ГО и бонус малус системата
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: ГО и бонус малус системата
В Европа е скъп труда, ремонтите са само с оригинални части... Имуществените им излизат солено, а и те са много повече от другите.
Re: ГО и бонус малус системата
cecoa1 написа:MMX написа:За друго става въпрос тук. Нашите ЗК наблягат на нематериалните щети с цел да отклонят вниманието и правят сравнения с останалите държави, но вземат само техните тарифи за нематериални щети и премълчават останалите. Както виждаш по-горе, cecoa1 вярва, че в Германия ще платят по 15 000 евро нематериални щети на всеки член от семейството, а останалото ще го поемат социалните служби (а не застрахователя).cecoa1 написа:В Германия има достатъчно социални инструменти, за да не му смятат на загиналия 40 бона годишно, и да ги дават в кеш.
Ей, царе сте да си ги измисяте нещата.
Ето, не към го чел, че съм на бачкане, но подозирам, че сами ще се убедите колко са далеч нещата от 800 хиляди евро...да не говорим пък за средно...
https://www.unfallrechtler-stuttgart.de ... odesfolge/
Предполагам Гугъл преводач ще помогне, а има и немскоговорящи в темата.
А преди това малко потренирайте математиката, щото нещо не разбрах, как при максимална сума за неимуществени вреди 15 хиляди евро, може да се стигне до 800 хиляди, при разпределение 90% към 10%.
То верно, че бакалски го подкарахте, но дори на всички да им присъждат максимума, 15 бона, то ако това са 10%, цялата сума е 150 хиляди. От нея видим 15 неимуществени, още десетина за счупената кола и още нещо за погребението(И него го покриват, пише го в линка)...И колко останаха...120-130 бона в евро. Общо. И това е максимално не средно. А при нас 117 хиляди лева на човек, при 2,5-3 човека(роднини)...общо над 300 хиляди лева. Почти е същото.
cecoa1, цар си да си измисляш нещата.
Преди да ни пращаш да четеме немските линкове, вземи прочети българските дето си ги пуснал.
Престани да правиш бакалски сметки. 10 % значи средно статистически. Може да получиш 1000 евро нематериални щети, 300 000 материални. Може да получиш 20000 нематериални и 0 евро материални.
"Германия обезщетения за неимуществени вреди в случаи на пътни инциденти 5 000 – 15 000 евро очакван размер на обезщетенията". Очакван = най-вероятно в размер на .... Това значи, че в голям, но неупоменат процент (60, 70, 80, ????) от случаите, обезщетенията са такива. В България без никакви проучвания нематериалните обезщетения в случай на пътни инциденти
,като да речем стрес при вида на пукната предна броня, са още по малки.
"България: Размер на обезщетенията само за болки и страдания на 1 наследник на загинал при ПТП за периода 2013 – 2017г." cecoa1, малко потренирай математиката. В математиката сравняваш еднакви величини, килограми с килограми, а не килограми с тонове.
В Германия сумата е най-вероятната, най-често присъжданата, за ПТП (всякакво по вид), за България е средно присъдено обезщетение за причинена смърт. Твойта работа е като оная, дето накрая се оказа, че не били компютри, а компоти.
Всичките ти писания по темата са същите бръщолевения.
Последна промяна от goldy на Съб 23 ное 2019 16:13, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: ГО и бонус малус системата
За всички се отнася:
Смекчете тона!
Тук сме големи хора и няма нужда от изостряне на дискусията.
Смекчете тона!
Тук сме големи хора и няма нужда от изостряне на дискусията.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: ГО и бонус малус системата
cecoa1 написа:Със сигурност го има.
От скоро някои застрахователи предлагат възможност за до още около 30% спестяване от застраховката, ако човек се съгласи да го следят как кара, чрез телематика. Слагат едно устройство в колата(може в запалката), което следи как караш, има GPS и там какво още, и праща данните на застрахователя, а там вече правят сметка колко си рисков водач на пътя, и ти изчисляват отстъпка(евентуално).
Има го, но не при всички застрахователи и не при всички полици.
А тези смешни устройства... два пъти да ден да спреш екстремно и не спестяваш нищо.
@cecoa1: прочети и се поинетерсувай повече за застраховките и обещетенията в Германия, че си написал доста неистини. Нямам време да опровергавам всичко, но например обещетението при смърт при ПТП е много сложно за изчисляване и се изплаща на децата например за доста дълъг период. Вземат се предвид заплата на загиналия, дали е единствения работещ в семейството и още доста критерии. Има си и една таблица - Düsseldorfer Tabelle и т.н.. Също така в Германия няма ПТП с вина само на единия водач, та се взема и процент "съпричастност" (Mitschuld). Отделно всеки съд си решава каквото си поиска.
Иначе предложението в България е идиотско, като всеки един новоприет закон..
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: ГО и бонус малус системата
Парите струват различно в различните държави. Примерно ей тва тук е щета за 12 000 евро, кажете колко ще струва у нашенско?
- lokva
- Мнения: 835
- Регистриран на: Сря 07 яну 2009 20:34
- Автомобил: Passat 3c
- Двигател: CBAB 2008
- Местоположение: Гоце Делчев Hamburg
Re: ГО и бонус малус системата
мога да дам и аз подобен пример от скоро. ударих сърна 1 сутрин със служебният бус. щетите са спукан радиатор. и ожулена броня. платиха за това 2200 € в България за това щеше или да е колкото бог да прости или щяха да търсят полицата на сърната за ГО.
.
Това което се предлага като бонус система е поредният опит да се вдигнат цените с активното сътрудничество на държавата

Това което се предлага като бонус система е поредният опит да се вдигнат цените с активното сътрудничество на държавата
Re: ГО и бонус малус системата
Основната разликата, на първо четене. При старата система сравняват коефициента на автомобила с коефициента на собственика и взимат по-благоприятния за застрахователя. При нарушения страда коефициента на автомобила и коеф. на собственика. По-новата система сравняват коефициентите на всички, имащи право да управляват и собственика на авт. (авт. няма коефициент), взимат благоприятния за застрахователя и определят застраховката за автомобила. При нарушения, страдат коефициентите на всички вписани и собственика. Солидарна отговорност - ако някой някъде с твой автомобил извърши нарушение или с някой автомобил, който не е твой, но който имаш право да управляваш, бъде извършено нарушение получаваш фалос.
За миналогодишния малус-фалос платихме 65 милиона евро на Ърнст енд Янг.Тая поредна глупост понеже е два пъти по-голяма, вероятно ще я плащаме два пъти по-скъпо.
За миналогодишния малус-фалос платихме 65 милиона евро на Ърнст енд Янг.Тая поредна глупост понеже е два пъти по-голяма, вероятно ще я плащаме два пъти по-скъпо.
- Stivi
- Мнения: 8369
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: ГО и бонус малус системата
Абсолютно е ясно че ако всичко това се приеме ,единствения ефект от цялата работа ще е ,голям финансов бонус за застрахователите и голямус фалус за шофьорите,който очаква че ще има и други ефекти...навярно вярва и в Дядо Коледа 

- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: ГО и бонус малус системата
Аз очаквам да се кротнат джигитите. Също да се появи нов продукт - кредит ГО.
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: ГО и бонус малус системата
Изчетох новия проект на наредбата и така като гледам си е пак същия бонус за застрахователите и фалус за потребителите. Единственото положително е, че отпадна тази глупост с онаследявания малус на автомобила при продажба. Иначе и този вариант си страда от недъзите на предишния.
Първото е огромния дисбаланс м/у бонуса и малуса, както като размер така и като време за натрупване/изчистване. Бонуса е много по-малък, натрупва се бавно и се губи бързо/лесно, за това пък малуса е голям, получва се бързо и се чисти мноого бавно.
Второ, съгласен съм, че трябва да има подобна система за да се узаптят малко безумците по пътищата, но считам, че критериите са тотално сбъркани. По мое мнение трябва да се гледат причинените застрахователни събития и изплатени обезщетения, а не дребни нарушения. Колкото и да го въртите, това си е двойно наказание за едно и също нарушение, при това реплициращо се за продължителен период от време, което противоречи на една основна правна постановка, че едно лице не може да бъде наказвано повече от веднъж за едно и също нарушение/престъпление. Тук се изтъкна довода, че това не е второ наказание, а оценка на риска и че нарушителите са по-рискови и съответно трябва да плащат повече. Това разбира се на пръв поглед звучи логично и бих се съгласил, но ако беше само за сериозни нарушения, като алкохол, без книжка, нерегламентирани гонки или някакви големи превишения (примерно над 50 км/ч), които представляват сериозен риск и предполагат съвсем умишлена идиотиа. Но за превишаване на ограничението на скоростта извън населено място с 21–30 км/ч, ще ме извиняваш. Като цяло причинените застрахователни събития и изплатени обезщетения са много по-показателни за риска от дадено лице от колкото някакви дребни превишения на скоростта, в края на краищата се изплащат обезщетения за реално настъпили събития, а не за потенциално възможни. Един човек може години на ред да превишава скоростта извън града с помалко и да не предизвика нищо ако го прави разумно, същевременно някой, който никога не превишава скоростта, ама не щот е много примерен, а щот няма умения и го е страх, може да нанесе щети за стотици или хиляди лв. докато паркира и то повече от веднъж, е кой от двамата представлява по-голям застрахователен риск.
Трето - Тук не ми стана много ясно и не съм съвсем сигурен, че е така, но оставам с впечатление, че всеки път когато смениш колата оставаш без натрупания бонус. Според наредбата, когато един автомобил бъде продаден/закупен той започва от базово ниво. Т.е. като водач новият собственик може да е с бонус, но самия автомобил е на база. Същевременно при определяне на премията за даден автомобил се взима най-високият (негативен) клас измежду класовете на всички вписани водачи, както и този на самия автомобил. И какво излиза, ти си изряден водач, с бонус, купуваш си нов автомобил, запазваш си личното ниво, но понеже автомобила е на база то и застрахователната премия е на база (без бонус). И вие ли го разбирате така или аз нещо бъркам ?
Първото е огромния дисбаланс м/у бонуса и малуса, както като размер така и като време за натрупване/изчистване. Бонуса е много по-малък, натрупва се бавно и се губи бързо/лесно, за това пък малуса е голям, получва се бързо и се чисти мноого бавно.
Второ, съгласен съм, че трябва да има подобна система за да се узаптят малко безумците по пътищата, но считам, че критериите са тотално сбъркани. По мое мнение трябва да се гледат причинените застрахователни събития и изплатени обезщетения, а не дребни нарушения. Колкото и да го въртите, това си е двойно наказание за едно и също нарушение, при това реплициращо се за продължителен период от време, което противоречи на една основна правна постановка, че едно лице не може да бъде наказвано повече от веднъж за едно и също нарушение/престъпление. Тук се изтъкна довода, че това не е второ наказание, а оценка на риска и че нарушителите са по-рискови и съответно трябва да плащат повече. Това разбира се на пръв поглед звучи логично и бих се съгласил, но ако беше само за сериозни нарушения, като алкохол, без книжка, нерегламентирани гонки или някакви големи превишения (примерно над 50 км/ч), които представляват сериозен риск и предполагат съвсем умишлена идиотиа. Но за превишаване на ограничението на скоростта извън населено място с 21–30 км/ч, ще ме извиняваш. Като цяло причинените застрахователни събития и изплатени обезщетения са много по-показателни за риска от дадено лице от колкото някакви дребни превишения на скоростта, в края на краищата се изплащат обезщетения за реално настъпили събития, а не за потенциално възможни. Един човек може години на ред да превишава скоростта извън града с помалко и да не предизвика нищо ако го прави разумно, същевременно някой, който никога не превишава скоростта, ама не щот е много примерен, а щот няма умения и го е страх, може да нанесе щети за стотици или хиляди лв. докато паркира и то повече от веднъж, е кой от двамата представлява по-голям застрахователен риск.
Трето - Тук не ми стана много ясно и не съм съвсем сигурен, че е така, но оставам с впечатление, че всеки път когато смениш колата оставаш без натрупания бонус. Според наредбата, когато един автомобил бъде продаден/закупен той започва от базово ниво. Т.е. като водач новият собственик може да е с бонус, но самия автомобил е на база. Същевременно при определяне на премията за даден автомобил се взима най-високият (негативен) клас измежду класовете на всички вписани водачи, както и този на самия автомобил. И какво излиза, ти си изряден водач, с бонус, купуваш си нов автомобил, запазваш си личното ниво, но понеже автомобила е на база то и застрахователната премия е на база (без бонус). И вие ли го разбирате така или аз нещо бъркам ?
Re: ГО и бонус малус системата
Интересно инфо, явно ЗК не са толкова зле колкото ги изкарват и едва ли не са в колапс и им е нужен свеж капитал!
Към края на първото тримесечие на 2019 ЗК за общо застраховане (МПС,пожар,злополука и др) приходи размер на 605 867 366 лв (делът по автомобилните застраховки 71.6%, пpoдaли пoлици зa ГО 279 436 913 лв., a пo aвтoĸacĸo - зa 154 071 841 ).
Платени обезщетения за общо 241 086 715 лв ( 84,2% са по застраховки на МПС, ГО щети за 129 521 600 лв, автокаско - за 73 495 649 лв.)
тoп 5 нa ĸoмпaниитe пo пaзapeн дял нa пpeмиeн пpиxoд
1. Лeв Инc - 14.8% или 89 833 123 лeвa;
2. Бyлcтpaд Bиeнa Иншypънc Гpyп - 11.8% или 71 391 276 лeвa;
3. ДЗИ - Oбщo зacтpaxoвaнe - 9.9% или 59 990 533 лeвa;
4. Eвpoинc - 9.3% или 56 411 496 лeвa;
5. OЗK - Зacтpaxoвaнe - 8.2% или 49 636 201 лeвa;
5. Apмeeц - 8.2% или 49 629 361 лeвa.
тoп 5 нa дpyжecтвaтa пo пaзapeн дял нa плaтeни oбeзщeтeния
1. Лeв Инc - 18.07% или 43 575 200 лeвa;
2. Бyлcтpaд Bиeнa Иншypънc Гpyп - 13.11% или 31 610 282 лeвa;
3. ДЗИ - Oбщo зacтpaxoвaнe - 9.75% или 23 515 627 лeвa;
4. Бyл инc - 9.73% или 23 449 370 лeвa;
5. Apмeeц - 9.36% или 22 572 299 лeвa.
Инфото е от Koмиcиятa зa финaнcoв нaдзop дaнни oт oтчeтитe нa зacтpaxoвaтeлнитe ĸoмпaнии
Към края на първото тримесечие на 2019 ЗК за общо застраховане (МПС,пожар,злополука и др) приходи размер на 605 867 366 лв (делът по автомобилните застраховки 71.6%, пpoдaли пoлици зa ГО 279 436 913 лв., a пo aвтoĸacĸo - зa 154 071 841 ).
Платени обезщетения за общо 241 086 715 лв ( 84,2% са по застраховки на МПС, ГО щети за 129 521 600 лв, автокаско - за 73 495 649 лв.)
тoп 5 нa ĸoмпaниитe пo пaзapeн дял нa пpeмиeн пpиxoд
1. Лeв Инc - 14.8% или 89 833 123 лeвa;
2. Бyлcтpaд Bиeнa Иншypънc Гpyп - 11.8% или 71 391 276 лeвa;
3. ДЗИ - Oбщo зacтpaxoвaнe - 9.9% или 59 990 533 лeвa;
4. Eвpoинc - 9.3% или 56 411 496 лeвa;
5. OЗK - Зacтpaxoвaнe - 8.2% или 49 636 201 лeвa;
5. Apмeeц - 8.2% или 49 629 361 лeвa.
тoп 5 нa дpyжecтвaтa пo пaзapeн дял нa плaтeни oбeзщeтeния
1. Лeв Инc - 18.07% или 43 575 200 лeвa;
2. Бyлcтpaд Bиeнa Иншypънc Гpyп - 13.11% или 31 610 282 лeвa;
3. ДЗИ - Oбщo зacтpaxoвaнe - 9.75% или 23 515 627 лeвa;
4. Бyл инc - 9.73% или 23 449 370 лeвa;
5. Apмeeц - 9.36% или 22 572 299 лeвa.
Инфото е от Koмиcиятa зa финaнcoв нaдзop дaнни oт oтчeтитe нa зacтpaxoвaтeлнитe ĸoмпaнии
Re: ГО и бонус малус системата
Asko VW, аз го разбрах така: новозакупен автомобил не може да е по малко от 100%. Ако водача е да речем 200%, тогава и авт. се застрахова на 200%. Ако водача е под 100%, да речем 75%, ги губи и отива на 100%. После чака седем последователни години без да извършва нарушения, без да продава авт., без с друг авт. негова собственост да са извършени нарушения, без някой друг да извърши със новозакупения авт. нарушения, без .....дрън, дрън, неясно и чак тогава се връща на 75%.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: ГО и бонус малус системата
Навсякъде ли по ''белите ''държави ,тази застраховка е водач- автомобил. Не съм запознат. Не може ли,само водача да се застрахова. Той,автомобила сам по себе си не може да катастрофира или да удари някого.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: ГО и бонус малус системата
MMX написа:И аз ще пробвам още веднъж да ти насоча вниманието в друга посока. Ако базовата ГО намалее 2-3 пъти ИЛИ обезщетенията скочат 2-3 пъти (нагоре), може да коментираме по какви причини да се вдигне цената на застраховка ГО. Щом няма никаква промяна по споменатите пунктове, твърдението че карайки с нарушения си по-рисков и вместо 300лв трябва да ти вземат 400-500лв за ГО си е чисто и просто търсене на начин и оправдние да се вдигне цената. Пак ще попитам - преди 2 години с "ниските" цени на ГО застрахователите на загуба ли бяха? И между другото кажи ми ти през последните 10 години колко глоби за скорост имаш и колко километра пробег? Пробвай да кажеш, че никога не са те глобили и си навъртял 100+ хиляди км.
За 10 години имам около 230-250 хил км с личната кола и нямам нито една снимка или нарушение.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: ГО и бонус малус системата
Още една лека подготовка:
https://trafficnews.bg/broker/grazhdans ... ri-161443/
За да е по-сигурно така... Друга много добра мярка би било дизел/бензин - 10лв/л, газ - 9лв/л, определено ще има много положителен ефект над пътната безопасност.
https://trafficnews.bg/broker/grazhdans ... ri-161443/
За да е по-сигурно така... Друга много добра мярка би било дизел/бензин - 10лв/л, газ - 9лв/л, определено ще има много положителен ефект над пътната безопасност.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта