Seat Leon 1m1 ASZ 131 2005 бял пушек и разход на масло
Seat Leon 1m1 ASZ 131 2005 бял пушек и разход на масло
Здравейте колеги, от няколко месеца имам Seat Leon. Колата е с ремап. Скоро имаше проблеми с дебитомера и го смених. След смяната на моменти пуши много бяло особено на задна и при ускоряване. Колата си върви нормално, но този пушек ме притеснява. Стойностите на дюзите са -0.33,0.61,0.40,-0.68.
Последна промяна от Heaven11 на Вто 27 авг 2019 21:25, променено общо 2 пъти.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: 1.9tdi 130 бял пушек и разход на масло
viewtopic.php?f=24&t=352518
Не знам дали се сещаш колко 1.9тди-та има, ама може и да не ги знаеш всичките
Не знам дали се сещаш колко 1.9тди-та има, ама може и да не ги знаеш всичките

- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: 1.9tdi 130 бял пушек и разход на масло
Коригирай заглавието според шаблона:
dobrin написа:Модела на колата (Passat), вид на купето (3BG или B5.5), година на производство (пр.2002г.), букви (код) на мотор/двигател (пр. ASZ) - , проблем за който се пуска темата.
пример: Passat 3BG 2002г. ASZ - висок разход
Всяка една тема със заглавие, различно от описания начин, ще бъде моментално заключена!
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Seat Leon 1m1 AVF 131 бял пушек и разход на масло
Двигателят е ASZ, не AVF.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Seat Leon 1m1 ASZ 131 2005 бял пушек и разход на масло
Щом колата е с чип, е възможно да е тръгнала гарнитура на главата. Белият пушек е свързан с охлаждаща течност или кондез от генерацията. Тук обаче, трябва да споменем, че конденза е докато загрее генерацията до работна температура и след това не трябва да го има (лятото почти не трябва да има кондез, защото външните температури не се изменят екстремно). Ако продължава да пуши бяло и в загряло състояние, значи проблема трябва да се търси в глава или гарнитура. С ендоскоп може да се провери всеки цилиндър, дали през него е преминава охлаждаща течност и в кой точно.
Re: Seat Leon 1m1 ASZ 131 2005 бял пушек и разход на масло
Благодаря за отговора, а стойностите на дюзите добре ли са и да търся ли евентуално и проблем в тях?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Seat Leon 1m1 ASZ 131 2005 бял пушек и разход на масло
Стойностите на дюзите, не съм ги видял на пръв прочит. Сега ги погледнах , нищо кой знае какво. Нормални стойности се приемат до +3 до -3, като колкото по-близо са до 0, толкова по-правилно работи дюзата. По показанията на дюзите, много хора се лъжат, че проблемите идват от тях, след като видят дадени стойности извън норма, а много често проблема реално е в самия цилиндър. Проблемен цилиндър или дюза се компенсират винаги от друг с обратна величина. В твоя конкретен случай 1 цилиндър се компенсира от 3, а 4 се компенсира от 2. Ако искаш, можеш да сложиш добавка за прочистване на дюзи и да покараш, за да видиш ще има ли някакъв ефект върху тях (ако имат запушване). Друг момент е нарушена компресия в даден цилиндър, там дюзата ще показва лоши показатели. Трети момент, когато клапан на даден цилиндър също не затваря добре, там отново ще имаш лоши показания на дюзата. По-голямо отклонение имаш на 4 цилиндър. Виждам, че в темата си написал, че гори и масло, а пушека е бял, което ме навежда на мисъл, че не е бял, а сивкав и трябва да има мирис на масло от гърнето. Хубаво е , ако имаш възможност да измерите една компресия на двигателя. На този мотор компресията е 19:1 тоест минимума преди основен ремонт е 21.6 бара, а максимума му е 30.8 бара, като нов. Когато сегментите са заминали, разхода на масло е много голям. Другите две възможности за разхода на масло са гумички на клапани и турбина, но при тях разхода на масло е по-малък. Свали студената част на маркуча на турбината и виж има ли масло в него. Често ремапа води до такива неща, ако не е направен безопасно и ако се издевателства много с новите възможности.
Re: Seat Leon 1m1 ASZ 131 2005 бял пушек и разход на масло
Мерси колега, искам само да добавя, че пушекът има мирис на масло , но колата пушеше на моменти и преди чипа, след смяната с читав дебитомер започна да пуши по-сериозно. И някой ако може да предложи читав сервиз около Пазарджик.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта