DPF пране - размисли и страсти
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
като гледам и по данни основната разлика между евро4 (без дпф)и евро5 (с ДПФ) е в количеството прахови частици… та ако нашите ГТП не ги отчитат е ясна работата.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
ГТП у нас, и на по-старите коли в чужбина, мери димност. И това си е баш свързано с DPF.
Цялата работа е, че в по-новите еко-стандарти, едновременно с намаляване на саждите, се иска намаляване и на азотнитните оксиди -NOx. А двете неща са свързани в голяма степен - при високи температури на горене, които се получават когато не се ползва рециркулация на газове, саждите са малко, но се образуват много азотни оксиди, както е в сила и обратното.
Азотните оксиди не се виждат(повечето) но някои се усещат на мирис. Затова и при старите е по-лесно да не пушат, защото им разрешават повече азотни оксиди. Т.е. бачкат с по-високи температури на горене, рециркулацията на газове работи в по-малка степен, а в някои режими въобще.
Обаче и тия емисии са доста вредни в над определени концентрации, нищо че не се виждат. Като цяло те са сравнително нетрайни съединения, но въпреки това в градовете се стига до по-висока концентрация, и това е проблем.
Да, на нашенски преглед се гледа само димност, и лесно стара кола, дори с изолирани някои системи за екология, покрива по-добри показатели от по-нова. Но това не я прави по-екологична, защото изпуска повече вещества, които у нас не се мерят.
Интересното е, че дизел-скандалите станаха точно заради азотните оксиди, и се оказа, че всъщност при реални условия разликата в изпусканите NOx, не е толкова голяма, колкото би трябвало да бъде според стандартите. Най-образно беше показано с тази картинка:

Цялата работа е, че в по-новите еко-стандарти, едновременно с намаляване на саждите, се иска намаляване и на азотнитните оксиди -NOx. А двете неща са свързани в голяма степен - при високи температури на горене, които се получават когато не се ползва рециркулация на газове, саждите са малко, но се образуват много азотни оксиди, както е в сила и обратното.
Азотните оксиди не се виждат(повечето) но някои се усещат на мирис. Затова и при старите е по-лесно да не пушат, защото им разрешават повече азотни оксиди. Т.е. бачкат с по-високи температури на горене, рециркулацията на газове работи в по-малка степен, а в някои режими въобще.
Обаче и тия емисии са доста вредни в над определени концентрации, нищо че не се виждат. Като цяло те са сравнително нетрайни съединения, но въпреки това в градовете се стига до по-висока концентрация, и това е проблем.
Да, на нашенски преглед се гледа само димност, и лесно стара кола, дори с изолирани някои системи за екология, покрива по-добри показатели от по-нова. Но това не я прави по-екологична, защото изпуска повече вещества, които у нас не се мерят.
Интересното е, че дизел-скандалите станаха точно заради азотните оксиди, и се оказа, че всъщност при реални условия разликата в изпусканите NOx, не е толкова голяма, колкото би трябвало да бъде според стандартите. Най-образно беше показано с тази картинка:

Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Здравейте колеги,
препоръчайте ми фирма за чистене/пране на dpf. Скоро ще се наложи тази дейност на една от колите ни. Не искам да премахвам филтъра засега, това ще остане като краен вариант.
Целта е качествено почистване, при което се отстранява и т.нар. пепел (oil ash). Тя е основният проблем. В Германия успешно се справят с това почистване, достигат показателите на нов филтър. Използват се различни техники, освен химикалите за промивка, например ултразвук. Тестват преди и след почистването рестрикцията, която създава филтъра(пад на налягането). Ефектът е - филтър с показатели на нов.
препоръчайте ми фирма за чистене/пране на dpf. Скоро ще се наложи тази дейност на една от колите ни. Не искам да премахвам филтъра засега, това ще остане като краен вариант.
Целта е качествено почистване, при което се отстранява и т.нар. пепел (oil ash). Тя е основният проблем. В Германия успешно се справят с това почистване, достигат показателите на нов филтър. Използват се различни техники, освен химикалите за промивка, например ултразвук. Тестват преди и след почистването рестрикцията, която създава филтъра(пад на налягането). Ефектът е - филтър с показатели на нов.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Чувал съм едно алтернативно решение за DPF филтър - вместо да се маха се прави дупка със свредло 5мм. Дупката не е достатъчна за да се засече липса на филтъра, но му стига за да се поотпуши. Така хем не го махаш и пипаш софтуера, хем започва да върви като без филтър или с добре почистен поне. Не помня само дали дупката е само една или няколко. Някой знае ли го тоя номер?
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Дори след регенерация, диференциалното налгане върху DPF-а е ненормално високо. Отделно - много чести регенерации. Датчикът е проверен, реално филтърът е проблемът. Колата не е VAG, но принципът не е различен.DoH_KuXoT написа:какво налага почистването ?
DPF в добро състояние, не запълнен със сажди(след регенерация или нов), с работещ на празен ход двигател, трябва да има Δp = 3-5 hPa(mbar).
На 2500 об/мин, на място, без товар - Δp = 10-13 hPa(10-13mbar).
При мен показателите са няколко пъти по-високи. Понякога се записва и грешка - DPF blockage - Ash accumulation.
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Ash accumulation означава натрупване на пепел. Пепелта не може да изгори, тъй като това е остатъка от горенето. Произходът на пепелта е от гориво и маслото, особено тези които не са подходящи за двигателя.
Решението е или нов ДПФ или опит за пране. Почистването е в посока обратна на газовете за да може пепелта да излезе. Накисване във вода с ПАВ спомага за отделянето на пепелта. Почиства се с водоструика. Писал съм го някъде подробно. Ако се почиства правилно се възстанови на 80-90 процента или повече.
Решението е или нов ДПФ или опит за пране. Почистването е в посока обратна на газовете за да може пепелта да излезе. Накисване във вода с ПАВ спомага за отделянето на пепелта. Почиства се с водоструика. Писал съм го някъде подробно. Ако се почиства правилно се възстанови на 80-90 процента или повече.
-
- Мнения: 1889
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
777 написа:Чувал съм едно алтернативно решение за DPF филтър - вместо да се маха се прави дупка със свредло 5мм. Дупката не е достатъчна за да се засече липса на филтъра, но му стига за да се поотпуши. Така хем не го махаш и пипаш софтуера, хем започва да върви като без филтър или с добре почистен поне. Не помня само дали дупката е само една или няколко. Някой знае ли го тоя номер?
Прави се със свредло 8-10 мм. и се правят 2-3 дупки, в зависимост от това колко е задънен и колко голям отвор в корпуса сте успели да направите.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
И най-добрите (според няколко познати) в България - https://www.olx.bg/ad/mashinno-pochistv ... 5pLjC.html
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Уникално задълбочен анализ!!! Благодаря за клипа - накратко , за тези, които искат да получат информацията бързо и наготово ще направя кратко резюме.
1-ва стъпка --- Drain cleaner / Сода Каустик - NaOH - разтворена във вода , изчаква се малко да изстине , сваления DPF се пълни с разтвора , клати се да мине навсякъде по питата, източва се много кратно в двете посоки вход/изход - в резултат се премахват маследните и горивни отлагания, и стартира премахването на OIL ASH , нарекоха го предпране :)
2-ра стъпка --- Brick Acid / Солна киселина - HCl - пропорции 1/4 киселина в 3/4 вода (киселината се изсипва във водата , а не обратно , помните часовете по химия) - многократно пълнене източване, пак в двете посоки, задължително ръкавици, очила и предпазни средства!!! това премахва Oil Ash реално това е почистването на DPF , стъпка едно също върши много голяма част от работата, но целта там е да се премахнат маслени отлагания, които биха попречили на цялостното почистване на Oil Ash - кой е капсулиран и покрит от тях, защото киселината от стъпка две не им влияе никак.
3-та стъпка хубаво изплакване с вода пак в двете посоки
Благодарности на колегата Кайзен!!! Както и на човека отделил време за да сподели информацията с нас!
1-ва стъпка --- Drain cleaner / Сода Каустик - NaOH - разтворена във вода , изчаква се малко да изстине , сваления DPF се пълни с разтвора , клати се да мине навсякъде по питата, източва се много кратно в двете посоки вход/изход - в резултат се премахват маследните и горивни отлагания, и стартира премахването на OIL ASH , нарекоха го предпране :)
2-ра стъпка --- Brick Acid / Солна киселина - HCl - пропорции 1/4 киселина в 3/4 вода (киселината се изсипва във водата , а не обратно , помните часовете по химия) - многократно пълнене източване, пак в двете посоки, задължително ръкавици, очила и предпазни средства!!! това премахва Oil Ash реално това е почистването на DPF , стъпка едно също върши много голяма част от работата, но целта там е да се премахнат маслени отлагания, които биха попречили на цялостното почистване на Oil Ash - кой е капсулиран и покрит от тях, защото киселината от стъпка две не им влияе никак.
3-та стъпка хубаво изплакване с вода пак в двете посоки
Благодарности на колегата Кайзен!!! Както и на човека отделил време за да сподели информацията с нас!
Последна промяна от DoH_KuXoT на Пет 18 сеп 2020 10:59, променено общо 1 път.
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Редуването на алкален с киселинен разтвор решава точно проблема на пепелта, че някой тип може да се почисти с киселина, а друг тип с основа, а трети само с ПАВ. За да се разбере кое е най-добре трябва анализ или проба и това е хубавото на клипа, че използва двата вида разтвори. Това което благоприятства отделянето на пепелта е ПАВ, бих го допълнил към двата вида разтвора. Добре е ДПФ да е регенериран от сажди преди изчистване. Водата в ДПФ не пречи, не трявбва да се чака да изсъхне преди монтаж и старт. При студен старт на двигателя, ДПФ е пълен с кондензирала вода.
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
ПАВ от къде може да се закупи и как се нарича , намирам Повърхностно активни вещества, но ми звучи твърде обобщено, ако може малко повече инфо , за водата мисля, че си прав на 100% защото няма как да загасиш двигателя вечерта на около 300 градуса и да не кондензира през нощта , така, че може да се избегне и това изчакване , коригирам го
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Евала за видеото наистина!
Само малко допълнение от мен за хората, които решат да си чистят филтрите сами.
по т.1 - NaOH + H20 е екзотермична реакция, т.е. отделя се топлина. За това и във видеото се вижда, че смесването се прави на малки стъпки, така че реакцията да е контролирана и температурата да не се повиши рязко.
по т.2 не ми става ясно каква трябва да е точната концентрация на крайната смес? Той смесва 1част HCL от тубата с 3 части вода, но каква е концентрацията на разтвора в тубата? За индустриални нужди се ползва 30% разтвор, за дом употреба около 10% разтвор. Неговата туба ми прилича повече като да е първото.
При всички положения е най-добре тези работи да се правят на открито и със съответните защитни средства.
Само малко допълнение от мен за хората, които решат да си чистят филтрите сами.
по т.1 - NaOH + H20 е екзотермична реакция, т.е. отделя се топлина. За това и във видеото се вижда, че смесването се прави на малки стъпки, така че реакцията да е контролирана и температурата да не се повиши рязко.
по т.2 не ми става ясно каква трябва да е точната концентрация на крайната смес? Той смесва 1част HCL от тубата с 3 части вода, но каква е концентрацията на разтвора в тубата? За индустриални нужди се ползва 30% разтвор, за дом употреба около 10% разтвор. Неговата туба ми прилича повече като да е първото.
При всички положения е най-добре тези работи да се правят на открито и със съответните защитни средства.
- dispatch
- Мнения: 615
- Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
- Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
- Двигател: CBBB DSG6 02Е
- Местоположение: Павликени
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
А цената от обявата в OLX каква е? Всмисъл, дали си заслужава да се правим на химици, при условие че има специалисти в тази сфера и ще дадат някаква гаранция... :-)
Нов ако е към 7-800 лева, вероятно услугата е около 200 лева.
Нов ако е към 7-800 лева, вероятно услугата е около 200 лева.
Re: DPF 1.6tdi CAYC 105hp размисли и страсти
Кайзен написа:
И най-добрите (според няколко познати) в България - https://www.olx.bg/ad/mashinno-pochistv ... 5pLjC.html
Благодаря за насоката!
И да - който има условия, нека се опита да го почисти сам. Но с киселини и основи да се работи не е безобидна работа, особено без подходящите условия. Отделно е много времеотнемащо.
И пак не е сигурно в каква степен се почиства филтъра. Няма апаратура, с която да се измери. А свалянето и монтирането на някои модели е ужас. Не си струва занимаването.
Така че, по-добре на специализирана машина, няма смисъл от домашни упражнения.
За цената ще пиша, следващата седмица смятам да се свържа с тях.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 81 госта