Нека разгледаме дефиницията " евентуално за сходна цена може да се намери нещо по-добро" . Нали става въпрос за 4х4 сувче? Кое е по-правилно за гледане? Кои са важните неща за даден/определен клиент в СУВ автомобил ? Дали му е важен имиджът ? Дали се търси дизайн/комфорт/проходимост/простота на управление/евтина поддръжка/ достъпност откъм цени авточасти и т.н. и т.н. Руснаците са го казали : на вкус и цвет товарищей нет.
Защото ако се гледа само цена/дизайн / имидж в момента има предлагане на СУВ коли, втора ръка премиум модели ( няма изброявам марки / модели ) , така по-нови годинки , на сносни и приемливи цени , но...да не се налага да се чупи/поддържа.
Да не пренебрегваме и къде живеем , че са и любими на определен кръг лица .
Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
- samo_pechka
- Мнения: 8952
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
- piron45
- Мнения: 171
- Регистриран на: Нед 04 юни 2017 16:18
- Автомобил: VW Touran 1_9 TDI DSG
- Двигател: BKC 2005
- Местоположение: Самоков
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Новата кола си е чудо работа, но стига да не е Дачия. И аз залитах по едно време за нова такава , но добре че размислих и си взех Турана. Карам служебна Дачия Докер. През изминалата зима спря да пали и се наложи да сменим всички подгревни свещи, преди два месеца протече кормилната рейка и се оказа за смяна. Колата в момента е на 30к и добре че е още в гаранция. Така че вие си правете изводите.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Я сравнявайте нов Дъстър с нов негов аналог.
- Stivi
- Мнения: 8367
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
piron45 написа:Колата в момента е на 30к и добре че е още в гаранция. Така че вие си правете изводите.
Мога да дам друг пример ! Моето Лоджи е на 4г и 7месеца и на 93 000км. До този момент единствените разходи по него са 5 обслужвания и една смяна на комплект ремъци на 80 000 на обща стойност 1686лв ,тоест ми струва по 338лв на година. Нищо друго все още не е правено по колата,екстериора /тапицерия,кожен волан,табло/ е като нов,мотор,скорости и окачване се усещат точно както когато я купих,всъщност мотора се усеща доста по-добре понеже вече е разработен

-
- Мнения: 147
- Регистриран на: Нед 27 апр 2008 18:27
- Автомобил: Passat B2 _ Passat B5 _ Octavia 2
- Двигател: JN _ ACK _ BMM
- Местоположение: София
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Мога да кажа за моите наблюдения над Дъстър купен нов някъде 2013 до преди година. Общо малко над 200к. Каран е магистрално, градско и малко по ниви. Дизел 115кс. Служебна, но карана главно от един човек, аз може би съм и направил към 30к км.
Общи впечатления - много мека возия, седалките и те са меки и в никакъв случай спортни. По завоите се накланя много и затова се кара бавно. Разход - 7 градско и 7-8 извънградско. Държи си 140, но оборотите са страшни.
Преди да спра да имам наблюдение над нея проблемите бяха: скоростна кутия с много захабени синхронизатори (карана е внимателно!), двигателят беше започнал да работи много шумно - като помпа-дюза, в началото едва се чуваше, окачването беше ремонтирано само 1-2 пъти, нямаше разпаднали се копчета, но поскърцваше. Всеки ден подсветваше различна лампа и после угасваше, понякога не угасваше... електроника и жици - много зле, но се движеше.
Като възможности - на сухо е цар, лека е и минава навсякъде, всякакви бордюри, дупки, препятствия, ниви и баири не я притесняват. На мокро и снежно нещата са други. Най-проблемна е на спускане - много нестабилна задница с тенденция да поднася понякога. На сняг и трябват хубави зимни гуми, със захабени всесезонни едва излиза на равно от пряспата, а на спускане на стръмна заснежена улица ти трябва икона, без значение какви гуми си сложил. Тук сравнявам с пасат Б5 4х4 и гуми, които бяха толкова зле, че едва държеше права линия на булеварда, но стигнахе до Златните мостове на огромен първи сняг, изорахме недокоснат от никого снежен път с наклони и се върнахме, това няма да можеш да го направиш с тези гуми и Дачията.
За мен е подходяща за градско-селски условия с бавно каране и малко наклони. Или за ходене по ниви, но с хубави гуми.
В момента карам Октавия 2 4х4 и сравнено с Дачията, мога да правя кръгове покрай нея и на сухо и на снежно и на всякакво, мога да товаря повече (комби), не се притеснявам за многото километри на километража, но е по-твърда и по-стара (ако това са минуси).
Общи впечатления - много мека возия, седалките и те са меки и в никакъв случай спортни. По завоите се накланя много и затова се кара бавно. Разход - 7 градско и 7-8 извънградско. Държи си 140, но оборотите са страшни.
Преди да спра да имам наблюдение над нея проблемите бяха: скоростна кутия с много захабени синхронизатори (карана е внимателно!), двигателят беше започнал да работи много шумно - като помпа-дюза, в началото едва се чуваше, окачването беше ремонтирано само 1-2 пъти, нямаше разпаднали се копчета, но поскърцваше. Всеки ден подсветваше различна лампа и после угасваше, понякога не угасваше... електроника и жици - много зле, но се движеше.
Като възможности - на сухо е цар, лека е и минава навсякъде, всякакви бордюри, дупки, препятствия, ниви и баири не я притесняват. На мокро и снежно нещата са други. Най-проблемна е на спускане - много нестабилна задница с тенденция да поднася понякога. На сняг и трябват хубави зимни гуми, със захабени всесезонни едва излиза на равно от пряспата, а на спускане на стръмна заснежена улица ти трябва икона, без значение какви гуми си сложил. Тук сравнявам с пасат Б5 4х4 и гуми, които бяха толкова зле, че едва държеше права линия на булеварда, но стигнахе до Златните мостове на огромен първи сняг, изорахме недокоснат от никого снежен път с наклони и се върнахме, това няма да можеш да го направиш с тези гуми и Дачията.
За мен е подходяща за градско-селски условия с бавно каране и малко наклони. Или за ходене по ниви, но с хубави гуми.
В момента карам Октавия 2 4х4 и сравнено с Дачията, мога да правя кръгове покрай нея и на сухо и на снежно и на всякакво, мога да товаря повече (комби), не се притеснявам за многото километри на километража, но е по-твърда и по-стара (ако това са минуси).
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Може някоя Дачия да прави чат пат по някоя беля но това го има и при други коли Например старият служебен Амарок каран като яйце имаше много по- сериозни проблеми на около 150х.км и дори преди да му изтече гаранцията беше разкаран. Имам преки впечатления от втората ми служебна кола Докер която карам чат пат ...яздена душмански от титулярите на 140х.км и 5г. и нищо не е правено по нея освен обслужване и консумативи...Новата кола е нова независимо каква и ти спестява разправии по сервизите и в общия случай непредвидени разходи...както и сигурноста че няма да те остави на път....конкретно Дачията българина я недолюбва щото е твърде беден за да си купи нова кола и твърде комплексиран за да загуби престиж в този автомобил...но това си е напълно достоен автомобил за хора с по-малки възможности и по-добра алтернатива от дръгливо пушещо проблемно Ауди или БМв за 20х.лв....пък за фолкс да не говорим...
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Заради робията на “най-хубавата кола е новата служебна”, няма да си рискувам живота в нов ковчег на колела. Примерите са много ... А и да генерализираме как няма да те остави на пътя или че няма да имаш проблеми по сервизите с нея, само защото е нова, ми се струва доста пресилено ...
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Понеже съм чул от човек, работил в завод на Дачия как стоят нещата там, и аз работя в завод за хидравлики- горе долу нещата там и тук са еднакви- пренебрегва се качество за сметка на количество... Компоненти като валове, цилиндри, лагери и подобни- по технологичен чертеж имат допуски. Един работник ги прави в долна граница, друг в горна....3 ти работи и не знае какво прави, но всичко накрая заминава за монтаж без някакъв сериозен контрол. И накрая- на един Дачията кара 500 000 без ядове, на другия- още от 20 000 почват ремонтите....
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
polovera_9n3 написа: И накрая- на един Дачията кара 500 000 без ядове, на другия- още от 20 000 почват ремонтите....
Това не трябва ли да се хване в някаква статистика? Я на TUV, я друга

Дали някой разполага с такава?
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
polovera_9n3 написа:... Компоненти като валове, цилиндри, лагери и подобни- по технологичен чертеж имат допуски. Един работник ги прави в долна граница, друг в горна....3 ти работи и не знае какво прави...
То хубаво, ама точно тези неща ги правят отдавна компютърно управлявани машини. Освен ЦПУ-то да е било с махмурлук

П.П. Изключваме Хун Бин Тран от Бейджоу, който стърже лагери на струга в гаража си. Но кЕтайците са една друга опера

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
polovera_9n3 написа:Понеже съм чул от човек, работил в завод на Дачия как стоят нещата там, и аз работя в завод за хидравлики- горе долу нещата там и тук са еднакви- пренебрегва се качество за сметка на количество... Компоненти като валове, цилиндри, лагери и подобни- по технологичен чертеж имат допуски. Един работник ги прави в долна граница, друг в горна....3 ти работи и не знае какво прави, но всичко накрая заминава за монтаж без някакъв сериозен контрол. И накрая- на един Дачията кара 500 000 без ядове, на другия- още от 20 000 почват ремонтите....
Имам познат във вашата фабрика и смея да кажа, че нямаш никакво отношение към производствения процес.
-
- VW експерт
- Мнения: 1995
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Има продължителни тестове на въпросната Дачия, знае се какви са проблемите... повечето досадни и дразнещи, но зависи и от приоритетите на клиента.
А това за скоростната кутия и синхронизаторите е доста субективно, като има достатъчно обективни фактори за да се стигне до такъв субективен извод, в сравнение с други коли.
А това за скоростната кутия и синхронизаторите е доста субективно, като има достатъчно обективни фактори за да се стигне до такъв субективен извод, в сравнение с други коли.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10069
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Нова Дачия ок, стара не си струва - https://autobild.bg/dacia-%d0%b2%d1%82% ... %be%d1%80/
- Кайзен
- Мнения: 1634
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
Не е задължително да се хване от статистиката. Тази статистика е моментна снимка - какво е съсътоянието на автомобилите предоставени за технически преглед. Има собственици на автомобили, които минават винаги без забележка, защото се грижат за автомобилите си и ги проверяват преди да ги предоставят на TÜV. Има и други, които наливат само гориво и и не се интересуват от техническото състояние на автомобила си.group® написа:polovera_9n3 написа: И накрая- на един Дачията кара 500 000 без ядове, на другия- още от 20 000 почват ремонтите....
Това не трябва ли да се хване в някаква статистика? Я на TUV, я друга
Дали някой разполага с такава?
И ако една и съща марка и модел е при собственик 1, то няма запис в статистиката, но ако е в собственик 2 - влиза в статистиката.
От кога АutoBild е станал някакъв фактор в автомобилната журналистика. Та тези смешковци баха/са готови да работят с "един известен бояджия", като го представят за "гуру".group® написа:Нова Дачия ок, стара не си струва - https://autobild.bg/dacia-%d0%b2%d1%82% ... %be%d1%80/
Вижте кой е бил най-продавания модел през август 2019 в Европа: https://twitter.com/JATO_Dynamics/statu ... wsrc%5Etfw
-
- VW експерт
- Мнения: 1995
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци
group® написа:Нова Дачия ок, стара не си струва - https://autobild.bg/dacia-%d0%b2%d1%82% ... %be%d1%80/
Това в Германия може би е до някъде така, въпреки че цените на вторичния пазар показват точно обратното.
В България сметката е още по-различна, както и приоритетите на клиентите, а цените на вторичния пазар са по-ниски от същите в Германия.
Но поне става ясно какво се поврежда - датчик за горивото в резервоара и подобни дреболии...
Течове на масло...за немеца е теч и когато просто нещо е омаслено отвън, което става и при минимални пропуски на гарнитури и подобни... На фона на почти всичко горящо масло, почти от ново, от тия години на производство, тия неща са бял кахър.
Скоростите естествено че ще "дават проблем", особено на Дъстър 4х4. Сложили са половин метър лост, за да е леко включването, но бай ти потребител немец, няма жал и усет за тия неща, и смята, че трябва да се ръгат бързо предавките като на Голф. Освен това, хората нарочно направили предавателните числа малко по-различни, за да става за извън пътя, и си написали в книжката да се тръгва на втора на равно и пр. Така на практика трета предавка е почти колкото втора по число, втора е почти като първа...Ама немеца е голЕм шофьор (както някой неподготвено се изказа в друга тема), и си знае нещата от предната кола... Може да пробва всеки на който му се занимава, да си покара колата, като при ниските скорости до трета-четвърта, вкарва със сила винаги една по-ниско от нужната, особено при превключване в низходящ ред. Примерно влизане в пряка на 90 градуса, бавно трябва да е на втора на повечето коли, ама на Дъстъра втора е почти като първа...пробвайте с нормална кола дали лесно ще включите първа при движение с 20-25км/ч. В по-широк и бърз завой, където нормална кола минава на трета, Дъстъра е добре да е на четвърта, щото трета му е като втора... Ама ръгат по навик, лоста голЕм та не им трябва и много сила, и после скоростите нещо синхронизаторите не били ОК... Естествено е да не бъдат. А и по начало различните кутии дават различно усещане.
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта