Развалена резба за свещ

Техническа и сервизна информация за Passat
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 19 окт 2019 20:07


Всеки си познава колата. Предпочитам да сменям свещи но 30000, които струват 24лв. Отколкото бобина, чиято цена и доста неприятна. Говоря за обикновено НГК,не иридий или платина.




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот samo_pechka » Нед 20 окт 2019 10:12


Ясно, сега вече разбрах. За сведение евтините т.н. триполюсни на НГК ( то всъщност са три маси, не полюси , но карай ) + каране на газ ( ако не си на газ, моите извинения ) са крайно неподходящи. Същите свещи, но еднополюсни се справят по-добре, особено ако им се намали малко елек.разстояние ( с 0.2 по-малко отколкото е предписано на бензин )
п.п. И другото което ми направи впечатление от карането ми на мотоциклети . Преди ползвах предимно на НГК , ползвал съм и от скъпите им версии , от тях има разбира се положителна промяна, особено докато загреят и самия двигател влезе в режим напълно загрял. Евтините им версии обаче не струват , особено на мотоциклети с въздушно охлаждане , каквито предимно аз карам . Проблема е, че скъпите им свещи са супер надценени. Не оправдават цената си в никакъв случай.
А и от евтините , едно полюсните им са по-добри от евтините с трите маси .


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 20 окт 2019 12:57


Скъпи, евтини,моя избор е ясен. По-добре от Бош,Денсо,и т.н. НГК имат и скъпи варианти. Които сме коментирали с колега от форума. Той сменя на 70000. Което е същото,горе долу.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот silent » Нед 20 окт 2019 16:22


аз не съм забелязал разлика в живота на една свещ при работа на газ и на бензин..сменям на 60-90х...BUR6ET триелектродни без колата да има видими проблеми...никога не съм сменял кабели комутатор или бобина за над 350х.км..това в Б3 ...но както казах нека всеки сам да си решава все пак честно казано ви завиждам на сетивата които хващат разлика от различните правилни свещи...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот samo_pechka » Нед 20 окт 2019 17:01


На газ големия проблем е керамичната част на средния електрод, тя "страда". При НГК евтините с трите маси е най-податлива , аналогичните на бош бяха по-добри. Сега не знам, отдавна нямам бензинова кола и не съм експериментирал/интересувал .


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот quattro^^ » Нед 20 окт 2019 21:21


Да добавя за 16 или 20 клапанови мотори се препоръчват еднополюсни свещи.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 20 окт 2019 21:48


Бош, Бош...
При първоначалното обслужване сложих Бош. По каталог. В следствие горенето на масло трябваше да ги сменя на 15000км. Парче от керамичния изолатор се беше почти отчупило. И приключих с Бош,двуелектродни.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот quattro^^ » Нед 20 окт 2019 22:17


Аз карам близо 30к с бош иридеви, с тях взех колата ама не са от тук купувани. За свещи говорил съм с няколко човека карат японски коли и си взимат от ебау само тукашните им правели проблеми.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот silent » Пон 21 окт 2019 7:39


На 1,8Т 20клапана бяха триелектродни с една единица по студени...вероятно предишния собственик е бил от "умните хора" дето заради газта е решил да умува с умния си акъл...Свещите ги свалих на знайни 30х.км. (от толкова карам аз колата)NGK..без видимо износване и без видими проблеми в работата им...сега сложих тези които се препоръват за този мотор платинени NGK едноелектродни...ами честно казано никаква разлика не виждам в работата на двигателя като усещане (а ми се сикаше в предвид на простотиите в които се вкарах)...затова пак ще се повторя завиждам на сетивата на тези дето усещат разликата от правилните свещи от повишения вървеж при различните двигателни масла и други подобни подобни засечени и установени разлики за които в момента не се сещам....


Потребителски аватар
KBK
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
Автомобил: VW PASSAT b5.5
Двигател: 2.0i AZM
Местоположение: Blagoevgrad / Sofia

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот KBK » Пон 21 окт 2019 10:05


По принцип и аз съм съгласен с теб за това че не разбирам как можеш да усетиш разлика с различните свещи, но когато сложих на моята три електродни на НГК колата започна да набива грешката за катализатора - p0420 през 50 км. Сложих иридиеваи на нгк който смених на 75к км пак с иридиеви, с който тази грешка я набива много рядко. Ако колата е при мен и след 70 к км пак ще сложа такива. В крайна сметка ако имаш добра отстъпка цената им е 65 лева, но всеки сам си преценявва.
Прикачени файлове
IMG_20180329_192542.jpg


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот quattro^^ » Пон 21 окт 2019 21:48


Аз разлика видях от евтините алтернативи за 1.8т, нжк бкр7е май бяха щото не ги знаех тея бошове на колко са.Та с тези покарах 4 хиляди и усещам аз как е спъната в ниските в високите няма проблем и си бях оставил старите в гаража сложих ги еми има разлика по-жива е в ниските. Ама не се вживявям да ги сменям още едно масло ще изкарат всякак.
П.С. Числото е различно което донякъде се компенсира от супа към фси бобини, тъй че не е фактор според мен.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот silent » Вто 22 окт 2019 6:59


Бях с NGK BKUR7ET триелектродни на 30+хиляди (не знам колко) сложих NGK PFR6Q платинени едноелектродни каквито са по каталог за 1,8Т....не виждам разлика която обективно да мога да определя като по-добре или по-зле.... а отдавна съм разбрал че субективните усещания са много измамно нещо...


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Развалена резба за свещ

Мнениеот Pet_rov » Вто 22 окт 2019 9:52


Откакто съм взел колата, съм и навъртял 150 к км на газ. Карам с триелектродни BUR6ET на NGK, както са по каталог. Не съм имал драми, сменям ги на 30 к км. Даже точно преди месец ги смених.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab и 69 госта