пасат б6 2,0 тди спирачка
пасат б6 2,0 тди спирачка
Колата има електрическа ръчна спирачка.въпросът е.Ако в движение откажат другите спирачки, можем ли да натиснем електрическата спирачка и какво ще стане.При висока скорост и задействане на електрическата спирачка става опасно.Може би има някакъв друг начин.Напишете.
- darknessevil
- Мнения: 216
- Регистриран на: Нед 13 май 2007 10:13
- Автомобил: Passat B6 DSG 2009
- Двигател: CBBB 170hp
- Местоположение: София
Re: пасат б6 2,0 тди спирачка
Ако не беше електрическа ръчната спирачка - какво щеше да направиш?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б6 2,0 тди спирачка
До колкото разбирам, идеята на питането е как би спрял ако откажат обикновените спирачки? Ако това е идеята на питането , най-напред да кажа ето това, защото много малко хора го знаят (може би и по-добре де) :
При колите с EPB (електрическа ръчна), има функция за аварийно спиране, при отказ на нормалните спирачки - натискаш и задържаш бутона за ръчната и след няколко секунди, EPB се задейства аварийно. Никога не съм пробвал обаче дали ги задейства с максимално усилие, при което да извлачи колелата отзад или е с някакво по-умерено усилие, при което колата да намалява, без да провлече колело. Възможно и да следи през АБС и да отпуска ако провлече, но както казах, не съм пробвал. Функцията е вградена от аварийна гледна точка, но клиентските ни коли не са ни за игра и не съм си позволил да пробвам с някоя, но тази спирачна система го има като функция.
Важно е да отбележа, че спирачките не се прецакват като по филмите - натискаш и педала отива в пода и колата лети с 80 към нещо си. Когато течността изтича, преди да си запалил (лошия във филма ти е срязал маркуча), като запалиш, колата ще изпищи, че е ниско нивото на спирачната течност и ще се сетиш, че нещо се случва (дори да не си пипал педала на спирачката още, за да видиш, че потъва). Когато започне проблем в движение, ще се случи същото ако течността започне да изтича, като ще имаш време с няколко напомпвания, да намалиш много от скоростта си, преди да изтече тотално (индикацията не се задейства чак, когато като изтече всичко). Също така ако се случи нещо със сервото и педала стане дота по-твърд, колата пак си спира, просто трябва да натискаш като хамалин с двата крака , но колата пак ще намали значително, като същото се отнася и за проблем с помпата - педала си потъва, но с напомпване, можеш доста да намалиш. Затова и спирачната система е разделена на отделни кръгове и теч в единия, не води до тотален отказ на другия, за да имаш все пак някакво спиране, дори значително по-неефективно.
При колите с EPB (електрическа ръчна), има функция за аварийно спиране, при отказ на нормалните спирачки - натискаш и задържаш бутона за ръчната и след няколко секунди, EPB се задейства аварийно. Никога не съм пробвал обаче дали ги задейства с максимално усилие, при което да извлачи колелата отзад или е с някакво по-умерено усилие, при което колата да намалява, без да провлече колело. Възможно и да следи през АБС и да отпуска ако провлече, но както казах, не съм пробвал. Функцията е вградена от аварийна гледна точка, но клиентските ни коли не са ни за игра и не съм си позволил да пробвам с някоя, но тази спирачна система го има като функция.
Важно е да отбележа, че спирачките не се прецакват като по филмите - натискаш и педала отива в пода и колата лети с 80 към нещо си. Когато течността изтича, преди да си запалил (лошия във филма ти е срязал маркуча), като запалиш, колата ще изпищи, че е ниско нивото на спирачната течност и ще се сетиш, че нещо се случва (дори да не си пипал педала на спирачката още, за да видиш, че потъва). Когато започне проблем в движение, ще се случи същото ако течността започне да изтича, като ще имаш време с няколко напомпвания, да намалиш много от скоростта си, преди да изтече тотално (индикацията не се задейства чак, когато като изтече всичко). Също така ако се случи нещо със сервото и педала стане дота по-твърд, колата пак си спира, просто трябва да натискаш като хамалин с двата крака , но колата пак ще намали значително, като същото се отнася и за проблем с помпата - педала си потъва, но с напомпване, можеш доста да намалиш. Затова и спирачната система е разделена на отделни кръгове и теч в единия, не води до тотален отказ на другия, за да имаш все пак някакво спиране, дори значително по-неефективно.
- Tsankovski
- Мнения: 366
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: пасат б6 2,0 тди спирачка
Има клипове в нета къде се пробват тия спирачки, колата си спира плавно без поднасяне , поне на клип де
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б6 2,0 тди спирачка
Вероятно зависи от скорост, настилка, с какви гуми е и т.н. Ако е с гуми галоши и е на настилка с ниско сцепление (сняг, чакъл и т.н.), вероятно ще поднесе. Предвид обаче, че EPB е функция, подчинена на ABС/ESP контролера, няма да се учудя ако следи дали колелата блокират и ги разблокира, когато усилието е прекалено голямо, но пак казвам, не съм пробвал, за да съм напълно сигурен. ВСе пак това е авариен режим, който има за цел да те спаси при тотален отказ на нормалните спирачки и ако не може да те спре напълно, поне да намали максимално скоростта, преди удара.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 37 госта