Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Здравейте колеги.От доста време насам турбото ми създава проблем предполагам е от разбита средна част.Има масло по турбо пътищата,кулера и всмукателния колектор.Реших да го подменя с друго което е втора употреба.Поръчах турбина и я смених и от тук се появи другия проблем.Колата започна да пуши сив пушек като е под натоварване и забелязах че и хвърля масло през ауспуха,цялата задна броня и стъкло са в капки масло.Въпро са ми е в новата турбина ли е проблема или се е получило съвпадение с някакъв друг проблем.Колата е пасат б5 1.9 110кс AFN,турбината е VNT15
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Това турбо е по-зле от твоето.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Ами не знам честно казано.С това турбо колата има по добра тяга,с това което беше,беше по тромава и се чуваше по силно свистене от лопатките,но не бараше маслото за 10000 км от смяна до смяна съм доливал не повече от 0,500 грама масло.А сега с това турбо като си видях задницата на колата не ми се мисли....
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7912
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Измихте ли кулера и турбопътищата при смяната?
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Ново/старо си сложил подозирам, не се ли запита защо го продават, то ако е било хубаво са щяли да си го държат.
Сега го сваляш, разглабяш и сипи масло в средната част и го остави да престои да видиш как ще омаже перките.
След малко ще слеза до мазата да ти снимам моето
Сега го сваляш, разглабяш и сипи масло в средната част и го остави да престои да видиш как ще омаже перките.
След малко ще слеза до мазата да ти снимам моето
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Исках да промия пътищата и кулера но бяхме на така да се каже "полеви условия" на един плитък канал в града,защото покрай тази карантина не ме пуснаха да си отида до селото на моя канал да си го направя.Колата в градски условия и да я мачкам не пуши толкова много но днес успях да излезна от града по служебни цели и на извънградско ми направи впечатление че до 100-110 км не пуши(изпушва само като се смачка газта),превиши ли 110 км започва да пуши дори и да не се мачка а леко да се ускорява.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Едва ли точно в момента на смяната на турбото се е случило нещо в мотора. Да не стане на салата мотора докато умуваш.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Не знам какво да правя....старото ли са си връщам,някое от двете да рециклирам ли.....
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Ето малко снимки от днеска понеже и аз съм на вълна турбини... След напълване на турбото с масло за няма и 2 минути веднага протича в студената част, след малко повече време и в топлата протича което не е нормално. Разглобих за оглед да погледна и на пръв поглед се вижда че оста е посиняла от прегряване и маслото е коксувало по сегмента и от там вече не оплътнява и влиза в горещата страна. Картиджа може да се рециклира, но не си струва като нов балансиран ротор на мелет е 300 лева.
Първо се слага бронзовата втулка, после това кръглото което държи втулката да не превърта, след това е лагера и опората.
На оста имаш сегмент който оплътнява да не изпуска масло в горещата част и вътре в самия картидж има зегерка която ограничава бронзовата втулка аксиално. Преди топлата перка има топлинна шайба.
Откъм студената страна има лагер в самия диск със сегмент, на мен точно от там ми изпуска и един пръстен с квадратен профил който оплътнява диска да не протича. След това е ясно перката влиза и се стяга гайката която е с лява резба.
Ако сте решили да правите хибридно турбо ви трябва охлюва, диска и лагера със сегмента, съответно и перката. След това ви трябва баланс, за по любознателнателните ще покажа как става, само че друг път.
Първо се слага бронзовата втулка, после това кръглото което държи втулката да не превърта, след това е лагера и опората.
На оста имаш сегмент който оплътнява да не изпуска масло в горещата част и вътре в самия картидж има зегерка която ограничава бронзовата втулка аксиално. Преди топлата перка има топлинна шайба.
Откъм студената страна има лагер в самия диск със сегмент, на мен точно от там ми изпуска и един пръстен с квадратен профил който оплътнява диска да не протича. След това е ясно перката влиза и се стяга гайката която е с лява резба.
Ако сте решили да правите хибридно турбо ви трябва охлюва, диска и лагера със сегмента, съответно и перката. След това ви трябва баланс, за по любознателнателните ще покажа как става, само че друг път.
- Прикачени файлове
-
- received_498028154435851.jpeg (60.31 KиБ) Видяна 4008 пъти
-
- received_207867333812433.jpeg (61.11 KиБ) Видяна 4008 пъти
-
- received_655415708360997.jpeg (70.99 KиБ) Видяна 4008 пъти
-
- received_2786523401460210.jpeg (74.39 KиБ) Видяна 4008 пъти
-
- received_815451638959403.jpeg (53.59 KиБ) Видяна 4008 пъти
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
С някакъв ремонтен комплект може ли да се оправи положението.При теб симптомите подобни на моите ли бяха за да разглобиш турбината.И казва че оста е посиняла,това от липса на масло ли се е получило или от недостатъче дебит.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Симптомите при мен бяха че пуши при палене особено и като я оставя да работи на празен ход и топла пак си пропушва. Аромата си е баш на масло. Свалих турбото и премерих оста с магнитната стойка, радиално 5 десети луфт.
Посиняването е от прегряване или недобро мазане.
Ремонтния комплект е към 100 лева, но оста е отделно към 100 и няколко лева, студената перка и тя е около 50 лева, ама баланса няма как да направиш, та по добре е да купиш нов балансиран картидж, геометрията трябва да провериш да не е крива, ако е крива и геометрия трябва.
Другото много важно е да промиеш или смениш тръбички те за мазане и оттичане на масло от турбото. Картетната вентилация ако е запушена ще прави голямо налягане в картера и от там влошава оттичането на маслото
Посиняването е от прегряване или недобро мазане.
Ремонтния комплект е към 100 лева, но оста е отделно към 100 и няколко лева, студената перка и тя е около 50 лева, ама баланса няма как да направиш, та по добре е да купиш нов балансиран картидж, геометрията трябва да провериш да не е крива, ако е крива и геометрия трябва.
Другото много важно е да промиеш или смениш тръбички те за мазане и оттичане на масло от турбото. Картетната вентилация ако е запушена ще прави голямо налягане в картера и от там влошава оттичането на маслото
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Клапана за газовете който е на капака горе го сменях скоро.Дългия маслопровод ми е ясен как се сваля,късия който е за оттичане към турбината го видях как е но не видях в другия край как е (може ли да се свали)
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Сваля се той е свързан за средната част на турбото, като свалиш турбото той остава на турбото ако развиеш долу от голяма гайка която се навива в блока. Аз мисля в кореселин да го накисна а дългия маслопровод го свалям и със спринцовка ще го мия с кореселин да престои.
Да клапана в капака, щом си го сменил е добре, внимавай с трите винта на геометрията, преди да ги развиеш ги кисни с вд40 и чукни по тях че ще се скъса или по лошо ще замажеш главите и няма развиване
Късия маслопровод за блока е с гайка номер 22 от там се развива и го сваляш със все турбото. После към средната част беше с две болтчета, не помня какъв номер, вътрешно са торкс, външно шестостен
Да клапана в капака, щом си го сменил е добре, внимавай с трите винта на геометрията, преди да ги развиеш ги кисни с вд40 и чукни по тях че ще се скъса или по лошо ще замажеш главите и няма развиване
Късия маслопровод за блока е с гайка номер 22 от там се развива и го сваляш със все турбото. После към средната част беше с две болтчета, не помня какъв номер, вътрешно са торкс, външно шестостен
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Да аз миналата седмица свалих двата болта (10мм външно) и маслопровода остана,просто нещо ми пречеше и не видях че и той е с гайка.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Ако не си наясно какво правиш, не се захващай сам. Средна част си купи на Мелет, тя е балансирана само я монтирваш, гайката която държи перката не се пипа на новата, щото мръднеш ли я край, баланса заминава, преди това развий трите винта на геометрията и огледай лопатките за криво, внимавай да не обърнеш гривната на геометрията, бележи я преди да я извадиш и с трите ролчици внимавай че падат. Ако е крива и геометрия трябва нова някъде около 150 лева беше на мелет.
Ако си решил сам да правиш ремонта ще слеза в мазата да ти наснимам и геометрията, само си намери звездогаечен 8 и 10мм и торкс Т20, хубав и здрав бит, че с геобразни е опасно
Ако си решил сам да правиш ремонта ще слеза в мазата да ти наснимам и геометрията, само си намери звездогаечен 8 и 10мм и торкс Т20, хубав и здрав бит, че с геобразни е опасно
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 84 госта