Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1635
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот Кайзен » Пон 24 фев 2020 13:17


Не зная как имате желание и нерви да четете български драскачи. Да, това не са журналисти..

На последно място не е Дъстър, а Спортидж.
То не било разход на масло, а било омасляване по двигател и скоростна кутия.

П.п.: Шаран има същата отценка като Дъстър.




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот silent » Сря 26 фев 2020 19:45


Два от служебните ни дъстъри на по 150х.км нещо напоследък все нещо не им е наред ...и се премятат в сервизите та почвам да се замислям доколко нова кола е безпроблемна след 100х.км...като се имам впредвид че и част от служебните Куги след 100х.км страдат от раздатки скорости без да да напъвани в офроуд режим...та май нищо не е наред ....


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот niks76 » Чет 27 фев 2020 19:52


ще отклоня темата малко в друга посока-навремето бях се загледал по дъстър когато излязоха и бързо приключих с размишленията дали искам такова нещо..........
предпочитам да наблегна вниманието на автора на темата над друг акцент- споделям с подробности:имах едновременно МЛ,Х5,ТЕРАНО 2,ТЕРАКАН,САНГИОНГ,Чероки и ТУАРЕГ.(случката прави август месец четири години)жена ми я блъсна дъстър на кръстовището до затвора във Варна когато беше в туарег заедно със щерката,удар почти под прав ъгъл пред предно ляво колело на фв -резултат дясна предна гума на дъстъра беше почти до предната му седалка-скорост на дачията към 70км/час срещу 20 при туарега(пича излиза от нерегулирано кръстовище и не спазва предимство)равносметка-дъстъра ставаше за донор-отпред всичко беше леща,на туарега сменях радиатори ,броня и фарове,аербеци и табло..................
гранд черокито и туарега даже не ги и продавам ,макар че са в диапазона 2004-06г,но за дъстър не се сещам


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот инжектопляктор » Чет 26 мар 2020 13:34


Понякога е по добре колата да се деформира, отколкото удара да го поемеш ти целия. Ако беше нещо по стабилно може би и твоята щеше да е тоталка.


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 948
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот ssssl » Чет 26 мар 2020 17:16


Бе не е баш така. Разликата в теглото между двата автомобила е около 800 кила.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4230
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот nii » Чет 26 мар 2020 19:30


То по тая философия (американската) трябва всички да караме HUMMER H1 и Камаз
След като човека от Дъстера е излязъл жив и здрав след удар със 70, значи колата е добра откъм сейфти.
Дървена е отвсякъде, но за парите си е ОК.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот niks76 » Чет 26 мар 2020 20:16


човека от дъстъра не беше точно супер здрав......................но за жив ДА
п.п разликата в килограмите е почти тон,но хамър няма да си взема според американската логика


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот инжектопляктор » Чет 09 апр 2020 16:26


Чакай сега малко. Значи блъскаш предницата на колата където има греда и няма странично въздействане върху окачването и то кола с тон по-тежка странично в друга кола, на коятл й влязла гумата навътре. Където само един носач я държи и шарнир, а отгоре халтави макферсона, защото трябва да завива.
Нещо не ти е правилно сравнението. Ако те блъсна така и с 30 годишното ми ауди и ти ще хлътнеш странично.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6247
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 09 апр 2020 16:35


Той не блъска никой, него го блъскат. Дачията челно, туарега странично пред гумата.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10069
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот group® » Чет 09 апр 2020 19:43


За какво точно е спора?
Дъстера има толкова безопасност, колкото и доста от колиците, които се карат градско.
Да се сравнява с нещо повече е нелепо.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот niks76 » Чет 09 апр 2020 20:13


спор няма,има непрочели внимателно


inj.stoichev
Мнения: 1
Регистриран на: Чет 22 апр 2021 10:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот inj.stoichev » Чет 22 апр 2021 13:27


Темата малко е остаряла и предполагам вече без значение за авторът й, но ще я раздвижа, защото смятам че въпроса който е отправен е все още актуален, защото по пътищата джиткат много Дъстери. Изчетох цялата тема без последната страница, защото се уморих. В процеса на четене реших, че искам и аз да изкажа лично мнение по въпроса, което евентуално ще послужи на някой друг, който се чуди какво да си закупи. И така:

Първо искам да кажа, че имаше много малко обективни мнения от всичките 10 страници. Други пък повтарят неща които някой, някога, накъде е казал, а дали са така...

Второ държа да спомена, че карам много дърта кола, но определено луксозна и комфортна, което е важно за четящите надоло в коментара ми. Ще обесня защо. Колата която карам е BMW e39 серия 5, редови двигател с 6 цилиндъра, фейс лифт от 2001г. Въпреки годините и демодето на магистралата комфорта е страхотен, управлява се с кеф, шофирането с нея носи наслада, добре обезшумено за годините и не уморява при дълъг път! В същото време доста здрави на удари респективно дават ужким някаква по-голяма сигурност, което е много субективно и до късмет и обстоятелства, защото може да се ударите с 50км/ч и да си заминете, а може и да се пречукате на магистрала със 120км/ч и да излезнете от колата с драскотини (това от личен опит). За надеждност няма да се обеснявам за двигатели, трансмисии и окачване на БМВ. Само ще вметна, че моята е на 400 000+ км. на 20+ години и има още ресурс. На кратко за мен личната ми колата е уникално нещо от технологична гледна точка за времето й.

Въпреки описаното от горните няколко реда аз също много сериозно се замислих да си купя Дъстер и ще обесня какви са мотивите ми за това от луксозното БМВ да се кача в нискобюджетна, грозна кола. Тоест ще изтъкна плюсовете на Дъстъра в моите очи и минусите на луксозния, здрав и надежден автомобил като големите класни марки на ФВ, БМВ, БЕНЦ, АУДИ и прочие...

Ще започна с минусите на Дъстера, а след това ще разгледам плюсовете му.

1. От гледна точка на безопасност му пиша минус, защото тенекетата му са нищо особено, клатушка се и няма толкова модерни системи за безопасност колкото луксозните класове.
2. Евтини материали в интериора и грозни, бързо захабяващи се (лично и неангажиращо мнение). Външно визията, става...
3. Малко екстраи в базовия вариант. Да не кажа липса на такива.
4. Шумни.
5. Не са бегачки да, но който се е насочил да търси Дачия, определено търси всичко друго, но не и бегачка. Иначе са динамични, не бъркайте нещата!
6. Не са подходящи за магистрала, въпреки че биха свършили работа ако се наложи.

ЗА НАДЕЖДНОСТ НЯМА ДА ПИША НИЩО оставям я нито в графа + нито в - графа, защото не подлежи на реална обективна оценка за автомобил втора употреба, особено ако е купен и каран в България от човек, който търси евтино и икономия. Всичко е строго индивидуално от конкретната кола и от предишния собственик. И още в коя държава е сглобявана колата и къде са произведени частите за сглобката на колата, защото контрол на качеството се прави различно според заплащането и дестинацията за където се цели да се пласира крайния продукт !!! Едно е Германеца да прави техника за него си например друго е да я прави за третите страни!

ПЛЮСОВЕ:

1. Ще започна със следното - ЗА ТЕЗИ ПАРИ, НЯМА ДРУГ SUV/Crossover, в момента който да предлага такава ИКОНОМИЧНОСТ, 4х4 проходимост с добър просвет, което на всичко отгоре може да издържи тест дори със загуба сцепление на 3 от колелата в някои случаи, ЗА КАПАК и един вид с бавни, защото първа предавка така е устроена - да компенсира LOW RANGE (понижена предавка) !!!

Ще се аргументирам с видео материали като последните 2 от тях са много хубави, но съветвам да изгледате всички:
https://www.youtube.com/watch?v=l7o6uw9MKyQ - ТЕСТ с валяци на Дъстер1 срещу Дъстер 2
https://www.youtube.com/watch?v=Qdm_0i9EJHI - ТЕСТ с валяци Дъстер срещу АУДИ А4 Allroad - Да си направите сметка какво получавате за тази цена
https://www.youtube.com/watch?v=xYQ5lV6JPRU - сняг
https://www.youtube.com/watch?v=Fb4M5DjgI58&t=2s - сняг по наклон - тук изпъква лекотата
https://www.youtube.com/watch?v=VlSl88jKARM&t=554s - кал
https://www.youtube.com/watch?v=y78aXElS8n8 - кал и сняг от минута 8 до 18 гледайте
https://www.youtube.com/watch?v=n4kyh3ahtG8 - от минута 2 качване и спускане по пръст с коловози
https://www.youtube.com/watch?v=dkcw4ioEBLE&t=80s - изкачване по пясъчна дюна от минута 2:30

https://www.youtube.com/watch?v=I4TWgz4uz4A&t=4s - един много показателен клип в едно снежно дере от братушките с още няколко коли за съпоставка

https://www.youtube.com/watch?v=PkYcX44sC0g&t=13s - Тази компилация показва достатъчно сама по себеси, въпреки че има доста маркетинг реклама в нея.

2. НЯМА (или поне аз не знам) друг джип със сувкипност от такива габарити, ИКОНОМИЧНОСТ, проходимост и комфорт същевременно с [b]такава ниска маса - Curb Weight: 1269 kg за дизел и Curb Weight:1225 kg за бензина - Джип с тегло на лека кола ...[/b] Това допринаса много за проходимостта му и за джоба в този клас. https://www.cars-data.com/en/dacia-dust ... pecs/10978 Другите с тези размери и този клас са над 1400кг на горе до 1800кг

3. Цените на частите са 2 -3 ПЪТИ ПО-ЕВТИНИ от тези на съперниците му :exclaim Дори са 2 по-евтини спрямо голяма част от леките автомобили :exclaim Спрямо например някои БЕНЦ и БМВ модели цените за някои части достигат 4 пъти по-евтини !!! https://www.autopower.bg/%D0%B0%D0%B2%D ... ter-m.html

4. Размерите са подходящи хем за град, хем за извънградско (междуградско). :th_up Length:4315 mm , Width:1822 mm, Wheelbase:2673 mm, Ground Clearance:210 mm. - с много дообре изчислено междуосево разтояне подходящо хем за офроуд, хем за град, хем за извънградско. Добър просвет. https://www.cars-data.com/en/dacia-dust ... 0986/sizes

5. Това е SUV, който гори по-малко от доста голяма част от леките коли !!! :th_up Urban Consumption:6,5 l/100km https://www.cars-data.com/en/dacia-dust ... pecs/10986

6. Дюзите на 90к.с. версията му имат ремонтни комплекти за 260лв лв бройката, а и данъка му за под 100к.с. е още едно предимство, защото колата би могла да върви и с 90кс за разлика от другите в класът които нямат шанс и не предлагат изобщо мотори под 100к.с.. Дори на Старото Сусузки Гранд Витара Дизела дето му е под 100 коня ускорява за 18+ секунди спрямо това е много по-зле! Да не говорим с целия мост отзад как вози, колко гори и колко по-малка е самата кола.
https://www.autopower.bg/%D0%B8%D0%BD%D ... 8c504.html

7. Бензина е без демферен маховик с доста евтин съединител и има фабрични газови варианти, което няма нужда от коментари. - 6-7лв / 100км разход

8. 6-степенна ръчна кутия, донякъде намалява минуса от шум от евтините изолации, които са вложени в колата.

9. Системата за 4х4 на Дачия Дъстер е взета от Марка Nissan. Тяхната история за джипове и пикапи с 4х4 започва много назад във времето и са със стабилна позиця в това. В конкретика системата е същата като на Нисан Кашкай, която е идентична с тази на Nissan X-trail I. Не е най-доброто, но е достатъчно добро за този клас и още повече за тези пари! Най-големия минус е че ако продължително тормозите раздатката, тя има система за изключване при прегряване като оставя само предния мост зацепен и се налага да изчакате да изтине, за да включите отново задния. Но това е така при повечето SUV превозни средства.
https://www.awdwiki.com/en/nissan/#Qash ... 2007_2013_ - Кашкай - 4х4
https://www.awdwiki.com/en/nissan/#X_Trail - Х трейл 1 - 4х4
https://www.awdwiki.com/en/dacia/#Duster - Дъстер - 4х4

10. Чувал съм, а и така ми изглежда, че вози доста обрано и комфортно по черен път с неравности, не само защото окачването е независимо и отпред и отзад, но защото отзад е изпълнено с няколко тънки железни носача. Тоес наподобява многобройните носачи на Ауди и Фолксваген, които допринасят за комфорт само дето не са алуминиеви и капсуловани ами са железни и някои от тях имат сменяеми шарнири, а тези които са с несменяеми са по 30-50лв бройката https://www.autopower.bg/%D0%BD%D0%BE%D ... 58c20.html

11. Просто устроено превозно средство, наблегнато на механика и то базова, вместо електроника и периферия, което допринася за по-малка вероятност за повреда, което пък означава повече надеждност.

В ЛИЧНО ЗАКЛЮЧЕНИЕ ще кажа че това е изключително ЕВТИН, ИКОНОМИЧЕН, МУЛТИФУНКЦИОНАЛЕН, КОМПАКТЕН кросовър :bowdown

Най-доброто и адекватно приложение нареждам така:
1. На път за вилата/село с труден достъп, планината, горски пътища/черни/песъчливи пътища, язовири.

2. За градско каране, служебен автомобил, извънградско.
3. Най-накрая магистрала, при това само в краен случай/належащо, демек 1-2 пъти може да идете в годината с него до морето.

:arrow За тези които твърдят, че за нищо не става, че е пълен боклук и не си заслужавала парите :scare3 :horror :screwy
:arrow Това не е кола направена за каране по магистрали и първокласни пътища и да летиш с 200км/ч! Това не е кола направена да доставя лукс и комфорт! :dummy Нейната насоченост е друга - да се кара улегнало, спокойно и бавно, да се кара по черни, горски пътищи, лоши терени, служебен автомобил с подобни дестинации, работна кола :c020

За финал един обективен, независим коментар от видео на "Бричка" https://www.youtube.com/watch?v=0ATRs-L09zs&t=1196s

Поздрави на колектива, събирайте информация за да вземате по-добри и правилни решения!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20231
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот Vlad777 » Пет 23 апр 2021 0:06


Всичко описано го има и в Голф 2 синхро - ако се повдигне малко става супер проходим. Но Голфът освен всичко изброено има и чар и душа.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот 777 » Пет 23 апр 2021 0:37


Единственият проблем е, че не може да си го купиш чисто нов.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1995
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дачия Дъстър,предимства и недостатъци

Мнениеот cecoa1 » Пет 23 апр 2021 1:16


И Голфа е Евро 1 или 2...

Аз подкрепям горното дълго мнение. Колата има минуси, типични за евтини и/или доста по-стари коли. Но има и плюсове, които са насочени към клиентелата, която си мечтае(образно казано) за повдигнат Голф 2 синхро, ама по-нов. С оная някогашна простота, надеждност, и цена за придобиване и поддръжка. Но да покрива съвременни екостандарти, и ако може да включва някои по-съвременни неща. Тия се сетиха да им го дадат от Дачия.
Има една приказка, че за всеки влак си има пътници... За тия пътници явно нямаше, демек имаше свободна пазарна ниша. И най-важното, това все пак си е европейски автомобил, за който навсякъде имаше сервизи на Рено-Нисан, дори преди да стане популярен. Дори, доколкото помня, Рено беше за някакво време най-големия вносител на автомобили в Германия. Много вероятно още да са, ако се брои и Дачия.
Иначе до някъде, може Лада Нива, някой УАЗ, или някои индийски, или напоследък китайски конкурент да се измисли, ама без сервизна мрежа, няма как да се наложи в Европа. Валидно е и по принцип за всякаква техника на различни места по света.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mitko66 и 61 госта