Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот cecoa1 » Нед 13 окт 2019 18:21


Точно затова Равката е добро решение. Много е далеч от тежък оффроад, но за описаните условия е с най-истинската система 4х4 в тоя клас.
Освен това си се кара като кола, няма нищо свързано с режима 4х4, което да интересува шофьора. Като динамика е сравнима с доста леки автомобили с подобна мощност и тегло.
За семейно возило, обикновенно идва малко малка като размери/вместимост, но за изискванията в темата това е даже плюс.

ПП: Пропуснал съм - тия 1,8 125 коня май бяха само на предно...та остава само 2,0 - 150к.с.




gogogo79
Мнения: 294
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот gogogo79 » Нед 13 окт 2019 20:34


Благодаря на всички , които са писали.
Daihatsu Terios- Притенителното е ,че тази марка е доста непопулярна в бг. Даже не съм сигурен дали въобще имат представителство в бг. По принцип става въпрос за град Варна и не съм сигурен ако на тая кола и стане нещо , къде ще е адекватно да се ремонтира.
Mitsubishi Pajero Pinin- Коментара беше ,че това е много грозна кола (просто мнение)
Subaru Justy / Suzuki Ignis- Тези еднаквите няма ли да са абсолютна шитня за извънградско , при разминаване с тир например?
Рав4 втора генерация. Като цяло имам познати с тая кола , които си я карат дълги години безгрижно. Не е много лесно да и се намерят минуси , но все пак държи много висока цена за автомобил на тези години , от вътре колата си е яко ретро с грозно табло с пласмаси ,копчетии и врътки от миналия век. Но определено Рав4 би било супер вариант ,ако човек е склонен да понесе интериора за парите ,които и искат.
Гранд витара- Подобно на Рав4 (2 ра ген) супер е като размери , грозничка от вътре и май ми се струва малко по- евтина от Рав4. Трета генерация Витара(след 2005) изглежда доста добре но идва голяма като размери и си е скъпа.
субару форестер – Мисля ,че това е кола с качества , които са над това за което ще се използва.
Прави ми впечатление ,че се препоръчва само Японско във форум на VW...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот cecoa1 » Нед 13 окт 2019 20:57


Мдаа, Японско...затова внимавай за общия им кусур - ръждата.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот hooligan_sk » Нед 13 окт 2019 21:14


Panda 4x4

https://www.mobile.bg/11544802101617129

Непретенциозен и прост автомобил. Достатъчно проходим. Има и малко чар. :th_up


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12099
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 14 окт 2019 6:41


gogogo79 написа:Daihatsu Terios- Притенителното е ,че тази марка е доста непопулярна в бг. Даже не съм сигурен дали въобще имат представителство в бг. По принцип става въпрос за град Варна и не съм сигурен ако на тая кола и стане нещо , къде ще е адекватно да се ремонтира.

2 години и още не сме намерили жило за ръчната спирачка на един териос. Има само с поръчка за месец от някъде си. Интересното е че намерихме лагери за скоростната кутия обаче :mrgreen


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот silent » Пон 14 окт 2019 7:04


В общи линии и за вилна зона не е задължително джипка но това е мое мнение зависи от зоната( в някои зони зимата живеят само мечки и вълци)......едно 4х4 с окачване за лоши пътища и е ок...и няма да мисли коя ръчка и кое копче да натиска...сега ако иска да е модерна язе карам жипка това е друг въпрос....


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот cecoa1 » Пон 14 окт 2019 9:13


То некои джипки също няма какво да им се натиска вътре... И са си повече повдигнати леки коли отколкото джипове. Ама четири-пет пръста разлика във височината, плюс по-височки гуми, спестяват доста нерви. Плюс правилно 4х4 задвижване, и разликата става значителна.
А че може всякак, може. Някога Москвичите ги катереха, на места където повечето(хора) със сегашните паркетни джипки няма и да се опитат...
За цената на Равката...пазарът рядко греши. Примерно МЛ от тия години се намира по-евтин.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот group® » Пон 14 окт 2019 9:21


cecoa1 написа:До 2006г Рав 4 е с диференциал. Механичен. Има вискомуфа, но тя е монтирана паралелно на диференциала, и на практика при нормални условия не работи. Работи, когато единият мост боксува(или само едно колело на моста), и тогава започва да самоблокира дифа с действието си и да предава момент и на другия мост.

Мисля, че се бъркаш. Дали е виско муфа или магнитна, няма особенно значение. И в двата случая няма междуосев диференциал. Принципно системата на Рав, по начин на работа, е халдекс. Дали муфата е отпред при предния диф и ангажира кардана, или отзад - няма голямо значение.
Рав4 в никоя година няма междуосев диф. Такъв диф е торсен, или твърдите с блокиране (парт таймери). Всичко де що е с муфа, си е муфа и дотам. Независимо как се зацепва (магнити, течност, etc.).

Разгледай отдолу:
https://youtu.be/qWrd5YCjWIo

Тук правя едно уточнение: има разни модификации с автоматични скорости, където има някакъв вид междинен с ръчен блокаж, но това са екзотики. Може това да те е подвело.
Товс не е в рав масово https://m.awdwiki.com/en/viscous+coupli ... fferential

п.с. ако трябва да избирам между Рав и Паджеро/Лендкруизер за да влезна в ситуация - избирам Рав. Всички блокажи и диференциали се компенсират от теглото. И не говорим за офроуд, а ежедневни ситуации.

п.с.2 Рав няма LSD поне не и масово. Слага се само по поръчка.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот stefan4o » Пон 14 окт 2019 11:15


Като споменахме пазара. От всички изброени Тойотата е най-ликвидна, като покупка. Защото при последваща продажба загубата ще е най-ниска и ще се продаде най-бързо. Нали знаете, че на жените всичко им омръзва бързо.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4481
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот Pet_rov » Пон 14 окт 2019 11:16


Honda H-RV или F-RV?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот group® » Пон 14 окт 2019 13:57


stefan4o написа:Като споменахме пазара. От всички изброени Тойотата е най-ликвидна, като покупка. Защото при последваща продажба загубата ще е най-ниска и ще се продаде най-бързо. Нали знаете, че на жените всичко им омръзва бързо.

Напълно съгласен за всичко, освен за жените. Мъжете повече си сменяме колите.
Равката на жена ми я взех преди 5-6години за 9000лв. Ако сега беше в онова състояние, щеше да се продаде за почти същите пари.
Съгласен съм и с мнението по-горе за интериора, но това бързо се забравя, предвид здравина, икономичност, възможности, возия (за размерите си), комфорт на шофиране. Правил съм 800км за ден с къса база и ми е било много ок. Повечето знаете с какво съм свикнал и сравнявам.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19284
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот stefan4o » Пон 14 окт 2019 14:27


За интериора също бих казал, че е ОК, според мен, зависи с какъв автомобил се сравнява. Братовчед ми има 4-врат вариант, само че дизел - не изглежда зле отвътре. Все пак това не е Лексъс или Мерцедес, освен това не е най-високият клас СУВ на Тойота, ако мога да се изразя. Иначе колегата group ме е поправил - мъжете по-често си сменят колите (е, аз малко не съм в това число, но аз и не гледам футбол и Ф1 също).


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот forski » Пон 14 окт 2019 15:11


Тук вариантите са два, Тойота РАВ4 или Хонда СРВ което изпадне първо в добро състояние, като резерва може да се сложи и Мицубиши Аутлендър 2.0!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1994
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот cecoa1 » Пон 14 окт 2019 15:14


group® написа:...
...

Тук правя едно уточнение: има разни модификации с автоматични скорости, където има някакъв вид междинен с ръчен блокаж, но това са екзотики. Може това да те е подвело.
Товс не е в рав масово https://m.awdwiki.com/en/viscous+coupli ... fferential


Не се бъркам, дискутирали сме го доволно много в оффроад форума. Точно на принципа показан в линка, който си дал. Т.е. това не е изключение за автоматик, или нещо допълнително оборудване. Всичките Рав 4 са така до средата на 2006г. Тия преди 2000г също са с диференциал, но вместо виско в паралел(показаното в твоя линк) имат електромагнитен съединител. При тях той работи в автоматичен режим и зацепва когато прецени че има боксуване, но има и принудително задействане на 100% да зацепи с команда от бутон, което на практика блокира дифа на 100%..
Муфите при тоя тип системи са винаги вътре в скоростите, където е и диференциала, няма как да са на кардана, и съответно не се виждат.
Друго возило с този тип задвижване е например Хюндай Санта Фе първа генерация(до 2005г, но последните след фейслифта има и само с ел.муфа на Борг Уорнър). Но при Санта Фе-то, диференциала е несиметричен, и там разпределя момента постоянно в съотношение 60/40(преден/заден мост).

Лесно можеш и сам да се убедиш, че си с диференциал, щом имаш такава Рав4. Системата е еквивалентна на 4х4 с Торсен при Куатро. Муфата самоблокира дифа не баш веднага, та боксуване все пак има преди да сработи. Освен това, ако пробваш да вдигнеш на крик и да въртиш на ръка колелата, също няма да се задейства муфата(заради ниската скорост), и пак ще можеш да се убедиш, че си с диференциал.
Най-лесното е, като вдигнеш задно колело на трупче във въздуха, и се опиташ да тръгнеш. Колелото ще завърти известно време, преди да тръгне колата и да падне от трупчето(при LSD в задния мост ще стане по-бързо).
Можеш и на ръка да пробваш да го завъртиш. Ако е на скорост колата, ще се върти само колкото да обереш луфтовете в трансмисията, като изключиш от скорост ще може да го въртиш.
Ако вдигнеш предно и задно колело едновременно, и колата е оставена на скорост(или P при автомат), при въртене на ръка на едното колело напред, другото повдигнато ще се върти назад, заради диференциала. Същото може и на подемник да го видиш, оставяш на скорост или P, и въртиш кардана. Тогава пак предни и задни колела ще се въртят в противоположни посоки.

Когато е само муфа(виско, или електро) без диференциал, няма вариант повдигнат заден мост да боксува самостоятелно(до задействането на муфата в паралел на дифа, и в зависимост колко е изправна)., докато предните колела не се въртят.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Избор на малко бензиново джипче за жена до 10 хил. лева?

Мнениеот group® » Пон 14 окт 2019 15:59


Загубих нишката от колела и въртене, но за 2 неща съм сигурен, защото колата е пред очите ми, а ти можеш да видиш клипа - междинен диф няма! Няма и lsd на заден.
Проверено, тествано и т.н.
Рав 1ген. имаше някакви модели и може по-често да е с междинен диф, но 2ра ген няма в масовия случай.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта