Развалена резба за свещ
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Развалена резба за свещ
Всеки си познава колата. Предпочитам да сменям свещи но 30000, които струват 24лв. Отколкото бобина, чиято цена и доста неприятна. Говоря за обикновено НГК,не иридий или платина.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Развалена резба за свещ
Ясно, сега вече разбрах. За сведение евтините т.н. триполюсни на НГК ( то всъщност са три маси, не полюси , но карай ) + каране на газ ( ако не си на газ, моите извинения ) са крайно неподходящи. Същите свещи, но еднополюсни се справят по-добре, особено ако им се намали малко елек.разстояние ( с 0.2 по-малко отколкото е предписано на бензин )
п.п. И другото което ми направи впечатление от карането ми на мотоциклети . Преди ползвах предимно на НГК , ползвал съм и от скъпите им версии , от тях има разбира се положителна промяна, особено докато загреят и самия двигател влезе в режим напълно загрял. Евтините им версии обаче не струват , особено на мотоциклети с въздушно охлаждане , каквито предимно аз карам . Проблема е, че скъпите им свещи са супер надценени. Не оправдават цената си в никакъв случай.
А и от евтините , едно полюсните им са по-добри от евтините с трите маси .
п.п. И другото което ми направи впечатление от карането ми на мотоциклети . Преди ползвах предимно на НГК , ползвал съм и от скъпите им версии , от тях има разбира се положителна промяна, особено докато загреят и самия двигател влезе в режим напълно загрял. Евтините им версии обаче не струват , особено на мотоциклети с въздушно охлаждане , каквито предимно аз карам . Проблема е, че скъпите им свещи са супер надценени. Не оправдават цената си в никакъв случай.
А и от евтините , едно полюсните им са по-добри от евтините с трите маси .
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Развалена резба за свещ
Скъпи, евтини,моя избор е ясен. По-добре от Бош,Денсо,и т.н. НГК имат и скъпи варианти. Които сме коментирали с колега от форума. Той сменя на 70000. Което е същото,горе долу.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Развалена резба за свещ
аз не съм забелязал разлика в живота на една свещ при работа на газ и на бензин..сменям на 60-90х...BUR6ET триелектродни без колата да има видими проблеми...никога не съм сменял кабели комутатор или бобина за над 350х.км..това в Б3 ...но както казах нека всеки сам да си решава все пак честно казано ви завиждам на сетивата които хващат разлика от различните правилни свещи...
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Развалена резба за свещ
На газ големия проблем е керамичната част на средния електрод, тя "страда". При НГК евтините с трите маси е най-податлива , аналогичните на бош бяха по-добри. Сега не знам, отдавна нямам бензинова кола и не съм експериментирал/интересувал .
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Развалена резба за свещ
Да добавя за 16 или 20 клапанови мотори се препоръчват еднополюсни свещи.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Развалена резба за свещ
Бош, Бош...
При първоначалното обслужване сложих Бош. По каталог. В следствие горенето на масло трябваше да ги сменя на 15000км. Парче от керамичния изолатор се беше почти отчупило. И приключих с Бош,двуелектродни.
При първоначалното обслужване сложих Бош. По каталог. В следствие горенето на масло трябваше да ги сменя на 15000км. Парче от керамичния изолатор се беше почти отчупило. И приключих с Бош,двуелектродни.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Развалена резба за свещ
Аз карам близо 30к с бош иридеви, с тях взех колата ама не са от тук купувани. За свещи говорил съм с няколко човека карат японски коли и си взимат от ебау само тукашните им правели проблеми.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Развалена резба за свещ
На 1,8Т 20клапана бяха триелектродни с една единица по студени...вероятно предишния собственик е бил от "умните хора" дето заради газта е решил да умува с умния си акъл...Свещите ги свалих на знайни 30х.км. (от толкова карам аз колата)NGK..без видимо износване и без видими проблеми в работата им...сега сложих тези които се препоръват за този мотор платинени NGK едноелектродни...ами честно казано никаква разлика не виждам в работата на двигателя като усещане (а ми се сикаше в предвид на простотиите в които се вкарах)...затова пак ще се повторя завиждам на сетивата на тези дето усещат разликата от правилните свещи от повишения вървеж при различните двигателни масла и други подобни подобни засечени и установени разлики за които в момента не се сещам....
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Развалена резба за свещ
По принцип и аз съм съгласен с теб за това че не разбирам как можеш да усетиш разлика с различните свещи, но когато сложих на моята три електродни на НГК колата започна да набива грешката за катализатора - p0420 през 50 км. Сложих иридиеваи на нгк който смених на 75к км пак с иридиеви, с който тази грешка я набива много рядко. Ако колата е при мен и след 70 к км пак ще сложа такива. В крайна сметка ако имаш добра отстъпка цената им е 65 лева, но всеки сам си преценявва.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Развалена резба за свещ
Аз разлика видях от евтините алтернативи за 1.8т, нжк бкр7е май бяха щото не ги знаех тея бошове на колко са.Та с тези покарах 4 хиляди и усещам аз как е спъната в ниските в високите няма проблем и си бях оставил старите в гаража сложих ги еми има разлика по-жива е в ниските. Ама не се вживявям да ги сменям още едно масло ще изкарат всякак.
П.С. Числото е различно което донякъде се компенсира от супа към фси бобини, тъй че не е фактор според мен.
П.С. Числото е различно което донякъде се компенсира от супа към фси бобини, тъй че не е фактор според мен.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Развалена резба за свещ
Бях с NGK BKUR7ET триелектродни на 30+хиляди (не знам колко) сложих NGK PFR6Q платинени едноелектродни каквито са по каталог за 1,8Т....не виждам разлика която обективно да мога да определя като по-добре или по-зле.... а отдавна съм разбрал че субективните усещания са много измамно нещо...
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Развалена резба за свещ
Откакто съм взел колата, съм и навъртял 150 к км на газ. Карам с триелектродни BUR6ET на NGK, както са по каталог. Не съм имал драми, сменям ги на 30 к км. Даже точно преди месец ги смених.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 69 госта