Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Сам ще го правя,инструменти имам не е проблем.Като се вземе средната част тя идва ли си с големите О-пръстени които са за охльовите на топлата и студената част.Какво по точно да гледам на геометрията,къде да гледам за изкривявания.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Ето това е крива геометрия. Не гледай лопатките че едната е наляво надясно. Така е защото е махнат гривната от задната страна. Лопатките трябва да са напълно прави, а не под дъга. Дори лека да е дъгата турбото ще пренадува и ще се пръсне скоро. Почистваш геометрията идеално, измиваш топлия и студения охлюв и сглабяш геометрията. Като развиеш трите винта на геометрията отдолу има три дистанционни втулки, гледай да не ги загубиш. Изгледай това видео и ще ти стане ясно https://youtu.be/z0SvyPxay0Y
Само недей пипа регулировката на актуатора (тази кръглата бъчвичка), откача се от зегерката
Само недей пипа регулировката на актуатора (тази кръглата бъчвичка), откача се от зегерката
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Иван Златев написа:Сам ще го правя,инструменти имам не е проблем.Като се вземе средната част тя идва ли си с големите О-пръстени които са за охльовите на топлата и студената част.Какво по точно да гледам на геометрията,къде да гледам за изкривявания.
Не подценявам на никого уменията, сам да се справи с даден проблем. Но турбо в "домашни" условия.... само смяна на средна част.
Да разглобиш турбината, да я сглобиш и да се надяваш, че ще се мине без баланс...
Дефекти по вала на турбината се дължат основно от прегряване, неподходящо масло и лоша практика да се гаси колата непосредствено след по-яко каране.
При дизел трудно се прегрява турбо спрямо бензинови такива. Но каране с неподходящо гориво, с нещо подобно на нафта, със прекалено завишени примеси от рода на бензин , керосин, със скапани дюзи/разпръсквачи , със скапан /задръстен катализатор, с неправилен тунинг и т.н. довежда до проблеми с прегряване.
Натрупване на коксови отлагания по вала са "убиец" на турбините . Причините: неправилно масло, изчерпано откъм ресурс масло, прегряване, преждевременно гасене.
Успех с ремонта , най-добре смяна на средна част и ревизирана геометрия

-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Май това ще правя само средата ще взема и другите части които са от моята ще се почистят добре.Благодаря много за съветите и снимките.Има ли сайт от който мога да поръчам средната част.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Имаш лично съобщение.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Кое се прегрява трудно като 99% от тди-тата са чипирани, това за секунди стига 800+ градуса. Точно за едно вдигане на 200км/ч може да го прегрееш от пушещ софтуер
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Е аз съм посочил, че туниг може да бъде причина . Погледни ми предпоследното мнение.
На пасат и други с надлъжен АФН , турбото "прегрява" една идея маалко по-трудно при едни и същи условия спрямо автомобили с напречен АФН.
И чак 99%... малко ... супер пресилена цифра си е. Имам два АФН-а и двата са стокови. Поне за 5 ( ако не и 6) на пасат и ауди на познати и приятели знам, че и те са стокови. При твоето твърдение ще излезе, че от 707 коли, 7 ( моите 2 и на посочените приятели ) са стокови , останалите 700- чипирани... надали нали .
На пасат и други с надлъжен АФН , турбото "прегрява" една идея маалко по-трудно при едни и същи условия спрямо автомобили с напречен АФН.
И чак 99%... малко ... супер пресилена цифра си е. Имам два АФН-а и двата са стокови. Поне за 5 ( ако не и 6) на пасат и ауди на познати и приятели знам, че и те са стокови. При твоето твърдение ще излезе, че от 707 коли, 7 ( моите 2 и на посочените приятели ) са стокови , останалите 700- чипирани... надали нали .
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Аз тука не знам едно тди 1.9 което да не е чипосано. Пък това че е сток изобщо не значи че не може да му счупих турбото, сложи му уред и гледай да видиш че без зор 750 градуса ще стигнеш
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Аз пък знам само за едно чипосано тди от моите познати. А,това за счупването на турбото- има си прости правила ,които ако се спазват,турбото си държи доста време преди да се скапе.(ако въобще стане това)
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Ти и да ги спазваш, преди теб някой да не мислиш че ще трака пред блока да му истинело турбото, всеки бърза, пали още не са огаснали лампите включва на скорост и тръгва. А това че кара не значи че е добре, колата си върви не гори масло и си караме, моето и то беше така, върви на бургия, ама взе да ме дразни да опушва комшиите като запаля и се ядосах и го разглобих. На сеата скъса оста без никакви симптоми. На пежото уж перфектно беше, само за пренастройка на актуатора и като го качихме на баланс машината графиката беше като Стара планина а "уж" перфектно. А такава тъпа геометрия като на 1.6 хди не бях виждал, ама нямам снимка да покажа колко лимбезе е направена
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Не се сдържах и слезнах да си взема моята турбина която беше на колата,ще има разглобяване.Само да подготвая операционната кашони,найлони... и започвам.Ще кача снимки по късно.
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Както казах за снимките:
-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 22 авг 2010 14:18
- Автомобил: Passat b5 1999
- Двигател: TDI 19 110
- Местоположение: Пловдив
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Ти сигурен ли си , че това турбо е повредено? На мен ми изглежда добре. Не мога да видя от снимките как са лопатки и т.н. Като беше сглобено , провери ли колко е луфта във вала ?
Начин на проверка :
Та ако не опират перки в охлювите, те самите не са надрани, перките не са криви , било е наред.
Ако е имало масло по кулер, пътища , то явно е било напълно в рамки . А може и малко от ПЦВ клапана на капака да е пускал в повечко.
Начин на проверка :
samo_pechka написа:Аксиален- недопустим!
Радиален - лек. Начин на елементарна проверка: повдигаш леко вала ( гайката на перката ) последователно нагоре/надолу/встрани и завърташ , "подпре" ли перката в охлюва, дори и едва , едва , спираш с карането и ремонт .
Та ако не опират перки в охлювите, те самите не са надрани, перките не са криви , било е наред.
Ако е имало масло по кулер, пътища , то явно е било напълно в рамки . А може и малко от ПЦВ клапана на капака да е пускал в повечко.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Пасат б5 1.9 AFN пуши и хвърля масло след смяна на турбо
Пак огледах снимките, сякаш не намирам дефекти по лопатки и следи от масла. Сглоби го с чиста геометрия , ако трябва я притъркай на водна шкурка в/у стъкло. Огледай лопатките да не задържат и грам. Внимавай как слагаш гривната, в единия вариант няма работи коректно . Провери как е луфта по описания начин в мнението ми и ако е наред- слагай го.
А онова в момента полека лека може да си го разглобиш и да се занимаваш с него.
А онова в момента полека лека може да си го разглобиш и да се занимаваш с него.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта