Имам отскоро VW Polo нов внос с ръководство, което е на немски, а на мен ми се иска да имам същото, но на български или руски (който също владея перфектно) в Рdf формат или Word. Искам да видя какво точно масло да сипвам, антифриз и т.н. Благодаря предварително
Polo 9N3 2009 - Ръководство за експлоатация на български или руски
- Стоянка.Григорова
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 13 ное 2019 18:20
- Автомобил: Polo 9N3
- Двигател: BBM-2009
- Местоположение: Монтана
Polo 9N3 2009 - Ръководство за експлоатация на български или руски
Здравейте! (Извинявам се, ако пускам тема, която съществува, но аз лично не успях да открия по тази ключова дума!)
Имам отскоро VW Polo нов внос с ръководство, което е на немски, а на мен ми се иска да имам същото, но на български или руски (който също владея перфектно) в Рdf формат или Word. Искам да видя какво точно масло да сипвам, антифриз и т.н. Благодаря предварително
Имам отскоро VW Polo нов внос с ръководство, което е на немски, а на мен ми се иска да имам същото, но на български или руски (който също владея перфектно) в Рdf формат или Word. Искам да видя какво точно масло да сипвам, антифриз и т.н. Благодаря предварително
Последна промяна от hooligans на Пон 16 дек 2019 9:24, променено общо 2 пъти.
Причина: Оправих заглавието.
Причина: Оправих заглавието.
- Pichaga
- Антиспамър №1

- Мнения: 16351
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
- Автомобил: Opel Zafira B
- Двигател: Z19DT
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Здравей, напиши за кой модел Поло те интересува, поне годината на производство
- Стоянка.Григорова
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 13 ное 2019 18:20
- Автомобил: Polo 9N3
- Двигател: BBM-2009
- Местоположение: Монтана
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Oк: Polo 1.2, бензин, произведена: 30.03.2009 г., но не е с кръгли фарове, a приличат на тези на Polo Cross :)
- ВелкоКарагеоргиев
- Мнения: 17
- Регистриран на: Сря 08 ное 2017 21:00
- Автомобил: VW Polo 12V
- Двигател: AZQ 2003
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Имам ръководство на български език.
Антифриз- G 12 plus със спецификация TL_VW 774F, лилав, или G 12- червения. 60 на 40 смес антифриз-вода дават на -40 градуса.
Спирачна течност- DOT 4
масла- С удължен сервизен пробег- не дават вискозитет, спецификации- VW 504 00 , VW 503 00
Без удължен сервизен пробег- пак не дават вискозитет, спецификации- VW 501 01 , VW 502 00 , VW 504 00
Това пише в книжката за 1.2 бензин и за 2те модификаци е еднакво, което те интересува, ако искаш да знаеш и друго- питай. Затова е форума
Антифриз- G 12 plus със спецификация TL_VW 774F, лилав, или G 12- червения. 60 на 40 смес антифриз-вода дават на -40 градуса.
Спирачна течност- DOT 4
масла- С удължен сервизен пробег- не дават вискозитет, спецификации- VW 504 00 , VW 503 00
Без удължен сервизен пробег- пак не дават вискозитет, спецификации- VW 501 01 , VW 502 00 , VW 504 00
Това пише в книжката за 1.2 бензин и за 2те модификаци е еднакво, което те интересува, ако искаш да знаеш и друго- питай. Затова е форума
- Стоянка.Григорова
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 13 ное 2019 18:20
- Автомобил: Polo 9N3
- Двигател: BBM-2009
- Местоположение: Монтана
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
polovera_9n3 написа:Имам ръководство на български език.
Антифриз- G 12 plus със спецификация TL_VW 774F, лилав, или G 12- червения. 60 на 40 смес антифриз-вода дават на -40 градуса.
Спирачна течност- DOT 4
масла- С удължен сервизен пробег- не дават вискозитет, спецификации- VW 504 00 , VW 503 00
Без удължен сервизен пробег- пак не дават вискозитет, спецификации- VW 501 01 , VW 502 00 , VW 504 00
Това пише в книжката за 1.2 бензин и за 2те модификаци е еднакво, което те интересува, ако искаш да знаеш и друго- питай. Затова е форума
Браво, че я имаш. От VW България разбрах, че струва 100 лв!
Иначе, с питането вече съм готова
1. Какво точно масло да й заливам? Джамбазина каза 10W40, но имайки впредвид предишните собственици (на средна възраст) едва ли много са го напъвали, в предвид километража. Та след задължителната смяна на филтри и масло ми сипа някакво неясно на вид масло без да видя марката и ми пресипа в едно шише наливно такова (около литър).
2. В момента антифриза е червен. Има ли значение какъв ще му доливам, т.е. марка? И как да разбера кога е сменяван за последно? А, също и на колко време се подменя?
3. Относно спирачната течност въпроса е същия като за антифриза!
4. И тук следва един глупав въпрос (на който получавам различни отговори от познати, а даже от автомонтьор) - има ли колата горивен филтър, който да се сменя, заедно с останалите (а, може би да се сменя по-рядко), или само дизеловите модели имат?
5. На колко километра се сменя амбреажен ремък и водна помпа и мога ли да позная по нещо, че има още живот в стария?
6. Съединител - същия въпрос!
7. Накладки - на колко километра се сменят, или са на принципа на износването? И светват ли някакви индикации на бордното табло, ако нещо с тях не е в норма?
ТОВА Е ЗАСЕГА
Апропо, в сервизната книжка са отразени само
дейностите по смяната на филтри + някакъв за фин цветен прашец и полени, освен въздушния (или това е купе филтър) ?Преводачката така ми го даде и затова ми стана чудно! Иначе, мерси за вниманието !!!
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Здравей. Това ръководство си дойде заедно с колата. Тя е купувана нова в Бг, аз съм 2ри собственик от 7 години, та по твоите питания-
1. Като марка карам с Фухс. Вискозитет- аз бих сложил 5W40, А ако започне много бързо да намаля, тогава на следващата смяна 10W40, като гледаш да е по спецификациите, които ги имаш по-горе.
2. Щом е червен явно е G12 Доливаш такъв без проблем. В сервиза, където си обслужвам Полото ми казаха, че антифриза е добре да се сменя след 3тата година, аз моя взех колата с него и чак тая година го смених
, така че няма проблем.
3. В ръководството пише на всеки 2 години, ама аз я смених само веднъж като купих колата, и повече не съм я сменял.
4.Имаш горивен филтър- в книжката пише на всеки 30 000км. Значи на всяка 3та смяна на масло, но не е задължително.
5. Твоя мотор мисля, че беше с верига вместо с ремък. ако е с ремък- 90 000км заедно с водната помпа.
6. Съединителя с сменя когато се износи. това зависи главно от начина на шофиране. Моята е на 200 000 км, и още си е наред, имам приятели и 60 000 не могат да изкарат. Ще разбереш, че е износен, когато започне да "буксува". Ти ще даваш газ, оборотите ще се вдигат, а скороста не. И ще замирише на изгоряло феродо.
7. Накладките- когато се износят- пак като съединителя, за предните ще светне жълта лампа на таблото и ще писка 3 пъти. Лампата е една жълта подобна на слънце. Появява се всеки път когато дадеш контакт, после угава заедно с другите.
Имаш и филтър за въздуха в купето- точно поленовия. Желателно е да се сменя поне веднъж годишно. Намира се под жабката, и струва 10-тина лв.
1. Като марка карам с Фухс. Вискозитет- аз бих сложил 5W40, А ако започне много бързо да намаля, тогава на следващата смяна 10W40, като гледаш да е по спецификациите, които ги имаш по-горе.
2. Щом е червен явно е G12 Доливаш такъв без проблем. В сервиза, където си обслужвам Полото ми казаха, че антифриза е добре да се сменя след 3тата година, аз моя взех колата с него и чак тая година го смених
, така че няма проблем.3. В ръководството пише на всеки 2 години, ама аз я смених само веднъж като купих колата, и повече не съм я сменял.
4.Имаш горивен филтър- в книжката пише на всеки 30 000км. Значи на всяка 3та смяна на масло, но не е задължително.
5. Твоя мотор мисля, че беше с верига вместо с ремък. ако е с ремък- 90 000км заедно с водната помпа.
6. Съединителя с сменя когато се износи. това зависи главно от начина на шофиране. Моята е на 200 000 км, и още си е наред, имам приятели и 60 000 не могат да изкарат. Ще разбереш, че е износен, когато започне да "буксува". Ти ще даваш газ, оборотите ще се вдигат, а скороста не. И ще замирише на изгоряло феродо.
7. Накладките- когато се износят- пак като съединителя, за предните ще светне жълта лампа на таблото и ще писка 3 пъти. Лампата е една жълта подобна на слънце. Появява се всеки път когато дадеш контакт, после угава заедно с другите.
Имаш и филтър за въздуха в купето- точно поленовия. Желателно е да се сменя поне веднъж годишно. Намира се под жабката, и струва 10-тина лв.
- Стоянка.Григорова
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 13 ное 2019 18:20
- Автомобил: Polo 9N3
- Двигател: BBM-2009
- Местоположение: Монтана
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
polovera_9n3 написа:Здравей. Това ръководство си дойде заедно с колата. Тя е купувана нова в Бг, аз съм 2ри собственик от 7 години, та по твоите питания-
1. Като марка карам с Фухс. Вискозитет- аз бих сложил 5W40, А ако започне много бързо да намаля, тогава на следващата смяна 10W40, като гледаш да е по спецификациите, които ги имаш по-горе.
2. Щом е червен явно е G12 Доливаш такъв без проблем. В сервиза, където си обслужвам Полото ми казаха, че антифриза е добре да се сменя след 3тата година, аз моя взех колата с него и чак тая година го смених, така че няма проблем.
3. В ръководството пише на всеки 2 години, ама аз я смених само веднъж като купих колата, и повече не съм я сменял.
4.Имаш горивен филтър- в книжката пише на всеки 30 000км. Значи на всяка 3та смяна на масло, но не е задължително.
5. Твоя мотор мисля, че беше с верига вместо с ремък. ако е с ремък- 90 000км заедно с водната помпа.
6. Съединителя с сменя когато се износи. това зависи главно от начина на шофиране. Моята е на 200 000 км, и още си е наред, имам приятели и 60 000 не могат да изкарат. Ще разбереш, че е износен, когато започне да "буксува". Ти ще даваш газ, оборотите ще се вдигат, а скороста не. И ще замирише на изгоряло феродо.
7. Накладките- когато се износят- пак като съединителя, за предните ще светне жълта лампа на таблото и ще писка 3 пъти. Лампата е една жълта подобна на слънце. Появява се всеки път когато дадеш контакт, после угава заедно с другите.
Имаш и филтър за въздуха в купето- точно поленовия. Желателно е да се сменя поне веднъж годишно. Намира се под жабката, и струва 10-тина лв.
Благодаря ти, сега ми стана ясно всичко. Добре, че има подобни форуми за всяка марка кола, та човек да може да понаучи нещо, без да опира в мечешките услуги на автосервизите, които само гледат как да те одерат и излъжат, докато не ти скапят колата с всяко последващо посещение. Предната ми беше БМВ и си беше ок, докато не им падна. Затова сега само в краен случай и съм твърдо решена да усвоя поне простчките неща ;) Та, стига съм говорила, а да карам по същество и то е, че:
1. Не разбрах само за спецификациите според пробега. Какво трябва да означава удължен и не удължен сервизен пробег? В какви граници е, от - до? На шишето нищо не пише, знам само че е 10W40 и нищо друго. Иначе, за кратко време е намаляло наполовина маслото според пръчката. Слагах кашон отдолу да видя дали не тече и за 12 часа имаше две капки колкото орех с една водна. Привечер пак сложих, ама имаше само мокри капки от вода и не можах да определя от къде са....
2. По повод на ремъка стана интересно :) Казваш "верига"! Добре, как изглежда - метална или прилича на пластмасово- гумена лента? Тази, която аз виждам е голямата от ляво и по-скоро прилича на спаднала вътрешна гума, но твърда. Другата е под капак, та за коя говорим? И за двете ли е 90 000 км.?
3. И накрая по спирачните дискове - отпред се виждат читави, ама ми се иска да спира и да кове по-бързо. Ако сложа нови по-добре ли ще е? А, отзад вече не ми допада видяното - сериозна корозия яде барабаните, чак джантите са почнали да ръждясват, не знам какво да ги правя? Иначе гумите поне са добри "Goodyear" с тях ми я докараха от Виена и не мисля да ги махам :) Поздрави

- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Сама ли смятате да си ремонтирате колата, колежке? Понякога е по-добре да поверите автомобила си на сигурен и доверен човек, отколкото да правите неща, които не са ви присъщи. Казвам го като човек, който почти всичко сам си прави по колата.
Имало е моменти, в които съм съжалявал, че не съм дал на някой друг да си троши ръцете вместо мен 
Имало е моменти, в които съм съжалявал, че не съм дал на някой друг да си троши ръцете вместо мен 
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Странно. Иска на руски, не иска на английски...
На английски е пълно с информация.
На английски е пълно с информация.
- Стоянка.Григорова
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 13 ное 2019 18:20
- Автомобил: Polo 9N3
- Двигател: BBM-2009
- Местоположение: Монтана
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Вашите мнения са си чиста проба заяждане, затова ги игнорирам !!!
- kris11
- VW експерт

- Мнения: 13563
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Стоянка.Григорова написа:Вашите мнения са си чиста проба заяждане, затова ги игнорирам !!!
Ма руски са 10 пъти повече и по-подробни. Колегата дето е посочил руския сайт - вътре има инфо от "пиле мляко" с много картинки стига човек да знае каков търси.
Сменяй си маслото на 10 макс 12 к км. 5 или 10W40. Aко го гори 5 тогава 10 w.
Предни дискове провери колко е ръба . в края на диска има ръб дето накладката не трие. Измери и дебелината на дисковете без ръба. Огледай накладките как са износени равномерно или накриво / задържащ сп. апарат. Задните не ги пипай докато имаш ръчна, ако има теч - омасляване - смяна на цилиндърчета.Не е сложно , но има заигравка с ръба на барабана
Не съм проверявал, гледал и интересувал дали е с верига или ремък.Лесно е да провери човек , ако знае какво да гледа. Дай снимка на двигателя като застанеш с/у него и снимаш лявата част/ Ф-ра за гориво не го пипай , ако нямаш проблем с ускорение и тяга.
П.П. Извинявам се ,че пиша на ти.
П.П. Спирачна течност на 3г розова. Понеже си е хамалогия / Шива с много ръце/ по- добре на машина в сервиз
За антофриза има "аерометри" за до каква температура е. Малко концентрат и вс. е ОК.
При нас е още горещо , но гледай индикатора за температура , ако има а в задръствания се ослушвай дали се чува вентилатора на радиатора дали работи докато е още топло.

- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
Колежке, прочетох първото ви мнение, заради което си позволих да ви дам такъв съвет, който вие смятате за заяждане. На човек, който не знае дори, как се пишат термините няма как да го посъветвам нещо по-различно. И аз не съм се родил научен, признавам си, научил съм много от колегите във форума, изчел съм и доста неща в интернет. Но все пак, не го приемайте лично и не се обиждайте - по-скоро можем да сме полезни със съвети, колкото да не ви излъжат в сервиза, а не дотолкова, че да си ремонтирате сама колата. Понякога е по-добре човек да не пипа там, където не му е работа, защото може да оплеска нещата много и по-лошото - да си навреди (физически и финансово).
И за да не ме мислите за заядлив бих ви дал следните отговори на въпросите:
1. Масло - аз бих заложил на 5в40. Нов автомобил е хубаво да се следи ежеседмично или месечно, според зависи, какъв пробег му се навърта. За да се види има ли разход на масло.
2. Антифриз - доливате същия цвят Г12 се води, марки на пазара дал Господ. Марката не е от значени - важното е да е Г12.
3. Спирачната течност би трябвало да я пише на казанчето, какъв тип е. Казват, че се подменя през две-три години, понеже е хидроскопична. Някои си карат и по 15 години и не им дреме - въпрос на избор.
4. Всеки автомобил има горивен филтър - хубаво е да се смени, когато се прави първото обслужване на колата.
5. За ангренажния ремък - производителите казват 5 години или пробег (тук е относително, някъде пише и 120 000км, като се проверява на всеки 10 или 15 000км).
6. Съединител - когато се износи - дава признаци за това
7. Накладки и дискове - когато се износят - визуално се определя, дисковете се мерят за дебелина. Като достигнат минималната - се подменят с нови.
И за да не ме мислите за заядлив бих ви дал следните отговори на въпросите:
1. Масло - аз бих заложил на 5в40. Нов автомобил е хубаво да се следи ежеседмично или месечно, според зависи, какъв пробег му се навърта. За да се види има ли разход на масло.
2. Антифриз - доливате същия цвят Г12 се води, марки на пазара дал Господ. Марката не е от значени - важното е да е Г12.
3. Спирачната течност би трябвало да я пише на казанчето, какъв тип е. Казват, че се подменя през две-три години, понеже е хидроскопична. Някои си карат и по 15 години и не им дреме - въпрос на избор.
4. Всеки автомобил има горивен филтър - хубаво е да се смени, когато се прави първото обслужване на колата.
5. За ангренажния ремък - производителите казват 5 години или пробег (тук е относително, някъде пише и 120 000км, като се проверява на всеки 10 или 15 000км).
6. Съединител - когато се износи - дава признаци за това
7. Накладки и дискове - когато се износят - визуално се определя, дисковете се мерят за дебелина. Като достигнат минималната - се подменят с нови.
- Стоянка.Григорова
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 13 ное 2019 18:20
- Автомобил: Polo 9N3
- Двигател: BBM-2009
- Местоположение: Монтана
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
kris11 написа:Стоянка.Григорова написа:Вашите мнения са си чиста проба заяждане, затова ги игнорирам !!!
Ма руски са 10 пъти повече и по-подробни. Колегата дето е посочил руския сайт - вътре има инфо от "пиле мляко" с много картинки стига човек да знае каков търси.
Сменяй си маслото на 10 макс 12 к км. 5 или 10W40. Aко го гори 5 тогава 10 w.
Предни дискове провери колко е ръба . в края на диска има ръб дето накладката не трие. Измери и дебелината на дисковете без ръба. Огледай накладките как са износени равномерно или накриво / задържащ сп. апарат. Задните не ги пипай докато имаш ръчна, ако има теч - омасляване - смяна на цилиндърчета.Не е сложно , но има заигравка с ръба на барабана
Не съм проверявал, гледал и интересувал дали е с верига или ремък.Лесно е да провери човек , ако знае какво да гледа. Дай снимка на двигателя като застанеш с/у него и снимаш лявата част/ Ф-ра за гориво не го пипай , ако нямаш проблем с ускорение и тяга.
П.П. Извинявам се ,че пиша на ти.
П.П. Спирачна течност на 3г розова. Понеже си е хамалогия / Шива с много ръце/ по- добре на машина в сервиз
За антофриза има "аерометри" за до каква температура е. Малко концентрат и вс. е ОК.
При нас е още горещо , но гледай индикатора за температура , ако има а в задръствания се ослушвай дали се чува вентилатора на радиатора дали работи докато е още топло.
Здравей, колега. Благодаря за подкрепата и няма проблем да се обръщаш на "ти" или по име към мен.
Разбрах препоръките, но защо розова спирачна течност? В момента е синя!
За маслото не знам. Следобяд загледах в двигателя и видях, че е мазно по- надолу от отвора където сипвам маслото, после смях не смях се заврях под колата и видях, че е омазнено най-отдолу. Това значи, че утре е на сервиз :( Най-вероятно ще искат да мият това място с разтворител, но дали това ще покаже нещо за краткото време докато сме там. Не искам да оставям колата....
А, дисковете няма как да видя през тези тесни отворчета, трябва да поизчакам докато дойде март и сменя гумите (или да правим жива връзка по скайп с инструкции докато се мъча с крика
За антифриза - 50 градуса ми е, но никой не каза нищо за ръждата в него? Нали тя е най-показателна за това, че нещата са на зле? Кога е най-добре да се види и по кой способ? Аз се сещам за спринцовка, но тя е с тесен отвор и дали ще всмуче нещо подозрително?
Това със снимката - евала! Сега видях, че имам една, прикачвам я, пък да видим дали ще свърши работа :) Ако не се вижда кажи да снимам утре пак и по-отблизо!
- Стоянка.Григорова
- Мнения: 15
- Регистриран на: Сря 13 ное 2019 18:20
- Автомобил: Polo 9N3
- Двигател: BBM-2009
- Местоположение: Монтана
Re: Ръководство по експлоатация VW Polo на български или руски
stefan4o написа:Колежке, прочетох първото ви мнение, заради което си позволих да ви дам такъв съвет, който вие смятате за заяждане. На човек, който не знае дори, как се пишат термините няма как да го посъветвам нещо по-различно. И аз не съм се родил научен, признавам си, научил съм много от колегите във форума, изчел съм и доста неща в интернет. Но все пак, не го приемайте лично и не се обиждайте - по-скоро можем да сме полезни със съвети, колкото да не ви излъжат в сервиза, а не дотолкова, че да си ремонтирате сама колата. Понякога е по-добре човек да не пипа там, където не му е работа, защото може да оплеска нещата много и по-лошото - да си навреди (физически и финансово).
И за да не ме мислите за заядлив бих ви дал следните отговори на въпросите:
1. Масло - аз бих заложил на 5в40. Нов автомобил е хубаво да се следи ежеседмично или месечно, според зависи, какъв пробег му се навърта. За да се види има ли разход на масло.
2. Антифриз - доливате същия цвят Г12 се води, марки на пазара дал Господ. Марката не е от значени - важното е да е Г12.
3. Спирачната течност би трябвало да я пише на казанчето, какъв тип е. Казват, че се подменя през две-три години, понеже е хидроскопична. Някои си карат и по 15 години и не им дреме - въпрос на избор.
4. Всеки автомобил има горивен филтър - хубаво е да се смени, когато се прави първото обслужване на колата.
5. За ангренажния ремък - производителите казват 5 години или пробег (тук е относително, някъде пише и 120 000км, като се проверява на всеки 10 или 15 000км).
6. Съединител - когато се износи - дава признаци за това
7. Накладки и дискове - когато се износят - визуално се определя, дисковете се мерят за дебелина. Като достигнат минималната - се подменят с нови.
Ок. Това вече е друго нещо, написал си и мнение по въпросите ми - оценявам и може да се каже, че с това темата се изчерпа. Най- първото стъпало е изкачено, благодарение на тези, които се отзоваха.
И сега нещо лично към теб, приятел. Виж, ще те посъветвам едно-две неща!
Първо - Никога не си прави извод за човек според термините, които използва и недей пресича любознателността и естствения стремеж за нови знания, развитие и умение в хората. Това е еволюция. Лошото е, когато я няма!
Второ - чети много внимателно, постави се в обувките на човека и ако можеш помогни, ако ли не подмини! Не виждам къде съм писала, че ще си правя ремонтите сама? Ще поясня специално за теб > Говорех, че имам желанието с течение на времето да усвоя по- елементарните дейности, което включва да откривам проблеми, някои дефекти сама, дребни неща като смяна на крушка и гума. А, ако е за сервиз поне ще отида с ясна идея какво би последвало и като цена, и като работа. Осведомеността е велика сила и ти го знаеш най-добре. Поздрави от Монтана!
Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта