Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
icak
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 16:20
Автомобил:
Двигател:

Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот icak » Вто 15 окт 2019 23:56


Здравейте. Колата е Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап, преди няколко дни забелязах, че като забия газта до долу на трета скорост от около 2000 оборота, се появява вибрация, която трае до към 2800, където оборотите леко се замислят за момент и нагоре го изчиства и продължава да си ускорява нормално. Това го прави когато си иска, не е всеки път, един път изобщо го няма, друг път е по-леко, трети път е доста осезаемо, също така е само на трета, на друга скорост как ли не я тъпках да видя дали ще го направи - няма. Днес даже докато я пробвах по едно надолнище, пак така забих газта и след вибрацията, някъде на 3000 оборота се чу удар и веднага върнах, това беше еднократно, повече не го чух, но пак си е притеснително.

Опитах се да направя видео, тук го прави сравнително леко, но се вижда (а даже и се чува вибрацията, ако се слуша на колони с добър бас) въпросното по-бързо вдигане на оборотите от 2200 и замислянето на 2800 за момент.

https://streamable.com/nbx0e

Маховика и съединителя са чисто нови, на под 10 000км, усъмних се и в него, но дори да се е оказал менте и да е почнал да буксува толкова бързо, нали трябваше точно на по-високи предавки да го прави, а там няма проблем. Вътрешно каре или тампони на мотора също не ми се вярва, защо само на трета? Иначе самия мотор си работи и върви перфектно. По моята логика остава да е кутията. Още като взех колата, преди да я ремапна, имаше един лек дрънкащ звук, като на аксиален лагер, който изчезваше при натискане на съединителя и който си остана и след смяната му, което ме навежда на мисълта, че има проблем в самата кутия и ремапа я е доразбил, но това са си мои теории, надявам се някой на ти с кутиите да даде мнение дали симптомите отговарят на заминаваща кутия.




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот milmar » Пет 18 окт 2019 10:16


Не, че нещо, но на ограничение 30 караш с близо 100, мисля че това е по-важно !!!!

Иначе моторът сигурно е CR 110, напиши все пак. От клипа малко трудно да се прецени какви вибрации има.
От друга страна ако само не 3-та го прави, на нея не натискай газта до край, както по принцип :-) .


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот megatronS » Пет 18 окт 2019 12:31


Тези вибрации, могат да се получават от неправилно направен ремап, но могат да се дължат и на механичен проблем. Трябва да се прегледа автомобила отново за механични проблеми по маховика и съединителя, за да е сигурно, че не е станал проблем в тях. Ако всичко там е както трябва, трябва да се прегледа ремап файла, в който се съмнявам, че е проблема.


icak
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 16:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот icak » Съб 19 окт 2019 13:49


milmar написа:Не, че нещо, но на ограничение 30 караш с близо 100, мисля че това е по-важно !!!!

Иначе моторът сигурно е CR 110, напиши все пак. От клипа малко трудно да се прецени какви вибрации има.
От друга страна ако само не 3-та го прави, на нея не натискай газта до край, както по принцип :-) .

При Голф 6 всички дизели са CR, сметнах за ненужно да уточнявам, очевидно караш същия мотор CBDC.

Настъпих за момент, за да заснема проблема и намалям, както се вижда.

megatronS написа:Тези вибрации, могат да се получават от неправилно направен ремап, но могат да се дължат и на механичен проблем. Трябва да се прегледа автомобила отново за механични проблеми по маховика и съединителя, за да е сигурно, че не е станал проблем в тях. Ако всичко там е както трябва, трябва да се прегледа ремап файла, в който се съмнявам, че е проблема.

Едва ли е от ремапа, почти 10 000км карам с него, а проблема го забелязах преди седмица, a aко е съединителя не трябва ли да го прави на 4 и 5 скорост най-вече?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот megatronS » Нед 20 окт 2019 10:07


Ремап може да скапе маховик и съединител ,не за 10 хиляди, а за 10км. Аз лично съм късал чисто нов усилен спортен комплект за адски много пари, само след една дълга права. При смяната е пълно с некачествени части и е възможно вече да са тръгнали да си ходят, дори и след малко километри. Затова, да се погледне маховик и съединител за проблем от сервиз или човек, който си разбира добре от работата и ако там всичко е добре, ще се търси проблем на друго място. С ремап и едни части,може да изкара 10 хиляди,със същия ремап и други части 5 хиляди, с трети 50 хиляди и т.н, нещата се случват ето така, изведнъж. А отделен е въпроса, дали този ремап не натоварва с неточно изчисление, маховик и съединител и им скъсява здраво живота. Оригиналните стокови части и скъпите спортни са здраво усилени, могат да издържат на много по-голямо извращение върху тях, но повечето по магазините,надписани ментета, не трябва да се взимат толкова сериозно и да се разчита на голям пробег. И по въпроса , не няма да го прави само на 4 и 5 предавка. Кутията се разбива от такива изпълнения , но като сменихте съединителя, сменихте ли аксиален лагер,защото това описание за шум е в него,а не в кутията. Шум в кутия от разбит лагер на първичен вал,също е възможен, симптомите са подобни, но с разлики. Всичко това, един опитен майстор ще го хване, като проблем.


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот buller » Нед 20 окт 2019 15:07


Позаминало вътрешно каре?


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот milmar » Пон 21 окт 2019 8:33


Според мен кутията си отива. За да се чува само на 3-та, по-скоро не е нещо общо като съединител, каре, първичен вал, а точно зъбчатките за трета. От клипа чувам по-скоро шум, металически шум.
Аз бих пробвал на равен път на трета, с обороти около проблемните рязко да ускорявам и да пускам газта, рязко да ускорявам и пускам газта. После бих пробвал със съвсем лека газ, примерно на леко спускане да ускорявам, но почти без газ. Интересно какъв е звука в тези ситуации. Макар, че каквото и да чуеш, няма как да си напълно сигурен от къде е.

Преди всичко, бих инвестирал едни пари в маслото за кутията, най-вече за да видя какво ще изтече от нея.


icak
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 16:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот icak » Пет 25 окт 2019 8:43


Момчета, май стана ясно вече, онзи ден я усетих и на четвърта да го прави. Очевидно съединителя буксува, ще трябва да се свали кутията да видим в какво състояние е. Притискателя ли е слаб, не знам, ако трябва да взимам притискател и феродо (дано маховика е здрав поне), се чудя дали да не отида да преразгледат ремапа, да намалят малко тия нютони. Лошото е, че трябва да пътувам до Варна пак.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот megatronS » Пет 25 окт 2019 9:15


Всичко клонеше към проблем в тази област. Сега стои въпроса, дали частите, които си сменил са били надписано менте или ремапа не е изчислен правилно. И двете неща са възможни поотделно и двете неща са възможни заедно. Повечето мапери не правят изобщо изчисления за този вид автомобил, какво може да поеме като товар, а да не говорим, че на много са им чужди нещата свързани с механика. Най-големия проблем за маховик и съединител при ремапа е голямото натоварване от ниски обороти, което повечето залагат, а си нямат и грам на идея, че по този начин се получава резонанс и освен разбиване на маховик и изтриване на съединител, късане на пружините му, може да скъса колянов вал като вестник. Има изчисления при колко оборота и при определен етап с колко процента може да се натоварва системата, за да е безопасно за нея. Ако беше толкова елементарно, още в завода може да се заложи да почне да дърпа от 900 оборота и към 1200-1300 оборота да развива максимална тяга, но това не е електрически двигател, който има максимална тяга от самото начало. Но нали е важно колата да се направи да върви много, независимо, какво ще се случи с нея, да не говорим за безопасност. Затова ако имаш файла ми го пусни да го погледна, за да ти кажа със сигурност дали е направен, както трябва. Ако го нямаш, се обърни към тези, които са го правили да си прегледат нещата внимателно отново.

Последна промяна от megatronS на Пет 25 окт 2019 9:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот ssssl » Пет 25 окт 2019 9:18


Съединител се тества на най-висока предавка.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6267
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 25 окт 2019 10:00


доста по-умни глави от БГ маперите са мислили как да се настрои всичко


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот megatronS » Пет 25 окт 2019 10:21


DoH_KuXoT написа:доста по-умни глави от БГ маперите са мислили как да се настрои всичко



:th_up :th_up :th_up


icak
Мнения: 18
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 16:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот icak » Пет 25 окт 2019 11:34


megatronS написа:Всичко клонеше към проблем в тази област. Сега стои въпроса, дали частите, които си сменил са били надписано менте или ремапа не е изчислен правилно. И двете неща са възможни поотделно и двете неща са възможни заедно. Повечето мапери не правят изобщо изчисления за този вид автомобил, какво може да поеме като товар, а да не говорим, че на много са им чужди нещата свързани с механика. Най-големия проблем за маховик и съединител при ремапа е голямото натоварване от ниски обороти, което повечето залагат, а си нямат и грам на идея, че по този начин се получава резонанс и освен разбиване на маховик и изтриване на съединител, късане на пружините му, може да скъса колянов вал като вестник. Има изчисления при колко оборота и при определен етап с колко процента може да се натоварва системата, за да е безопасно за нея. Ако беше толкова елементарно, още в завода може да се заложи да почне да дърпа от 900 оборота и към 1200-1300 оборота да развива максимална тяга, но това не е електрически двигател, който има максимална тяга от самото начало. Но нали е важно колата да се направи да върви много, независимо, какво ще се случи с нея, да не говорим за безопасност. Затова ако имаш файла ми го пусни да го погледна, за да ти кажа със сигурност дали е направен, както трябва. Ако го нямаш, се обърни към тези, които са го правили да си прегледат нещата внимателно отново.

Наясно съм с всичко, което казваш, колега, точно затова не отидох при квартален мапер. Ремапа е от Адлер, а го сложих при Ифидик във Варна, който работи с него. Като говорих със самия Богомил, ми се стори най-наясно с конкретния автомобил, защото 110-ката е дефакто конструктивно единтична със 140ката, просто е с по-слаб заводски софтуер, но е с 5-степенна кутия, която е по-слаба и не държи колкото 6-степенната, която слагат при 140-ките и това трябва да се съобрази при ремапа... той ми го каза същото, докато другите с които говорих останах с впечатление, че не бяха наясно с тази подробност. Та по принцип колата е орязана откъм нютони в ниските, точно заради това нещо, но днес мисля да разговарям и с него все пак.


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот megatronS » Пет 25 окт 2019 12:04


Дано си коригира нещата, защото това ще бърка в твоя джоб и нервите и разправиите ще са все за твоя сметка. Трябва на този автомобил да се запази тягата, от обороти, както са си заводско или в най-лошия случай максимум с 200 оборота по-надолу от оригинала. Тягата да става плавно от по-ниските с по малък процент, а не ударно и постоянно през всичките обороти. Това ще помогне за по-дългата експлоатация на маховик, съединител и скорости, като се избягва ударно натоварване на възлите. Това Богомил го знае добре и съм сигурен, че ще коригира нещата.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Голф 6 2.0ТДИ 110 коня с ремап Вибрации при ускорение на трета

Мнениеот niks76 » Пет 25 окт 2019 17:36


теорията и практиката не са едно и също нещо,както механика и софтове са различни по принцип и на приказка,ако Иво не каже къде и какво да се промени е глас в пустиня с този проблем



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 38 госта