А аз от още по-отдавна, само че смених няколко коли през това време. Но историята няма значение, брояча започва да върти от нова година.
С толкова много камери и глупави ограничения е въпрос на време да ме отстрелят. Никога не съм ползвал радардетектор, но и това ще се промени.
Шофьори чужденци или с чужди ШК как се водят в системата?
ГО и бонус малус системата
Re: ГО и бонус малус системата
К.Одаджийски написа:За 10 години имам около 230-250 хил км с личната кола и нямам нито една снимка или нарушение.
Нещо съмнително звучи. Колата ти да не е с почти същия номер и модел като началника на местния КАТ?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: ГО и бонус малус системата
MMX спамиш!
Аз също нямам от около 10г и имам доооста километри.
Аз също нямам от около 10г и имам доооста километри.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: ГО и бонус малус системата
И аз нямам, последния акт който помня е от 2009 за колан и фарове. Около 150 - 180 хиляди километра.
Струва ми се, че това се дължи повече на късмет, щото и аз си правя дребни нарушения като всички.
Иначе и аз като всички знам, че цялата дандания е да оправдаят поредното дране на шофьорите.
Струва ми се, че това се дължи повече на късмет, щото и аз си правя дребни нарушения като всички.
Иначе и аз като всички знам, че цялата дандания е да оправдаят поредното дране на шофьорите.
Re: ГО и бонус малус системата
ако си със златен талон, трябва веднага да има някаква отстъпка за ГО 

Re: ГО и бонус малус системата
:)
за съжаление обаче златният талон е доста безсмислено нещо и по никакъв начин не влияе на бонус-малуса.
за съжаление обаче златният талон е доста безсмислено нещо и по никакъв начин не влияе на бонус-малуса.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: ГО и бонус малус системата
Ми то и извън майтапа си е истина... Има достатъчно логика.
Талона няма хептен никакъв смисъл от доста време насам...това обикновения.
Поне златния ако го признаят...все пак е официален документ.
Ще е доста добре, да им се поразвалят сметките на застрахователите, с едно хубаво тълкувателно решение по този въпрос(в полза на коректните шофьори), но след като вече са измислили цялата схема....ако въобще някога де.
Талона няма хептен никакъв смисъл от доста време насам...това обикновения.
Поне златния ако го признаят...все пак е официален документ.
Ще е доста добре, да им се поразвалят сметките на застрахователите, с едно хубаво тълкувателно решение по този въпрос(в полза на коректните шофьори), но след като вече са измислили цялата схема....ако въобще някога де.
Re: ГО и бонус малус системата
Докато не прехвърлят ГО да е на шофьор, а не на МПС, всичките тия бонус-малус идеи са само и единствено оправдание за удвояване цената на застраховката.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: ГО и бонус малус системата
На сравнително малко места е на шофьор, и има няколко причини да е така. У нас тоя вариант няма да е ОК, както за застрахователите, така и за много от потребителите. Иначе е нормално в автомобилен форум тази идея да е най-предпочитана.
Re: ГО и бонус малус системата
Накратко - ако много са закъсали, (да) вдигат цените. Бонус-малус е абсолютно непрактично усложнение като знаем българската действителност с картели във всички области. В Германия може наистина да се конкурират и да смъкват цената според риска на конкретен клиент. Тук целта на занятието ще е само да се достигне по-висока цена. Да не забравяме и колко е удобно за политици и журналисти да се налива масло в огъня и да се дъвчат драматични заплахи. Накрая повишават "само" с 40% примерно и всички отдъхват. Като номера миналата година.
Re: ГО и бонус малус системата
социалният елемент при ценообразуването на ГО на МПС у нас е с много по-голяма тежест от пазарния.
Какви са +/- при ГО на водач вместо на МПС?
Какви са +/- при ГО на водач вместо на МПС?
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ГО и бонус малус системата
VWGT написа:
Какви са +/- при ГО на водач вместо на МПС?
Ситуация 1:
Семейство от трима души - детето 18+ и тримата с книжки. Но имат само една кола. Ако трябва и тримата да плащат, за да може всеки от тях да я кара...

Ситуация 2:
Един проектант с 4 коли. Едната му е за каране, другата за показване (проектче), третата да се учи на нея да ремонтира (още едно проектче), четвъртата - да има (не яде и не пие). Ако ГО е на всяка кола... олеле-майко. Но ако е на шофьор -

И така.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: ГО и бонус малус системата
Има и други минуси... Разни директиви искат някой да покрива щети, ако колата причини щети и без водач. Много малко вероятно, ама го има.
Отделно, риска или по-скоро размера на щетите, които дадено возило може да причини зависят до някъде и от самото возило - с голяма кола мачкаш много неща, с Трабант...в повечето други участници се смачква само Трабанта. Едни кори вдигат 300, други до 150...
Застрахователите ще искат да си запазят приходите, а колите май са повече от активните шофьори (които биха си плащали). Има служебна коли, камиони и пр.
От друга страна, личността е от най-важните фактори, и въпреки, че не е хубаво за по-бедните с една кола, всеки шофьор, който си е платил, ще може да кара и други коли...
Но като цяло и тая система е сложна за нагаждане.
Отделно, риска или по-скоро размера на щетите, които дадено возило може да причини зависят до някъде и от самото возило - с голяма кола мачкаш много неща, с Трабант...в повечето други участници се смачква само Трабанта. Едни кори вдигат 300, други до 150...
Застрахователите ще искат да си запазят приходите, а колите май са повече от активните шофьори (които биха си плащали). Има служебна коли, камиони и пр.
От друга страна, личността е от най-важните фактори, и въпреки, че не е хубаво за по-бедните с една кола, всеки шофьор, който си е платил, ще може да кара и други коли...
Но като цяло и тая система е сложна за нагаждане.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: ГО и бонус малус системата
Ей тоя списък със водачи,които ще могат да управляват даден автомобил много дразни.Ами служ. автомобили.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: ГО и бонус малус системата
Чувал съм че в щатите всеки доктор има застраховка която покрива искания за нанесени щети и вреди на пациенти по негова вина...според мен случая тук е идентичен..... сам по себе си автомобила не нанася щети...нанася ги шофера като о кара. ....по тази логика трябва и касапския нож в къщи да е гражданска ако взема случайно без да искам заколя съседа...или като сека свински ребра взема че отрежа и на жената пръстите....и ако е на водача то ще важи за определена категория превозно средство и вероятно гражданската ще е различна ако карам тир или лек автомобил...но ми е интересно какви са доводите това да не е така....
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта