Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Вто 14 апр 2020 18:11


На тойотата този клапан е едно метално цилиндърче, като шалтера на стартера, и стои на самата рейка.




Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Вто 14 апр 2020 18:27


ktamen написа:На тойотата този клапан е едно метално цилиндърче, като шалтера на стартера, и стои на самата рейка.


С руският съм малко скаран и не мога да разбера какво говорят (ако има чиста англ. версия ще е супер), и все пак, дори и така да е, вече съм минал през сигурно 4 рейки, при всичките го имах този проблем, включително и това, че воланът започва да се втвърдява и без да съм вдигнал висока скорост или обороти. Вчера изрично пробвах сутринта като тръгвах да карам до 1500 оборота, резултатът беше същият, след няма и 200 метра започнах да усещам как волана се втвърдява.


petrushkov
Мнения: 320
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот petrushkov » Вто 14 апр 2020 18:39


Колега може ли едно телефонче на лични?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Сря 15 апр 2020 1:35




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Сря 15 апр 2020 1:50





Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Чет 16 апр 2020 17:56


ktamen написа:


Ок, изгледах клипчето на тойота, от това което виждам, единственото възможно нещо, е този клапан в помпата който регулира дебита според оборотите, добре де, ама минах вече, през 8 помпи, коя втора уптореба, коя рециклирана, включително и една чисто нова, ако беше толкова чест проблем, форума щеше да е пълен с такива оплаквания, трудно е да повярвам, че всичките тези 8 помпи може да имат 1 и същ проблем, факт е, че при всяка помпа проблемът се изменя малко, примерно по-бавно или по-бързо втвърдява, но при всяка го правеше


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Чет 16 апр 2020 20:25


Аз не помня някога да съм сменял нещо без да съм сигурен, че е за смяна :exclaim
Сложи манометър :exclaim
Аз бих измерил и температурата на маслото.
Тези помпи няма да работят с вода, примерно. Трябва течността да има подходящ вискозитет. Ако маслото ти има твърде малък вискозитет ще минава край лопатките и няма да се създаде нужното налягане. Щом работи добре със студено масло, значи или маслото е менте или се загрява твърде много по-някаква неизяснена причина или има някви зверски луфтове някъде, дето не трябва да ги има.
Сложи манометър иначе още 5 години ще налучкваш и още много читави чаркове ще заминат на боклука.
Манометър може да се сложи и на някоя тръбичка, заваряваш и едно отклонение и готово.
Много е вероятно да има датчик за налягане, което да се следи от компютъра и да може да се види налягането с лаптоп. Даже да не става с лаптоп, ще стане с мултицет, ако се знаят характеристиките на датчика.


Потребителски аватар
S.Stefanov
Мнения: 138
Регистриран на: Чет 05 сеп 2013 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот S.Stefanov » Чет 16 апр 2020 22:04


Не видях казанчето сменяно ли е, защо точно то ли в първия си пост споменаваш първите 30сек. на студен мотор след старт са горе-долу. Казанчето има нещо като отдушник на капачката за да няма излишно налягане в него когато помпата циркулира, просто разсъждавам. Даже немога да проумея как че с 8 различни помпи и 2 рейки проблема го има, бих те посъветвал да пробваш да вземеш рейка от С3 те са същите.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Чет 16 апр 2020 22:30


ktamen написа:Аз не помня някога да съм сменял нещо без да съм сигурен, че е за смяна :exclaim
Сложи манометър :exclaim
Аз бих измерил и температурата на маслото.
Тези помпи няма да работят с вода, примерно. Трябва течността да има подходящ вискозитет. Ако маслото ти има твърде малък вискозитет ще минава край лопатките и няма да се създаде нужното налягане. Щом работи добре със студено масло, значи или маслото е менте или се загрява твърде много по-някаква неизяснена причина или има някви зверски луфтове някъде, дето не трябва да ги има.
Сложи манометър иначе още 5 години ще налучкваш и още много читави чаркове ще заминат на боклука.
Манометър може да се сложи и на някоя тръбичка, заваряваш и едно отклонение и готово.
Много е вероятно да има датчик за налягане, което да се следи от компютъра и да може да се види налягането с лаптоп. Даже да не става с лаптоп, ще стане с мултицет, ако се знаят характеристиките на датчика.


Вече казах, че съм пробвал съмнението за температурата, не е от това, има и много други хора които карат с точно същото масло покрай мен, никой никакви оплаквания няма, пробвал съм и с различна марка, пак така.
Ще пробвам с манометър, ама не знам кога.
Датчици няма никъде по системата, абсолютно нито един датчик, нито една жичка няма по системата.
Най-добре беше до тук с новата помпа, с рециклираната рейка и с маркуча който имаше повече кривки, но маркуча и рейката ги смених на един път и не знам дали е било от маркуча или от рейката.

S.Stefanov написа:Не видях казанчето сменяно ли е, защо точно то ли в първия си пост споменаваш първите 30сек. на студен мотор след старт са горе-долу. Казанчето има нещо като отдушник на капачката за да няма излишно налягане в него когато помпата циркулира, просто разсъждавам. Даже немога да проумея как че с 8 различни помпи и 2 рейки проблема го има, бих те посъветвал да пробваш да вземеш рейка от С3 те са същите.


Казанчето не съм го сменял, но не съм много сигурен за отдушник, мисля, че го бях гледал, но ще погледна пак, ще взема и капачка и казанче от друг голф, имам под ръка. Последно взех рейка+помпа+маркуч за високото от друг голф В6, разлика нямаше, дори стана по-зле от колкото с новата помпа и рециклираната рейка.
"По-зле" означава, че много по-бързо започва да втвърдява.

Не си спомням дали съм го уточнил някъде, но ще го повторя, ако съм.
При всичките тези проби смени на помпи, рейки и т.н., е имало разлика, разликата е в това колко бързо започва да става зле, но в всички случаи, ако отида до някой съседен град и карам 50-100км като спра да паркирам някъде, резултатът е един и същ в всички случаи.


Потребителски аватар
S.Stefanov
Мнения: 138
Регистриран на: Чет 05 сеп 2013 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот S.Stefanov » Пет 17 апр 2020 0:08


Налягането на помпата го заеби измери градусите на маслото, преди преход и след преход там 20-30-50км и сподели. И казана с капачката пробвай и сподели.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Пет 17 апр 2020 11:49


Пробвах ей сега с казанче и капачка от друг голф на който хидравликата му работи перфектно, никаква разлика. Не е и от температурата.
Остават двата маркуча от и към казанчето и самото масло (с което карат много други хора)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот ktamen » Пет 17 апр 2020 12:26


Darkbound написа:Не е и от температурата.

Това ще се разбере след като измери температурата :exclaim
Ти май обичаш да ти е трудно.


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Пет 17 апр 2020 13:09


ktamen написа:
Darkbound написа:Не е и от температурата.

Това ще се разбере след като измери температурата :exclaim
Ти май обичаш да ти е трудно.


Каква е нормалната работна температура на маслото в хидравликата?

Последна промяна от IvanMan на Пет 17 апр 2020 13:29, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот samo_pechka » Пет 17 апр 2020 14:16


Много странна история . Два пъти прочетох темата. То вече не остана за какво да се хване човек. Смяна на N броя помпи и рейки , и накрая пак така?! Също маркучи високо налягане.
Мен пък друго ме замисли, дори да приемем, че темп. на течността е станала висока .
Защо е загряла дотолкова, че чак вече докарва до отказ системата? Все едно в покой да "помпи" масло в двете посоки на рейката , а не трябва да е така, нещо става с разпределянето на налягането...


Потребителски аватар
Darkbound
Мнения: 257
Регистриран на: Сря 02 сеп 2015 13:10
Автомобил: Golf 4 V6 204HP 4Motion
Двигател: BDE

Re: Голф 4 V6 4Motion 2.8 - нерешим проблем с хидравликата

Мнениеот Darkbound » Пет 17 апр 2020 19:20


Така, проверих за 2ри път температурата, не с термометър и методът ми не е точен, но е достатъчно точен за да знам, че температурата не минава определена граница.
Излязох да карам, след 15-20км пипнах маркуча от казанчето до помпата, можех спокойно да го пипам, беше си горещ, но не достатъчно за да ме изгори, по правило това означава, че е под или около 60 градуса, също така пипнах и самата помпа, тя разбира се беше по-гореща, но не толкова гореща, че веднага да ме накара да се дръпна като "изгорен" така, че бих казал според същото правило около 70 градуса. Накрая като се прибрах бях минал около 60км, направих същият тест, маркуча беше по-горещ, но отново можех да го хвана и да го държа спокойно 5-10 секунди, беше на ръба да усетя изгаряне, така, че водейки се по същото правило е отново в горе-долу тези граници. Помпата беше по-гореща от първият път, след 3-4 секунди си махнах ръката.

Да, този метод не е точен в никакъв случай, но грешката ми едва ли е повече от 10-15 градуса +-, температурата на помпата смятам, че е нормална, като компресорът, който стои точно над помпата и не е работил си беше също точно толкова горещ колкото и помпата, т.е. това по-скоро го отдаван на топлообмена от двигателя и като цяло загряването на двигателният отсек, още повече, че помпата е в най-долната част, точно до картера. Това в което можем да бъдем сигурни е, че маслото със сигурност не е над 90-100 градуса, за хидравлично масло не знам какво е нормално, но според мен тази температура е нормална, при положение, че няма охладител в системата, помпата е до двигателя, като цяло в коша няма много място и след като всичко си загрее нормално покрай двигателя, това просто ми се струва като нормална температура.
Както по-рано бях споменал, миналата седмица направих подобен опит, при който обаче накрая принудително охладихме помпата веднага след като спрях с течаща вода върху помпата (двигателят си работеше за да може маслото да циркулира и да охлади цялата система) температурата беше паднала значително, защото по маркучите се усещаше съвсем лека топлина, а разлика в усещането в волана нямаше абсолютно никаква.

Нямам с какво да измеря точната температура на маслото, ама дори и да намеря и да го направя, имам приятел с лазерен термометър с който можем да измерим помпата и маркуча, но не мисля, че съм прекалено далеч от реалните стойности които ще измерим.

Въпросът остава, каква е нормалната температура на маслото, и тази температура в повече ли му идва, и ако отговорът е да, защо форумът не е пълен с теми за проблем с хидравликата на V6 (в това число и чуждите) и защо не са сложили охладител по начало в системата, тъй като смятма, че това е температура която е нормално да бъде достигната имайки предвид размера на двигателя, разположението на системата и малкото празно място в коша.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kasbg и 111 госта