Искам да засилия пасатчето , знам има много писано обаче моя проект е следния -190-210 коня възможно бюджетно ,да не пуши ядски много, в ниските да не умряло колата е за ежедневка . А частите които мисля ще са следните -
Гт1752 хибрид или BV43 от 2.0тди,(1749ВА мислех обаче няма да изкара толкова),интейк от 131пд,челен кулер 550х140х57 (нещо по спомен така бяха размерите)възможно да е скрито вътре в бронята. Разпръсквачи 0.230, и една настройка . Обаче имам въпроси - съединителя ще трябва твърд то е ясно обаче ще държи ли тея коне ? Или трябва друг?,11 бутало ще трябва ли? Челния кулер с пътищата горе долу колко ще струва ? Струва ли си като сменя съединителя и да намеря ск. кутия от AWX 5ст по-дълга? Може ли с друго турбо да не е с много преправяне (2052,2260?) и бв43 или 1752 до колко бара може да се надуе 1.4-1.5?, при тези постигнати коне трябва ли да се смени друго , разпръсквачите може ли от алиекспрес( но по добре от бг да купя)? Колеги дайте съвети моля
Пасат б5 афн - засилване мнения !
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !

100% отгоре желана "мошност" означава да спиш под колата ( постоянни проблеми ) и да си "платиш" още един пасат, че и отгоре .
Щото има неща неописани , за да се вдигнат конете безпроблемно толкова, темата е сериозна за толкова к.с. и не е за всеки. налагат се хардуерни промени , по мазане ( доп.охладител ) по чарколя на маторетката, други болтове на тиквата и т.н. и т.н.
Голям филм. Разходите за много мощност растат в геометрична прогресия.
Ще пускаш тема подир тема кво се е скапало и що тъй прай кошарата .... Накрая ще я продадеш за без пари или на части, абе....
Карай си колата, животът е къс, гони мацките там :D
Като искаш кола с 200 коня, продай тая, понади парите дет ще ги дадеш за тунек с неясен резултат и приключваш.
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
Прав си колега , сега има чип колата , обаче искам още ,най-добре смукател и турбо от 131пд , 0.216 пръскалки и пак настройка .
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
Тя ПД130/150 не е ясно колко ще изкара на 200 коня с 10 минути на пълен газ на магистралата, той АФН ще прави 200 коня, печка не му обеснявай нека я даде на купчината.
Колега по силните тди-та верно че са ПД ама имат различия дори да изглеждат еднакви, коляновия вал е с по големи шийки, съответно биелите и те са по силни, самите бутала имат разлики, болтове на главата са с по-голяма якост на опън, степента на сгъстяване е различна, топлообменника на маслото е по голям и още куп други неща.
0.216 дюзи са малки са 200 коня, поне 0.240 и 11мм помпа, бв43 ще ти изкара 200 коня, но не държи на по голяма температура от Гаретското. Хибрид на основата на V/VA с 52мм компресор за 200 коня забрави, турбинната част е прекалено малка, най добре е да се разтърже чугуна и да се сложи VB турбинна перка и целия охлюв от 2052в с компресора му. ГТБ1756вк също е добър вариант. 3 баров сензор ще ти трябва, със съединитела при АФН не знам как стоят нещата
Колега по силните тди-та верно че са ПД ама имат различия дори да изглеждат еднакви, коляновия вал е с по големи шийки, съответно биелите и те са по силни, самите бутала имат разлики, болтове на главата са с по-голяма якост на опън, степента на сгъстяване е различна, топлообменника на маслото е по голям и още куп други неща.
0.216 дюзи са малки са 200 коня, поне 0.240 и 11мм помпа, бв43 ще ти изкара 200 коня, но не държи на по голяма температура от Гаретското. Хибрид на основата на V/VA с 52мм компресор за 200 коня забрави, турбинната част е прекалено малка, най добре е да се разтърже чугуна и да се сложи VB турбинна перка и целия охлюв от 2052в с компресора му. ГТБ1756вк също е добър вариант. 3 баров сензор ще ти трябва, със съединитела при АФН не знам как стоят нещата
-
- Мнения: 238
- Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
- Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
- Двигател: AFN-BMP
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
Колега , то ясно ама един колега има г4 110кс сега е 260-270кс и то без 11мм бутало , не са сменени бутала , аз търся 190-200коня ти ми говориш за бутала температура , да знам прав си обаче тоя с 260 коне не сменя тези части дето ти казваш и виждам че кара всеки ден , на мен повече ще ми боли ако хвърля повече пари от него а накрая 70-80кс по-малко
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
Дори 11мм бутало е малко за 270 коня, ако изобщо е толкова в което се съмнявам, налягането много пада с такива огромни разпръсквачите. А долнището съм 99% сигурен че е от ПД130/150. Буталата не се сменят, не си прочел правилно, но биелите ще станат на лъкове с тоя въртящ момент. Само не знам със съединитела какво прави.
Има един пич от Русе който пишеше в дизел форума, той има сеат Толедо АФН което е на тези коне и преди разговарях често с него и Толедо то беше с долнище от ПД мотор, биелите бяха някакви ковани, разпръсквачите поне 0.300ум и 12мм помпен елемент. Турбото беше хибрид на основата на Гтб2260вк с 65мм компресор. Подобренията бяха много и съм забравил
Има един пич от Русе който пишеше в дизел форума, той има сеат Толедо АФН което е на тези коне и преди разговарях често с него и Толедо то беше с долнище от ПД мотор, биелите бяха някакви ковани, разпръсквачите поне 0.300ум и 12мм помпен елемент. Турбото беше хибрид на основата на Гтб2260вк с 65мм компресор. Подобренията бяха много и съм забравил
Пасат б5 афн - засилване мнения !
За 200 кс взимаш едно ГТБ 1756, заварявате го на колектор, дюзи 0.260, задължително елемент 11 мм, после генерация, кулер (пътищата може и да ги нагодиш да са заводските), 4 баров мап, хубаво ще е и вал от SDI да сложиш... После идва най-тънкото - кой да я настрои. Съединителя - в Шумен пращаш демпфера да го заварят и слагаш Закс Performance притискател и няма да имаш ядове. Надуваш на 1.8-1.9 и ще извадиш 200-210 к. Някъде към 3500 ми излезе всичко, защото знам, че и това ще питаш, макар и с 2056. Ако е сглобена и настроена добре, ще кара.
Проблемите, които ще ти се появят краткосрочно:
1) Ще ти избият всички гарнитури от голямото налягане и целия мотор ще се олее с масло (защото съм убеден, че нямаш намерение да ги ревизираш предварително) - капак на клапани, картер, семеринги и т.н. Почва да надува масло от къде ли не.
2) Ще ти се разтропа кутията;
3) Към 380 нм почват да се чупят карета.
4) Задържиш ли над 180 км/ч за 3-4 мин ще духнеш гарнитурата на главата, защото е на 500- 600 000 км и болтовете не са смятани за такива натоварвания.
5) Разход - около 12 градско София, ако даваш газ чат-пат.
И още много неща. Докато не кривнеш някоя биелка. [emoji1]
Проблемите, които ще ти се появят краткосрочно:
1) Ще ти избият всички гарнитури от голямото налягане и целия мотор ще се олее с масло (защото съм убеден, че нямаш намерение да ги ревизираш предварително) - капак на клапани, картер, семеринги и т.н. Почва да надува масло от къде ли не.
2) Ще ти се разтропа кутията;
3) Към 380 нм почват да се чупят карета.
4) Задържиш ли над 180 км/ч за 3-4 мин ще духнеш гарнитурата на главата, защото е на 500- 600 000 км и болтовете не са смятани за такива натоварвания.
5) Разход - около 12 градско София, ако даваш газ чат-пат.
И още много неща. Докато не кривнеш някоя биелка. [emoji1]
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
Карах около 200кс AFN на Б5 и за да стане здраво не беше никак евтино. Промените бяха следните:
1) Бутала от 2.0 8V мотора.
2) Турбо GTB1756VK с правен колектор.
3) Разпръсквачи .240mm (някакви италиански и маркови бяха), помпа с 11мм елемент.
4) Маховик и съединител на 240мм със 6 степенна кутия (не влизат в 5 степенната).
5) Вал dbilas от най-рошавият за тоя мотор.
6) Генерация на 63мм.
7) Шпилки ARP (че болтовете не държаха на тоя зор).
8) Май и клапаните на главата бяха по-големи.
9) Правена филтърна кутия, че заводската не ставаше за това турбо.
10) Тунинг по климатика (друг компресор и custom стойка за него), че компресора пречеше на стартера на 6 степенната кутия.
С по-горният сетъп колата извади по спомен малко над 180кс на колелата без абсолютно никакъв пушек и се кара 50 000км само със смяна на маслото. Като мощност можеше и още, ама почваше да става рисково за маховика, съединителят и турбото.
Иначе с 5 степенната кутия карах със 228mm съединител Sachs Performance и градското каране беше доста неприятно.
Колата я няма от няколко години, че влезе централно в един стълб. След удара блока беше счупен. При отварянето на мотора цилиндрите бяха перфектни. Преди това 2 пъти бях правил ремонти там на по-малко коне.
Та ако искаш много коне и да не спиш под колата се приготви за сериозна инвестиция. Дотолкова сериозна, че ще ти излезе по-евтино да си вземеш нещо с подобно купе и по-голям мотор.
1) Бутала от 2.0 8V мотора.
2) Турбо GTB1756VK с правен колектор.
3) Разпръсквачи .240mm (някакви италиански и маркови бяха), помпа с 11мм елемент.
4) Маховик и съединител на 240мм със 6 степенна кутия (не влизат в 5 степенната).
5) Вал dbilas от най-рошавият за тоя мотор.
6) Генерация на 63мм.
7) Шпилки ARP (че болтовете не държаха на тоя зор).
8) Май и клапаните на главата бяха по-големи.
9) Правена филтърна кутия, че заводската не ставаше за това турбо.
10) Тунинг по климатика (друг компресор и custom стойка за него), че компресора пречеше на стартера на 6 степенната кутия.
С по-горният сетъп колата извади по спомен малко над 180кс на колелата без абсолютно никакъв пушек и се кара 50 000км само със смяна на маслото. Като мощност можеше и още, ама почваше да става рисково за маховика, съединителят и турбото.
Иначе с 5 степенната кутия карах със 228mm съединител Sachs Performance и градското каране беше доста неприятно.
Колата я няма от няколко години, че влезе централно в един стълб. След удара блока беше счупен. При отварянето на мотора цилиндрите бяха перфектни. Преди това 2 пъти бях правил ремонти там на по-малко коне.
Та ако искаш много коне и да не спиш под колата се приготви за сериозна инвестиция. Дотолкова сериозна, че ще ти излезе по-евтино да си вземеш нещо с подобно купе и по-голям мотор.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
highline_4motion написа:Колега , то ясно ама един колега има г4 110кс сега е 260-270кс и то без 11мм бутало , не са сменени бутала , аз търся 190-200коня ти ми говориш за бутала температура , да знам прав си обаче тоя с 260 коне не сменя тези части дето ти казваш и виждам че кара всеки ден , на мен повече ще ми боли ако хвърля повече пари от него а накрая 70-80кс по-малко

То просто физически няма как да се изкарат , без промяна на помпения елемент.
Отделно: неприятно е да се кара кола на предно с толкова коне , без поне да е дифа с ограничено приплъзване. Дори съвременни коли със сходна мощност и на предно, постоянно се задействат разни системи и убиват всеки кеф... а тук говорим за кола на 20 и кусур години .
И със сликове да караш в сухо време, пак ще има проблеми в предаване на мощността, при ускорение и излизане от завой .
Да оставим настрана, че няма въобще нещо да устиска без сериозни хардуерни промени по мотор, скорости , окачване, спирачки.
П.п. прочети пак постовете на колегите. те поне са минали оттам. Аз не съм, но не защото не мога , а защото мисля трезво. Не мога да причиня над себе си такова издевателство .
А на твоят приятел.... не се връзвай на приказките му, надали е повече от 170 коня . И то с големи компромиси

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
За предно е факт. Пасата на 2ра тръгваше да превърта гуми направо и на 3та в завой, а беше с гуми 225/45/R17 и нямаше 200кс на колелата :) .
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
brum написа:За предно е факт. Пасата на 2ра тръгваше да превърта гуми направо и на 3та в завой, а беше с гуми 225/45/R17 и нямаше 200кс на колелата :) .
Моята е 173 на колела и при подходящи условия хвърля парчета гума на втора... иначе ако е мокро - 3-4-5 все тая, превърта си.
Последна промяна от IvanMan на Вто 10 мар 2020 13:31, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон нов "отговор"!
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение! Използвай бутон нов "отговор"!
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
Това да караш кола на предно с тая мощност и без ЕСП поне си е направо самоубийство, така може да те хвърли че няма и да се усетиш какво е станало. На моя голф му се прецака лентовия кабел и в момента няма ЕСП, беше валнало дъжд и тръгам да ускорявам от ускорителната лента да се включа в движението от трета предавка и така завъртя колелетата като дадох газ че се паникьосах, предницата тръгна на дясно към канафката и пуснах газта ама докато се успокоят колелетата мина още секунда поне. Та така щях да скоча в шанеца на прав участък при ниска скорост че щяха всички да ми се смеят, просто не очаквах да се форсира до прекъсвач на трета. А в завоите както колегите казват 4-5 превърта си а съм само 190 на вала, което е макс 170 на гуми.
На мен също ми минават размисли и страсти за още подсилване като на теб и си събрах хибридче 1752вб с охлюв и перка от Внт20 и разговарях с няколко мапера по въпроса и всеки ми казва че няма сигурни 200 коня на 1.9 мотор, може и да не и стане нищо, а може и още на диностенда да се счупи, а мотора е ПД150 и в крайна сметка така и не се престраших като видях напукани бутала на 220к.с
На мен също ми минават размисли и страсти за още подсилване като на теб и си събрах хибридче 1752вб с охлюв и перка от Внт20 и разговарях с няколко мапера по въпроса и всеки ми казва че няма сигурни 200 коня на 1.9 мотор, може и да не и стане нищо, а може и още на диностенда да се счупи, а мотора е ПД150 и в крайна сметка така и не се престраших като видях напукани бутала на 220к.с
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
valiosport написа:а мотора е ПД150 и в крайна сметка така и не се престраших като видях напукани бутала на 220к.с
АРЛ-а спокойно може да държи 300+, няма за какво да се притесняваш.
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 1017
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
Предела на моторите, които аз съм правил и видял, че са още живи са: тези с 110 коня до 220-240 кс; тези с 150 коня - над 300-320 коня (тези числа важат за здраво преправен хардуерно автомобил + софтуер; с частичен хардуер + софтуер, нещата са по-надолу, като стойност).
Всичко това, обаче не е евтино и ако говорим за стари мотори на по 500-600 хиляди, това е изключено. Горните цифри важат с нови части изцяло. Старото бутало не може да издържи на такова натоварване, въпреки че е изчислено за посочените по-горе числа (като ново), същото важи и за валове и глава. Затова се наблюдава напукване или пръскане на буталата, късане на валове и дефект по главата. Трябва здраво подобрение на охлаждането на водата и маслото, защото при това натоварване, маслото завира като вода. Стандартните бутала също понасят голямо допълнително усилие, ако са нови, за старите гаранция никаква. Но във всички тунинговани автомобили, се монтират усилени ковани бутала. Темата е дъвкана много пъти, но има доста успешно създадени автомобилни изчадия, които се движат и ако някои има възможност е хубаво да създаде нещо подобно.
Всичко това, обаче не е евтино и ако говорим за стари мотори на по 500-600 хиляди, това е изключено. Горните цифри важат с нови части изцяло. Старото бутало не може да издържи на такова натоварване, въпреки че е изчислено за посочените по-горе числа (като ново), същото важи и за валове и глава. Затова се наблюдава напукване или пръскане на буталата, късане на валове и дефект по главата. Трябва здраво подобрение на охлаждането на водата и маслото, защото при това натоварване, маслото завира като вода. Стандартните бутала също понасят голямо допълнително усилие, ако са нови, за старите гаранция никаква. Но във всички тунинговани автомобили, се монтират усилени ковани бутала. Темата е дъвкана много пъти, но има доста успешно създадени автомобилни изчадия, които се движат и ако някои има възможност е хубаво да създаде нещо подобно.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат б5 афн - засилване мнения !
Преди време приказвах с един от ''големите'' по VAG в България по повод чипосването и човека ми каза,че повече от 30-40% вдигане на мощността си е ''руска'' ролетка.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ognqn и 44 госта