Здравейте колеги. Днес махнах капака и огледах вала, като нов е, гърбиците не са мръднали, гладки и лъскави(явно наистина е сменян). Единствено гърбицата за дюзата е изцяло плоска, няма страничен ръб както гърбиците на клапаните, не знам дали си е така попринцип(надявам се да ме разберете какво опитвам да обясня), но забелязах, че по ръба сякаш е леко наранена, назъбена на места. Повдигачите до колкото успях да ги видя и те изглеждат лъскави, естествено не мога да видя центъра, но мисля че ще са добре тъй като вала не е износен. Щях да правя снимки, но се сетих чак като я затворих и вече бях сложил силикон. Говорих с един майстор, и той мисли че шума идва от повдигач. Пита с какво масло я карам и като му казах, че с бардал се намръщи и каза повече да не слагам от него, защото не било хубаво, а и скъпо. Имал клиенти, на които е сложил бардал и двигателя се разчукал. Не знам до колко е вярно това за маслото, аз вече 3та смяна карам с него и до сега не се беше разчуквало нищо. Предложи ми да слагам на марката Granville - PD 5w40. Каза че това е маслото за помпа дюза и с него двигателя ставал по-тих, абе един вид това е маслото за този двигател.
Та относно за това цъкане не знам какво да правя за напред. Предполагам, че някой повдигач залепва, дали е възможно наистина не знам.
Направи ми впечатление центровката на дюзите, от гайката стърчат нагоре 3 резби, а до колкото съм виждал при други двигатели е само 1. Не знам дали има някакво значение, но държа да го спомена. Реших да не я пипам, защото не ми се занимаваше да я вдигам с крика и да въртя през коляновия вал, но ако се наложи ще го направя.
Също така ми направи впечатление, че "пъпката" отгоре на първа дюза е пропаднала, а на другите са си изпъкнали.

Тук се вижда за коя пъпка говоря
Забравих да кажа, тапичките са си на местата.
Така излежда гърбицата на клапаните,
--- ________________ (точките и теретата са, за да наместя картинката)
- /
/
|
|
А така на дюзите.
________________
|
|
|