Здравейте, колеги. Нова съм във форума. Имам обаче един проблем с колата и много се надявам да можете да ме посъветвате.
Та. Водата изтича от винтилчето на казанчето на антифириза. А изтича защото се появява въздух, като се надува и дебелия маркуч.
Бързам да кажа - НЕ Е гарнитура на главата. Като запаля НЕ прави мехурчета в същото казанче. ;)
Смених тройника за водата, който стои от дясно на ДВГ. В началото кано я купих по гърлото на казанчето имаше някаква гняс. Изчистих я. Купих нова капачка, но се зацапа и тя. Сега пак имам нова. Вече въздухът излиза, но пък започна да грее. Прегря ми по баирите от Сф за Карлово. Знаете ги. На някои места бях с около 100-110. Работеше и парното на макс. Сипвах вода естествено. Не е прегрявана.
Радиаторът в купето е сменен, май о този до предна лява гума, защото ми се виждя новичък. Сега майсторът смята да не е масленият охладител. Вие как мислите?
Ще съм благодарна на компетентно мнение! Поздрави
Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
Код на мотора, моля.
Пише го в големия талон, графата "Двигател номер", първите 2 или 3 символа
Но при почти всички мотори от това поколение, щом
От масления охладител може да избива масло в охладителната течност (това, дето е чистено по капачката), но не и да има 'въздух' (всъщност - изгорели газове)
Пише го в големия талон, графата "Двигател номер", първите 2 или 3 символа
Но при почти всички мотори от това поколение, щом
, значи е по-лошия вариант - спукана глава.Alra написа: - НЕ Е гарнитура на главата.
От масления охладител може да избива масло в охладителната течност (това, дето е чистено по капачката), но не и да има 'въздух' (всъщност - изгорели газове)
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
Щом се вдървява маркуча не е добре.
И радо правилно ти е казал охладитела на тая кола е капсулован и е хванат в корпуса на Масления филтър към който оплътнява с два пръстена, дори да ги махнеш тия пръстени няма да капне и капка антифриз а ще изтече маслото, ако е спукан топлообменника варианта е да иде антифриза в маслото.
Термостата сигурно е лепнал и затова е прегряла. Антифриза избива отгоре щото е голямо налягането в системата заради прогорена гарнитура най вероятно
И радо правилно ти е казал охладитела на тая кола е капсулован и е хванат в корпуса на Масления филтър към който оплътнява с два пръстена, дори да ги махнеш тия пръстени няма да капне и капка антифриз а ще изтече маслото, ако е спукан топлообменника варианта е да иде антифриза в маслото.
Термостата сигурно е лепнал и затова е прегряла. Антифриза избива отгоре щото е голямо налягането в системата заради прогорена гарнитура най вероятно
- tdi fen
- Мнения: 4303
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
направете тест за изгорели газове в антифриза
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
''НЕ Е гарнитура''----- според мен е точно гарнитура,което е по-добре от спукана глава....
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
Твой си е проблема че си карал при положение че си видял че вдига над 90. Не се пукат само глави и бутала се топят и сегментите направо блокират в каналите, ама това няма как да го знае ако не си го виждал на живо.
Моли се само с гарнитура да мине. Надявам се че няма поражение надолу, като свалите главата опънете една идеално права линия и проверете блока за кривина, ако е крив блока не се занимавай ами си търси друг двигател
Моли се само с гарнитура да мине. Надявам се че няма поражение надолу, като свалите главата опънете една идеално права линия и проверете блока за кривина, ако е крив блока не се занимавай ами си търси друг двигател
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
tdi fen написа:направете тест за изгорели газове в антифриза
Тестът е направен и НЯМА изгорели газове в ангифриза.
radotom написа:Код на мотора, моля.
Пише го в големия талон, графата "Двигател номер", първите 2 или 3 символа
Но при почти всички мотори от това поколение, щом, значи е по-лошия вариант - спукана глава.Alra написа: - НЕ Е гарнитура на главата.
От масления охладител може да избива масло в охладителната течност (това, дето е чистено по капачката), но не и да има 'въздух' (всъщност - изгорели газове)
Сутринта ще препиша цифрите.
Колата не е карана прегрята. Веднага след 90' спрях. Не е била повече от 95'.
В началото нямаше парно, въпреки сменените радиатори, беше се оправило, и сега отново ту има, ту няма.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
Нали каза че на места е била със 100-110? Щом няма парно има въздух
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
Гарнитура ял съм го тоя,тогава и аз от десет кладенеца вода вадих да убеждавам себе си че не е гарнитура но си беше тя
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19576
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
Алра, като за начало ще те посъветвам да смениш майстора.
Мека поне още един човек я види (ама обстойно, не само да отбележи какъв цвят е) и тогава вече ще решаваш как и какво ще се прави.
Макар, чеее... аз виждам само 2 пътя за развитие на сагата.
Единия е проверка за спукване и заравняване (шлайф) на глава на мотора. Това така или иначе включва и смяна на гарнитура.
Другия е обява в Мобиле.бг
Масления охладител за сега не го пипайте
Мека поне още един човек я види (ама обстойно, не само да отбележи какъв цвят е) и тогава вече ще решаваш как и какво ще се прави.
Макар, чеее... аз виждам само 2 пътя за развитие на сагата.
Единия е проверка за спукване и заравняване (шлайф) на глава на мотора. Това така или иначе включва и смяна на гарнитура.
Другия е обява в Мобиле.бг
Масления охладител за сега не го пипайте
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
valiosport написа:Нали каза че на места е била със 100-110? Щом няма парно има въздух
100км/ч, а не градуса!
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
Колега, много хора сме минали по този път, и мойта нямаше индикациите за гарнитура, но в крайна сметка си излезе гарнитура, така че дерзай, не е толкова голям ремонта, и задължително шлайф и проверка на главата.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
На майстора му го кажи не на него. Първо за да стане както трябва или трябва да намериш ама наистина майстор на който имаш доверие или сам да си я правиш.
Аз винаги избирам втория вариант и той е по добрия
Аз винаги избирам втория вариант и той е по добрия
- bobitur
- Мнения: 1172
- Регистриран на: Съб 02 юни 2007 17:26
- Автомобил: ford galaxy 1.9 tdi 90+chip
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
Ако беше водна помпа щеше маркучите да са меки.
+1 за гарнитура.
+1 за гарнитура.
- NathaN
- Мнения: 250
- Регистриран на: Съб 02 юли 2011 9:17
- Автомобил: Seat Ibiza 6L
- Двигател: PD 131кс BLT 2006
- Местоположение: Плевен
Re: Passat B5, 1997, 1.9 TDI - губи антифриз
+1 за гарнитура на главата
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта