Мнения за Terracan 2.9 или друг бюджетен 4х4

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот cecoa1 » Сря 20 май 2020 10:35


vucata написа:Отново мерси за инфото. Рядко ще се кара в някакъв тежък оффроуд. По скоро предимно извънградско и сравнително леки черни пътища, които могат да се преидилеят с по-висока кола. Не си падам по калта въобще. Просто искам нещо масивно, и като завали някъде на майната си да мога да изляза когато си поискам. Че няколко пъти ми се случи да вися още 1 ден да изсъхне калта, или да събирам целия цирк за 30мин и да изчезвам, преди калта да започне да ми залепва по гумите.
За Чероки междодругото не съм гледал, и сега като поразлистих обявите Гранда не е лош, както и Черокито с кръглия фар. Тоя мотор 2.8 от какво е?


Черокито с кръглия фар, има читава раздатка при 2,8 - там можеш да избираш да караш само на задно, или на 4х4 постоянно(с диференциал в раздатката), което е добре за зимата. Отделно си има блокаж в раздатката и бавни. Мотора не е много лош, италиански е, кутията е само автомат на Крайслер, разхода е сравнително висок за размерите. Това Чероки тежи почти колкото Гранда, но пространството вътре е по-малко. И накрая, има един досаден проблем с предните носачи - шарнирите на долния носач работят на опън, и като се поизносят, шарнири се изважда и носача пада на земята. Кофти проблем, и тия шарнири трябва да се гледат често и да се сменят превантивно. Има и уж подобрена версия на тия шарнири, но и те не издържат много повече. Има вариант да се преправи цялото окачване отпред с това от следващия модел, където няма такъв проблем, но е скъпо да се направи. Има и други джипки с шарнири на такъв принцип(дори Тойота Ленд Круйзър), но издържат доста повече.
Иначе за проходимост, много са важни гумите. Тоя филм да си излезеш винаги като завали, е много относителен...
Прави са и другите, които казват, че за твоите условия и по-паркетни джипки вероятно ще ти вършат работа, при по-ниски разходи и по-добра динамика. Теракана и компания, все пак превъзхождат CRV и компания по вътрешно пространство и обем за багаж, освен това имат и бавни скорости, които на определени терени и условия са голям плюс. Също така, едните са си като камиончета, с рама, масивни части по окачване и трансмисия, по-високопрофилни гуми, съответно имат по-големи запаси от здравина. https://youtu.be/W7Q9LdiFNhw :Mr Green Fun
За повечето джипки, има специфични неща в поддръжката, които трябва да се знаят и да се спазват, за да няма проблеми.




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот niks76 » Сря 20 май 2020 10:43


Търкалях първото поколение (дюзите бяха аут на 183000км истински)сменях и тампони на стабилизиращите шанги (евтини са) и след десетина хиляди км го продадох без други ядове по подръжка .единственото което не ми допада е че на 3000оборота извънградско скоростта е 120км/час и тенекията е малко тънка на купето


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 май 2020 10:44


С интерес прочетох мненията . Колегата @cecoa1 много подробно обясни + - на търсената кола. За пукането на глави има едно решение. Ползва се ел.помпа водна, има ги по някои коли, по подгреватели и т.н. След изгасянето на мотора тая помпа да върти поне 5 минути ( 10 е идеалният вариант ) водата на малкия кръг при загрял мотор.. Има начин да се направи. Консумацията е ниска на помпата , а е ефекта е повече от добър.
Специално за Теракан-а . Предвид типа експлоатация не бих го взел. Има слаби места ( то коя кола няма , ама нали... ) Просто годинките си казват своето и вероятността да се случи на накъдрена каляска е голяма.
Лично не ми се ще да накланям нанякъде везни. Всеки си има мераци и страсти, а те често определят избора, независимо дали е "правилен" или не. . Какъв бюджет си заделил за колата?


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот cecoa1 » Сря 20 май 2020 12:05


Ето една интересна обява за почитателите на бензин/газ. Един братовчед на Теракан(Киа и Хюндай са една фирма, а тоя мотор го има и в Теракан, но в Европа се среща рядко).
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=fgf1op

Описанието е доста подробно, и предполагам коректно, мисля че продавача е от оффроад форума. Там за режимите на раздатката - да, тия раздатки с автоматично включване на предния мост, подлежат на тунинг на управлението, при което стават възможни още няколко полезни режима за ползване, като например бавни скорости само на задно, или твърдо постоянно включване на предния мост още на бързи. Раздатката е същата като при Теракан, т.е. това може да се направи и при него.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот vucata » Сря 20 май 2020 17:01


Е не...тая Кия е брутална, но няма да ми е по джоба и предназначението.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот stefan4o » Сря 20 май 2020 19:35


Ще кажа една шега, която е истина всъщност. Човекът, от когото си купих сегашната Джета си закупи точно такава Киа Соренто, само че дизел. Помня, че като ходих да ми продаде колата, много я хвалеше тая джипка. След година и малко го срещнах (има роднини от Стара Загора). Искрено съжаляваше, че си е продал Джетата и се е нахендрил с този "джип". Не искам нищо да кажа или да намеквам - просто го споделям. Може би е бил свикнал на поддръжката и тази на Киа-та му се е видяла скъпа (заместник директор във фармацевтична фабрика в Дупница е).
Ако действително няма да ползваш колата за тежък офроуд - просто си харесай някой хубав паркетник - поне няма да те е яд дето ще ти папка нафтата. Предложиха ти Субару Форестър - никак нелош вариант според мен. Съчетаващ хем комби, хем проходим автомобил, солидна изработка и т.н. На магистралата ще си наравно с другите, на черния път - пак няма да изоставаш с много от най-проходимите. Газифицираш и си свиркаш. Няма смисъл да набиваш пари за неща, които реално няма да ползваш или ще ползваш през 5 процента от времето.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8982
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 май 2020 19:45


Форестъра е хубава кола, ама не всеки им "чува" боксера. Поддръжката му е не е за всеки , малко в повече лапа, и като дойде момент за чаркове става...
Някой беше предложил ЦРВ бензин 2.0 . Като цяло са по-безпроблемни коли. Стига да не е някой уморен екземпляр .


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот forski » Сря 20 май 2020 19:55


Не е страшен боксера, има части има майстори, има всичко!
Имаш бързи/бавни, имаш багажник, имаш клиренс, имаш комфорт на лек автомобил, имаш постоянно включено 4х4, имаш прилична динамика.
Проблема са Субаруто от тези години за разлика от Хондата е че ръждясва, но пълно щастие няма, за това има Тойота!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот group® » Сря 20 май 2020 20:19


А бюджета какъв е?

п.с. дизелово чероки, а и за ежедневна употреба - не бих си и помислил


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот cecoa1 » Сря 20 май 2020 22:03


От паркетниците, бих включил Санта Фе първа генерация. Системата 4х4 е напълно механична, постоянно задвижване и на четирите колела през несиметричен диференциал(60/40 преден/заден мост), който се самоблокира в голяма степен при боксуване от вискомуфа. Доста добре е за зимата, а и не изисква почти никаква поддръжка, нещо като еквивалент на Куатрото с диференциал. Задния диференциал е LSD. В края на производство на това поколение, сменят раздатката с такава с електромагнитен съединител, каквато е при Туксон и Киа Спортидж 2(които пък са една и съща кола). Тази раздатка остава и в следващото поколение Санта Фе.
Моторите са що-годе читави, има и бензин и дизел(комън рейл, система Бош първо поколение, което е добре). Има съединител и с плътен и с демпферен маховик при дизела, недостатък е, че сравнително бързо износва съединителя. Автомата е на Митсубиши, здрав и безпроблемен, но само с четири предавки. По принцип при тези возила, автомата поне малко замества бавните в някои ситуации.
По принцип този SUV е на базата на Хюндай Соната. Сравнително добро вътрешно пространство, но не е много по-икономичен от по-истинските джипове.

И още нещо по-общо в областта на джипките... Тези автомобили имат малко повечко неща, които могат да създават проблеми. Съответно е още по-важно да се попадне на що-годе читава бройка. Поддръжката им е по-скъпа, консумативи често са повечко и по-скъпи, отделно пък и доработките които се правят на някои. Добър пример е Киата от обявата(не познавам продавача, и не му правя реклама, само давам пример). Едни гуми в този клас са около хиляда лева, един допълнителен блокаж е даже повече(зависи от марка), кит с лифт за окачването...ммм там също нещата варират около хубави суми. Стандартният газов инжекцион за V6 мотор, доста повечко хора имат представа колко е. Едно обслужване с всички масла и консумативи по мотора... там също е едни пари... И като не е от джамбазин, а от мераклия и човек, на който може да се вярва(принципно, не за конкретната обява) отпадат и разни джамбазки номера, които после може да струват скъпо(има случаи на купени джипове с липсващ един от карданите :screwy ).
Та трябва да се мисли над цялата картинка в перспектива. Един джип за 5-6 хиляди лева, току що свален от автовоза, дори и без фрапиращи повреди, му трябват около поне 2 хиляди за да тръгне и да се разчита на него(гуми-хиляда, обслужване-хиляда, регистрация -?, евентуален газов инжекцион-?). Това ако не излязат скрити проблеми, вероятно и заради върнат километраж, нередовно обслужване и пр.

То е ясно, че всичко е на късмет, но понякога излиза по нещо от познат, или познат на познат...от форуми също(макар и не винаги)... Просто нещо малко по-сигурно и/или по-изгодно.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот vucata » Сря 20 май 2020 22:04


Днес се качих на едно Терано, едно Тераканче. Ужас...Очакванията ми не са оправдани грам. Егати ужасната возия, динамиката няма да я коментирам. Утре и в петък ще видя X trail. Виждам 1 мотор дизел с различни мощности 114 116 136. Вуйчото на жена ми има такъв и се сетих за него днес. Обадих му се и каза, че 2ра година сменя само масло и задни амортисьори още при покупката. Разхода каза, че е окей, и за моите нужди май това ще е джипа. Сега по светнатите са кажат коя мощност да търся, щото вуйчо й на жената по принцип е страшен идиот и въобще не разбира нищо а само кара....
Бюджета е 4000лв макс за кола и около 1800 за обслужване и евентуална регистрация


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот forski » Сря 20 май 2020 22:15


Купи си една Октавия 4х4 TDI ще ти върши същата работа, ще я сервизираш лесно, и като решиш ще се отървеш от нея лесно. X Trail-a е безмислена покупка, какво си купуваш всъщност, една пръдня? Я се наведи и го погледни отдолу.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот lion_heart002 » Сря 20 май 2020 22:43


vucata написа:Днес се качих на едно Терано, едно Тераканче. Ужас...Очакванията ми не са оправдани грам. Егати ужасната возия, динамиката няма да я коментирам. Утре и в петък ще видя X trail. Виждам 1 мотор дизел с различни мощности 114 116 136. Вуйчото на жена ми има такъв и се сетих за него днес. Обадих му се и каза, че 2ра година сменя само масло и задни амортисьори още при покупката. Разхода каза, че е окей, и за моите нужди май това ще е джипа. Сега по светнатите са кажат коя мощност да търся, щото вуйчо й на жената по принцип е страшен идиот и въобще не разбира нищо а само кара....
Бюджета е 4000лв макс за кола и около 1800 за обслужване и евентуална регистрация

Накрая ще се качиш на CRV и ще ти свършат мъките... Това ти го написах далеч по-рано. Качеството при X-trail не е нищо особено, отдолу ръждясват стабилно ако не са попаднали на собственик (повечето не са), таблото е няма да коментирам. Става на цена до 1000 лв. Повече не бих дал. А пък с такъв дрът дизел така ще си го нахакаш,че после ще го продаваш на части. Дизел само ако е роторна помпа или помпа-дюза. Комън рейла го забрави, имал съм няколко, станат ли на възраст са абсолютни боклуци от 200 000 км нагоре са само ядове,дюзи, помпи, красота.... :mhihi :mhihi :mhihi


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот tdi fen » Сря 20 май 2020 23:11


в този бюджет дизел не е никак добра идея японските дизели не са особено читави частите и ремонтите са скъпи и според мен най-логични са Honda cr-v и Subaru forester


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Мнения за Terracan 2.9

Мнениеот brum » Сря 20 май 2020 23:53


Mercedes ML е не-лош вариант, а е на почти същите пари като Grand Cherokee-то. Grand Cherokee-то обаче е по-проходимо. И двете ги има с 2.7CDI мотора на Mercedes. Мотора е сравнително здрав и части за него има. Всъщност точно тези Jeep-ове ги правят в завода на Mercedes в Gratz.

Карам Grand Cherokee от 2004 с 2.7CDI мотора от 40 000км. Теракан-а ми беше алтернативата, ама 163кс мотор с TOD раздатка не можах да намеря който да не е пред разпад от ръжда. Jeep-а за сметка на това грам не гние.

Та ако трябваше пак да избирам от тия по-горе щях да ги подредя така:
1) Мерцедес МЛ
2) Гранд Чероки
3) Теракан

Grand Cherokee-то вече 40 000км е при мен. Другата седмица влиза пак за дюзи, че корекциите са на горната граница. Първият път му беше като го взех. Динамика - няма. То туй си е малък камион - с цели мостове. Но не е нито е истински джип, нито е паркетник - нещо средно. С интегрирана рама е което го прави по-лек, ама купето се суче като види зор на черно.

И да - факт е, че идва малко тесен, ама 3 детски столчета + двама възрастни се събрахме.

От към поддръжката драми е имало - части не винаги се намират. Носачи от щатско си викнах - Moog HD. Tукашните са някакви измислени и и при мен издържаха под 10 000км. Клатене няма, но още като го взех сложих читави амортисьори. Спирачната помпа протече и седя 2 седмици на трупчета, че тука нямаше никаква и трябваше да си викна от Германия.

Началото на годината бях се засилил да го сменям с VW T5 Multivan. Ама дойде тоя вирус и още изчаквам. Jeep-а е стегнат и не е дава проблеми, та явно ще почакам поне лятото да мине.

И имай в предвид, че SUV/джипка са доста по-скъпи за поддръжка от лека кола.



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта