Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
- Lupender
- Мнения: 769
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Много интересна тема! И аз имах подобно усещане при сядане от чипнат ASV, който дори не е ПД, на 190 коня туинтурбо, но... наистина беше само усещане. Да, ASV-то в кордобата наистина се изстрелваше, но спираше след 3000... или поне забавяше, докато при туинтурбото го няма резкия старт, въпреки тръгването от ниските, но за сметка на това на магистралата нещата стават доста по-различни. В повечето мнения има резон, както и в обстоятелствата свързани с екологията - особено по отношение на цикловите порции, както е отбелязал колеката PzKpfW и времето за изгаряне, което е удължено + порция за изгаряне на твърдите частици. Това удължава целия горивен цикъл и съответно усещането за ряз се губи. Освен това по-новите автомобили имат електронно следене на въртящия момент, именно с цел да не се товари кутията (особено за автоматичните), от там идва усещането за по-плавно разгръщане на ускорението.
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Така. Взех кола. А4 В8 2.0 тди 143 к.с., карам го от две седмици и взех да му свиквам. В диапазона на оборотите, в които има най-голям момент (320нм при 1750-2500об.) колата е самолет. Вярно, педалът трябва да се рита малко повече, но си върви добре. Поразчетох се из чуждоезични форуми останах с впечатлението, че компютърът самостоятелно взима решение колко да подаде, като функция от скоростта, с която натискаш педала на газта и докъде го натискаш. Това "kick down" не било само израз, ами реален параметър на поведение на мотора. Пак казвам, такова впечатление добивам аз, може да съм се заблудил.
Обаче тази първа скорост ще ми пили нервичките. Супер спъната работа, трябва веднага да минеш на втора, а там оборотите падат доста и ако се наложи да се изстреляш на някое шибано кръгово, няма как да се случи. Освен ако не цедиш оборотите яко, с газ до дупка. Реално между първа и втора при нормално каране се получава едно задъхване, сякаш не са разчетени добре предавките в кутията. Това да изцепиш първа, да преминеш на втора и да продължиш да летиш ми се струва невъзможна работа.
Обаче тази първа скорост ще ми пили нервичките. Супер спъната работа, трябва веднага да минеш на втора, а там оборотите падат доста и ако се наложи да се изстреляш на някое шибано кръгово, няма как да се случи. Освен ако не цедиш оборотите яко, с газ до дупка. Реално между първа и втора при нормално каране се получава едно задъхване, сякаш не са разчетени добре предавките в кутията. Това да изцепиш първа, да преминеш на втора и да продължиш да летиш ми се струва невъзможна работа.
-
- VW експерт
- Мнения: 13365
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Купи бензинова. Щом търсиш такова усещане.
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Не е нужно. Имам още три коли, всичките на нафта. Знам какво търся и те уверявам, че дизеловия двигател може да го осигури.
- inspektora
- Мнения: 378
- Регистриран на: Пон 19 яну 2015 21:22
- Автомобил: Honda CR-V
- Двигател: i_ctdi N22A2 2008
- Местоположение: Варна
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
И аз имам подобна дупка между 2-ра и 3-та предавка на Хондата. Разликата в оборотите при еднаква скорост е около 1000-1100 об. Трябва да набера поне 3000 об. на 2-ра, за да поеме добре на 3-та.
Не вярвайте на митовете колко добри коли са Хондите. Всъщност има много недомислици по тях, сравнено с немските автомобили. Единствено статистиката за надеждността не може да се отрече.
Не вярвайте на митовете колко добри коли са Хондите. Всъщност има много недомислици по тях, сравнено с немските автомобили. Единствено статистиката за надеждността не може да се отрече.
Re: Динамика - помпа-дюза vs комън рейл?
Лек ъпдейт. Заиграх се с ваг-ком-а и настроих педала на газта на по-бърза реакция и колата на dynamic mode (нямам drive select и MMI, затова се наложи да влизам с кабела). Мисля, че има разлика, но не мога да кажа точно как и при какви условия, защото я тествах съвсем за кратко.
Освен вероятния повишен разход, какво въздействие има това по-динамично поведение на двигателя върху самия него, DPF-a, съединител, кутия и т.н.? Какво да очаквам, ако я карам така постоянно?
Освен вероятния повишен разход, какво въздействие има това по-динамично поведение на двигателя върху самия него, DPF-a, съединител, кутия и т.н.? Какво да очаквам, ако я карам така постоянно?
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 144 госта