гумите са съгласно ФВ, а дисковете, накладките и спирачната течност ги смених преди 3 месеца точно поради факта, че не бях доволен от спирачките. В интерес на истината имаше подобрение, но не чак толкова голямо колкото очаквах.
Пак ще постна щом имам новини по въпроса.
zfa159 сервото съм го прегледал, както и клапана, всичко си е наред.
Danny boy - съгласен съм с теб. За сведение гумите са съгласно ФВ, а дисковете, накладките и спирачната течност ги смених преди 3 месеца точно поради факта, че не бях доволен от спирачките. В интерес на истината имаше подобрение, но не чак толкова голямо колкото очаквах.
Пак ще постна щом имам новини по въпроса.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
B4/101 написа:Васко, първо все пак мисля да се вслушам в съвета ти да погледна какво става под задните барабани.
специално внимание обърни на цилиндърчетата! повдигни с нещо гумените маншончета и от 2та края на всяко за да се увериш че под тях е сухо-ако не е-сменяй!
ако е сухо-размърдай накладките аксиално на цилиндърчето за да видиш дали се движат и 2те му половини.
после обърни внимание на износването на накладките и барабана, както и на саморегулиращия клин-ако е клеясал или пропаднал докрай-кофти.
ако накладките са омазани със спирачна течност от капещо цилиндърче-не ги мий! няма да помогне нищо-трябва да се сменят независимо че са като нови например-дори и ако наистина са нови...
те попиват течността и вече не отделят прах а няква кържа която се налепва по тях и нищо не помага!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Моя пасатор има малко въздух някъде по системата (сменяваха ми задните спирачни апаратчета понеже бяха блокирали).Все още не съм се заел да го махам въздуха защото ще сменям след няколко дни и спирачните тръбички (поръждясали са качествено).Та като натисна съвсем леко колата започва да си намалява леко,като натисна още малко има известен ход без въздействие (докато посмачка въздуха) и после има доста добра ефективност.
Накладките са си немските все още ама са за смяна предните вече.Специално на моя е много добра спирачката и с регулиране на натиска може да си се получи много ефективно спиране независимо от това че гумите не са ми много в ред.
Иначе течността е нова и 4-те апаратчета са проверени и много добре направени.Ако всичко си е оки съмнявам се да не е добра ефективността.Явно накладките или сервото вече не са това което бяха както се казва
Успех!
Накладките са си немските все още ама са за смяна предните вече.Специално на моя е много добра спирачката и с регулиране на натиска може да си се получи много ефективно спиране независимо от това че гумите не са ми много в ред.
Иначе течността е нова и 4-те апаратчета са проверени и много добре направени.Ако всичко си е оки съмнявам се да не е добра ефективността.Явно накладките или сервото вече не са това което бяха както се казва

Успех!
- theater
- Мнения: 93
- Регистриран на: Съб 14 май 2005 20:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Здрасти пичовете,
Ваското е обяснил доста добре нещата за спирачките на пасатя, а ако трябва да сме още по-конкретни например моя пасат е със спирачните апарати на голф (защото е 1.6). След пълна профилактика и подмяна на повечето неща по системата мога да твърдя, че на сухо с хубави гуми спира доста добре, а дозирането на спирачното усилие винаги ми е харесвало във немските коли (визирам VW, Opel и MB - само такива съм карал от немските) - много прецизно с дълъг ход на педала, което ти дава много добро усещане за това "колко" е усилието. Карам от време на време едно служебно пежо баничарка 2004 година... к'во да кажа, добри са му много спирачките, но ми е малко гадно именно това, че трябва да "галиш" педала, когато искаш да постигнеш минимално усилие.... може би е въпрос на вкус.. не знам.
Ваското е обяснил доста добре нещата за спирачките на пасатя, а ако трябва да сме още по-конкретни например моя пасат е със спирачните апарати на голф (защото е 1.6). След пълна профилактика и подмяна на повечето неща по системата мога да твърдя, че на сухо с хубави гуми спира доста добре, а дозирането на спирачното усилие винаги ми е харесвало във немските коли (визирам VW, Opel и MB - само такива съм карал от немските) - много прецизно с дълъг ход на педала, което ти дава много добро усещане за това "колко" е усилието. Карам от време на време едно служебно пежо баничарка 2004 година... к'во да кажа, добри са му много спирачките, но ми е малко гадно именно това, че трябва да "галиш" педала, когато искаш да постигнеш минимално усилие.... може би е въпрос на вкус.. не знам.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами аз преди карах типо и сега като се кача на него и тръгна да натискам спирачките 99% от случаите колегата ми се размазва на стъклото защото там хода на педала е около 3-4cm и при леко натискане (спрямо пасат-а) кове веднага.
Иначе да - профилактиката на системата и състоянието на спирачните маркучи,на помпата,на серво-то и самата течност е от решаващо значение.ако течността е стара се смачква самата тя и няма толкова ефективност.
Иначе да - профилактиката на системата и състоянието на спирачните маркучи,на помпата,на серво-то и самата течност е от решаващо значение.ако течността е стара се смачква самата тя и няма толкова ефективност.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта