Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Здравейте колеги,незнам дали пиша на правилното място.Карам Пасат 1.9 ТДИ 110 кон.1999 год.Имам проблем със него вече 2 година и незнам какво да го правя на косъм съм да го разкарам.След дълго обикаляне по сервизи и разни набедени майстори.Та проблема е следния във движение колата след около 2500 оборота забива и изпада в някакъв авариен режим.Няма мошност.След гасене на двигателя и отново запалване колата се оправавя до следващото вдигане на 2500 оборота.Сменял съм вакум клапан и вакум маркучи.По думите на тъй наречени маистори всичко друго било наред.Моля ако някой е имал подобен проблем нека сподели ще му бъда благодарен.
Последна промяна от Spas на Пон 24 фев 2020 15:19, променено общо 1 път.
Причина: Вече си на правилното място.
Причина: Вече си на правилното място.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Каква грешка записва?
Re: Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Последния път беше това със вакум клапана несъм много в час с тия работи.Както писах преди това смениха го уш се оправи ама уви.От тогава не съм ходил да е гледат просто защото ми писна да ме карат да сменям здрави части.
Re: Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Колеги никой ли не се е сблъсквал с подобен проблем?
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7641
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Трябва диагностика в движение зада се определи точно. По описанията ти прилича на пренадуване. Вероятно е задръстена геометрията със сажди. Оправя се с 2 3 часа магистрално каране над 3000об/мин. Или сваляне и ръчно почистване на геометрията.
-
- Мнения: 610
- Регистриран на: Пет 12 окт 2007 7:07
- Автомобил: VW GOLF 7 SPORTSVAN
- Двигател: 2015
- Местоположение: Plovdiv
Re: Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Преди време ( същия Пасат) имаше същите симптоми - оказа се спукан маркуч от турбо пътя. Най-горе една гумена връзка дълга около 60-70мм, спукана от долната и страна.
Препоръчвам преглед на всички гумени съединения от турбо пътя
Успех!
Препоръчвам преглед на всички гумени съединения от турбо пътя
Успех!
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Като почнеш с преглед на турбопътищата не е лошо да провериш и вакум маркуча който влиза в компа дали не с нарушена цялост или пълен с масло!
За ЕГР клапата не казваш нищо....
Споменатите симптоми отговарят на зацапана геометрия и пренадуване на турбината. Пробвай да размърдаш лостчето където се свързва със актуатора, с подходящо свита на кука стоманена тел се размърдва успешно и ако има проблем със зацапана геометрия се хваща веднага!
За ЕГР клапата не казваш нищо....
Споменатите симптоми отговарят на зацапана геометрия и пренадуване на турбината. Пробвай да размърдаш лостчето където се свързва със актуатора, с подходящо свита на кука стоманена тел се размърдва успешно и ако има проблем със зацапана геометрия се хваща веднага!
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Чет 25 мар 2010 18:42
- Автомобил: passat
- Двигател: 1.9 tdi afn 1998
- Местоположение: veliko tarnovo
Re: Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Според мен е зацапана геометрията и като го напънеш пренадува и влиза в авариен режим. Има един дебел маркуч око 10-на сантиметра който е над двигателя ако е спукан съска здраво така че ако е от него ще го чуеш няма начин.Друг е въпроса с тънките вакумни маркучета , много често се сцепват в основата си от двете страни и не става нужния вакум. И аз имах такъв проблем преди 4-5 години и се разминах тънко само с пръскане в студената част на турбината със вд-40. Най-вероятно беше по зацапана геометрията но както един колега по горе беше писал се оправи с магистрално каране. На висока предавка го караш да кажем на 5-та със около 60 км и даваш постепенно газ но не изведнъж и доколкото може и караш продължително време да изгори нагара от лопатките на турбото.
- samo_pechka
- Мнения: 8352
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Не са малко причините за забиване. Поне на пасат е турболана на лесно място и се смъква лесно.
За всеки случай си провери и какъв е вакуума ( колко е вакуума, дали е достатъчен ) .
Тоз който го смъква , да види дали ти затваря плътно ЕГР-а ( затапи го дори най-добре ) и вижте да не е затлачен смук.колектор и портовете в тиквата.
И тия коли не са подходящи за каране на къси разстояния и предимно градско. На всеки 60-70км, да излиза навън за поне 30км каране и то не баберската с извинения , няма какво чак да ги коткате толкова.
За всеки случай си провери и какъв е вакуума ( колко е вакуума, дали е достатъчен ) .
Тоз който го смъква , да види дали ти затваря плътно ЕГР-а ( затапи го дори най-добре ) и вижте да не е затлачен смук.колектор и портовете в тиквата.
И тия коли не са подходящи за каране на къси разстояния и предимно градско. На всеки 60-70км, да излиза навън за поне 30км каране и то не баберската с извинения , няма какво чак да ги коткате толкова.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Вто 14 апр 2009 11:46
- Автомобил: vw passat b5
- Двигател: AFN 1997 година
- Местоположение: Bulgaria
Re: Пасат В5 - 1,9 тди, AFN - Проблем със вървенето
Здравейте,
Същия проблем го имам и аз. След изчистване на геометрията и смяна на вакуум клапан, продължава да ми забива. Доста неприятно. Моля помогнете за разрешаване на проблема.
Същия проблем го имам и аз. След изчистване на геометрията и смяна на вакуум клапан, продължава да ми забива. Доста неприятно. Моля помогнете за разрешаване на проблема.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта