Коригирах. Благодаря!
371.500 коли с LPG към 01.01.2020 в Германия, като намаляват всяка година. За намаляването се "чуствам виновен" и аз. От два автомобила с LPG до 2016г преминахме към дизел и хибрид. Новите имат по-малък финансов разход за година, като смятм не само разход за гориво, а всички разходи по един автомобил.
С какво може да се комбинира един хибрид и т.н., според мен няма значение. Аз прктически съм сравнил три реални автомобила с автоматични скоростни кутии, като и трите продължават да се движат в моето обкръжение и мога да получавам данни за тях.
Дизел VS Бензин
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
По принцип тая Дачия(и на Рено се слага) с еднолитров турбо мотор със 100 коня, заводски на газ, не е лоша като замисъл, и е в правилната посока. Но поради разни причини, смятам че тия модели ще си останат изключения за по-бедни хора. Иначе ще се наруши баланса.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
group® написа:При Киа оптима може да се види това
Имах предвид спрямо дизела, не съм уточнил. Иначе спрямо бензина е ясно.
Отговорът беше към това:
инжектопляктор написа:p_v_a написа:В действителност разликата между LPG и дизел не толкова голяма.
Но е в полза на LPG.
ПП: Мислех и други неща да му отговарям, в частта че газта не е съвместима с дизела, защото не е баш вярно, както и ми се видяха несъстоятелни някои твърдения около възобновяемите източници на ток, но би се разводнила излишно темата

Иначе се оказва, че не съм съвсем прав, поне при споменатия модел Дачия, дизела губи и по този показател, ако може да се вярва на каталожните данни, но все пак смятам, че това е по-скоро изключение заради турбо-мотора.
https://www.auto-data.net/en/compare?ca ... rId3=35424
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Дизел VS Бензин
"Губи" дизела, защото данните за разход на Sandero II stepway (facelift 2016) 1.0 ECO-G (101 Hp) LPG са нереални - 4.4-4.8 l/100 km.
При такъв нисък разход се постигат и ниски стойности на CO2 emissions. При реален разход на LPG от около 6.5l/100 km ще получиш други стойности на CO2.
То с ясно око се вижда, че данните в тоя сайт не може да са реалност:
1.0 ECO-G (101 Hp) LPG - 4.4-4.8 l/100 km
1.0 TCe (101 Hp) - 5.0 l/100 km
1.5 dCi (95 Hp) - 4.6-4.8 l/100 km
Много занижени данни за LPG и много завишени за дизел.
https://www.auto-data.net/en/dacia-sand ... stop-27346
Dacia Sandero II (facelift 2016) 1.5 dCi (90 Hp) Start&Stop - 3.4-3.7 l/100 km
и CO2 emissions 90 g/km,
което пак е по-малко от CO2 98-108 g/km за 1.0 ECO-G.
При такъв нисък разход се постигат и ниски стойности на CO2 emissions. При реален разход на LPG от около 6.5l/100 km ще получиш други стойности на CO2.
То с ясно око се вижда, че данните в тоя сайт не може да са реалност:
1.0 ECO-G (101 Hp) LPG - 4.4-4.8 l/100 km
1.0 TCe (101 Hp) - 5.0 l/100 km
1.5 dCi (95 Hp) - 4.6-4.8 l/100 km
Много занижени данни за LPG и много завишени за дизел.
https://www.auto-data.net/en/dacia-sand ... stop-27346
Dacia Sandero II (facelift 2016) 1.5 dCi (90 Hp) Start&Stop - 3.4-3.7 l/100 km
и CO2 emissions 90 g/km,
което пак е по-малко от CO2 98-108 g/km за 1.0 ECO-G.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Съгласен съм, и аз нещо подобно подозирах, затова и уточних, че може данните да не са точни.
В офроад-форума, има един луд фен на Дачия, смени Сандеро степуей дизел 90 коня, за Логан комби 0,9 турбо, на газ от завода(90 коня). И двете взимани нови. Казваше разход за много хиляди километра, средно малко под 7/100 газ(по памет), без да смята и малкото бензин, който все пак харчи при студен мотор. Мисля, че предимно извънградско и магистрали му беше карането.
В офроад-форума, има един луд фен на Дачия, смени Сандеро степуей дизел 90 коня, за Логан комби 0,9 турбо, на газ от завода(90 коня). И двете взимани нови. Казваше разход за много хиляди километра, средно малко под 7/100 газ(по памет), без да смята и малкото бензин, който все пак харчи при студен мотор. Мисля, че предимно извънградско и магистрали му беше карането.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
cecoa1 написа:...за Логан комби 0,9 турбо, на газ от завода(90 коня).
Трябва да не си в час / да не пиша по силна дума/ за да купиш миксер 0,9л , ако ще и с 2 турбини, че и Логан Комби още повече да го бримчиш магистрално.

-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Иска нова, иска гаранция, нисък разход... такива са си му приоритетите. Може да се е напатил от майстори, знае ли човек. 

Re: Дизел VS Бензин
Това каква връзка има с темата?kris11 написа:cecoa1 написа:...за Логан комби 0,9 турбо, на газ от завода(90 коня).
Трябва да не си в час / да не пиша по силна дума/ за да купиш миксер 0,9л , ако ще и с 2 турбини, че и Логан Комби още повече да го бримчиш магистрално.
Sent from my Mi Note 10 using Tapatalk
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3969
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Дизел VS Бензин
Никаква. По темата: имал съм няколко автомобила на бензин/пропан-бутан (москвич, лада, сиера 1.8, пасат В4 1.8), както и няколко дизелови (в момента двете дизелови от подписа). Ако не забранят изцяло дизелите, не бих купил бензинов автомобил (говоря за нов). За новата октавия от подписа, много се чудех между 1.5 TSI и 2.0 TDI, но понеже държах на автомат, избрах дизела заради по-добрата скоростна кутия. След 17 000 км и среден разход 6.3 / 100 при градско/извънградско 60/40, съм доволен, че избрах дизел.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Дизел VS Бензин
Аз не мога да кажа нито за емисиите, нито за много новите коли, щото малко идват при мен нови, тук-там някое бмв или мерцедес за ремонти не свързани с горивната система, обаче не спират да идват изтърбушени бомби дюзи, чисти хди-та, тдци-та, дци-та и други подобни кочини. Много рядко идва някое бензинче и от това което идва в сервиза с чиста съвест мога да кажа, че дизелът губи и като екология и като пари за поддръжка. Дори и скъпите колелета и вериги на тси са по евтини от еквивалентни дизелови ремонти
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Дизел VS Бензин

Сигурно бензиновите са при газаджиите за "настройка" на редуктора..

- dalgia-73
- Мнения: 450
- Регистриран на: Пет 16 юли 2010 17:00
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: BKC
- Местоположение: Силистра
Re: Дизел VS Бензин
К.Одаджийски написа:Аз не мога да кажа нито за емисиите, нито за много новите коли, щото малко идват при мен нови, тук-там някое бмв или мерцедес за ремонти не свързани с горивната система, обаче не спират да идват изтърбушени бомби дюзи, чисти хди-та, тдци-та, дци-та и други подобни кочини. Много рядко идва някое бензинче и от това което идва в сервиза с чиста съвест мога да кажа, че дизелът губи и като екология и като пари за поддръжка. Дори и скъпите колелета и вериги на тси са по евтини от еквивалентни дизелови ремонти
Ами радвай се на изтърбушените бомба дюза.Поне ще имаш работа и съответно пари.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7854
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Аз лично нямам пристрастия към горивото, стига да има офлюф - харесвам ги. За послените 1,5г съм сменил Golf7 GTI с Passat B8 2.0TDI 150кс, с Arteon 2.0TSI 190кс, като успоредно с това търкалям Октавия 1.6ТДИ още от 2011г, на 80 000км към момента.
Предвид силните и слабите страни на техниката на ВАГ за последните 10г, бих обобщил така, според типа на ползване:
1. Лично ползване, нов: Бензин. При спокойно каране, в не особено големи количества, разходите за гориво са пренебрежимо малко по-високи. Потенциалните проблеми с техниката при 6 цифрени пробези, не стоят. Предимствата на бензина са ясни - загрява бързо, няма гигантски DPF(Бензиновия OPF филтър не изисква регенерации) - става за къси пасове, по-тих е и тн.
2. Лично ползване, употребяван: Дизел. Определено по-коравата техника на ВАГ с напредването на пробега. Този фактор бие другите потенциални дискомфорти. По-добре да изпомпвам по 0,5 литра "новосъздадено" масло от регенерациите и да го сменям по-често, от колкото да правя ребилд.
3. Служебно ползване, употребяван + нов: Дизел. По-старите TSI мотори си харчат доволно повече от всички течности, а новите, ако се настъпват стабилно, също вдигат 1-2л над дизела. В комбинация с голям пробег, сметките за гориво натежават.
Това са ми 5те стинки.
Предвид силните и слабите страни на техниката на ВАГ за последните 10г, бих обобщил така, според типа на ползване:
1. Лично ползване, нов: Бензин. При спокойно каране, в не особено големи количества, разходите за гориво са пренебрежимо малко по-високи. Потенциалните проблеми с техниката при 6 цифрени пробези, не стоят. Предимствата на бензина са ясни - загрява бързо, няма гигантски DPF(Бензиновия OPF филтър не изисква регенерации) - става за къси пасове, по-тих е и тн.
2. Лично ползване, употребяван: Дизел. Определено по-коравата техника на ВАГ с напредването на пробега. Този фактор бие другите потенциални дискомфорти. По-добре да изпомпвам по 0,5 литра "новосъздадено" масло от регенерациите и да го сменям по-често, от колкото да правя ребилд.
3. Служебно ползване, употребяван + нов: Дизел. По-старите TSI мотори си харчат доволно повече от всички течности, а новите, ако се настъпват стабилно, също вдигат 1-2л над дизела. В комбинация с голям пробег, сметките за гориво натежават.
Това са ми 5те стинки.

Re: Дизел VS Бензин
Искам да вкарам малко инфо по темата СО2. Всичко което се изложи до момента е в стил "cherry picking", т.е. представяне само на тези факти, които защитатават съответната теза, а неудобните умишлено или неумишлено се прикриват. Дискусията дизел, бензин, LPG, CNG е много дълга тема и няма еднозначен отговор. Ако нещата се погледнат повърхностно, излиза че LPG печелят битката за СО2, ако се направи анализ според реалните данни, класацията в действителност води LPG, следван от дизел (справка spritmonitor.de) и най-накрая е бензина. Разликата дизел LPG e в порядъка на 5 - 10 % (СО2 емисии). Масовото схващане е, че след като нищо не се вижда от ауспуха, значи е екологично. Екологично е когато, емисиите на парникови газове са минимални или СО2 еквивалента е минимален. Ако се концентрираме само върху отделяните емисии от екплоатацията на автомобила (без производството му и производствтото на горивото) трябва да се огледат всичи вредни емисии, а не само тези които смятаме за важни за защитаваната теза (cherry picking). Бях описал, че се определят общите парникови газове или т.н. СО2 еквивалент, който е сума от СО2, от СН4 и още един много важен компонент N2O. Последният е въпреки, че е в много малки количества е с много голям СО2 еквивалент, почти 300. Това означава 1 г от N2O има парников еквивалент на 300 грама СО2. За сведение 1 грам СН4 има 85 грама СО2 еквивалент. Ако правим сравнението бензин, газ, дизел по СО2 парников еквивалент, нещата не изглеждат добри за LPG и особено за дизела. Писах, че има тенденция за увелизаване на СН4 при работа с LPG, което ще увеличи СО2 еквивалента, но няма още да го изравни, Ако в сметката вкючим N2O, тогава СО2 еквивалента на LPG ще бъде по-голям от този на бензина. Нещата при дизела, хм, чудя се дали въобще да ги споменавам... При съвременните дизели, N2O се обравува не само в окислителния катализатор, но също така големи количества се образуват в SCR системите. Без да звучи стряскащо, но количеството N2O за километър пробег може да надвиши 1 г, което автоматично добавя още около 300 г СО2 към парниковия еквивалент. Сега тънкият момент е, че за момента СН4 се регулира от стандата, докато N2O - не, или поне засега. В план е да бъде ограничен. Кога ще стане, може би в ЕВРО 7, но за сега N2O не се нормира. Какво да направим, да забраним дизела, да забраним транспорта, да се върнем към по-прост начин на живот? Ами не, приоритезираме. До сега, главен приоритет наред със СО2 беше NOx. През последните 15 години се направи много и емисиите на NOx сега са около 90 - 95 % по-ниски отколкото бяха преди ерата на SCR системите. Емисиите на частици са също над 99 % по-малко спрямо тези от преди 15 години. Сега идва моментът в който ще се работи за общото намаляване на отделяните парникови газове и затова автомобилните двигатели стават все по-сложни и с по-големи изисквания към горивата и т.н. Успоредно с този процес за намаляване на парниковите емисии ще вървят и нагласите - дизел, бензин, хибрид, електроауто.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
kris11 написа:cecoa1 написа:...за Логан комби 0,9 турбо, на газ от завода(90 коня).
Трябва да не си в час / да не пиша по силна дума/ за да купиш миксер 0,9л , ако ще и с 2 турбини, че и Логан Комби още повече да го бримчиш магистрално.
Аз не съм в час купувайки си миксер като цитирания но пък честно казано теб хептен те няма правейки преразказ по картинка която никога не си виждал.
Миксера върви повече и по-приятно от всеки атмосферен мотор с аналогична или приблизетелна по -голяма мощност пък ако ще и последния да е 3000кубика ....добре че на времето не се подведох по подобни неадекватни коментари....
И да бръмча магистрално със 155 (145)по темпомат с пълна кола София Бургас без да се усеща никъде липса на мощност нещо повече по баирите ускорява с прилична динамика до 180км по километраж без сваляне на предавки...нека почне хейта сега ....
За да не съм оф ще кажа че цитираните по горе разходи са нереални.
Моето 1,0 харчи градско около 6 по борд но по периферията на София. В час пик и в задръствания стига до 8.
Извън градско с каране на ръба съм стигал до малко под 8 ...но реално с бързо магистрално каране е до 7.... 7 и малко и тези стойности мен ме устройват и са недостижими за всеки един атмосферен или турбо мотор с "нормална кубатура"
При всички случаи дизела е малко по-икономичен но не пасва на моя профил на ползване.
1,8Т Автомат пак по периферията на града и малко по-навътре без да влиза в центъра харчи 13,5-14,0 газ плюс неясно колко бензин
1,8 без Т 90к. харчи около 12 газ пак по същия маршрут.... така че при настоящите цени ....дизела и газта са на кантар бенза идва при всички случаи по-скъпо.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: MyLens и 57 госта