Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Както обещах в една друга тема, тук ще публикувам процедурата и моделите на аналозите с които се подменят успешно скъпите дюзи Landi Renzo MED. Това е една от най-добрите реално марки газови системи, но и тя си има своите недостатъци естествено. Дюзите издържат над 100000км, но за сметка на това са доста шумни. Цената им е доста солена, като за тях не се намират и ремонтни комплекти, за разлика от другите марки. Изпарителят на тази фирма, реално е един от най-добрите правени до сега на пазара, но в тази тема него няма да го разглеждаме. Рано или късно всеки, който е имал подобна система се е сблъсквал с неприятната част да сменява дюзи. Тогава идва дилемата какви точно да се сложат, дали да са оригинални или на друг производител. Ако са на друг производител, дали ще станат или не. Във прикачения файлов документ, може да се запознаете с какви модели и марки, се заменят успешно скъпите оригинални дюзи Landi MED. Аз лично съм го правил няколко пъти и то само с фирмата Валтек. След замяната им, се налага изцяло нова настройка на таблицата на газовия компютър, за да заработят както трябва. Тук трябва да подчертаем, че задължително преди това, дюзите, трябва да са със съответните отвори, като големина за мощността на дадения двигател. За тази цел се използва формула или готови калкулатори за изчисление на съответните отвори. Подобен калкулатор, прикачвам, като файл отдолу. Калкулаторът има един недостатък, не работи под Windows XP.
- Прикачени файлове
-
- LandiMED_replaced.docx
- (226.96 KиБ) Свален 1141 пъти
-
- Injector_Size.rar
- (16.03 KиБ) Свален 857 пъти
- Ник никишето
- Мнения: 750
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Колега от моя опит с тази система замяната става единствено и само след изрязване на кабел към компа ! След това се запояват конектори било за кейхен или Реал или д-р 3 ома инжектори и се избира матрих в менюто в системна конфигурация и се настройва наново :)
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Прекъсва се крак 14 на газовия компютър, който е за разпознаване на дюзите. Когато е оставен свободен - дюзи Матрикс, когато се замаси - дюзи Кейхен, когато е свързан с 5 волта - дюзи Ланди. Подменятза инжекторите, а аз ги споявам директно към оригиналните и така имам два комплекта букси за поддръжка на различни модели рейки.С Валтек 3 ома, работи перфектно системата, правил съм го на няколко мои автомобила и един още чака за тази процедура, защото съм се вкарал в един филм с работа на 3 цилиндъра на тази газова уредба, докато не загрее много. То не бяха изпарители, маркучи, температури на газ и антифриз, свещи, бобини, термостат, кабели, центровки и все си работи на 3 цилиндъра, докато не стигне пустите 60 градуса. В по-долната тема, има подобен проблем един колега, но не е с Landi Renzo. Та накрая след всичко това, смятам да сменя и на тази кола дюзите с Валтек, защото хората обръщат на газ на 30 градуса и работи перфектно, аз го обръщам след 60. По принцип дюзите са си на доста километри и въпреки,че ги замених пак със същите втора ръка и нищо не се подобри, аз съм заплюл тях за виновни по моя конкретен проблем. Не знам, друг дали се е сблъсквал с подобен проблем на Landi Renzo, но аз в момента съм и не виждам друг виновен за проблема.
Последна промяна от megatronS на Нед 18 окт 2020 7:23, променено общо 5 пъти.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Това за кой модел компютър на Ланди Ренцо се отнася?И това ли е всичко необходимо за да се сменят дюзите с друг модел?
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Става за всички модели на Landi, смяната на дюзите. Всичко необходимо е описано в прикачения файл. Забравих да поясня, тъй като при много модели на Landi, се използва не датчик за температура на антифриза, а се използва комбиниран за налягане и температура на газта поместен в рейката, се налага, този датчик да се свали и да се монтира на маркуч, за да продължи да дава необходимите стойности за компютъра. Следващият момент са смяна на буксите за новите дюзи, тъй като на Landi Renzo са различни от стандартните. Аз примерно, не режа буксите на Landi инжекторите, а към техните кабелчета , запоявам новите букси. След това със софтуера на Landi, както се изрази по-горе колегата се избират инжектори Matrix и се правят нови настройки на картата. Всичко е описано във файла, тук просто го нахвърлям на български език. Конкретно, аз съм го правил на Landi Omegas, инжектори със зелени, оранжеви и черни капачки, тоест, дюзи с малък и среден размер. Според хората измислили и тествали процедурата, към компютрите на Landi, няма изисквания, те са само към конкретните инжектори, които трябва да се подменят.
Важната част, специално при настройката на Landi Renzo е след смяната на всичко, да се пусне задължително първо опцията Автокалибриране, чрез което газовия компютър да направи първоначалната таблица. След това вече върху нея се започват ръчните корекции, а не да се правят корекции на готовата таблица с която е работила газовата, докато е била с оригиналните инжектори Landi.
Важната част, специално при настройката на Landi Renzo е след смяната на всичко, да се пусне задължително първо опцията Автокалибриране, чрез което газовия компютър да направи първоначалната таблица. След това вече върху нея се започват ръчните корекции, а не да се правят корекции на готовата таблица с която е работила газовата, докато е била с оригиналните инжектори Landi.
Последна промяна от megatronS на Сря 14 окт 2020 17:46, променено общо 1 път.
- ivan_pop
- Мнения: 809
- Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
- Автомобил: OVB
- Двигател: X18XE1
- Местоположение: Плевен
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Току що установих, че съм се прецаквал с това Ланди!
За да се получат нещата както трябва според мен, правя следното.Свалям конфигурационния файл от газовия компютър.Декриптирам го.Променям едни параметри във декриптирания файл които отговарят за начина на управление на дюзите.Криптирам променения файл и го записвам в газовия компютър.Следва настройка.
Ето един и същ файл преди и след декриптиране.Отваря се с текстов редактор.
За да се получат нещата както трябва според мен, правя следното.Свалям конфигурационния файл от газовия компютър.Декриптирам го.Променям едни параметри във декриптирания файл които отговарят за начина на управление на дюзите.Криптирам променения файл и го записвам в газовия компютър.Следва настройка.
Ето един и същ файл преди и след декриптиране.Отваря се с текстов редактор.
- Прикачени файлове
-
- decrypted.rar
- (15.21 KиБ) Свален 339 пъти
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
megatronS написа:Става за всички модели на Landi, смяната на дюзите. Всичко необходимо е описано в прикачения файл. Забравих да поясня, тъй като при много модели на Landi, се използва не датчик за температура на антифриза, а се използва комбиниран за налягане и температура на газта поместен в рейката, се налага, този датчик да се свали и да се монтира на маркуч, за да продължи да дава необходимите стойности за компютъра. Следващият момент са смяна на буксите за новите дюзи, тъй като на Landi Renzo са различни от стандартните. Аз примерно, не режа буксите на Landi инжекторите, а към техните кабелчета , запоявам новите букси. След това със софтуера на Landi, както се изрази по-горе колегата се избират инжектори Matrix и се правят нови настройки на картата.
Поздравления за труда
При мен изнинкнаха няколко въпроса - в менюто на инжекторите нямам опция Matrix. Но пък щом можело да се остави Ланди...
И относно температурата на превключване, която спомена - аз също имам комбиниран сензор за налягане и температура на газта в рейката. В програмата е зададено да превключва на 40 градуса. Обаче наблюдавам, че 40 градуса на рейката отговарят на 60-65 градуса на темп датчик на мотора(намира се между втори и трети цилиндър). Нормално ли е това, тъй като изпарителя е долу ниско при халогена? Компа е omegas plus lc02
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
И аз съм в един филм с тази марка уредба. Правя настройка, колата работи добре. На другия ден съвсем различна работа, пак настройка наново и започва да работи добре, до следващия път.Оказа се ,че тъпите дюзи ми правят страшни мизерии. Ядосах се, сложих един стар Валтек на 100 години и разцепи земята от първия път. Интересно е ,че повечето коли, които взимам са все от Италия и идват точно с тази фирма газова. Затова се ядосах и помолих едни колеги в Италия за някакво решение с тези дюзи и го получих. На дюзите Ланди , като свалиш шапчиците отгоре , се вижда буренцето и по него се показва износването на дюзите. Трябва да е два милиметра под равнището буренцето. Ако е на равнището на ръба на дюзата , значи е износена, а ако е излезнал над ръба е за изхвърляне (има вероятност да се компенсира временно това износване). Интересно е че дори износени или проблемни, колите са ми вървели на пушка и то с нисък разход . Бетон празен ход и тяга по голяма от бензина при добра центровка. Не помагат нито почистване с разредители, нито ултразвук. Затова видя ли вече дюзи Landi , които не работят правилно, вече не се занимавам, а преминавам към смяна на цялата рейка с комплект на друга фирма, директно без да се замислям. Ще погледна после прикачения файл.
Последна промяна от megatronS на Сря 14 окт 2020 17:51, променено общо 2 пъти.
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Моите са такива, но казаха, че не се чистят а се сменят в нови. Разхода смесено е 10 плюс минус и съм се примирил
Като си инсталирах програмата защо името на калибровката е с номера на колата ми
Като си инсталирах програмата защо името на калибровката е с номера на колата ми
- Прикачени файлове
-
- plus max.jpg (87.29 KиБ) Видяна 11253 пъти
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Колега rld, комбинираният датчик трябва да мери налягане и температура на газта в рейката, а не на антифриза. Това означава, че ако водата ти е загряла до 65-70 градуса, температурата на газа в рейката е нормално да е 38-40 градуса.Коя версия на софтуера ползваш, защото от снимката не мога да преценя. Изпарители заводски се монтира долу вдясно под нивото на радиатора , за да е в най-ниска точна. Това е правилен монтаж измислен и изчислен от много инженери , ние не го оспорваме. Хубаво е превключването да е на по висока температура, ще поясня защо:
Центровка се прави на 80-90 градуса, тоест напълно загрят автомобил, при изключена консумация (това не трябва да е така). Колкото повече време колата работи на по ниска температура до стигането на оптимална, толкова повече ще имаш разминаване в адаптивните стойности на бензиновия компютър. Тоест ще стане след известно време лошо за него, ще обогати или обедни сместа и започваш да не палиш на бензин. Колкото по кратко е времето за достигане на оптимум температурата толкова по бавно се трупат грешни адаптации. Затова аз лично препоръчвам газовата да включва на по висока температура и да се прави центровка с включени фарове, защото са задължителни за движение. Само включването на фарове, веднага обогатява системата +8-10 пункта, които не са сметнати при центровка с изключени консуматори. Тогава бензиновия компютър започва обедняване и накрая се стига до проблем с палене и нужда от анулиране на адаптации на бензиновия компютър. Газовата може да работи и на 30 градуса на антифриза, дори и под това, но е вредно за изпарители.
Относно превключването на газ , както е и моята, съм я направил на 5 градуса на газта и си го превключвам винаги с бутона, когато направя 60 градуса минимум на антифриза, иначе съм на три цилиндъра на газ. Хубавото на Landi , е че може да работи почти без всички допълнителни сензори, така и ги връзват в Италия, заради топлия климат.
Каква кола е това, че гори смесен 10 литра газ, това е много. Моите коли до сега повече от 8-9 градско и 6-7 извънградско не вдигат. Вярно е, че не са голяма кубатура, но вървят доста и не ги жаля откъм натискане.
Центровка се прави на 80-90 градуса, тоест напълно загрят автомобил, при изключена консумация (това не трябва да е така). Колкото повече време колата работи на по ниска температура до стигането на оптимална, толкова повече ще имаш разминаване в адаптивните стойности на бензиновия компютър. Тоест ще стане след известно време лошо за него, ще обогати или обедни сместа и започваш да не палиш на бензин. Колкото по кратко е времето за достигане на оптимум температурата толкова по бавно се трупат грешни адаптации. Затова аз лично препоръчвам газовата да включва на по висока температура и да се прави центровка с включени фарове, защото са задължителни за движение. Само включването на фарове, веднага обогатява системата +8-10 пункта, които не са сметнати при центровка с изключени консуматори. Тогава бензиновия компютър започва обедняване и накрая се стига до проблем с палене и нужда от анулиране на адаптации на бензиновия компютър. Газовата може да работи и на 30 градуса на антифриза, дори и под това, но е вредно за изпарители.
Относно превключването на газ , както е и моята, съм я направил на 5 градуса на газта и си го превключвам винаги с бутона, когато направя 60 градуса минимум на антифриза, иначе съм на три цилиндъра на газ. Хубавото на Landi , е че може да работи почти без всички допълнителни сензори, така и ги връзват в Италия, заради топлия климат.
Каква кола е това, че гори смесен 10 литра газ, това е много. Моите коли до сега повече от 8-9 градско и 6-7 извънградско не вдигат. Вярно е, че не са голяма кубатура, но вървят доста и не ги жаля откъм натискане.
Последна промяна от megatronS на Пон 12 окт 2020 23:03, променено общо 2 пъти.
- Ник никишето
- Мнения: 750
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Пичове аз имам 3 Ланди омега на едното с с мед дюзи и си пеее без яд 2 г на Ауди 1.8 125 коня жената го разцепва 10.5 на 100км ,д-р ми е Корола 1.4 с дюзи като на колегата rld но за да мога от менюто да избера д-р дюзи се реже 14пин на компа червен или черен кабел компа автоматично ми избира матрих дюзи малко автокалибрация и плус минус по таблицата и е безсмъртна системата . На колегата с 3 цилиндъра има свален комп от 3 ми кола .Свалих газта ако ти е омегаз мога да ти го дам за проба ако не се лъжа имам и резервен че имах съмнения за единия и купих за проба но се оказа изгнил кабел към бутилката
- megatronS
- VW експерт
- Мнения: 947
- Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
- Автомобил: Space Shuttle
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Не е от компютъра със сигурност, слаган е на стенд и на друга кола, работи перфектно. Дюзите са добри, докато работят, след това не си заслужават, просто пет пъти по евтини дюзи работят перфектно и дори се ремонтират без пари ,както е Валтек. На всички, Landi, на които смених дюзите с Валтек, работят на часовник , даже не се чува че е на газ, наистина става вечна системата. Температурата играе голяма роля, при износени дюзи. Съвсем скоро ще проверя и тази теория, само да остане време да разглобя оригиналния монтаж, че е направен с разглобяване на половин мотор. Интересува ме само едно, компютъра ти Омегаз завършва ли на сериен номер 7000 или е 4001? Защото търся да подменя 4001 с 7000, заради адаптивния бензинов комп.
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
megatronS написа:Колега rld, комбинираният датчик трябва да мери налягане и температура на газта в рейката, а не на антифриза. Това означава, че ако водата ти е загряла до 65-70 градуса, температурата на газа в рейката е нормално да е 38-40 градуса
Това звучи логично, обаче аз имах предвид, че когато по табло са 60-70 градуса, тогава прехвърля на газ. Явно тогава темп на газта стига 40 градуса. Само, че в програмата е посочена температура на водата за прехвърляне 40 градуса и 1200 оборота.
Тогава бих попитал защо се получава тази разлика в показанията на темп датчик на главата и темп датчик до изпарителя? Дали защото са отдалечени [emoji849] или този е дефектирал
Plus max 2010 v1.2.30.0
Колата е форд фокус 1.6. Бях ги питал в ланди за разхода, добре била настроена..
- Ник никишето
- Мнения: 750
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
Лошото е че лепенките бяха се разлепили единият е лси д-р е омегаз но имам някъде оригинална инсталация от Нисан и да ти кажа че температура на антифриз взима данни от оригиналния комп няма термистор на 3ник само на газфазата има комбиниран налягане и температура на газта
Re: Замяна на дюзи Landi Renzo MED с други аналози
При мен го има тройника. Ако взима температурата от компа на колата защо е тази разлика [emoji848]
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта