Искаш да кажеш, че ако заводската широколентова сонда дава информация за 14.7, то тази допълнителната с контролера и дисплея ще отчете 15.5 при същите условия ли? Ако двете са монтирани на изпускателния тракт и работят паралелно, така да се каже.
Относно смесообразуването - ясно е, че гориво с различна стехиометрия ще им е нужно различно количество (обем, тегло) въздух, за да изгорят.
Конкретно пак на въпроса. Ще се опитам да го пресъздам, за да не качвам линк към видеото, което е час и нещо.
Руснак монтира АГУ на Жигулка. С помощта на широколентова сонда я настройва. Като уточнява през цялото време, че трябва да се гони стойност 15.5, тъй като колата се настройва на газ, вместо 14.7 (към която се стремим, когато колата се движи на бензин). Когато колата работи на бензин и има стехиометрия - показанията на сондата изобразени на дисплея са 14.7 или 1 (има два режима AFR или Lambda). Когато колата работи на газ и има стехиометрия - защо се търси показание 15.5 на AFR и реално да кажем 1.0х на Ламда? Като мери само кислорода, не трябва ли и при газовото да се търси 1 при ламбда, а не 1.05 примерно?
Показания ламбда сонда
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Показания ламбда сонда
Последна промяна от stefan4o на Пет 09 окт 2020 11:22, променено общо 2 пъти.
Re: Показания ламбда сонда
Доколкото знам дебитомера отговаря за количеството въздух. Е, може и спукан маркуч да има [emoji849]stefan4o написа:Да.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Показания ламбда сонда
Колега, какво си се хванал за дебитомера, не разбирам? Неговата роля в алгоритъма е различна. На мен той не ми е интересен. Реално според неговите показания ЕКУ с горивната си таблица пуска съответното гориво. Ами ако това гориво не изгори правилно? Тогава се намесва ламбда-сондата - която показва, как реално е протекъл процесът съдейки по изгорелите газове.
Ако имаш спукан вакуум след дебитомера, то оттам влиза нерегламентиран въздух, който НЕ е измерен от него. ЕКУ отваря инжекторите според показанието на дебитомера и заедно с още някои други датчици. Когато този въздух не е отчетен - резултатът е бедна смес, отчетена от ламбда-сондата, която ЕКУ ще опита да коригира с по-дълговременно отваряне на инжекторите.
Жигулата, която споменах в предния си пост няма дебитомер, а си се настройват смесите според показанията на широколентовата сонда. Не знам вече за кой път го казвам - но питането ми е само и единствено за разликата в стехиометричните съотношения на пропан-бутана и бензина и как те се отразяват на замерването им с широколентова сонда. Не ме интересуват дебитомери, температурни сензори на въздуха, на антифриза, потенциометър на газта и куп други още сензори, които ЕКУ взема предвид при впръскването на гориво.
Ако имаш спукан вакуум след дебитомера, то оттам влиза нерегламентиран въздух, който НЕ е измерен от него. ЕКУ отваря инжекторите според показанието на дебитомера и заедно с още някои други датчици. Когато този въздух не е отчетен - резултатът е бедна смес, отчетена от ламбда-сондата, която ЕКУ ще опита да коригира с по-дълговременно отваряне на инжекторите.
Жигулата, която споменах в предния си пост няма дебитомер, а си се настройват смесите според показанията на широколентовата сонда. Не знам вече за кой път го казвам - но питането ми е само и единствено за разликата в стехиометричните съотношения на пропан-бутана и бензина и как те се отразяват на замерването им с широколентова сонда. Не ме интересуват дебитомери, температурни сензори на въздуха, на антифриза, потенциометър на газта и куп други още сензори, които ЕКУ взема предвид при впръскването на гориво.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Показания ламбда сонда
Най просто казано сондата мери остатъчния кислород и казва на компа да намали или увеличи горивото в зависимост от кислородда..нея не я брика какво гориш бензин пропан или въглища....отделен е въпроса че за да държи същите стойности на газ казва на компа да пуска повечко гориво и колкото и добре да е настроена газовата пак има някои моментни режими на работа които се разминават с работата на бензин и могат да ти запалят лампата.......
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Показания ламбда сонда
silent написа:Най просто казано сондата мери остатъчния кислород и казва на компа да намали или увеличи горивото в зависимост от кислородда..нея не я брика какво гориш бензин пропан или въглища....
Така де. И аз съм на същото мнение, но исках да го чуя и от някой друг.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта