Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот sim_ex » Чет 05 дек 2019 18:41


Благодаря за отзивите. Майстора съм си аз сам. Това ми е третата смяна на ремъка и проблеми не съм имал. Имам си всички инструменти за зацепване за коляновия и за разпр. и за хидр. обтегач. както и изобщо се придържам към моменти за затягане и всичи останали инструкции.
След смяна вътрях на ръка и марките си дойдаха на мястото. Синхронизацията беше - 3.3 след смяната и я докара до +0.5 с VCDS. пали си идеално. Вчера намерих че една вакумна тръбичка пластмасова беше с огромна дупка. Точно скрита зад една метална скоба на въздушния филтър която там държи два абела и две вакууни тръбички. Срязала се е от триене и вибрации проверете си го това и вие защото едната тръбичка беше срязана а другата е леко изядена но цяла. Всичко го проверих захерметичност оправих надупчената тръбичка но няма ефект все така зле е . Махнах пак на турбото тръбата за свежия въздух проверих N75 (вече съм го сменял него преди 4 години) , тръбиката към топката резервоар за вакуум е
ок .Клапана за гасене не е счупен него го гледах още преди коляното му е здраво и пружината работи. Той как трябва да е при работещ двигател - в отпуснато състояние или под силата на вакуума. В шах и мат съм PD инжекторите са си с идеални стойности. Нещо електрически го усещам сякаш не дава газ или има парцал в тръбите с въздуха. Много тъпо точно след ремонта такива неща. МАФ сензора съм сменял също преди 4 години с оригинален. Дали може някой сензор да прави тази мизерия. Температурния също съм сменял отзад на двигателя. Такова чудо не знам :scare3
И ако може стига с тва че едва ли не ако питаме за помощ то изобщо не разбираме нищо. Ако някой си мисли че не може да му дойде проблем който не може да реши - много се лъже. До сега какво ли не всичко без проблеми съм оправял или просто сменял части които се износват, но тва просто е странно, а ремък на този модел съм сненял 5 пъти и не мисля че груба грешка по смяната но не се знае никога. Дали може да е помпата в резервоара да не подава гориво примерно но защо точно сега да стане тва




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот niks76 » Чет 05 дек 2019 20:33


погледни МАП сензора на живи данни как е


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот sim_ex » Пет 06 дек 2019 0:28


Преди малко бях при колата. Измерих МАП при долна граница 300 го даваше нещо като 110. Издърпах буксата и светна една жълта лампа на таблото и две грешки за налягане и за температура на входния въздух. Колата живна и влезе в авариен режим е както си го знам и както хората го описват няма мощ но едни 50-60 к.с. си има. Много благодаря за съвета. Не мога да разбера защо трбваше да стане точно след ремонта т.е. по време на ремонта на смяната на ремъци ролки и тн. Но определено темите които четах все се оплакват как вурвяла до 100 кмч, а тва мойто беше съвсем друго
Преди 6 години като я обслужвах пак сам с ремъци и ролки 2 дена след смяната ми изгасна в движение и не запали повече и пак реших че е от смяната , че е прескочила зъб примерно, а той смотания поплавък в резервоара имаше дефект и показваше че има гориво а то нямаше.
Номерца ми играе.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот Vasseto » Пет 06 дек 2019 7:21


Провери и стоп машинката на живи данни. При мен се виждат 2 единици. Не си спомням на кой канал са. Същото може да провериш като леко натискаш спирачката в движение. Само да се активират контактите на стоп машинката. При това положение мотора минава на ниски обороти и не можеш да го вкараш във високи без значение какво е положението на педала на газта. И на него може да провериш живи данни.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот Andonov » Пет 06 дек 2019 7:53


sim_ex написа:Преди малко бях при колата. Измерих МАП при долна граница 300 го даваше нещо като 110. Издърпах буксата и светна една жълта лампа на таблото и две грешки за налягане и за температура на входния въздух.

Това което си гледал и откачал по показанията е MAF, a не МАР. Щом показанията ти са около 100, дебитомера ( MAF) ти е заминал.


п.с.
Vasseto написа:Или да се откачил ваккум маркуча му.

Изображение
Andonov написа: вакума и трябва за да затвори, а не да отвори.
:deal


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот Danny boy » Пет 06 дек 2019 11:40


Вътре има една пружина в привода, която държи клапата постоянно отворена. Когато се подаде вакуум, гумена та мембрана преодолява пружината и затваря клапата. При прекратяване на вакуума пружината връща клапата в отворено състояние.
Обаче привода е зсхванат към корпуса на егр с байонетен цокъл. От старост ли, от вибрации ли при мен се бе разкачил, и от вибрациите се бе притворила клапата,понеже няма на какво да се опре за да държи клапата постоянно отворена.
Тя вътре не затваря херметично а покрай нея минава известен поток, колкото да запалиш и да работи на празен ход стабилно.
Потеглянето обаче беше ад и скорост над 50-60км невъзможна.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот sim_ex » Пет 06 дек 2019 14:00


Клапана за плавно спиране на двигателя по принцип мембраната ми е скъсана и не работи затова си стои все отворен. МАФ ,Mass Air Flow е проблема . Сега съм го откачил и колата работи перфектно в сравнение с преди. Не бях чел никога че може да стане толкова зле. И преди преди се повреди и даваше грешка ама беше нормално не като каруца.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот Andonov » Пет 06 дек 2019 14:20


:bowdown Дойдохме си на думата.

дебитомера може да се повреди по различни начини. Най- лошия е когато пластината се скъса и тогава забива стойности <100 и колата умира тотално.
А когато занижава в стойностите си върви но е по мудна.
При разкачане на MAF-a, ЕКУ-то задава твърда стойност 500 и за това колата върви повече от когато е с прекъсната пластината.
Горивото се определя от три параметъра, като се взема винаги най-ниския и се вижда на 1 канал 1 клетка
единият е задание от педала
втория е лимитер от софтуера
третия е от дебитомера


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот vinixxx » Пет 06 дек 2019 18:34


Защо ли не е записана грешка, щом сензорът не работи коректно?


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот Водния дух1 » Пет 06 дек 2019 19:32


Колега,оправи си клапите,маф-овете,вакуумите за управление на турбината,направи диагностика и тогава колата може би ще тръгне и ще върви както трябва.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот °niksi° » Нед 15 дек 2019 14:51


vinixxx написа:Защо ли не е записана грешка, щом сензорът не работи коректно?

А кой решава дали е коректно или не за АВФ мотора??
За ЕКУ-то и 100 и 1150 единици от дебитомера са коректна стойност, там няма очаквана такава и няма с какво да сравнява за да каже, че е некоректна. При колегата е станало по метода на проба-грешка, но един читав диагностик го хваща на 2-та минута този проблем.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот vinixxx » Пон 16 дек 2019 19:30


:respekt :respekt


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот sim_ex » Сря 18 дек 2019 16:33


Малко упдейт. Купих нив сензор Бош ,сложих го изтрих грешката , лампата изгасна и нещата не се промениха ни най малко :banghead
Карах малко така, после пак закачих компа и изтрих грешката на работещ двигател и колата тръгна яко и викам си ее най сетне.
На другия ден пак няма никой :confused от самото начало. Пробвах да трия грешките на запален мотор , ама нищо не стана , то нямаше и грешки де.
Пак откачих сензора че да мога да се движа поне, един друг ден го закачих и изтрих на работещ и пак тръгна яко.
Нещо си мисля че не е бил MAF още повече че го сменях прди 4 години с оригинален Бош пак.
Странна работа ама много странна. МАФ си дава добри стойности като давам газ. Какво друго може да е ?

Значи повтарям при следната последователност проработва до следващото гасене.
МАФ изключване от буксата , светва оранжева лампа , влизат две DTC (грешки в компа за МАФ / теммература и налягане ).
На запален двигател трия и мощтта идва .
После гася, паля и грешки няма.
Трия на запален двг. - мощ няма
:question
и защо тва чудо точно след смяна на ангренаж пък
Някой от групите на VCDS ли да следя или друго
Премествам си и комата я ползвам за самосвал , перални , сушилни чудо и нямам време и нерви за нея , ама крета си и тва е , работа върши на макс


powerade
Мнения: 1084
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот powerade » Сря 18 дек 2019 16:57


Просто като предложение (чисто непрофесионално) възможно ли е нещо компа да се е прецакал (да губи памет, или да не чете стойностите както трябва)? Защо го споменавам - една приятелка с 1.5 DCI (знам че няма общо с ВАГ, особено монтиран в Нисан) имаше ядове с тракане на мотора, забиване, невървеж и влизане в авариен режим. Записваше си грешки за налягане в ГНП и проблеми в 1-2 дюзи.
Всичко изпъна - 4 дюзи, датчици чисто нови, филтри милтри, ГНП-то мериха за налягане. Накрая и викам - ама шашавата я смени тоя комп, че ебаси 1000 лв даде за тоя курник и нищо, а един комп е 50 лв в моргата.
Сложиха го, настроиха имобилайзера и колата запя. Дори не са въвеждали кодовете на дюзите и пак е добре, а преди това беше ужасТ. Така че ако намериш друг комп вземи за проба знам ли и аз :)


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Пасат 5.5 1.9 tdi AVF след смяна на ангренаж едвам едвам вдига 50 кмч

Мнениеот Andonov » Чет 19 дек 2019 9:15


Трябва да се прегледат кабелите от дебитомера до ЕКУ-то



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта