


Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Аз бих търсил добре подържан автомобил, по възможност с гарантирана сервизна история или документи, доказващи как е обслужван за няколко години назад. Във Форума има доста колеги които продават автомобилите си с история и в състояние, в което би могъл да очакваш да покараш поне година без необходимост от разходи, освен за задължителните консумативи. Иначе, да има и такива автомобили. Мога с носталгия да си спомня за моя верен Б4 с 1.8/90 к.с. - АБС, който ми служи вярно около 17 години. Получих го през 2000 г. от немско семейство с което сме приятели. За първите около 2,5 години не се наложи да ремонтирам нищо. Имах толкова леки разходи за поддръжка, че можах да си позволя да го натруфя с доста екстри които нямаше(например ел. подгрев на седалките), направих ъпгрейд на спирачната система, смених салона(старият ми беше твърде семпъл) и т.н.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Заглавието звучи доста странно. Дали има стара кола без ремонти всеки месец - и чуденето е на база притежание на 1 брой Кадет и 1 брой Пасат 3 купен когато е бил на 25г.
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Абе има си такива коли, дърти, без нужда от ремонти всеки месец, но в повечето случаи често се случва да човъркаш дребни нещица. Стари пластмаси, кабели, маркучи- това няма как да се избегне. Казвам ти го като човек, каращ 25 годишна кола, която е от 15 години в семейството и се кара здраво и редовно.
Най- дразнещи са дребните проблемчета, защото са чести и е много вероятно да ти прецакат всичко, като те оставят на пътя.
При теб най- важното в случая е колата да е добре поддържана и двигателят да и е що годе корав все още. При този месечен бюджет просто не бих обърнал внимание на външен вид и години. Дори и с тръгнала ръжда бих си взел, ако е читав мотора, а пък и ръждата не се разпространява с часове все пак.
Аз на твое място бих задал само и единствено 3 критерия в сайтовете- цена; бензин; ръчка;. Оттам на сетне избирам най-читавата. При втора ръка кола не се гледат толкова марките, а състоянието.
Най- дразнещи са дребните проблемчета, защото са чести и е много вероятно да ти прецакат всичко, като те оставят на пътя.
При теб най- важното в случая е колата да е добре поддържана и двигателят да и е що годе корав все още. При този месечен бюджет просто не бих обърнал внимание на външен вид и години. Дори и с тръгнала ръжда бих си взел, ако е читав мотора, а пък и ръждата не се разпространява с часове все пак.
Аз на твое място бих задал само и единствено 3 критерия в сайтовете- цена; бензин; ръчка;. Оттам на сетне избирам най-читавата. При втора ръка кола не се гледат толкова марките, а състоянието.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Ако не се държи на външен вид ръждата може да се забави като се запечата с вакса за консервиране (парафин). Пръсва се отвън и от вътре, и ако все още има здрав метал ще държи години преди да стане дупка.
- BeNjI14
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 28 авг 2020 11:19
- Автомобил: Vw Polo mk4 Facelift
- Двигател: AWY BMD 2006
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Старата Астра Ф е по зле от Вектра Б не че и тя не гние но астрата е по стара и почти всички са на тор Пасат Б5 не Б5.5 не е с чак толкова скъпа поддръжка бензиновите модели ако не минаваш много км не ти трябва газ или дизел.
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
При семеен бюджет от 500лв месечно, както е при автора, надали пасат б5 е точната кола. Както и всяка друга от класа и годините му.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Astra G. Отиваш в Дупница поради причината, че там всичко е от Италия, а не искаш ръжда. Намираш едно комби с подходящ двигател и действаш. Ако смениш мирогледа и спреш да цепиш стотинката на 7 ще е по-добре, но сигурно е сложно.
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
tomata написа:Пасат Б5 не е за хора с ниски заплати...ремонтираш предница за 1000лв, удряш по-голяма дупка и хоп нови 200лв.
нищо общо с истината... стига плашихте човека, че още 10 години ще стяга 30 годишни коли вдъхновен от стрхотиите дето разтягате за новите 20 годишни автомобили
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Има една истина по отношение на стара кола. Има опция да си вземеш някаква бангия със здрав двигател и там да налееш една шапка пари и да заспи, както и да се впуснеш в ежемесечно ходене по мъките за кви ли не дреболии. Човек трябва да си прецени. Здрава кола за нашите пътища е примерно Форд Мондео от старите облите. Не знам тоя пасат Б5 за 1000 лева, това трябва да е преден мост, амортисьори, носачи, дискове, накладки карета и всичката карантия за 1000лв за потенциално 22 годишна кола. След това заспива и си свиркаш 2 год примерно, ама не всеки има психическата сила да си купи кола за 2000-2500-3000 и да налее веднага още 1500-2000, за да стане безпроблемна. За семеен човек разлика между пасат Б5 и Б7 за вършене на работа няма, и двете коли ще станат на мармалад от децата и двете ще са за носене на какви ли не боклуци. Коя екстра ще има по-новата кола, дето Б5 да кажеш, че я няма. Общо взето да се намери подходяща семейна кола, която да не товари бюджета си е голям късмет и приключение.
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Пасат B3 с RP или ABS(при последните го има и него), си е много правилна кола за изискванията в темата. Просто трябва да се пипа от човек, който е в час, и някои по-важни части да са правилните. Т.е. трябва си и малко акъл, не става само със "смених това с ново, ама проблемът остана".
- tomata
- Мнения: 498
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
- Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
- Двигател: AWT AWC
- Местоположение: Пазарджик
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
DoH_KuXoT написа:tomata написа:Пасат Б5 не е за хора с ниски заплати...ремонтираш предница за 1000лв, удряш по-голяма дупка и хоп нови 200лв.
нищо общо с истината... стига плашихте човека, че още 10 години ще стяга 30 годишни коли вдъхновен от стрхотиите дето разтягате за новите 20 годишни автомобили
С кое го плаша, преди 10дни имах 3 носача и биалетка 366лв (с отстъпката) на TRW и смяна 140. Попитах колко е целият комплект каза ми 1000 и кусур лв. Да не говорим за електрическият обтегач на веригата, айде на б5 не е електрически по-поносимо е.
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
DoH_KuXoT написа:нищо общо с истината... стига плашихте човека, че още 10 години ще стяга 30 годишни коли вдъхновен от стрхотиите дето разтягате за новите 20 годишни автомобили
От написаното в първия пост стигам до извода, че Б5-ца наистина ще уплаши човека. За нас може и да не е кой знае какво, но авторът е описал ситуацията и финансовите си възможности. Да, няма да му понесе Б5.
Даже аз бих предложил друга гледна точка- Не е ли по- добре да търсиш кола, която се ремонтира по- евтино и лесно, а не такава която не се троши, защото второто все още не е изобретено ?
Иначе кучета бол- Вектри, Ескорт, Мондео, Астри, Голфове, Ауди 80ки, Рено 19ки и т.н и т.н...
- stefan4o
- Мнения: 19326
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Той и Пасатът си е здрав и надежден автомобил. Просто колегата не е уцелил бройката и майсторът, явно. Толкова пъти с един и същ проблем... Накрая да не се окаже запушен радиатор?
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
Майсторът е най-добрия, има опашка 1 месец напред. Ако отиде в официалния сервиз на VW, вероятно ще мине същия ден. Явно там са най-некомпетентни и затова.
Ако правилно разбирам, този Пасат има един основен проблем, че загрява. Заглавието трябваше да бъде "Всички Пасати Б3 1.8 моно ли загряват или само моя". Не знам тоя двигател подарен ли е, защото ми се струва, че доста по-разумно щеше да бъде да разпродаде на части и на морга своя пасат и да си купи друг със същия двигател, отколкото да занимава клетия майстор с икономиите си.
Ако правилно разбирам, този Пасат има един основен проблем, че загрява. Заглавието трябваше да бъде "Всички Пасати Б3 1.8 моно ли загряват или само моя". Не знам тоя двигател подарен ли е, защото ми се струва, че доста по-разумно щеше да бъде да разпродаде на части и на морга своя пасат и да си купи друг със същия двигател, отколкото да занимава клетия майстор с икономиите си.
Re: Стара кола без ремонти всеки месец - има ли такова нещо?
tomata написа:DoH_KuXoT написа:tomata написа:Пасат Б5 не е за хора с ниски заплати...ремонтираш предница за 1000лв, удряш по-голяма дупка и хоп нови 200лв.
нищо общо с истината... стига плашихте човека, че още 10 години ще стяга 30 годишни коли вдъхновен от стрхотиите дето разтягате за новите 20 годишни автомобили
С кое го плаша, преди 10дни имах 3 носача и биалетка 366лв (с отстъпката) на TRW и смяна 140. Попитах колко е целият комплект каза ми 1000 и кусур лв. Да не говорим за електрическият обтегач на веригата, айде на б5 не е електрически по-поносимо е.
За носачите има отделно тампони, ако не е разбит шарнир се сменят тампоните, кои носачи са ти сменени ? Колко време си карал докато се наложи този скъп ремонт ? Аз за 120хил км смених един тампон и два кормилни накрайника, две карета заради скапани маншони , които се вадеха. TRW е хубава марка за окачване, та каквото си сменил скоро няма да пипнеш повторно. Отстъпка е много широко понятие, цените, които си споменал са си направо клиентски без отстъпка, ако споделиш кои носачи си сменил ще ти кажа с точност дали си ползвал отстъпка или само така са ти казали. Passat B5 - 5.5 e един много добър избор за стар автомобил , който няма кой знае какви неизвестни за повечето майстори ремонти. Стар но доказан и здрав. Всичко е на късмет разбира се, може да попаднеш на кола в която да наливаш пари до безкрай, но може да се попадне на читав екземпляр и да се возиш доста.
А към автора на темата един въпрос, проверен ли е малкия маркуч към преливното казанче дали циркулира, че това си е болежка на всички B3/B4 , запушва се и почват драмите с прегряване и т.н. На празен ход без значение студен или загрял ДВГ този маркуч трябва да тече стабилно, при подаване на газ с доста стабилен дебит. Няма ли дебит този маркуч драмата е на лице. Друг такъв маркуч е този който грее дросела и монто , не съм сигурен този двг точно имаше ли го, но е хбаво да се почне от този на преливното казанче, поне на 5-6 автомобила два лични В4 съм наблюдавал такова запушване...
Върни се в “Избор и покупка на автомобил”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта