Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Аз лично смятам, че темата е уместна. Аз също съм си направил кабелите по подобен начин преди 3-4 години, но не с резба а с клеми с болтче. Точно защото е проблем и риск да се направи резба. Кербовката ако е направена добре, в смисъл с добри клещи и от опитен човек, със спазване на подходящи сечения на проводника спрямо диаметъра на кабелната обувка е надеждна електрическа връзка.
Според мен 1.5мм2 е малко. Токът е 20А (около) в началото, но за секунди спада и се стабилизира на около 12А, което пак не е малко. Говоря за една свещ.
Според мен 1.5мм2 е малко. Токът е 20А (около) в началото, но за секунди спада и се стабилизира на около 12А, което пак не е малко. Говоря за една свещ.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Колега и с 1.5 мм2 няма проблем не е тънък. За справка разгледай таблицата която ще прикача. Тя е за медни едножилни проводници.Отнася главно към електро инсталаций и променливо напрежение, но е за активни консуматори и cos f 1.
1,5 мм2 едножилен меден проводник издържа 15,9А при 17 метра дължина на проводника и това е при 3% загуби. Аз използвам 1.5мм2 многожилен макс 20см . А относно инструмента с който са кербовани обувките - кербовъчни клещи knipex.
П.П и все пак който реши да си прави така подгрева и се притеснява за кабела,че е тънък, нека сложи 2,5мм2 не е проблем.
1,5 мм2 едножилен меден проводник издържа 15,9А при 17 метра дължина на проводника и това е при 3% загуби. Аз използвам 1.5мм2 многожилен макс 20см . А относно инструмента с който са кербовани обувките - кербовъчни клещи knipex.
П.П и все пак който реши да си прави така подгрева и се притеснява за кабела,че е тънък, нека сложи 2,5мм2 не е проблем.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
samo ra4na na zavoite написа:1,5 мм2 едножилен меден проводник издържа 15,9А при 17 метра дължина на проводника и това е при 3% загуби.
Залагам 60 стотинки, че нямаш абсолютно никаква представа тези 3% какво представляват


Ще ти подскажа малко - Гледаш грешна таблица

- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Хаха заложи повече колега. Тези 3% си ги пише в таблицата на кое са. Ако искаш погледни колко са дебели оригиналните кабели на инсталацията на колата и си направи сам изводи. 

- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
То всичко си пише в таблицата, ама ти не разбираш какво пише. Ако разбираше, нямаше да ти е нужна таблица за да изчислиш загубите.
ПП Знаеш ли защо електроенергията се пренася на далечни разстояния с много високи напрежения, защо от ТЕЦ-а не тръгват 230В, а 230кВ
ПП Знаеш ли защо електроенергията се пренася на далечни разстояния с много високи напрежения, защо от ТЕЦ-а не тръгват 230В, а 230кВ

- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Темата е ,кой как е решил проблема със свещите- а ,не,кой ,колко разбира от токове.
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
(bubsa) написа:В Порше оригиналния кабел струва 75лв с отстъпката.Не виждам смисъл от подобни експерименти при положение,че се сменява и не се пипа повече докато е кола.
Само не можах да схвана,защо се продава без букса та се наложи да снаждам кабелите и да използвам старата.
Можеш ли да ми поръчаш два броя на тази цена.
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Не вярваш ли?Даже 74 беше.
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
За помпа дюза е 100 лева.За роторните помпи е 125.Искаш да кажеш, че ще ползваш 25% отстъпка ли?
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
ktamen написа:То всичко си пише в таблицата, ама ти не разбираш какво пише. Ако разбираше, нямаше да ти е нужна таблица за да изчислиш загубите.
ПП Знаеш ли защо електроенергията се пренася на далечни разстояния с много високи напрежения, защо от ТЕЦ-а не тръгват 230В, а 230кВ
Не ме питай аз какво знам ,а кажи какво знаеш ти по темата кое, защо , как и кога?
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Пет 16 фев 2018 19:56
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003г
- Местоположение: София
Re: RE: Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Може и повече да ползвам.Имам комшия на висока длъжност в порше.golfmk1 написа:За помпа дюза е 100 лева.За роторните помпи е 125.Искаш да кажеш, че ще ползваш 25% отстъпка ли?
Питах го.Той провери и отидох и си взех кабела от негово име.
- ktamen
- Мнения: 6362
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
samo ra4na na zavoite написа:
Не ме питай аз какво знам ,а кажи какво знаеш ти по темата кое, защо , как и кога?
Аз вече ти написах каквото знам по темата - Кабелите са твърде тънки!
Водния дух1 написа:Темата е ,кой как е решил проблема със свещите- а ,не,кой ,колко разбира от токове.
И ако се подпали колата заради това решение на проблема

- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Не се карайте момци. Принципно наистина е по-добре да е 2.5 квадрата, но като няма и 1.5 ще стане , само нека е със силиконова изолация ( и двата варианта е по-добре да е с такава ) .
Ще правя на познат кабелите към края на месеца , ще видя да щракна някоя и друга снимка . Има едни кабелни съединителни накрайници, много подходящи за целта , става много добре с тях. Не се налагат резби , нищо да се прави, стои стабилно в/у свещите и не излизат без дърпане.
Ще правя на познат кабелите към края на месеца , ще видя да щракна някоя и друга снимка . Има едни кабелни съединителни накрайници, много подходящи за целта , става много добре с тях. Не се налагат резби , нищо да се прави, стои стабилно в/у свещите и не излизат без дърпане.
- samo ra4na na zavoite
- Мнения: 883
- Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
samo_pechka написа: Има едни кабелни съединителни накрайници, много подходящи за целта , става много добре с тях. Не се налагат резби , нищо да се прави, стои стабилно в/у свещите и не излизат без дърпане.
Колега ,ако говориш за тези обувки правил съм и с тях. Става ама... де да знам. По-нестабилно е от резбата.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Как реших проблема с разпадащите се кабели за подгревните свещи.
Да, с такива и се слага по едно парче от гумен маркуч подходящ размер нанизан . Уплътнява се допълнително мястото и стои един вид по-стегнато там.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта