Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот stefan4o » Чет 15 окт 2015 18:38


Колеги имам питане за центровката на запалването. Преди няколко дни на един приятел се оказа, че не му е зацепена правилно колата, та се наложи намеса и нещата вече са ОК. Обаче аз покрай неговата кола исках да погледна в интернет и попаднах ето на този линк:
http://techtonicstuning.com/main/index.php?main_page=page&id=16&chapter=5
Любопитното ми е за последната снимка, където човекът е написал, че когато ангренажът е в положение ГМТ палецът на делкото трябва да сочи на 3.4мм по-надясно от белязката на предварението (което се явява 0 градуса). Това би следвало да отговаря на 6гр. преди ГМТ базово предварение за кола от сорта примерно на 1.8RP. По тая логика на моята и на останалите 1.6 и 1.8 карбуратор им дават 18гр. преди ГМТ, това значи ли, че трябва да сме на 10.2мм от белега на делкото, когато буталото на 1ви цилиндър е в ГМТ. В Аутодата дават 18 градуса без включен вакуум към регулатора, а за RP пише 6 градуса при същите условия (Моно-Джетроник има вакуум също като карбуратора). Та вярна ли ми е логиката, понеже в момента палецът ми със сигурност не е на 10.2мм от белязката, а по-скоро на 6-10гр?




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот stefan4o » Пет 16 окт 2015 11:33


Темата е за ключ. Загледах се по-внимателно в Аутодата и видях, че при моното го дават 6гр. без вакуумен регулатор, а при мен 18 с включен регулатор. Т.е. центровката ми статична без вакуум би следвало да е някъде около тая на моното, понеже вакуумът ще добави още 10-12 градуса някъде на празен ход. :th_up


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот stefan4o » Вто 24 дек 2019 18:41


Няколко години по-късно продължава да ме гложди този въпрос. Отворих днес един мануал на Хайнес, където видях, че за 1.6 мотор RF центровката се прави 18гр., но с изключен вакуум-регулатор. После погледнах един руски мануал за Пасат Б3 и на мотор EZ пишеше същото нещо - с изваден маркуч за вакуума. В Аутодата си пише пък с включен. На кое да вярвам? В момента съм си зацепил делкото на около 6гр.(направих си един шаблон от картон с градуси). Не съм очарован от вървежа, но за сметка на това пали доста добре и на топла и студена.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот Bai Sando » Вто 24 дек 2019 20:37


Аз на 2Е-то си я правих според вървежа.Слезна,врътна малко и така докато ми хареса как е динамиката.
Интересното при мен беше,че при около 2600-3000 об имаше едно припукване в гърнетата и в тоя диапазон двигателя не работеше ок.Иначе на празен ход беше добре,както и запалването.Държах мотора на около 2800 об. и с корекция от делкото изгладих работата на мотора и детонациите изчезнаха.Това на газ става въпрос.Все се каня някой ден да ида да я светнат и да я нагласят на заводските градуси,но си мисля,че няма да съм доволен от към динамиката.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот stefan4o » Сря 25 дек 2019 8:46


Санде, мерси за отговора.
Идеята ми е да имам вярна отправна точка. Защото в единия случай имаме 6гр., а в другия 18. Помня, че преди, като ходих при човек със стробоскоп на 18гр.с включен вакуум не вървеше изобщо колата, нямаше тяга при подаване на газ. А така или иначе зная, че на заводски предвиденото предварение автомобилът няма да се движи ОК, което е нормално за стар и износен мотор.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот Bai Sando » Сря 25 дек 2019 10:27


А не може ли да ти я светнат и да си отбележиш с резка 6 и 18 гр. и вече да имаш ориентир.
Това с шаблона с градусите иначе хитро си го измислил. :smile


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот stefan4o » Сря 25 дек 2019 10:40


Въпросът не е в белязките, Санде. Аз мога да си ги направя и сам без стробоскоп. Явно не се изразих правилно. Освен да отворя тапата над маховика и да гледам него белег. Другият вариант е - отивам при чичака със стробоскопа и светкаме на 18гр. без вакуума и тествам...


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот samo_pechka » Сря 25 дек 2019 11:03


Стефко нарочно за теб проверих набързо чичото какво ще каже https://www.doppel-wobber.de/community/ ... post115072
Пробвай с преводач, ако има някоя неяснота , ще ударим рамо. Не съм чел темата в линка, но набързо по диагонал видях, че се коментират нещата които те интересуват
П.п и още на едно място някое и друго пояснение https://www.vwcorrado.de/forum/showthread.php?t=132045


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот muns61 » Сря 25 дек 2019 11:18


Всеки стар мотор е със собствено мнение за предварението. Зависи от износване, натрупан нагар, състояние на свещите и още няколко неща. Затова методът с пробата е най-добър.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот stefan4o » Сря 25 дек 2019 11:19


Благодаря и на теб за включването. Прехвърлих темата набързо - да, действително питащият пита за вакуума на коректора, но не се дава отговор конкретно за това. Или поне с гоогле-транслатора не успях да навържа нещата.
centrovka.jpg

Ето подчертаното, което важи за EZ мотор при Пасат Б3, който е идентичен с моя PN.
Умувам и над тази схема по-долу - за двата регулатора. Аз защо съм останал с впечатление, че вакуумният регулатор започва да действа още при празен ход - понеже преди като сме тествали с уред се променяше центровката, когато се включваше и изключваше вакуум-регулатора с маркуча.


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1940
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот beuchat » Сря 25 дек 2019 16:22


И аз съм на мнение,че със заводската настройка на делкото няма да си доволен от динамиката на газ.Аз карам така и не съм въобще очарован.Колата на газ е много спъната без значение дали са и отвити или завити крановете,но пък за сметка на това на бензин работи добре,като и врътна ключа и пали веднага без да се замисли.


lubo_Y10
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
Автомобил: lancia y10 golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот lubo_Y10 » Сря 25 дек 2019 16:46


На16 гр без маркуч ще запали само на дърпане с мин 50 км час.На голф молф не знам белезите кви градуси са но принципа е ;правиш искрата да прескача на между 5 и 10 градуса а вакума и центробежния на колко градуса в минус връщат центровката не е работа на секи./ константна величина/ , нямат регулировка.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот stefan4o » Сря 25 дек 2019 17:35


Вакуумът не връща към закъснение. Той само добавя предварение. Когато няма наличие на вакуум - просто не сработва и лостът не мести нищо. Иначе ми е ясно, че не се регулират, просто ми беше интересна схемата - понеже съм виждал с очите си, че вакуум-регулаторът си добавя няколко градуса отгоре при празен ход, а на схемата е дадено да сработва чак след 2000 об/мин, което ми е малко странно.
Реално имаш едно предварение - статично, базово или както искаш го наречи, което е Х градуса за даден автомобил. Въз основа не него вече с помощта на тези два регулатора при карбураторните коли ъгълът на изпреварване в различните режими варира в някакви граници, като в крайната си точка достига 35+ градуса.


lubo_Y10
Мнения: 233
Регистриран на: Пон 04 май 2009 19:29
Автомобил: lancia y10 golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот lubo_Y10 » Сря 25 дек 2019 21:13


Ми това е.


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Центровка на запалване - VW Jetta 1.6PN

Мнениеот batVenci » Сря 25 дек 2019 22:31


Горната таблица е леко заблуждаваща, като се гледа графиката на вакуум регулатора, спрямо оборотната скала. Трябва да се гледа по долната скала, на милиметри живачен стълб. Затова е заблуждението, че вакуум регулатора се включва при над 2000 оборота...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bai Tisho, railfan и 96 госта