Здравейте на всички! Одисеята ми с моноижекцията е дълга и тъй като причините може да са много и различни на каратко какво се е случило и е правено. Колата е VW Венто 1,8 75 кс газ/бензин 1992 ако има значение. Миналата година на бензин просто умря. В момента, в който си дръпнеш крака от педала гасне на секундата. Тъй като газовата се включва над 1000 обората за да се запли трябваше да се натиска педала на гаста за да превключи иначе няма палене. Последното важи както на студен така и загрял двигател. На газ в свободен ход 200-300 оборота, като е студена чат пат гаснеше при загрял двигател се държеше. Преди появата на този проблем (поне 2000 км преди това) бяха сменени термостат и термо датчик. Естествено последва майстор пробва се с смяна на мембраната за бензина отгоре в мноното (нз как се казва) - проблема остана (стария не беше мн читав). Друг майстор занимащ се с газови - проблем моторче празен ход/стъпково моторче (нз кое еот двете му е точното нзвание). Следва морга цяла моно инжекция и смяна. Като я взех от майстора всичко си беше ок. 700-800 км се кара на газ. Направи ми впечатление, че на студен двигател оборотите са малко високи, но след третото кръстовище нещата се нормализираха. Последва дълъг период (поне 2 месеца), в който колата не се караше. Акумулатора беше паднал. когато трябваше да мина преглед и запалих колата оборотите на газ на студен двигател на празен ход стигаха 3000, че и нагоре. След покарване на колата и вдигане на температурата нещата се нормализираха. Така няколко дена. Наложи се да се ползва само на бензин. На него голяма мъка на судено високи обороти след загряване почват да играят 1000 -2000 като секундарник. Това се отразява и при каране внезапно придърпва което при 80-90 км нараво лашка колата. Момента с оправяненто при заграл двигател изчезна и при газта -високите обороти си остават дори се вдигаха до 4000. Последва майстор - той каза също каза че старото стъпково не става, новото също не го бива и двате ги мери с мултицет. Накрая го нагласи явно подавайки 12 v до положение в което на бензин гасне често но на газ си беше ок. Последва ново втора ръка стъпково този път сам си го смених (Аз малко като кучето и месаря от толкова гледане и аз да стана майстор). Същата работа като при предишното високи обороти на газ и бензин на студено на загрял високи на газ играещи на бензин. Като го сглабях ми направи впечатление, че стъпковото е мн развито и дросел клапата стои частично отворена. Ппоследва смяна на уплътнението под моното и на плочката на газовата. Никъкъв ефект. Пак с подаване на 12 v го наглоасих в положение да работи що-годе читаво на газ. Купик ново стъпково марка top-нещоси (бошаджийките струват повече от колата за скрап), което днес сложих и нищо в стартова позиция като преди първия ремонт гасне на бензин на газ ниски обороти. Специално гледах моторчето при пускане на газта то въобще не сръботва не се мърда и мм. Болчето в долната част на жилото което го натиска със сигурност, дори се пробвах да го натисна и аз, ако случайно не го питиска добре за да направи контакт никъкъв ефект.
След този ферман ще се радвам ако някой подаде някаква идея за проблема и евентуалното му решение.
Венто 1,8 75 кс проблем с моторчето за празен ход
Re: Венто 1,8 75 кс проблем с моторчето за празен ход
За проблема на бензин-ламбда сонда,ламбда емулатор имаш ли.
-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пон 15 яну 2018 20:20
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Венто 1,8 75 кс проблем с моторчето за празен ход
Нямам идея дали има емулатор.
Re: Венто 1,8 75 кс проблем с моторчето за празен ход
Питам защото,при обикновенно газово без ламбда емулатор или ресет реле попринцип стават такива неща на бензин.
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Венто 1,8 75 кс проблем с моторчето за празен ход
Колега като за начало защо не смениш майстора ? Ако правилно съм те разбрал си сменил 4 стъпкови мотор. като последното е чисто ново. Не ти ли дойде на акъл още на 3-то моторче че проблема не е в тях. Точно на тоя двигател стъпковото е с 4 пина и няма електроника в него. Там е само един обикновен ел. мотор и бутон (прекъсвач). Няма какво да му се прецака освен да се изронят зъбите на пластмасовите зъбчатки или да се зацапат контактите на прекъсвача. Отваря се, почиства се и се гресира малко. Но на теб проблема не ти е моторчето!

Ако правилно съм те разбрал, вие му подавате напрежение за да отвори стъпковото, и го оставяте в това положение да подпира дросела. Стъпковото не трябва да седи фиксирано в едно положение! Стъпковото трябва да се движи напред, назад щом отпуснеш педала и болта опре в него. Тази процедура която сте правили е също като да натегнеш жилото на газта, като преместиш фибата по напред.
Провери си кабелите на стъпковото по цялата дължина, да няма прекъсване някъде. Ще ми се че вие го оставяте фиксирана в едно положение, караш я малко и при някоя дупка кабелите дават на контакт, стъпковото се размърдва и цялата сага почва наново.
Успех и дано по бързо се справиш с проблема
plamen_doichev написа:... Накрая го нагласи явно подавайки 12 v до положение в което на бензин гасне често но на газ си беше ок. ... Пак с подаване на 12 v го наглоасих в положение да работи що-годе читаво на газ.

Ако правилно съм те разбрал, вие му подавате напрежение за да отвори стъпковото, и го оставяте в това положение да подпира дросела. Стъпковото не трябва да седи фиксирано в едно положение! Стъпковото трябва да се движи напред, назад щом отпуснеш педала и болта опре в него. Тази процедура която сте правили е също като да натегнеш жилото на газта, като преместиш фибата по напред.
Провери си кабелите на стъпковото по цялата дължина, да няма прекъсване някъде. Ще ми се че вие го оставяте фиксирана в едно положение, караш я малко и при някоя дупка кабелите дават на контакт, стъпковото се размърдва и цялата сага почва наново.
Успех и дано по бързо се справиш с проблема

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта