Бензиновата помпа е тръгнала, но има още хляб в нея Странно прекъсване... B3 1.8RP
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Какво стана с преместването на делкото? Някакви странични ефекти? Или всичко е точно... защото май и аз ще го връткам утре или други ден
Редактирано: И аз го завъртях с 3 мм обратно на часовниковата стрелка, колата живна осезаемо
и оборотите се вдигнаха малко. Прекъсването значително намаля, но го има все още. Значи ли това, че трябва още да въртя делкото, докато съвсем не изчезне? Явно в това е бил проблема...
Редактирано: И аз го завъртях с 3 мм обратно на часовниковата стрелка, колата живна осезаемо
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19729
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Мммм... не! Не точно, за да съм коректен.
Със завъртането на делкото задаваш началния ъгъл. От там нататък вече компа ти мени центровката, но я мени като отчита от зададената вече поиция- нататък.
Другото, което е, че при различни обороти компенсацията е различна. Можеш да се увериш в това със стробоскопна лампа. Ще забележиш как при промяна на обротите белега започва да 'плува'.
Но все пак, началната установка на запалването оказва огромно влияние на работата на двигателя, защото компа няма информация за действителното положение на буталата (при КR например има) и информацията му идва точно от Хол-датчика в делкото.
Със завъртането на делкото задаваш началния ъгъл. От там нататък вече компа ти мени центровката, но я мени като отчита от зададената вече поиция- нататък.
Другото, което е, че при различни обороти компенсацията е различна. Можеш да се увериш в това със стробоскопна лампа. Ще забележиш как при промяна на обротите белега започва да 'плува'.
Но все пак, началната установка на запалването оказва огромно влияние на работата на двигателя, защото компа няма информация за действителното положение на буталата (при КR например има) и информацията му идва точно от Хол-датчика в делкото.
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Е според мен е достатъчен фактът, че ми мирише на бензин сериозно сега, докато преди го нямаше това нещо. И мисля, че има разлика в самото делко - по-новите май са някакви електронни, или нещо такова (като на нашите брички), пък по-старите с чукче като на карбураторите (така ми го обясниха, ама аз нищо не разбрах, за това така тъпо го описвам...) 
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Така айде и аз да споделя. Това с въртенето на делкото го коментирахме с VW-FEN още на срещата в Бояна и аз реших да го изпробвам. Завъртях делкото с около 5-6мм и ефекта първоначално беше че колата се изстрелва по сфетофарите ускорение супер, по пътя за Бистрица през Бункера по правите пита и за 5та ск. Но забелязах че на баир при висока предавка при подаване на газ започва да чука аванса нещо което го чувам за първи път а я карам от 4ри год. Друго което забелязах е че на празен ход оборотите ми се вдигнаха с около 100 но това беше първите няколко дена. След това оборотите си станаха пак нормални към 850-900 но се появи леко колебание на празен ход надолу до към 750об. Но ной неприятното беше че разхода ми се вдигна с 2л от 10 на 12/100. Така че върнах делкото обратно наполовина около 3мм и засега негативните симптоми като чукане аванс и падане на обороти изчезнаха но ще видя как ще е разхода и тогава ще решя дали да го върна както си беше в началото. А още пак се появи лекото замисляне при рязко подаване на газ но само на место. Та това е засега, дано не съм ви досадил с обясненията.
След диагностика на двигателя и всевъзможни проверки се оказа че имам проблем с датчика за положението на дроселовата клапа , та оттам идвал проблема със "замислянето на двигателя "при мен. Обаче другият проблем е че той не се ремонтирал и подменял , а трябва да сменя цялата моноинжекция.
За сега не мисля да сменям нищо защото колата си върви добре , разхода е под 6,5 /100 бензин извънградско, въпреки че намерих моноинжекция комплект за 100 лв.
Все пак възможно ли е възстановяването на този датчик?
За сега не мисля да сменям нищо защото колата си върви добре , разхода е под 6,5 /100 бензин извънградско, въпреки че намерих моноинжекция комплект за 100 лв.
Все пак възможно ли е възстановяването на този датчик?
- radotom
- Модератор

- Мнения: 19729
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
teodor6769 написа:Но забелязах че на баир при висока предавка при подаване на газ започва да чука аванса нещо което го чувам за първи път а я карам от 4ри год.
Да, при по-голямо предварение това се полуава при натоварване на двигателя. Иска малко по-плавно натискане на газта, с чалъм, де'т се казва!
niviat написа:След диагностика на двигателя и всевъзможни проверки се оказа че имам проблем с датчика за положението на дроселовата клапа , та оттам идвал проблема със "замислянето на двигателя "при мен.
...
Все пак възможно ли е възстановяването на този датчик?
Можеш да го отвориш и почистиш със спирт. Аз го правих миналата седмица.
Впрочем, и аз имам един почти напълно износен участък от датчика.
А сега да ви споделя аз как се отървах миналата събота от замислянето и играта на оборотите:
Елементарно! Смених си въздушния филтър! А уж нямаше гарантираните му 10 000 км.
Вече трети ден никакъв проблем със студен старт, никаква игра на обороти, като не е загрял мотора, никакво замисляне при ускоряване! Ама чалъмлийско, щото съм на 8-10* преди ГМТ.
Сигурен съм, че и Ламбдата ще ми показва каквото си трябва!
Че какво съм очаквал аз, след като не му е стигало въздух??!
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Подсетихте ме да кажа какво стана след лекото връщане на делкото. Тракането на аванса спря, ускорението леко се влоши но пак е по добро от преди, замисляне почти няма или много рядко и най-вече си оправих разхода 10на100км и то при каране предимно по 2.5км сутрин и още толкова вечер. Засега не мисля да пипам повече. 
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
vladtod написа:...,слагаш гъз ,правиш настройка 18 лв на 100 км/като развиеш крана докрай/ -равностойноста на бензина и ще видиш ,че ще върви повече колата и няма да хълца ... т.н.
Тази равносметка си е шокираща. При сегашната цена на газта, излиза че с 20 литра ще се изминат 100 км. Дори съпоставката с бензина е
Аз се придвижвам до Варна с ок 41 л. газ. Ако не съм натоварил "прасето"
Простете за офф-а.
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами нямам намерение да слагам гъз
и да съсипвам двигателя, при полоение, че съм отишъл и аз с 40 литра до Варна и там ми остана да връткам около 50-60км... Хич и не ми трябва газ, заради всичките проблеми, които може да създаде. Просто май трябва да се разглабя моноинжекцията и да се поизчисти малко... ама незнам как и ме е страх да не объркам нещо...
- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
VW_FEN написа:Ами нямам намерение да слагам гъзи да съсипвам двигателя, при полоение, че съм отишъл и аз с 40 литра до Варна и там ми остана да връткам около 50-60км... Хич и не ми трябва газ, заради всичките проблеми, които може да създаде. Просто май трябва да се разглабя моноинжекцията и да се поизчисти малко... ама незнам как и ме е страх да не объркам нещо...
С тебе за газта явно сме на едно мнение, а за разход да не се хваля но от Сл. бряг до София се прибрах с 28л бензин.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nhp70, pe6o__, rosenstoilov78 и 81 госта