Постепенно ще натрупвам мнение с отделни части по колите - стъкла, боя, табла, кожа и т.н.
(наясно съм със съществуващите теми, но тази ще е по-обща и систематизирана)
Ще се постарая всички съвети, които давам да са приложими за открито изпълнение, понеже повечето хора нямат гаражи.
Важно е да се знае, че при много процедури и препарати трябва да се внимава със слънцето!
За целта винаги четете етикета и спазвайте инструкциите!!!
![exclaim :exclaim](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Тук ще даваме практични съвети и няма да покриваме информацията от етикетите.
В youtube е пълно с канали за детайлинг и всеки може да се вманиачава и стига до където поиска, но аз ще давам съвети, които да са практични.
Тоест оптимално съотношение на цена/време за изпълнение/качество.
Професионалния детайлинг е друга бира.
Започвам с едно от най-важните неща:
Стъкла - външна обработка
С времето по стъклата се натрупват варовикови отлагания, смоли и т.н.
Понеже става постепенно, обикновено не обръщаме внимание.
Видимостта се влошава най-вече при дъжд, защото тогава си личат отлаганията, непосредствено след минаване на чистачките - изглежда като замазване.
Ето и моето решение за тях. Може да има и по-добри методи - споделяйте.
Аз почти винаги залагам на два етапа (независимо коя част се прави) - подготовка/почистване и защита/предпазен слой.
Комбинираните продукти често са доста компромисни, но си имат предимства.
В случая със стъклата няма как да се избегнат двете стъпки и заигравката. Поне аз не знам.
Необходимите неща:
- чисти микрофибърни кърпи - 6бр. - напоследък си взимам от Бриколажа комплект 3 бр. за около 5лв. мек микрофибър - не са лоши. Съвет: кърпи се хвърлят, когато започнете да усещате, че се втвърдяват. Прането е много важно - в пералня на 30 градуса, без омекотител, без сушилни . Аз използвам бебешки препарат. Сушенето става на закрито (в стая), за да се избегне полепване на прах.
- ножче за премахване на винетки - желателно е да си вземете ново острие
- препарат за 'смазване' в пулверизатор - аз използвам All Purpose Cleaner, но бихте могли да ползвате и най-достъпното - Meglio. Важно тук е да се разреди поне 1:10! Принципно внимавайте доста с Меглио и слънце. Разрежда се, защото доста препарат ще попадне по пластмаси и уплътнения.
- препарат за дъжд - имат много названия. Аз използвам сега Glaco Ultra на Soft 99 Fusso, но е малко скъп (просто съм фен). Иначе вършат еднаква работа почти всички. Използвал съм и Rain Off на Arexon, но нещо изчезна - също върши идеална работа. Лично аз гледам да не е насипно в шише, а с вграден апликатор (гъбичка), защото спестява разсипвания и е по-лесно за работа - не е задължително! Костенурката (Turtle Wax) също имат препарат, който са ми споделяли, че добре работи. Ето примерна снимка:
Стъпка 1: Измийте колата.
Независимо дали после трябва да минете някой и друг километър до мястото на изпълнение.
Бихте могли да го направите почиствайки само стъклата, но често при забърсване с кърпа се 'закачат' съседни детайли и така попада мръсотия/прашинки на места, по които не искаме.
Стъпка 2: Паркирате на мястото за изпълнение.
Уверете се, че не духа и не сте по дърво!!!
Не искате да вдига/падат прашинки върху стъклото и боята, докато минавате с бръснача или полирате с кърпа.
Стъпка 3: Почистете добре стъклото, с което ще започнете (няма смисъл всички накуп, защото работите на открито и постепенно се натрупва нов прах).
За целта използвайте 2 кърпи - 1 за влажното и по-мръсно забърсване, и една за подсушаване на вече чистото стъкло.
Използвате препарата (all purpose или разреденото меглио).
Забършете уплътненията и около 10см ивица от съседните детайли (таван, преден капак, колони, врати...).
С чистата и суха кърпа полирайте добре, за да се уверите, че максимална част замърсявания са премахнати.
Стъпка 4: Стъклото вече е максимално чисто и го пръскаме обилно с препарата (all purpose или разреденото меглио).
С ножчето започвате внимателно да минавате по стъклото.
Важно!!! - с ножчето минавате само на мокро и когато е необходимо пръскате още препарат!
Минава се веднъж хоризонтално, веднъж вертикално. В зависимост колко са зле стъклата, отначало усещате леко съпротивление.
Това са наслагванията от варовик и т.н.
Работете на малки площи и се уверете, че покривате цялото стъкло, докато ножчето започне да се плъзга гладко по стъклото.
Внимавайте с уплътнения, пластмаси и т.н. около стъклото да не ги порежете.
Там работете бавно и внимателно.
Най добре, ако можете да ги облепите с хартиено тиксо.
Стъпка 5: Забърсвате стъклото и частите, на които е попаднал препарат, веднага след като свършите с ножчето.
Не искате да преседява препарат по боя, пластмаси и т.н.
Можете да използвате първата кърпа (мократа), после втората (сухата).
Стъпка 6: Подготвяме стъклото за препарата.
Използваме нови 2 кърпи.
Едната се навлажнява леко с вода* и се забърсва стъклото много хубаво, а с другата се подсушава и полира.
*Водата - ако сте перфекционисти, ще използвате осмозна вода.
![icon_lol :icon_lol](./images/smilies/icon_lol.gif)
Стъпка 7: Нанасяте препарата.
Спазвате инструкциите от етикета.
Лично аз нанасям отново вертикално и хоризонтално.
Важно - по външния край на стъклото минете отделно, като правите рамка. После попълвате вътрешната част.
Избягвайте попадане на препарат по боя, пластмаси и т.н. Ако попадне забършете веднага!
Стъпка 8: Забършете и полирайте.
Тук аз използвам нови две кърпи. Бихте могли и с 1бр.
Готови сте да се насладите на хубава видимост
![mrgreen :mrgreen](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Моля обърнете внимание колко пъти повтарям да се внимава с препарат и попадане върху съседен детайл, както и да не засъхва!
Важно е!!!
На много препарати има предупреждения за тези неща, но дори и да няма или пише, че е безопасен, внимавайте!
Слънце и препарат са опасна комбинация - пластмасови и гумени части избеляват, лака може да се нарани и т.н.
Повечето щети по пластмаси, гуми - интериор и екстериор, са необратими!
Ето една бонус снимка. Тази сутрин - отвътре на панорамния покрив: