Дизел само на акумулатор
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Дизел само на акумулатор
Може ли да се каже грубо колко време може да върви дизелова кола само на акумулатор, ако се е повредил генератора? Фаровете ясно, че трябва да са изгасени, заедно с климатици, вентилатори и каквото е възможно. Има ли шанс да изкара 100-200км? Турбото примерно дърпа ли ток за да върти или нещо друго по двигателя (освен помпата за гориво)? Лошото е, че ако се цеди до последно в даден момент няма да има ток за аварийни мигачи, а не се знае в какво място ще е спряла колата.
Последна промяна от 777 на Пет 04 сеп 2020 16:41, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел само на акумулатор
Не си пояснил за какъв дизелов автомобил става въпрос, щото някои не им трябва ток за да вървят и ще бръмчат докато има нафта в резервоара.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел само на акумулатор
Комън рейл с турбо - като груба идея.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел само на акумулатор
Времето е топло. Вентилаторите охладителните точат яко ток.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дизел само на акумулатор
Турбината в никакъв случай не точи ток ,освен ако управлението и не е електрическо.Обаче управлението на дюзите на комън рейла работи така или иначе с ток. Компа и той. Датчиците и те теглят така или иначе. Ако беше прост предкамерен дизелак- там вече е друга бира-ток само за ел клапана на помпата.
- ZEDYCUS
- Мнения: 334
- Регистриран на: Нед 03 сеп 2006 21:46
- Автомобил: VW Sharan 1_9 TDI
- Двигател: AUY 2001
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Дизел само на акумулатор
С Пасат Б4, 1.9 тди, 1 з двигател се прибрах с прясно зареден акумулатор без да паля фарове( генератора отказа предния ден)
от Твърдица до Пловдив около 160 км по магистрала Тракия, нормално без проблеми през деня. Не влезе в авариен режим,за разлика от предния ден когато отказа вечерта и се налагаше да карам и на фарове и акуто падна дотам че изгаснаха дори габаритите. В авариен режим не загасна двигателят, но светнаха всички лампи по таблото и повече от 40 км не вдигаше. От Кортен до Твърдица как стигнах жив по тъмно незнам. Добре че имаше луна.![banghead :banghead](./images/smilies/banghead.gif)
от Твърдица до Пловдив около 160 км по магистрала Тракия, нормално без проблеми през деня. Не влезе в авариен режим,за разлика от предния ден когато отказа вечерта и се налагаше да карам и на фарове и акуто падна дотам че изгаснаха дори габаритите. В авариен режим не загасна двигателят, но светнаха всички лампи по таблото и повече от 40 км не вдигаше. От Кортен до Твърдица как стигнах жив по тъмно незнам. Добре че имаше луна.
![banghead :banghead](./images/smilies/banghead.gif)
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел само на акумулатор
777 написа:Комън рейл с турбо - като груба идея.
Най-добре си потърси репатрак. СБА предлага тази услуга .
-
- Мнения: 1195
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Дизел само на акумулатор
Имай в предвид, че голямо значение има също какъв е акумулатора като ампераж, в какво здраве е и колко е зареден.
Иначе с моя пасат AFN съм изминавал 70 км на фарове и чистачки. Както си карах ми светна лампата, че нямам заряд на акумулатора и просто се насочих към вкъщи. Акумулаторът ми бе на 1 година, 77 ah. Не падна до край, но после директно го оставих на зарядно.
Иначе с моя пасат AFN съм изминавал 70 км на фарове и чистачки. Както си карах ми светна лампата, че нямам заряд на акумулатора и просто се насочих към вкъщи. Акумулаторът ми бе на 1 година, 77 ah. Не падна до край, но после директно го оставих на зарядно.
- samo_pechka
- Мнения: 8456
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел само на акумулатор
Да, ако беше с такъв мотор, става, но ако е КР , особено със система старт/стоп става малко кофти. Дори и да е изключена системата , просто има една голяма особеност, на такива цял софт командва зареждането на акуто и става майката си трака ако няма ток.
Без старт/стоп има някаква надежда да се минат км ( вече отделно колко ще са ) и то при положение, че релето на алтернатора се намира в самия алтернатор.
Но тъй като имаме много общо инфо за каква кола става въпрос, няма как да се даде и точен отговор.
Без старт/стоп има някаква надежда да се минат км ( вече отделно колко ще са ) и то при положение, че релето на алтернатора се намира в самия алтернатор.
Но тъй като имаме много общо инфо за каква кола става въпрос, няма как да се даде и точен отговор.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел само на акумулатор
инжектопляктор написа:Времето е топло. Вентилаторите охладителните точат яко ток.
Рядко включват вентилаторите дизеловите мотори, особено с директно впръскване и при нормално каране. Това без климатик, иначе е ясно.
- buller
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Дизел само на акумулатор
Зависи от разстоянието
Ако е в рамките на София, за да стигнеш до сервиза - давай.
Ако е от Пловдив, да се домъкнеш до София - по-добре прави алтернатора там.
Ако, ако - най-добре е да се отремонтира максимално бързо, а ако не е възможно и е далеч сервиза - репатрак.
Аз съм карал предкамерен дизел със заминала в движение клетка на акумулатор - музика, фарове пуснати. След това нямаше ток да стартира колата (сещате се защо). Новите коли, обаче, са много по-капризни и зависими от тока, от напрежението и т.н.
![c020 :c020](./images/smilies/c020.gif)
Ако е в рамките на София, за да стигнеш до сервиза - давай.
Ако е от Пловдив, да се домъкнеш до София - по-добре прави алтернатора там.
Ако, ако - най-добре е да се отремонтира максимално бързо, а ако не е възможно и е далеч сервиза - репатрак.
Аз съм карал предкамерен дизел със заминала в движение клетка на акумулатор - музика, фарове пуснати. След това нямаше ток да стартира колата (сещате се защо). Новите коли, обаче, са много по-капризни и зависими от тока, от напрежението и т.н.
Re: Дизел само на акумулатор
Преди време придвижих един МЛ без ремък. Сам изключи всичко,вкл. хидравликата, но двигателя не загасна
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел само на акумулатор
Те много коли без ремък нямат хидравлика ![cool :cool](./images/smilies/icon_cool.gif)
![cool :cool](./images/smilies/icon_cool.gif)
Re: Дизел само на акумулатор
Много зависи дали комън рейл- автомобила е с електрическо серво на волана. Всъщност това е най-определящият фактор.
Електрониката по двигателя, помпа в резервоара, изобщо за да работи двигателят са необходими 10-15A. Ако се смята само този ток и акумулаторът е в добро състояние(нов) и добре зареден, може да работи 2 - 2:30 часа. Всеки може да сметне за това време колко се изминава в градски и извънградски условия.
Но при включване в сметката тока на ел. сервото, нещата се променят значително. Този ток може да бъди пъти по-голям отколкото този, нужен за работата на двигателя. Най-голяма консумация е в градски условия, разбираемо. Особено при въртене на волана на място и с ниска скорост.
В такъв случай пробега намалява с пъти.
Имам опит с такава ситуация, комън-рейл, ел. серво, стар акумулатор(но работещ абсолютно нормално) - резултата е 10-15км градско. Двигателят изгасна точно пред вратите на сервиза.
Все пак успях да стигна до където трябваше.
Електрониката по двигателя, помпа в резервоара, изобщо за да работи двигателят са необходими 10-15A. Ако се смята само този ток и акумулаторът е в добро състояние(нов) и добре зареден, може да работи 2 - 2:30 часа. Всеки може да сметне за това време колко се изминава в градски и извънградски условия.
Но при включване в сметката тока на ел. сервото, нещата се променят значително. Този ток може да бъди пъти по-голям отколкото този, нужен за работата на двигателя. Най-голяма консумация е в градски условия, разбираемо. Особено при въртене на волана на място и с ниска скорост.
В такъв случай пробега намалява с пъти.
Имам опит с такава ситуация, комън-рейл, ел. серво, стар акумулатор(но работещ абсолютно нормално) - резултата е 10-15км градско. Двигателят изгасна точно пред вратите на сервиза.
![biggrin :biggrin](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Дизел само на акумулатор
Карал съм Тойота Хайлукс комън ройл 2009г с умрял генератор около 60-70км. Накрая се виждаше, че напрежението започна да пада, но целта ми беше да се добера колкото се може по-близо до града. Успях да я закарам в сервиза на Тойота направо. Хайлукса обаче беше с 2 оригинални акумулатора, с които е излязъл от завода.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта