Използвах през 2017 Юнака и не открих никаква разлика между дизела зареден на Shell в Унгария, дизел от Газпром-Калотина, Лукойл+Юнак и отново от Газпром-Калотина.
Използвал съм много добавки:
- BASF KEROPUR D в оригинална опаковка

- BASF KEROPUR D в опаковка за VW, Mercedes Benz и BMW
- RAVENOL Diesel System Cleaner
- Lube1 Fuel System Cleaner
- BG 244 Diesel Fuel System Cleaner
- BG 245 Premium Diesel Fuel System Cleaner
- AMSOIL Diesel All-In-One
- Archoil AR6900-D Max Advanced Diesel Fuel Synthesis
От всички добавки съдържащи PEA и PAC наблюдавам освен всичко друго (по-мека работа на двигателя, удължен пробег между регенерации и т.н.), то и минимално намаление на разхода. За намирането на някои от горните съм участвал в групови поръчки за внос от САЩ, Англия и др. Намирането на Lube1 е почи невъзможно.., но си струва.
С Юнак, Monzol5C (разработен от motor-talk.de) и други разработки на немски форуми, тунинг студиа и др., които не се намират на свободния пазар, се усеща само по-мека работа на двигателя. Типично за добавки с главно съдържание на двутактово масло, ацетон и други подобни, които могат да се видят като съдържание в Юнак, BDC и т.н.
Нито един световноизвестен производител на качетвени добавки не обещава намаляване на разхода на гориво. Може би защото им е ясно, че е много трудно постижимо. И изведнъж идва един велик български химик, разработва добавки и масла с Плама Плевен и обещава "намаляване на разхода на гориво средно с 10-15%".
Ако наистина добавките са толкова добри, то защо не се инвестира в по-добра опаковка и да се предложи на международния пазар? Винаги когато един продукт не се предлага на свободнодостъпния пазар и не функционира на пазарен принцип, то човек трябва да се замисли защо това е така. Никога не бих си купил продукт на Avon, Oriflame, Amway, TopShop, TeleShop и т.н., който го няма извън някакви секти, фейсбуци и телевизионни предавания.