Има един тънък момент с тия коли изкарващи само гаранцията... Много им пада цената на вторичния пазар. Така се оказват по-скъпи и за първия собственик, а това вече го бърка. Едно е да и вземеш 50% на старо, и да си помогнеш с тях за следващата, съвсем друго е 20-30%...
Просто трябва още малко време за да се напасне пазара и калпавите хептен да се обезценят на вторичния пазар, тогава може на потребителя да му светне лампичката, а след това и на производителите.



Дизел VS Бензин
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел VS Бензин
cecoa1 написа: Едно е да и вземеш 50% на старо, и да си помогнеш с тях за следващата, съвсем друго е 20-30%...
Да бе,кола на 100 000км /или 5г./ излязла от гаранция струва 20-30% от цената си като нова ...ма друг път ! Слушали сме ги тези градски легенди,но цените в мобилето друго казват !
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Цифрите са примерни, и не съм писал нито години, нито километри!
Мисълта ми е, че като се стигне до положение, една кола втора ръка да иска влагане на много пари в нея, то неминуемо няма да има много търсене за модела, и цените ще паднат. А паднат ли цените с много, и за по-малко години, тогава първия собственик яко ще се товари с разходи.
Мисълта ми е, че като се стигне до положение, една кола втора ръка да иска влагане на много пари в нея, то неминуемо няма да има много търсене за модела, и цените ще паднат. А паднат ли цените с много, и за по-малко години, тогава първия собственик яко ще се товари с разходи.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
За да са верни тези проценти, колата трябва да е била след сериозен удар, градушка и т.н.
А по темата, субективно е разбира се, но на мен 4 цилиндров бензинов мотор не ми звучи добре. 6 и 8 са вече друга история
Но заради тяга в ниски и средни обороти, както и заради звук (знам, че много хора ще ме помислят за луТ) предпочитам в 4 цилиндров вариант дизел. Отделно, че според мен съвременен бензинов мотор може да те разплаче много ...
А по темата, субективно е разбира се, но на мен 4 цилиндров бензинов мотор не ми звучи добре. 6 и 8 са вече друга история

- Vasseto
- Мнения: 2704
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел VS Бензин
cecoa1 написа:Дай линк, картинка, каквото искаш, към демпферен маховик за кола с автоматична скоростна кутия. Но класически автомат, не нещо от сорта на DSG.
Другото се казва Торк конвектор преди DSG. Епа то е по скъпо от демферния маховик. Имам и от двата модела у нас. Или искаш да ти кажа за Г2. Там е пак торк конвектор.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Този разговор за цени става все по-сложен с времето.
Кола от 2015-17та година е много сложно да се оцени.
От една страна купувачите все още гледат пробег и са склонни да вземат такава с малък пробег, но с базово оборудване.
От друга - все повече купувачи се интересуват от оборудването и са готови да дадат повече пари за кола със по-голям пробег и съвременно оборудване (лед фарове, асистенти, мултимедия и т.н.).
Основен фактор се оказва ясната история на колата.
Видът двигател вече не е каквото беше. Бензиновите мотори май се явяват свалящ цената фактор в среден клас и нагоре (от Голф натам). Ниския клас не го коментирам - там са ниска начална цена, малък пробег и специфична употреба, които изкривяват нещата.
Победата за дизела в тези години и класове е безапелационна.
Единственото място, където бензина може да спечели е извън ЕС и то при висок клас коли - големи джипове, лимузини и спортни коли.
В ЕС вече трябва да се говори само за хибриди с бензин, а там е съвсем друг разговор.
Иначе при по-старите коли нещата опират до конкретни бензинови мотори - 2.0 при Тойота и Хонда няма дизел, който да им стъпи на пробег, евтина експлоатация, надеждност и т.н. Естествено намират се такива и при други производители, и не само при СУВовете, но са рядкост.
п.с. торкът няма как да е по-скъп от демпфера, по простата причина, че той е всичко (имаш и едни други чарколяци, които няма смисъл да се обсъждат) - имаш едни 2к лв за цялостен ребилд. При dsg демпфера ти е само началото - след това имаш съединители, мехатроник и т.н. цялостен ребилд може да стигне 6++к лв
А и торка в пасат 5.5 преди 100 години струваше 800лв. Колко па да е скъп?!
Кола от 2015-17та година е много сложно да се оцени.
От една страна купувачите все още гледат пробег и са склонни да вземат такава с малък пробег, но с базово оборудване.
От друга - все повече купувачи се интересуват от оборудването и са готови да дадат повече пари за кола със по-голям пробег и съвременно оборудване (лед фарове, асистенти, мултимедия и т.н.).
Основен фактор се оказва ясната история на колата.
Видът двигател вече не е каквото беше. Бензиновите мотори май се явяват свалящ цената фактор в среден клас и нагоре (от Голф натам). Ниския клас не го коментирам - там са ниска начална цена, малък пробег и специфична употреба, които изкривяват нещата.
Победата за дизела в тези години и класове е безапелационна.
Единственото място, където бензина може да спечели е извън ЕС и то при висок клас коли - големи джипове, лимузини и спортни коли.
В ЕС вече трябва да се говори само за хибриди с бензин, а там е съвсем друг разговор.
Иначе при по-старите коли нещата опират до конкретни бензинови мотори - 2.0 при Тойота и Хонда няма дизел, който да им стъпи на пробег, евтина експлоатация, надеждност и т.н. Естествено намират се такива и при други производители, и не само при СУВовете, но са рядкост.
п.с. торкът няма как да е по-скъп от демпфера, по простата причина, че той е всичко (имаш и едни други чарколяци, които няма смисъл да се обсъждат) - имаш едни 2к лв за цялостен ребилд. При dsg демпфера ти е само началото - след това имаш съединители, мехатроник и т.н. цялостен ребилд може да стигне 6++к лв

- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Дизел VS Бензин
group® написа:Този разговор за цени става все по-сложен с времето.
Кола от 2015-17та година е много сложно да се оцени.
От една страна купувачите все още гледат пробег и са склонни да вземат такава с малък пробег, но с базово оборудване.
От друга - все повече купувачи се интересуват от оборудването и са готови да дадат повече пари за кола със по-голям пробег и съвременно оборудване (лед фарове, асистенти, мултимедия и т.н.).
Основен фактор се оказва ясната история на колата.
Видът двигател вече не е каквото беше. Бензиновите мотори май се явяват свалящ цената фактор в среден клас и нагоре (от Голф натам). Ниския клас не го коментирам - там са ниска начална цена, малък пробег и специфична употреба, които изкривяват нещата.
Победата за дизела в тези години и класове е безапелационна.
Единственото място, където бензина може да спечели е извън ЕС и то при висок клас коли - големи джипове, лимузини и спортни коли.
В ЕС вече трябва да се говори само за хибриди с бензин, а там е съвсем друг разговор.
Иначе при по-старите коли нещата опират до конкретни бензинови мотори - 2.0 при Тойота и Хонда няма дизел, който да им стъпи на пробег, евтина експлоатация, надеждност и т.н. Естествено намират се такива и при други производители, и не само при СУВовете, но са рядкост.
п.с. торкът няма как да е по-скъп от демпфера, по простата причина, че той е всичко (имаш и едни други чарколяци, които няма смисъл да се обсъждат) - имаш едни 2к лв за цялостен ребилд. При dsg демпфера ти е само началото - след това имаш съединители, мехатроник и т.н. цялостен ребилд може да стигне 6++к лвА и торка в пасат 5.5 преди 100 години струваше 800лв. Колко па да е скъп?!
Би ли доразвил тезата си: "Победата за дизела в тези години и класове е безапелационна."
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Какво има да доразвивам?
По-скоро всеки съмняващ се в тези думи трябва да погледне няколко факта:
- какво е съотношението на предлаганите бензинови мотори, спрямо дизелови
- в какво оборудване, какви бензинови се предлагат и на каква цена
- какво е съотношението на продадените - тоест какъв избор има на вторичен пазар
После, нека махнем всеки бензинов мотор под 2.0 кубика. Ей така просто, защото 1.2, 1.4, 1.5 някак не ми влизат в представите за бензинови двигатели. Еле, ако бутат голф, пасат и т.н. Еле, че са по-сложни и проблемни от който и да е дизел. А и на цената на по-висок разход.
Та значи оставаме с 2.0 и нагоре ... Халеевата комета...
Самият производител не иска да го продава това!
Виж съдбата на 2.0 TSI biTurbo?!
При другите производители е подобна картинката.
Бензин малолитраж, евентуално с метан или електричество.
Сори, ама какво да доразвивам?!
И аз искам на моя пасат един 4.0 V6 или поне 2.8, ама няма. И на 2.0Т ще се радвам, ама без другите букви SI. Няма и да има.
Виж, ако взимам golf R, както брабуса - да.
Ама все пак някои хора сме затиснати и от практични нужди.
п.с. ако ме познаваше, щеше да знаеш, че ми е много трудно и мъчно да направя горното заключение.
По-скоро всеки съмняващ се в тези думи трябва да погледне няколко факта:
- какво е съотношението на предлаганите бензинови мотори, спрямо дизелови
- в какво оборудване, какви бензинови се предлагат и на каква цена
- какво е съотношението на продадените - тоест какъв избор има на вторичен пазар
После, нека махнем всеки бензинов мотор под 2.0 кубика. Ей така просто, защото 1.2, 1.4, 1.5 някак не ми влизат в представите за бензинови двигатели. Еле, ако бутат голф, пасат и т.н. Еле, че са по-сложни и проблемни от който и да е дизел. А и на цената на по-висок разход.
Та значи оставаме с 2.0 и нагоре ... Халеевата комета...
Самият производител не иска да го продава това!
Виж съдбата на 2.0 TSI biTurbo?!
При другите производители е подобна картинката.
Бензин малолитраж, евентуално с метан или електричество.
Сори, ама какво да доразвивам?!
И аз искам на моя пасат един 4.0 V6 или поне 2.8, ама няма. И на 2.0Т ще се радвам, ама без другите букви SI. Няма и да има.
Виж, ако взимам golf R, както брабуса - да.
Ама все пак някои хора сме затиснати и от практични нужди.
п.с. ако ме познаваше, щеше да знаеш, че ми е много трудно и мъчно да направя горното заключение.
Последна промяна от group® на Пон 27 юли 2020 14:24, променено общо 1 път.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
group® написа:п.с. торкът няма как да е по-скъп от демпфера, по простата причина, че той е всичко (имаш и едни други чарколяци, които няма смисъл да се обсъждат) - имаш едни 2к лв за цялостен ребилд. При dsg демпфера ти е само началото - след това имаш съединители, мехатроник и т.н. цялостен ребилд може да стигне 6++к лвА и торка в пасат 5.5 преди 100 години струваше 800лв. Колко па да е скъп?!
Същата работа, отделни компоненти като Valve body(мозъка), касети със съединители, демпфери, торкове са все по 800-1500лв. Ако е думнало едно такова, ок - минаваш с 2К. Иначе за пълен ребилд и торк и дсг отиват на 5-6К.
За миналата година, делът на дизела в ново продадените Тигуан в Германия е бил 60%. При Пасат традиционно е около 80%. Но това е малко подвеждаща статистика, тя се формира в огромната си част от Fleet cars. За мен, като частно лице, единствения проблем с дизела от сравнително актуално поколение, е че е подчертано неподходящ за каране на къси дистанции. От всякъде му личи, че е проектиран и мислен, да се кара между 30 и 50К годишно - служебно. Все пак считам, че това е по-малкия дявол, когато купуваш употребяван автомобил, сравнено със все още крехките бензинови опции. Всичко това в рамките на ВАГ. Мазда например, отчита почти всички дефектиращи мотори - при дизелите си.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
hooligan_sk написа:group® написа: Мазда например, отчита почти всички дефектиращи мотори - при дизелите си.
Имаме и Мазда на работа, не могат да се доближат до стойностите за разход на производителя.




- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Дизел VS Бензин
group® написа:Какво има да доразвивам?
По-скоро всеки съмняващ се в тези думи трябва да погледне няколко факта:
- какво е съотношението на предлаганите бензинови мотори, спрямо дизелови
- в какво оборудване, какви бензинови се предлагат и на каква цена
- какво е съотношението на продадените - тоест какъв избор има на вторичен пазар
После, нека махнем всеки бензинов мотор под 2.0 кубика. Ей така просто, защото 1.2, 1.4, 1.5 някак не ми влизат в представите за бензинови двигатели. Еле, ако бутат голф, пасат и т.н. Еле, че са по-сложни и проблемни от който и да е дизел. А и на цената на по-висок разход.
Та значи оставаме с 2.0 и нагоре ... Халеевата комета...
Самият производител не иска да го продава това!
Виж съдбата на 2.0 TSI biTurbo?!
При другите производители е подобна картинката.
Бензин малолитраж, евентуално с метан или електричество.
Сори, ама какво да доразвивам?!
И аз искам на моя пасат един 4.0 V6 или поне 2.8, ама няма. И на 2.0Т ще се радвам, ама без другите букви SI. Няма и да има.
Виж, ако взимам golf R, както брабуса - да.
Ама все пак някои хора сме затиснати и от практични нужди.
п.с. ако ме познаваше, щеше да знаеш, че ми е много трудно и мъчно да направя горното заключение.
Опитах се да проявя разбиране, но не се получава.Има някакъв тон, който се опитваш да държиш, струва ми се. Пристрастия към дизела си имай, но не ми внушавай колко е безпроблемен и евтин за поддръжка.Темата не е "Да хвалим дизела, докато го има", а е бензин/дизел. Нали? Значи ли, че всеки който е "симпатизант" на бензинов мотор е нежелан тук?Ако "Да" защо? Ако "Не" защо?
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Vasseto написа:cecoa1 написа:Дай линк, картинка, каквото искаш, към демпферен маховик за кола с автоматична скоростна кутия. Но класически автомат, не нещо от сорта на DSG.
Другото се казва Торк конвектор преди DSG. Епа то е по скъпо от демферния маховик. Имам и от двата модела у нас. Или искаш да ти кажа за Г2. Там е пак торк конвектор.
Аз знам кое как се казва, и че принципно няма нищо общо едното с другото

Мисълта ми беше съвсем проста, та мислех че се подразбира - когато ще е автоматик, кутията(конвертора е към нея) се ремонтира за същите пари, независимо дали е на бензин или дизел. Няма я разликата от по-скъпия маховик при дизела. Разбира се при класически автомат.
За да стоят така нещата с двигателите произвеждани в момента, има различни причини.
От една страна, е важен баланса в потреблението на различните горива. Те се получават от различни фракции на нефта, и е относително по-трудно и неизгодно да се произвеждат в много по-различни пропорции. Грубо казано.
От друга, парниковите газове са естествените продукти на горенето, и зависят пряко от разхода на гориво, респективно от КПД на мотора. Затова и пишат навсякъде по каталози и реклами, след разхода на гориво и количеството на CO2 в грама на километър(двете неща са твърдо свързани, с незначителни разлики в зависимост от вида на горивото). В това отношение дизела е по-добър. Нещо повече, въглеродния отпечатък при дизела, е по-малък от почти всички алтернативи, с изключение на електромобили но захранвани от ток, произведен от възобновяеми източници.
В следствие от тези две причини(вероятно и още някои), се стимулира ползването на бензин на къси разстояния, и на дизел на дълги. Отделно, че заради някои техни особености е и по-лесно да се направи.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10087
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
richko25 написа: Значи ли, че всеки който е "симпатизант" на бензинов мотор е нежелан тук?Ако "Да" защо? Ако "Не" защо?
'Не' - само ти си нежелан в тази тема!
Защо ли?!
- защото за 4 мнения в нея, не си казал нищо смислено, освен да се цупиш, като сърдита миска, защото никой не ти каза, че имаш най-якия бензинов мотор на света
- защото не можеш да четеш
- защото правиш ненужни цитати

И не ми вменявай пристрастия към дизел, защото съвсем се излагаш

- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Дизел VS Бензин
group® написа:richko25 написа: Значи ли, че всеки който е "симпатизант" на бензинов мотор е нежелан тук?Ако "Да" защо? Ако "Не" защо?
'Не' - само ти си нежелан в тази тема!
Защо ли?!
- защото за 4 мнения в нея, не си казал нищо смислено, освен да се цупиш, като сърдита миска, защото никой не ти каза, че имаш най-якия бензинов мотор на света
- защото не можеш да четеш
- защото правиш ненужни цитати![]()
И не ми вменявай пристрастия към дизел, защото съвсем се излагаш
Твоите комплекси изобщо не ме интересуват.Нито колко тежиш на този свят.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дизел VS Бензин
Темата пак се ос.....а .По-добре да я заключат.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта