Здравейте,
Тъй като скоро се случиха няколко тежки инцидента с избухнали коли на газ ми се иска да обсъдим къде са невралгичните места при ползване на АГУ.
За майсторите е ясно.....читави са рядкост. Аз съм пример как съм имал премазани маркучи от към бутилката и чак втория майстор ги забеляза и смени.
На първия ясно му заявих, че искам да ми огледа цялата система и ако има дефекти да ги отстрани....ама толкова го направи.
Аз лично се сещам за следните неща:
1. Има ли голямо значение марката на газовата бутилка?
2. Как се случва ограничаването на пълненето до 80% ?
3. На колко време трябва да се сменят маркучите? По-скоро визирам маркучи газова фаза.
4. Трябва ли да има стягащи пръстени на малките маркучи от инжекторите към смукателния колектор и от двете страни(забелязах, че при мен са само от страна на инжекторите)?
При мен лично автомобила е Golf 4 2.3 V5 170 коня AQN. Газовата е BRC, бутилката е MIMGAS със евроклапан на BRC.
Мерси за коментарите. Надявам се да са полезни за всички.
Сигурност при използване на АГУ
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сигурност при използване на АГУ
Не се ли използват тръбички вместо маркучи?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Сигурност при използване на АГУ
1. Не
2. С поплавък.
3. Когато има проблем.
4. Не е задължително, но е желателно.
2. С поплавък.
3. Когато има проблем.
4. Не е задължително, но е желателно.
- stefarata
- Мнения: 1898
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Seat Alhambra 7M
- Двигател: AFN 1998
- Местоположение: Карнобат
Re: Сигурност при използване на АГУ
Виждал съм всякакви ужасни изпълнения и небивалици по автомобили с АГУ, че не се учудвам на таива инциденти. Проводници от усилватели, оголени и минаващи до изпарители, по корпус на бутилки и т.н. Немарливото стопанисване е често срещано явление. Иначе когато карах кола на газ веднъж годишно си влизах в сервиз за оглед за изтичане на газ и други проблеми. Отделно от ГТП, че там нещата са зле
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сигурност при използване на АГУ
Повечето газаджии са дълбоко убедени, че газът не може да гърми - той горял като горелка и няма страшно. Един майстор работи със запалена цигара - сменя филтри, съска газ, а оня с цигарата надвесен.
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Сигурност при използване на АГУ
Пробвай да запалиш газовия котлон с цигара Няма да се получи.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сигурност при използване на АГУ
За да избухне газ трябва да има теч, който дълго не е отразен и да се е натрупал в обема на затворена площ. Ако се запали изтичаща газ, която не се е натрупала в обем, то тогава гори като горелка.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сигурност при използване на АГУ
Така е, но въпреки теориите има тук там инциденти с АГУ. Иначе поне преди време беше класика да видиш Лада, около която сериозно мирише на газ. Но собственикът си мисли, че така е нормално при всички. Не знам само какъв "разход" вади при постоянен теч.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13448
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Сигурност при използване на АГУ
777 написа:Повечето газаджии са дълбоко убедени, че газът не може да гърми - той горял като горелка и няма страшно. Един майстор работи със запалена цигара - сменя филтри, съска газ, а оня с цигарата надвесен.
За да гръмне бутилка трябва огън - т.е. колата да гори, бутилката се нагорещява , налягането вътре нараства яко . Или не издържа "арматурата" накачулена на фланеца или някой шев по бутилката.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Сигурност при използване на АГУ
Повечето реални гърмежи мисля, че са от напълване на газ в купето и искра/цигара.
Re: Сигурност при използване на АГУ
Затова все по- често се замислям вече и избягвам да паля цигара в колата.
Имал съм 4 случая на изтървали скоби и последвал теч на газ. Това за 2 години на различни коли.
Имал съм 4 случая на изтървали скоби и последвал теч на газ. Това за 2 години на различни коли.
Re: Сигурност при използване на АГУ
В моята кола не се пуши. Обаче непрекъснато като карам отпред летят фасове или ги виждам на пътя. Има ли риск като минавам през тях? Изпарителя е долу до халогена
-
- Мнения: 259
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Сигурност при използване на АГУ
kris11 написа:777 написа:Повечето газаджии са дълбоко убедени, че газът не може да гърми - той горял като горелка и няма страшно. Един майстор работи със запалена цигара - сменя филтри, съска газ, а оня с цигарата надвесен.
За да гръмне бутилка трябва огън - т.е. колата да гори, бутилката се нагорещява , налягането вътре нараства яко . Или не издържа "арматурата" накачулена на фланеца или някой шев по бутилката.
Веднъж се наложи да съм 10-15 минути на 3-4 метра от горящ москвич Алеко,само на газ,тоест от години не е имало бензин в резервоара.
Беше разбито задното стъкло на колата точно над газовата бутилка,умишлено полята с бензин и запалена.
Няколко минути след палежа,при вече силно разгоряла кола се отвори аварииният клапан и през вече разбитото задно стъкло, право на горе, изфуча 3 метрова струя газ.За десетина секунди,после се затвори.
Струята гореше след първият метър.Макар,че излизаше през огън.Това изпускане се повтори 3-4 пъти. Не нанесе никакви щети на задната страна къщата,на митър и половина от която беше спряна колата.
Накрая дойде пожарна, обля догарящата кола с вода при което се чу спукването на газовата бутилка. Без взрив.
Не мога да кажа какво щеше да се случи ако имаше,да речем,половин резервоар бензин.
Re: Сигурност при използване на АГУ
Аз до сега знам от първа ръка за два инцидента с огън причинен от АГУ (а не попринцип с кола с АГУ, защото има разлика). И двата пъти хората бяха обгорени и пострадали заради искра от цигара в купето, което е било наситено с газ. И двете коли бяха комбита. Та ако ви мирише на газ в купето ... и пушите ...
По пътя на логиката другият вариант е да гръмне бутилка, която е подложена на висока температура. Примерно колата се пали по някаква причина (може да е ел инсталация, проблем с бензина, да прихване огън от друга кола и тн) и ако има АГУ, чиито клапан не успее да отвори, в един момент бутилката ще гръмне. Ако тоя месец станат 10 пожара с коли, ние разбира се ще разберем само за този, където колата е била с АГУ. Малко като с COVID-a е положението.
За трети вариант не се сещам.
Така че ако ти мирише на газ в купето сигурно имаш проблем, но да търсиш под вола теле няма смисъл.
По пътя на логиката другият вариант е да гръмне бутилка, която е подложена на висока температура. Примерно колата се пали по някаква причина (може да е ел инсталация, проблем с бензина, да прихване огън от друга кола и тн) и ако има АГУ, чиито клапан не успее да отвори, в един момент бутилката ще гръмне. Ако тоя месец станат 10 пожара с коли, ние разбира се ще разберем само за този, където колата е била с АГУ. Малко като с COVID-a е положението.
За трети вариант не се сещам.
Така че ако ти мирише на газ в купето сигурно имаш проблем, но да търсиш под вола теле няма смисъл.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта