Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
darknessevil
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
Автомобил: Passat B6 DSG 2009
Двигател: CBBB 170hp
Местоположение: София

Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот darknessevil » Вто 07 яну 2020 11:34


Здравейте, колеги,

Въпросът (или въпросите) могат да бъдат разхвърляни по различни теми, но реших да пусна тук. Както е ясно от заглавието - ситуацията е следната:

- Passat B6, комън рейл 170 коня с DSG 6 кутия
- премината "дизелгейт" кампания за намаляване не емисиите
- среден разход градско за Декември 2019 - 11,3 л. / 100 км.
- наличен и работещ DPF - лятото регенерира на около 200 км., зимата по-рядко

Питането е следното - има ли някой, който надеждно може да пипне софтуера на ДВГ и АСК в положителна насока? Търси се не агресивен ремап, а по-скоро оптимизация на поведението на автомобила (някоя друга к.с. отгоре ще е ок) - от прочетеното знам, че дизелгейт софтуера води до по-чести регенерации, завишен разход и леко спъване на автомобила. За съжаление не съм имал възможността да карам без него. Също така не знам дали има смисъл да се наливат официални ъпдейти за ДСГ-то или по някакъв начин да стане малко по-пъргава - казвам го от гледна точка на това, че сменя предавки на доста ниски обороти (под 2к) ... сякаш на мен ми е по-комфортно, ако сменя в по-високи обороти - да кажем около 2к или съвсем малко над.

Идеи и предложения? :gruebel




Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 283
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот deodriver » Вто 07 яну 2020 20:30


Бих препоръчал AdlerAuto в Годеч.Те ги оправяха колите след дизелгейт.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот dispatch » Вто 07 яну 2020 20:56


Колега, ако минеш такава процедура, не забравяй после да напишеш резултата :-)


Потребителски аватар
darknessevil
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
Автомобил: Passat B6 DSG 2009
Двигател: CBBB 170hp
Местоположение: София

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот darknessevil » Вто 07 яну 2020 22:21


За АдлерАуто знам, но съм чел дооста смесени мнения. По-интересно ми е дали има някой, който евентуално е минал през въпросните промени.

@dispatch, виждам в профила ти, че си описал същия двигател. Какво е положението при теб?


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот dispatch » Сря 08 яну 2020 11:03


И моя е минал дизел-гейт... регенерациите са на около 250км. Разхода сега като се застуди мина 10/100 градско; извънградско го докарвам на около 5,5 - 5,7, като карам със 100 - 110км/ч.
ДСГ-то има предимства и недостатъци, като предимствата сякаш са повече. Със заводски софт е. Дразни ме и мен ранното превключване... особено в града като на 60 ми включи 5та и върви на 1200 оборота... и подавам газ и нищо; подавам още газ - 3-та и се изстрелва, което пак не е добре. Та в общи линии прави неща несъвпадащи с моите виждания. На ръчен режим е добре, но като спра и тръгна трябва да съм доста бърз със перата, че бързо утива на 4000 оборота на първа.
Вероятно с по-новите софтуери нещата са по-добре.
За сега не мисля да търся вариант за връщане на софтуер преди дизел-гейт, че ми предстои смяна маховик и съединител, почистване мехатроник... смяна датчик температурен на ДПФ-а (EGT B1/S3). Истина е изглежда, че меховик и съединител на тези кутии (02Е) карат по 300к км.


Потребителски аватар
darknessevil
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
Автомобил: Passat B6 DSG 2009
Двигател: CBBB 170hp
Местоположение: София

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот darknessevil » Сря 08 яну 2020 14:22


На колко км си в момента, колега? Има ли причини/признаци, които те накараха да сменяш датчика на ДПФ-а?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3926
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот Andonov » Сря 08 яну 2020 14:32


Всички автоматици на D се стремят да превключват на възможно най-ниски обороти, с което се намаля разхода, респективно вредните емисии, а вие искате да включат на по високи обороти.
Ами карайте си ги на DS и ще включват на по високи обороти.


Потребителски аватар
darknessevil
Мнения: 216
Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
Автомобил: Passat B6 DSG 2009
Двигател: CBBB 170hp
Местоположение: София

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот darknessevil » Сря 08 яну 2020 15:13


Да не се отклоняваме от темата, моля. Не съм сигурен дали тук беше правилният раздел или щеше да е по-добре в Дизел. Модераторите нека преценят, ако е нужно - да я преместят.


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот dispatch » Сря 08 яну 2020 15:18


darknessevil написа:На колко км си в момента, колега? Има ли причини/признаци, които те накараха да сменяш датчика на ДПФ-а?


На 298к реални. Сензора не съм сменял още, че чакам ред за "Бокса". Като цяло може да се смени и на улицата, но аз ще го комбинирам с подмяната на останалите неща дето за смяна. Иначе от време на време ми набива грешка, като индикацията е мигащ подгрев. От известно време взема все по-често да го прави.
Трудно ми беше докато разбера кой точно от трите е, но с малко ровене (четене)... тестове с VCDS-a... го разбрах кой е. Във VCDS при мен го изкарва на канал 101, като показва стойност 930 градуса, а на самата банка пише: Prior Catalitic Converter; а всъщност се намира точно между катализатора и ДПФ-а (те са в едно тяло).

Andonov написа:Всички автоматици на D се стремят да превключват на възможно най-ниски обороти, с което се намаля разхода, респективно вредните емисии, а вие искате да включат на по високи обороти.
Ами карайте си ги на DS и ще включват на по високи обороти.


Знам, че е така :-)


Потребителски аватар
giotto
Мнения: 58
Регистриран на: Чет 22 юни 2006 16:03
Автомобил: VW Passat B7 Variant
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Re: Passat B6 2009 CBBB DSG - дизелгейт корекция

Мнениеот giotto » Вто 11 фев 2020 16:38


Аз съм с Б7, CFFB, DSG. Минах процедура по даунгрейд и ремап при Пепино. Изключително доволен съм от резултата. Точно както ти каза - неагресивен ремап, целеше се оптимизация на поведението на двигателя и скоростната кутия.
След ремапа колата стана коренно различна като поведение в положителна посока. Регенерацийте не ги усещам, намалели са поне с 50% според мен. Минават много по-бързо и ненатрапчиво.
Скоростите се сменят много адекватно и по-бързо (не по-рано, по-бързо).
Въртящият момент се разгръща постепенно в по-голям диапазон от обороти. Няма го (или поне е сведено до минимум) замислянето когато настъпиш педала при изпреварване - просто колата тръгва и върви. Изпреварва се с лекота.
Двигателят е много разтоварен - не се усеща да се мъчи. Няма ръмжене във високи обороти. Тествал съм я на продължително изкачване на прав участък - на 6-та поема, не сваля 5-та, като набирането е осезаемо без затормозяване на мотора.
Според усещането ми са се повиши и нютоните и конските сили, но не прекалено много. Предполагам с около 30-40 нютона и с около 20-30 коня.

Изключително ти препоръчвам Пепино за тази процедура ако си решил да я правиш.
Разликата преди-след е доста явна и осезаема.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта